Konu Başlıkları: HüKÜM VERMEK..
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Şubat 2018, 21:49   Mesaj No:4

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:178
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

İSLAM DİNİNİ ANLAMADA ve HÜKMÜ FERD VE HALKLARA İNDİRMEDEKİ USUL

müslümana tebliğ-davet yapılmaz, muslumana nasihat edilir.kişi zaten Müslüman ise,,müslüman i islama davet etmek te nedir

Tabi bu gün islamın hükümlerini indirmedeki usulü bilmeyen ve özellikle islamı anlattığını zan edenler bu kavramları yani Müslüman,müşrik kafir isimlerini kime ve neye göre vereceğini karıştırır dururlar. müslüman müşrik kafir ayırımı yapamadıkları ve böyle bir usulü bilmedikleri için müslüman ile müşrik kafiri aynı görürler. Onun için hepsine aynı hükmü verirler.

Ez cümle,
Dini ortaya koymada hiç bir usülü takip etmeyen kendi kafalarına göre naslardan hüküm çıkaranların nasıl bir Allah'a iman etmeleri gerektiğini bilmedikleri gibi dinde hüküm çıkarma konusundada kendi heva ve heveslerine uyduklarina hep şahit olunur.

Onun için dini anlatmaya calisanlari dinlerken onların nasıl bir usül takip ettiklerine dikkat edilmelidir..

İbni Kudame rhm.h şöyle dedi...

Kim Selefin yolundan başka bir yol tutarsa kendisini telef etmiştir. Her kim sünnetten saparsa; muhakkak cennetin yolundan da sapmıştır!Allahu Teala'dan sakının ve kendiniz için korkun! Şüphesiz iş zordur! Cennetten sonra ateşten, haktan sonra batıldan, sünneten sonra bidatten başka bir şeyde yoktur!"
Tahrimu'n-Nezar fi Kutubi'l-

Öyle cahil bir toplumla karşı karşıyayız ki bakıyorsunuz sözde bunların bilmişleri bile ortaya Kuran ve sünnet naslarını zikr edip bunun üzerine cahilce yorumlar yapabilmekteler
O ayet yahut o hadis üzerine sahabe ne demiş selef alimleri bunu nasıl anlamış hiç bakmadan kalkıp cahilce yorum yapma cesaretinde olabiliyorlar.

Halbuki naslara yaklaşım yollarına bakıldığında mealistlerden pekte farkları olmadıkları ortada

İmam Berbehari Rahimehullah şöyle dedi...

"Bil ki -Allah sana rahmet etsin!- kendi döneminden olan kimselerin sözlerini dikkatle inceleki, böylelikle; Nebi 'in Ashabı'ndan herhangi biri yahut herhangi bir alim bu mesele hakkında konuşmuş mu? (Bunu) soru(şturu)p görene kadar amel etmede acele etmeyesin ve (bir yanlışın) içine girmeyesin! Eğer onlardan delil olacak bir nakil bulursan ona sarıl; hiç birşey yüzünden bu sınırı aşma ve hiç birşeyi ona tercih etme (Cehennem) ateş(in)e düşersin!.."

Şerhu’s-Sunne

Gelelim asıl konumuza hükmü indirme konusunda, Nas yoluyla hüküm vermek kişinin inanç biçimini öğrenip delille ona müslüman yada müşrik,ehli kitap,kafir hükmü verilir. Şayet nasla hüküm verme imkanı yoksa ki bu her zaman mümkün olmayabilir bu durumda delalet yoluyla hüküm vermeye bakılır...

Nas yoluyla hüküm verme akidesi bilinen kişilere yada kurum ve kuruluşlara devletlere toplumlara delille hüküm verme şeklidir

Kişi Allah'a inanıyor ona ibadet ediyor bununla birlikte şirk işliyor..
Zaten müşrlikliğin tanımı bu değilmi?

Bu gün ise din anlattığını zan edenler bu kavramları birbirine karıştırıp müslüman müşrik kafir herkese müslüman hükmü verebiliyorlar.

Kişi lailaheillallah muhammedden Rasulullah dese ve buna iman etse bu yine ona müslüman hükmü vermek için yeterli değildir..

Bununla birlikte şirke küfre buğz edecek onlardan uzak duracak ve kafirleri müşrikleri tekfir edecek...Islamın hiç bir emrini inkar etmeyecek.

Ebu’l Huseyn el-Malati el-Askalani eş-Şafii

İmam Askalani Şafi-i mezhebinin büyük imamlarından biridir...

O“et-Tenbih ve’r Redd” adlı kitabında şöyle demiştir...

جميع أهل القبلة لا اختلاف بينهم أن من شك في كافر فهو كافر لأن الشاك في الكفر لا إيمان له لأنه لا يعرف كفرا من إيمان

“Kafir(in küfrü) hakkında şüphe edenin kafir olacağı hakkında bütün kıble ehli arasında bir ihtilaf yoktur. Çünkü küfür hakkında şüphe eden kişinin imanı yoktur, zira bu kimse imanı küfürden ayırd edemiyor, imanla küfrün farkını bilmiyor demektir.”

Bu şirk işleyen içinde böyledir.
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla