Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Ekim 2017, 12:29   Mesaj No:19

SerkanKOSE_

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:SerkanKOSE_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 58171
Üyelik T.: 14 Ekim 2017
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:37
Mesaj: 14
Konular: 3
Beğenildi:17
Beğendi:11
Takdirleri:41
Takdir Et:
Standart


Andolsun kuşluk vaktine
ve dindiği zaman o geceye ki,

Rabbin sana veda etmedi ve darılmadı!
ve kesinlikle senin için sonu önünden (ahiret dünyadan) daha hayırlıdır.
ileride Rabbin sana verecek de hoşnut olacaksın!

O, seni bir yetim iken barındırmadı mı?
Seni, yol bilmez iken bulup hidayete erdirmedi mi?
Seni bir yoksul iken zengin etmedi mi?

Öyle ise, sakın yetime kahretme (onu horlama)!
İsteyeni de azarlama!
Fakat Rabbinin nimetini anlat da anlat




Duha süresinde kul Allah rızası için hiçbir şey verir mi?

İlk sorumuzun cevabı: "Hayır"

Hayır, kul Rabbi için Duha süresinde bir kuruş bile vermez.

Tıp ilminin 1. kuralının "ZARAR VERMEYECEKSİN" olduğu söylenir.

Allah da bizlere bu sürenin sonunda "Yetime Kahretme" der. Yani bir anlamda "ZARAR VERME". Senden yetime para pul, mal mülk vermeni istemez. Hiçbir şey vermeni istemez bu sürede. Kahretmeni de kesin olarak yasaklar.

Ya da bir sonraki ayette "İSTEYENİ AZARLAMA" der. Yine bir anlamda "ZARAR VERME". İsteyen kişiye bir şeyler vermeni emretmez Allah bu ayette. Hiçbir iyilik yapmıyorsan da bari "ZARAR VERME" dercesine açıkça buyurur: "İSTEYENİ AZARLAMA!"

Hemen sonraki ayette de Rabbimiz bizden nimetini anlatmamızı, dile getirmemizi buyurur. Bize infak etmemizi, verdiği nimetleri dağıtmamızı değil bir nevi teşekkür etmemizi "Rabbim bana/bizlere bunları bunları verdi," dememizi bekler. Anlatmamızı-Tasdik etmemizi ister.


Üçerli grupların ilk ayetlerinin ortak özelliği nedir?


Her üçlü grubun da ilk ayetlerinde terkedilmişlik durumunun geçtiğini fark etmişsinizdir.

İlk üçlüğün ilk ayetinde Rabbin kula veda etmediği ya da darılmadığı belirtilir ki bir insanın başına gelbilecek en kötü şey de Rabbin kulu terk etmesi ya da darılması olmaz mı zaten. Görülmeye değenin vech-i âlâsını göremedikten sonra göz neye yarar? Duyulmaya değenin kelamını duyamadıktan sonra kulak neye yarar?

İkinci üçlüğün ilk ayetinde ise yetim olan kulu barındırdığını belirtir Rabbimiz.


Üçüncü üçlüğün ilk ayetinde ise bir insanın yetimle etkileşimindeki asgari düzeyin ne olması gerektiğini öğütler Rabbimiz. "Artık ama yetime kahretme."

Sıradaki sorum şu:

Üçerli grupların ikinci ayetlerinin ortak özelliği nedir?
Alıntı ile Cevapla