Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Aralık 2013, 12:36   Mesaj No:2

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Sakarya ilitam Din Eğitimi I Sınav Soruları

1-)Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?

Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur.

Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir.

Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur.

Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur.

AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir
2_)Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?

Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.

Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.

Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.

Dini boyut önemsenmez.

Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
3-)Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir?

Şeriye ve Evkaf Vekaleti

Sadrazamlık

Divan-ı Hümayun

Şeyhülislamlık

Diyanet İşleri Reisliği
4-)Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?

Yayın hizmetleri

İbadet ve cami hizmetleri

Din dersi müfredatın hazırlanması

Fetva hizmetleri

İrşad ve tebliğ hizmetleri


5-)Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır.

İlköğretim okullarında dördüncü sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır.

1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir.

Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar.

1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır.
6-)Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder?

Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur.

Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur

Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte değerlendirilmelidir.

Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur

Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur.

7-)
I – İlim övülür ve önemi anlatılır
II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir
III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır
IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir
V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur

Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır.



II - III – IV – V

I – II – III – IV

II – III

IV – V

II – III – IV


8-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir?

Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür.

Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır.

Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar.

Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser.

Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir.

9-)Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir?

Biliş

Şemalar

Uyumsama

Cognition

Adaptasyon
10-)Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz?

İbadet etme, uygulama

Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma

Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama

İnancını öğretme

Bir dine veya inanca sahip olma


11-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?


Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması

Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi

Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi

Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi

Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması
12-)Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz?

Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma

İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme

Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma

Davranışların sonuçlarına göre karar verme

Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama
13-)Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir?



Karakter

Kişilik

Zekâ

Disiplin

Vicdan

14-)Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur?


ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.

Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.

Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.

Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.

Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak.

15-)
I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasını düzenlemesi
II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi
III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi

1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da hangileridir?


Yalnız II

Yalnız I

II ve III

Yalnız III

I ve II


16-)Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?

Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır.

Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.

Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir.

Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir.

Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır

1-C 2- D 3-D 4-C 5-D 6-C 7-B 8-E 9-B 10-C 11-E 12-E 13-C 14-E 15-A 16-A




Ynt: din eğitimi vize soruları buyurun
« Yanıtla #19 : Mart 29, 2011, 12:42:55 ÖS » Alıntı


17-)I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması
II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması

1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?


II ve III

Yalnız II

I, II ve III

I ve II

Yalnız I


18 ) Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir.

1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.

Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.

Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır.

Okullardaki din dersleri 1933�ten itibaren -1939�a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır.




19 )Diyanet İşleri Başkanlığı�nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.


Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir.

1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı halen 1965 yılında yapılan ve 13 maddesi iptal edilmiş bir yasayla yönetilmektedir.
1931 yılında cami ve mescitlerin idaresi ile din görevlileri, Vakıflar Umum Müdürlüğü'ne
devredilmiş, bu durum 1965 yılına kadar devam etmiştir

1965 tarihli 633 sayılı Kanun ile önceki hukuki statüden farklı olarak İslam dininin �ahlak� konularında da toplumu aydınlatmak görevi Diyanete verilmiştir.
20 ) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi�nin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü ile ilgili
maddelerine göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Bu maddelere göre herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğü hakkı vardır.

Bu hak din ya da inancını değiştirme özgürlüğüyle, din ya da inancını tek başına veya topluca ve açık ya da özel olarak ibadet, öğretme, uygulama ve gözetme yoluyla açıklama özgürlüğünü de kapsar.

Devlet eğitim ve öğretim ile ilgili üzerine aldığı görevleri yerine getirirken, anne ve babaların çocuklarına kendi dini ve felsefi inançlarına uygun olan bir eğitim ve öğretimin verilmesini isteme haklarına saygı gösterir.

Din ve inancını açıklama özgürlüğü sınırsız bir özgürlük değildir.

Türkiye bu maddeleri koşulsuz kabul etmiştir.


21-)I- Bireyin davranışlarında amaçlanan yönde değişiklik meydana getirilmesi
II- Bireyin davranışındaki değişikliğin kendi yaşantıları yoluyla gerçekleşmesi
III- Planlı ve programlı bir süreç olması

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri, yapılan eğitim tanımlamalarının ortak özelliklerindendir?



Yalnız I

I, II ve III *******

Yalnız III

I ve III

II ve III



17 - D 18-A 19-D 20-)E 21-)B
Alıntı ile Cevapla