Konu Başlıkları: ALLAH IN İSİM SIFATLARINA DAiR
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10Haziran 2019, 05:17   Mesaj No:4

davetulhaq

Avatar Otomotik
Durumu:davetulhaq isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 60631
Üyelik T.: 13 Şubat 2019
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2
Konular: 0
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart HODRI MEYDAN

Ben hayatımda bu kadar alakasız verilen bir cevap daha önce görmemiştim.

Ortada paylaşılan ile sizin yazdığınızın ne alakası var. Kimse size bu konudaki akidenizi anlatın demedi ki. Onu zaten yukarıda anlatmıştınız. Size bu konu hakkında akidenizle çelişiyor gibi gözüken(veya hakikaten çelişen) nakiller verildi. Sizin yapmanız gereken, nakilleri "bunlar cımbızlanmış" diyerek hepsini çöpe atmak yerine tek tek bu nakilleri siyaklari ve sibaklari ile ele almaniz ve ardindan hepsinin sizin akidenizle çelişmedigini aksine sizin akidenizi desteklediğini göatermenizdi. Çünkü nakil yapılan kişilerin hepsi kendinizi "yalnızca" nispet etmekle kaldığınız selef alimlerinin nakilleridir.

Üstelik sizin gerçek bir delil kaynağı olarak gördüğünüz yerden size verilen nakilleri bunlar cımbızlanmış diye çürütebiliyorsanız sizin müşriklerden ne farkınız kaldı. Onlar da verilen delilleri bu şekilde red etsinler ve şirk küfür dolu hayatlarına hak yol olarak devam etsinler. Böyle bir şey İslamın neresinde var.

Siz gerçekten verdiginiz cevabın yeterli olduğunumu düşünüyorsunuz?

Üstelik "yazdıklarınız kişiyi teşbih ve tescime götürecek Allahı mahlukata benzetilmiş bir akidedir" demişsiniz. Sizin sanırım gözlerinizde veya algınız da bir problem var. Orada yazılı olan hiçbirseyi ben yazmadım. Tek kelimesi dahi bana ait değil. Tamamı kendinizi nispet ettiğiniz selef imamlarına ait. Eger ortada bir teşbih veya tescim söz konusu ise haşa bunu selef imamları yapıyorlar ya da bunun yapılmasına sebep olacak cümleler sarfetmisler. Ancak müslümanlar sunu cok iyi bilirler ki alimler kelimelerini özenle seçerler. Hiç bir fitneye yer bırakmamak için yazılarına çok dikkat gösterirler. Ama buna rağmen sözde manasız olan istiva sıfatına bir mana vermişler. Örneğin diyorsunuz ya cımbızlanmış diye,


- İbn Cerir et-Taberi (v.310): Ra’d: 2. Ayetin tefsirinde şöyle demiştir:
“Sonra Arşa istiva etti yani onun üzerine çıktı, demektir.”

Şu naklin öncesinde veyahut sonrasında ne demiş olabilir ki, istivaya mana vermesine rağmen istiva manasızdır sonucunu çıkaralım. Sizin aklınız böyle birşeyi alıyor mu?

Buyrun size meydan okuyorum. Yine yazılan ile alakasız hiç birşey yazmayın ve size atılan nakillerin tek tek cımbızlanmış olduğunu, bunun öncesinde veya sonrasinda açıklamasının olduğunu ve bu açıklamaya göre bizim bu yazılanlardan çıkardığımız sonucun teşbih akidesi olduğunu ispat edin.

Hodri meydan!!!

Ama ben yine biliyorum ki siz dediğim ile alakasız saçma sapan birşey yazıp konuyu geçistirmeye çalışacaksınız ve zaten rezil olduğunuz yetmezmiş gibi biraz daha kendinizi dibe batıracaksınız. Veyahut da "saçma sapan" deyimimden dolayı hakaretden ban atacaksınız. Çünkü sizde hakka teslim olmak diye birsey yok. Sadece kendini bir yerlere yamama gayreti var.

Dedigim gibi eğer nakillerin cımbızlanmış oldugunu kanıtlayıp bizim de hakkı bulmamıza vesile olabiliyorsaniz bu iddianizi kanıtlayın aksi halde hiç birşey yazmayin. Çünkü lehvel hadisten öteye geçmiyor.

Selam hakka tabi olanlara olsun..
Alıntı ile Cevapla