Konu Başlıkları: Yorumlarınızı bekliyorum
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Ocak 2012, 13:04   Mesaj No:3

MusabBinumeyr

Medineweb Sadık Üyesi
MusabBinumeyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:MusabBinumeyr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13855
Üyelik T.: 22 Mayıs 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:
Memleket:Güneşin Doğduğu YerdeN..
Yaş:37
Mesaj: 745
Konular: 254
Beğenildi:49
Beğendi:0
Takdirleri:160
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Yorumlarınızı bekliyorum

Zahiri mezhebinde cünüp, hayızlı ve abdestsizin Kur’an’ı Kerim okuması caizdir. 38 İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre

Nakli deliller ise şöyle sıralanır:

Yunus b. Zeyd, Rebia’nın: “Cünübün Kur’an okumasında bir mahzur yoktur.” dediğini nakletmiştir.

Hammâd’dan nakledilmiştir:

Said b. Müseyyeb’e 42 : “Cünüp Kur’an okur mu?” diye sordum. “Nasıl okumaz. Kur’an onun içindedir” diye cevap verdi.

Nasru’l Bahilî’den nakledilmiştir:

“İbn Abbas 43 cünüpken Bakara sûresini okurdu.”

Hammad b. Ebi Süleyman’dan nakledilmiştir:

“Said b. Cübeyr’e 44 Kur’an okuyan cünübün durumunu sordum. Bunda bir mahzur görmedi ve dedi ki: ‘Kur’an onun içinde değil midir?’ ” 45 İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre, c.1, s.96.

...

1- İbrahim en-Nehaî 46 “Hayızlı kadının âyet (Kur’an) okumasında beis yoktur.” demiştir.

2- İbn Abbas cünübün kıraatte bulunmasında (Kur’an okumasında) bir mahzur görmemiştir.

Arastırmalarımda şöyle bir açıklamalar buldum sizce nekadarı doğrudur..?
Alıntı ile Cevapla