Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Ekim 2017, 19:42   Mesaj No:4

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1172
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

ÜNİTE-4 GİRİŞ:

Türk Dil Kurumu (TDK) iletişim kavramını “duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması” şeklinde tanımlamaktadır. Elektronik cihazlar yardımıyla karşılıklı bilgi alışverişinde bulunmamızı sağlayan iletişim türüne uzaktan iletişim (tele communication) adını veriyoruz. İLETİŞİM SÜRECİ: Bu sürecin temel unsurları, kaynak, mesaj ya da ileti, alıcı, kanal, geribildirim ve iletişim engelleridir. İletişim süreci alıcının tepkisinin kaynağa iletilmesiyle son bulmaz, aslında döngüsel bir süreçtir. *Kaynak belirli bir kişi olabileceği gibi kitap, gazete, dergi radyo gibi araçlar da olabilir. Kaynağın temel işlevi karşıya aktarılmak istenen iletilerin kolayca alınmasını ve anlaşılmasını sağlayacak biçimde kodlanarak kanal aracılığıyla gönderilmesidir. *Kanal genel olarak iletim yöntem ve ortamını (medya) içerir. *Mesaj ya da ileti kaynaktan belirli bir kanal üzerinden gelen ve karşıya iletilmesi amaçlanan fikri anlatan yazı, ses, obje, resim ya da çizim olabilir. *Geribildirim ise kaynaktan alıcıya ulaşan mesaja alıcı tarafından verilen tepkidir. *İleti şim engelleri, iletişim sürecinin sağlıklı biçimde işlemesini güçleştiren her tür engeldir.
EŞZAMA NLI İLETİŞİM: Eşzamanlı iletişim, kaynak ve alıcının aynı zaman diliminde iletişim sürecinde yer aldığı bir süreçtir. Bu tür iletişime en güzel örnek yüz yüze konuşmadır. Uzaktan eşzamanlı iletişime senkron iletişim olarak da adlandırılmaktadır. örnek olarak cep telefonları, Skype, Google Hangout, Messanger gibi Web konferans sistemleri aracılığıyla gerçekleştirilen iletişim süreçleri verilebilir. Eşzamansız iletişimde ise kaynak ve alıcı aynı zaman diliminde iletişim süreci içinde yer almazlar. Eşzamansız iletişime en güzel örnek mektupla mesajlaşmaktır. Eşzamansız iletişime asenkron iletişim olarak da adlandırılmaktadır- elektronik posta ya da kısaca e-posta (e-mail) ve Web günlükleri (Blog) araçlarını kullanarak gerçekleştirilen iletişim örnek olarak verilebilir.
EŞZAMANLI ÜSTÜNLÜKLER *Alıcının aynı zamanda kaynakla bir arada olması gerçek, yüz yüze iletişim ortamı hissiyatı yaratır. *Anlaşılmayan mesajlar anlık olarak kaynağa geribildirimle iletilebilir. *Alıcı davranışlarına göre içeriğe müdahale edilebilir ve anlık olarak düzenlenebilir. *Etkileşimli anlık grup tartışmaları yapılabilir
EŞZAMANLI SI NIRLILIKLAR *Alıcının tartışmalara tekrar katılma fırsatı yoktur. *Bireysel farklılıklara göre kişiye özel yaklaşımın sergilenmesi oldukça güçtür. *Alıcıda yalnızlık hissiyatı oluşturabilir. *Alıcı sayısının artması eşzamanlı iletişim yönetimini güçleştirir. *Alıcının gelen mesajı anlamlandırmada yaşadığı eksikliklerinin anlık olarak fark edilmesi gerekir. *Hızlı şekilde iletişim kurmakta zorlanan alıcılar iletişim sürecinde sorunlar yaşayabilir.
EŞZAMANSIZ ÜSTÜNLÜKLER *Alıcı mesajla aynı ortamda olmak zorunda değildir. Herhangi bir zaman diliminde teknoloji aracılığıyla iletişim sürecine dahil olabilirler. *Alıcının kaynaktan gelen mesajı algılaması ve geribildirimde bulunması için geniş bir zamanı vardır. *Uzun süreli uğraşlar ve kapsamlı içeriklerin sunulması için kullanılabilir. *Kaynaktan gelen mesaj istenildiği kadar incelenebilir. *Alıcı sayısı eşzamansız iletişim sürecinde engel oluşturmaz.
EŞZAMANSIZ SI NIRLILIKLAR *Anlık geribildirim ihtiyacı karşılanamaz. İçeriğin işlenmesi sürecinde alıcıda oluşan yanlış algılar anlık olarak düzeltilemez. *Mesajı işleme süreci alıcının elinde olduğundan, alıcı öz yönelimi ve denetimi yüksek bir birey olmak durumundadır. Aksi durumda gönderilmesi amaçlanan mesaj işlevini tam olarak yerine getiremeyebilir.
EŞZAMANLI İLETİŞİM ARAÇLARI Telefon: Telefon bireylerin anında sözlü, yazılı ya da görsel-işitsel iletişim kurmasını sağlayan bir cihazdır. Uzun yıllar telefonun mucidi olarak Graham Bell tanıtılmıştır. Antonio Meucci tarafından geliştirildiği ama başta maddi olmak üzere farklı nedenlerle patentini alamadığı anlaşılmıştır. Geleneksel telefon, basit anlamda mikrofon (verici), kulaklık (alıcı) ve üreteçten oluşur.*Ticari anlamda ilk cep telefonu, 1973 yılında MOTOROLA firmasında mühendis olarak çalışan Martin Cooper tarafından geliştirilmiştir. Bu ilk cihazlar tam olarak istenen verimi sağlamadan uzak ve pahalı oldukları için yaygınlaşamamıştır. Asıl yaygın kullanım icadından 20 yıl sonra 1990’ların başından itibaren başlamıştır. Bir başka taşınabilir teknoloji, Kişisel Dijital Yardımcı (Personal Digital Assitant, PDA) ya da daha yaygın adıyla avuç-içi bilgisayarlardır. Ancak, ilk olarak 1994 yılında IBM tarafından geliştirilen akıllı telefon (smartphone) 2000’li yıllarda PDA ve cep telefonu özelliklerini bir araya getirerek daha yaygın bir kullanım alanına erişmişlerdir.*Akıllı telefonlarda mobil işletim sistemleri kullanılmaktadır. Bu işletim sistemleri arasında Android, IOS ve Windows en sık kullanılanlardır.*İlk olarak 2000’li yılların sonunda ortaya çıkan mobil uygulamalar bugün akıllı telefonlardan tabletlere en sık kullanılan yazılımlar haline gelmiştir. Bu yazılımlar genellikle belirli alanlardan erişilebilmektedir. Bu alanlar arasında en yoğun kullanılanlar olarak şunlar gösterilebilir: Apple Store, Google Play, Amazon Appstore, Windows Phone Store ve BlackBerry World. Statista.com adresindeki verilere göre Mayıs 2015 tarihinde Google Play alanında 1.5 milyon ve Apple Store alanında 1.4 milyon uygulama kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır.*Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine 2014 yılı ilk çeyreği verilerine göre faturalı ve ön ödemeli hatların toplamı 70 milyonu geçmiştir. Türkiye nüfusunun, Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 76 milyon 667 bin olduğu dikkate alındığında telefon ile eşzamanlı iletişim konusunda gelinen son durumun oldukça ilgi çekici olduğu ileri sürülebilir. Telefonlara eklenen ses sistemleri aracılığıyla bir kişiden bir gruba ya da kitleye veya bir gruptan bir başka gruba iletişim sağlanabilmektedir. Örne ğin, • telefon konferansı ile firmalar yönetim kurulu üyeleri arasında ya da müşterileriyle toplantılar yapabilmek, • iki ya da daha fazla öğrenci grubu bir araya getirilerek aynı anda öğretim elemanını dinleyerek, sorular sorarak ders işleyebilmek, • kişisel olarak haberleşmek istediğimiz yakınlarımızla anında iletişim kurabilmek, • sınav günleri, e-seminer saatleri, büroların yeri vb. konularda bilgi alabilmek, • uçak ya da otobüs bileti satın alabilmek vb. birçok amaç için telefondan yararlanıyoruz. Anl ık Sohbet: Anlık sohbet (Instant Messaging, IM) ve sohbet odaları (chat rooms) sık karıştırılan iletişim araçlarıdır. Anlık sohbeti gerçekleştirebilmek için öncelikle anlık sohbet istemcisini (client) seçmeliyiz. Farklı türde anlık sohbet istemcisi bulunmaktadır: tekli-protokol, çoklu-protokol, web- tabanlı, kurumsal, mobil uygulama. Tekliprotokol istemcileri en popülerdendir.*MSN Messenger, Yahoo Messenger ve AIM bir dönem yoğun biçimde kullanılan anlık sohbet araçlarıydı. Günümüzde, özellikle Türkiye’de en yaygın kullanılan anlık sohbet araçları arasında ‘Facebook Messenger’, ‘Skype’ ve ‘Google Hangout’ sıralanabilir. Skype, anlık görsel-işitsel ya da metin tabanlı iletişim kurmamıza izin veren bir eşzamanlı iletişim aracıdır. Türkiye’ de Mayıs 2013 tarihinde Skype kullanıcıların sayısı 8 milyondu. Web Konferans Sistemleri: Eşzamanlı iletişimin bir başka boyutu ise web konferans sistemleridir. Web konferans sistemleri sohbet, toplantı, eğitim ve sunum gibi amaçlar için kullanılmaktadır. Özellikle iş yaşamında çok yaygın biçimde kullanılmaktadır. Frost & Sullivan firması tarafında gerçekleştirilen bir çalışma sonucunda;
• üst düzey firmaların %55’inin Web konferans sistemleri kullandığını,
•bir firmanın performansının %36’sının o firmanın işbirliği yeteneği ile ilişkilendirildiğini,
• Web konferans sistemlerinin; -kar üzerinde %28 -büyüme üzerinde %26 -satışlar üzerinde %27 olumlu etkisi olduğu saptanmıştır. İnternet tarayıcılar üzerinden çalıştırılan web konferans sistemleri genellikle Adobe Flash veya Java eklentileri üzerinden çalışır. e-seminer’ler aslında Web konferans sistemlerinin kullanımına güzel bir örnektir. Her hangi bir amaçla bir web konferansı düzenlemek istediğinizi varsayal ım. Şimdi yukarıdaki listede de yer alan Zoom web konferans sistemini kullanarak bunu nasıl başarabileceğinizden kısaca bahsetmeye çalışacağız. *Zoom,ücretsiz 40 dakikaya kadar web konferansları düzenlemenize olanak sağlamaktadır. *Öncelikle [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] adresini internet tarayıcınızı (İnternet Explorer, Firefox vb.) kullanarak açınız. *Karşınıza Zoom w eb konferans hizmetini alacağımız web sitesi gelecek. *Sign Up Free (Ücretsiz kaydol) yazan alanın solundaki boşluğa e-posta adresini girip turuncu kutuyu (Sign Up Free) tıklayınız. *Alana e-posta adresinizi yazıp tıkladığınızda belirttiğiniz e-posta ile kayıt olmaktan emin olup olmadığınız soran bir uyarı gelecektir. *Eğer Sign Up’ı (Kaydol) tıklarsanız size bir onay e-postası gelecektir. *Size ulaşacak aktivasyon e-postasında “Click here to activate your account“ (Hesabınızı aktive etmek için tıklayın) yazan bağlantıyı tıklayarak hesabınızı aktif hale getirebilirsiniz. *Ekranın sağ üst kısmında yer alan HOST A MEETI NG (Bir toplantı düzenleyin) bağlantısını tıklayarak bir web konferansı başlatabilirsiniz. *Eğer başlamazsa dow nload here bağlantısını tıklayarak programı bilgisayarınıza indiriniz ve kurunuz. *Yeni bir Web Konferansını bilgisayarınıza kurulan Zoom.us programını kullanarak başlatabilirsiniz. *Video olmadan bir web konferans başlatmak için Start w ithout video, video olan bir konferans için Start w ith video’yu tıklayabilirsiniz. *Planlama yapmak için Schedule ve bir web konferansa katılmak için Join’i kullanabilirsiniz. *Join Audio’yu tıklayarak Web Konferansa katılabilirsiniz. Web konferansı Share Screen ile ekranınız paylaşabilir, I nvite Others ile başka katılımcıları davet edebilirsiniz. *Web konferansın başlamasıyla ekranın en altına, üzerine geldiğinizde açılan bir komut çubuğu göreceksiniz. *Aud ıo düğmesi ile sesi açıp kapatabilir, *Kamera ile kamera görüntüsünü açıp kapatabilirsiniz. *I nvite ile konferasa katılımcı davet edebilir, katılımcılara ilişkin eylemler için Manage Participants’ı kullanabilirsiniz. *Chat ile yazarak sohbet edebilir Record ile Web konferansını kaydedebilirsiniz. *End Meeting ise konferansı sonlandıracaktır.

EŞZAMA NLI İLETİŞİM ARAÇLARI NI N GÜVENLİ VE ETİK KULLANI MI
Telefon, anlık sohbet ve Web konferans sistemleri hem günlük hayatımızda hem de iş ve eğitim hayatımızda önemli katkılar sağlayan araçlardır. Emniyet Genel Müdürlüğü farklı mecralarla dolandırıcılıklardan kaçınmak i çin uyarmakta ve aşağıda sıralanan konularda dikkat etmemizi önermektedir: *Savcı, Polis veya Jandarma hiçbir şekilde vatandaştan para talep etmez. *“hediye kazandınız”, “ hesabınızda bloke var” ve “sigorta veya vergi borcunuz var” gibi beyanlara vatandaşlarımız asla itibar etmemelidir. *Hiç kimseye banka kartı veya kimlik bilgilerini vermemelidirler. *Sigorta şirketlerinin adını kullanarak, sağlık sigortasını yeniletmek amacı ile para talebinde bulunan şahıslara inanmamalıdırlar. *Aramalarda telsiz sesi duysalar bile itibar etmemelidirler. *Vatandaşlarımızın bu şekilde yaklaşım içerisinde bulunanlar hakkında Polis veya *Jandarmaya bilgi vermeleri gerekmektedir. Telefonda etik ve etkili iletişim kurabilmek için bazı kurallara dikkat etmeliyiz. Milli Eğitim Bakanlığı (2011) bu kuralları şu şekilde sıralamıştır: *Telefonu açınca “günaydın”, “iyi günler” şeklinde bir ifadeden sonra kurumun veya servisin ismi söylenmeli, sonra da konuşan kişi kendisini tanıtmalıdır. *Telefon ağza yaklaştırılarak konuşulmalı, ahize dudaklara en fazla 2,5- 3 cm mesafede tutulmalıdır. Nazik bir ses, düzgün bir ifade şarttır. *Uzun konuşmalardan kaçınılmalıdır. *Konuşan (arayan) herhangi bir nedenle bekletilecekse, bunun nedenleri ve süresinin, uygun bir ifade ile söylenmesi gerekir. *Genelde telefonu, arayan önce kapatır ancak, yönetici veya diğer üstlerle konuşuluyorsa bu kurala aykırı olarak onların kapatması beklenir. *Telefonda, doğruluğundan emin olunmayan bilgiler verilmemelidir. *Telefon konuşmalarında gizli bilgiler çok gerekmedikçe verilmemelidir. *Aradığımız telefon dördüncü çalıştan sonra açılmıyorsa aramaktan vazgeçmeliyiz. Bunlara ek olarak, özel olarak cep ya da akıllı telefonlarla konuşurken de şunlara dikkat etmeliyiz *Özellikle halka açık yerlerde başkalarını rahatsız edecek biçimde yüksek sesle konuşmamalıyız. *Aradığımız kişiye öncelikle konuşabileceği rahat bir yerde olup olmadığını sormalıyız. *Gerekmedikçe çok geç ya da erken saatlerde aramamalıyız *Telefonumuzu kolay ulaşabileceğimiz bir yerde taşımalıyız. *Gösteri, sunum, toplantı ve benzeri alanlarda telefonumuzu kapatmalıyız. *İzin almadan hiç kimsenin cep telefonu numarasını başkalarına vermemeliyiz. *Araç kullanırken cep telefonu ile konuşmak yasaktır. Temel güvenli sohbet kuralları aşağıda sıralanmıştır:
*Kimseyle kullanıcı kodu ve şifremizi paylaşmamalıyız.
*Tanımadığımız kişiler başta olmak üzere kimseye ev adresimizi, telefon numaramızı, çocuklarımızın, eşimizin adını, okul ya da iş adresleri gibi kişisel bilgilerimizi vermemeliyiz.
*Kişi eklemeye yönelik gelen her mesajı hemen kabul etmemeliyiz.
*Emin olmadığımız kişilere fotoğraf ya da video gibi görüntüleri göndermemeliyiz, Web konferans ı katılımcıları; *Oturum öncesinde, amacı, katılımcıları, işleyiş biçimi konusunda bilgi sahibi olunmalıdır.
*Aktif dinleyici rolü üstlenmeli; soru sormak ya da yorumda bulunmak için parmak kaldırma ya da benzeri düğmeleri kullanarak oturum yöneticisini haberdar etmelidir.
*Kendilerine söz verildiğinde mümkünse video ve mikrofonlarını açarak görsel- işitsel iletişim kurmalıdır.
*Metin tabanlı sohbette art arda birçok kısa mesaj yerine uzun mesajlar yazmalıdır.
*Metin tabanlı sohbette, her katılımcı aynı hızda yazmayabilir. Bu nedenle hızlı yazanlar diğer katılımcıların da yazmasına izin vermelidir.
*Aynı yüz yüze iletişim kuruluyormuş gibi karşılıklı saygı ve empati çerçevesinde iletişim kurmalıdır.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla