Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Aralık 2017, 17:57   Mesaj No:2

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.398
Konular: 1269
Beğenildi:11841
Beğendi:8986
Takdirleri:26241
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Bunda bir sevap var mı? Resulullah sav bana dedi ki : yapmış olduğun sevaplar üzerine müslüman oldun. Tehennus taabbud yani kulluk demek.

Yani onun İslama girmesi (müslüman olması ) amellerine karşılık sevap verildiğini ifade ediyor. Sanki onu müslüman iken işlemiş gibi

Buyurdu ki ( Allahü teala ) iman edenlerden. "Sonra mümin oldu" şeklinde buyurmadı. Çünkü onun iman etmiş olanlardan olması mümin olan sifatlanmasina delildir. Çünkü çoğunluğun sıfatı kendisiyle vasiflananlarin çokluğu sebebiyle daha kuvvetlidir. Hayrın çokluğu da hayırdır. Nasıl ki Allahü tealanin geçmiş olan sözü gibi: (hz Musa as) dedi ki: cahillerden olmaktan sana sığınırım.
Bu ayette o mümin vasfı için başka bir pekiştirme (te'kid/takviye) vardır. O da şu ki kendisinin iman Vasfiyla bilindiğine işaret eden mevsul (ellezine amenu)
Gelmiş olmasıdır.

Amenu kelimesinin mutaalliki ( bağlı ) bilindiği için hazf edilmiştir. Yani yalnızca Allah'a cc ve Allahın resulü sav e ve İslam dinine iman edenler. Fiil mutaallikin yerine gecirilip onun anlamını ifade eder şekilde kılınmıştır.

Yine İman edenleri zikretmekle başlaması , Sabrı ve merhameti tavsiye edenler ayetiyle/sözüyle onları övmekten kurtarmak ve onların ashabın meymenet(hesabı sağdan verilen kimselerden) olanları müjdelemek içindir.
(Alllah) Sabrı ve merhabeti tavsileşmeyi Müminlerin vasıflarından ayrı tuttu.Çünkü bu imandan sonra onların /Müminlerin en şerefli vasfıdır
Çünkü O vasıflar ve merhamet İslam toplumun kurtuluşunun özüdür.Allah Teala Kendi aralarında merhametlidirler buyurdu.
Merhameti/rahmeti tavsiyeleşme büyük bir fazilettir/erdemdir.Aynı zamanda o, Müminlerin merhameti nitelendirmesinden bir kinayedir.Çünkü kim merhameti tavsiye ederse , o merhametin kadrini ve erdemini/faziletini bilir. Bu yüzden o (mümin) , Allahu Tealanın Miskini yediremeye /doyurmaya teşvik etmezler/ön ayak olmazlar ayetinde geldiği gibi onu /merhameti tavsiye etmeden önce kendisi onu yapar.
Onda şirk ehlinin sabır ehli ve merhamet ehlinden olmadığı hususu vardır. Allah Tealanın şu ayetinde : Allaha çağıran, salih amel işleyen ve Kuşkusuz ben müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir?(Fussilet 33) deki husus , Buna ancak (hayırdan) büyük nasibi olan kimse kavuşur. Ayetiyle açıklanmıştır.Ayrıca şu ayette de açıklanmıştır: Aksine siz yetime ikram etmiyorsnuz ve miskini doyurmaya ön ayak olmuyorsnuz(Maun suresi)
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla