Konu Başlıkları: Lanet
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Mayıs 2011, 02:40   Mesaj No:7

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Lanet

Selamun aleykum
Öncelikle bu güzel çalışmalar için katılım sağlayan arkadaşlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

Özelikle “lanet” mavzusu son derece güzel işlenmiş ve delillendirilmiştir. Benim dikkatimi çeken nisa/64. Ayetin yorumlanması oldu acizane o konu ile ilgili görüşelerimi aktarayım inşallah. Önce ayete bakalım.

Ve mâ erselnâ min resûlin illâ li yutâa bi iznillâh(iznillâhi). Ve lev ennehum iz zalemû enfusehum câûke festagferûllâhe vestagfera lehumur resûlu le vecedûllâhe tevvâben rahîmâ(rahîmen).

“Ve Biz, (hiç) bir resûlü, Allah'ın izniyle kendilerine itaat edilmesinden başka birşey için göndermedik. Ve onlar nefslerine zulmettikleri zaman, eğer sana gelselerdi, böylece Allah'tan mağfiret dileselerdi ve Resûl de onlar için mağfiret dileseydi, mutlaka Allah'ı, (iki tarafın da) tövbelerini (onların tövbesini ve Resûl'ün mağfiret talebini) kabul eden ve rahmet edici olarak bulurlardı.”Nisa/64

Bu ayeti bazı kişiler delil göstererek peygamberin ruhaniyetinden şefaat (aracı) kılınabileciğini söylemişlerdir. Halbuki ayetin içerikliği bu mantaliteyi çürütmeye yeterlidir.

Ayet gelecek yada geçmiş zamanı değil peygamberin yaşamış olduğu anı tam olarak yansımaktadır. Ve onlar nefslerine zulmettikleri zaman, eğer sana gelselerdi biz daha evvelki yazılarmızda hep şunu söyledik müminler müminler için dua ederler sağlıklarındada dua ederler vefat ettiklerindede dua ederler. Örneğin bizler ölmüş müslüman kişilere “Allah rahmet eylesin deriz.”Bu ayet bunun gibidir. Bu ayetten yola çıkarak şefaat ya rasulullah demek anlamına gelmez.

Bir kere şunu iyi anlamak gerekmektedir eğer kurani kavramları tam yerinde kullanmayı öğrenemzsek heran şirk yada küfür bir söz yada amel işleyebiliriz. Örneğin namaz kılmanın bir şekli insanı müşrik yapar/maun/12 Namaz kılmanın bir şekli insanı mümin yapar. Başka bir örnek verecek olursak örneğin kanun yapmanın bir şekli insanı müşrik yapar/furkan/43 kanun yapmanın bir şekli insanı ilimde derinleştirir. Bu örneklerden sonra şefaat meslesine gelelim.

Şefaat şüphesiz hak ve gerçektir. Fakat şefaatin tamamı Allah’ındır. O halde Allah’ın hakkı olan bir meselede bu hakkı beşere tanımak “ŞİRK”tir. Örneğin “Er Rezzak” Allah’tır rızık verici olarak kulları bilmek bu hakkı onlara tanımak “ŞİRK”tir.

Şefaat Allah’ındır ayetler açıktır o halde kullardan şefaat dilemek “ŞİRK”tir. Şunu unutmayalım hiç bir ayette insanlara şefaat hakkı verildiği belirtilmemiştir. Ancak Allah’ın izin verdikleri onun katında şefaat edebilceklerdir denilmektedir.
Kul nasıl tevbeyi rabbisine yapıyorsa şefaatide aynı şekilde rabbisinden isteyecektir.Bazı alimler şunu demişlerdir normal insanlardan şefaat dilemek şirktir fakat peygamber efendimizden şefaat istemek şirk değil fakat şirke götüren bir ameldir demişlerdir.

Bu anlayış çelişkilidir Allah’ın zatında sıfatlarında ve fiillerinde ortağı yoktur. Ne peygamber nede melekler allahın ortakları değil onun kullarıdırlar. Bu ayetleri böyle yorumlayan ve böyle anlaşılmasını sağlamaya çalışan bazı sapık ve sapkın fikirler her tarafa haber salarak buyrun gelin ben sizin tevbenizi alayım tevbeleri kabul günümdür derler.

Ve şunuda derler bizler sizler için Allah’ın katında şefaatçi olcağız sizlere cennetin en güzel yerlerinde parsllediğimiz arsalar üzerinde villalar inşa ettik çünkü bizler allahın sevgili kullarıyız.

Bizim kalp ve aşk gözümüz açılmıştır. Fakat sizin ne kalp nede aşk gözünüz açık değildir diyerek bizleri avam kendilerini güyya seyyid güyya evliya ilan ederler. “hamili yakinimdir geçebilir anlayışıyla” kendilerini peygamberlerin yerine koyarlar.

Fakat cahil hemde zır cahil olan bazı insanlar şunu düşünemiyorlar eğerki böyle bir şefaat yada ruhlardan yardım istemek varise (caizse) peygamberler dururken daha af edersiniz tuvalete gitmesini bilmeyen bu güyya evlyaları niçin gidelimki. Ama yok bilinç altımıza öylesine kendilerini kudsamışlardırki bizim peygamberi düşünecek ne beynimiz nede mecalımız kalmıştır.

Neyse iki satır birşey yazayım dedim yine kendimi kaptırdım yazı yine uzun oldu.
Aklını Allah’ın kitabına peygamberin sünnetine en doğru şekilde patlatırcasına çalıştıran tüm müslümanlara allah yardım etsin ayaklarını sabit islam dini üzere sebat eylesin diyorum.

Allaha emanet olunuz
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla