Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Nisan 2018, 23:24   Mesaj No:450

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1172
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
mehmet akif2 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
“Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine birbirine eşit ve peşin olarak satılır. Malların sınıfları değişirse peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın.” (Müslim, Müsakat, 81; Tirmizî, Büyû, 23)
Muhsin hocam bu hadisi açıklar misiniz

Bu hadise gore bu seyler veresiye satılamaz diyor

Benim bildiğim riben nesie olmadikca veresiye mal alınır

Bu doğrultuda aydınlatır mısın
bu hadisi şerifin temel mantığı islamda kesinlikle yasaklanmış faiz ile mücadeledir.borç faizi ile alış veriş faizi farketmez hepsi yasaklanmıştır.
konunun anlaşılması için bir örnek verelim;
10 lira borç verdiniz alacağınız 10 liradır.11 lira olsa faizdir haramadır yasaktır.
bir teneke buğday borç verdiniz .alacağınız 1 teneke buğdaydır 2 kilo fazlası faizdir.
bir cumhuriyet altını borç verdiniz alacağınız 1 cumhuriyet altınıdır.

ticaret ise farklı bir durumdur. Elinizde bir arabanız var değeri 10 liradır bunu vadeli sattığınızda ticaret malı olduğundan 15 liraya daha az daha fazla anlaşıp satabilirsiniz. Bu ticarettir ve helaldır.bir salça alırsınız 1 liraya satarsınız 1,2 liraya bu ticarettir.ama bir salçayı verip karşılığında vadesi geldiğinde 2 salçaya satamazsınız bu faizdir.
dikkat edilmesi gereken para paraya fazlalık ekleyerek satılamaz.ne satarsanız misli kadar alıcısı olursunuz. Vade farkı gecikme farkı vs hepsi faiz kavramına girmektedir.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla