Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Şubat 2014, 18:45   Mesaj No:7

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:178
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Said Nursi, Bediüzzaman ünvanını ne zaman ve nasıl aldı?

Alıntı:
fathaeytal Üyemizden Alıntı Mesajı göster
sayın bilinmez

BEDİÜZZAMAN=Zamanın bedi'i olan anlamına gelmektedir.yani yaşadığı zamanda kendisi gibi olmayan anlamında.kimseye benzemeyen zamanın garib ve acibi bulunan demek...


bedi kelimesi,zaman kavramıyla birlikte kullanılmaktadır farkettiyseniz.yani biz üstada bedi demiyoruz.''bediüzzaman'' diyoruz.bundan dolayı sizin yakıştırdığınız özellikleri saf dışı bırakıyor birlikte kullanımı.

kısacası üstadın benzersiz olması,kendisi gibi yaratılmışlar içindir.sizin ima ettiğiniz gibi değildir bilesiniz...


bu arada araştırınız bediüzzaman kavramı sadece üstad için kullanılmamış.Bediüzzaman-ı Hamedani ve Mirza Bediüzzaman a da bu lakab verilmiş. İmam-ı Rabbanî'nin Mektubat kitabında Mirza Bediüzzaman'a yazılmış bir mektup var. Lakabın kullanımında bir kusur olsa herhalde İmam-ı Rabbani Müceddid-i Elf-i Sani kullanmazdı!


bediüzzaman ı sevmeyebilirsiniz ama en azından alim olduğu için saygı duyabilirsiniz sayın bilinmez...

selametle...
bedii Allah ın sıfatıdır ve Allah ın sıfatını başka bir kalıp içerisinde kullar içinde kullanmak sadece aşırı tasavvuf dininin öğretilerindendir.Siz Rasulullah için hiç bir ashabının veya tabiin veya ettabiin Allah ın bu sıfatlarını kullandığına rast geldiniz mi....

Tabiki hayır,çünkü Allah ın bu tür sıfatlarını insanlar için kullanmak vahiy islamının öğretilerinde yoktur ve bu tür öğretiler,aşırı tasavvufun içine düştüğü hezeyanlarıdır .Hocalarını,alimlerini aşırıya kaçarak övüp yarı ilah konumuna getirmekten başka bir şey değildir ve olmayacaktırda.

Müslümanlar için ölçü Allah ın Rasulleri ve ,Rsaulullah ın güzide ashabı ve ehli sünnet muvvahhid alimlerinin uygulamaları ve öğretileri esastır ve hiç bir müslüman bu öğretilerin önüne geçmez,geçemez eğer geçerse müslümanlığından olur ve Allah ve Rasaulunun önüne geçmiş olur,Allah a dinini öğretmiş olur.

Aşırı tasavvufçuların bunu anlama sıkıntısı çekmeleri çok normaldir tabiki,
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla