Konu Başlıkları: Soru ve Cevaplarla Abdest
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09 Ocak 2009, 03:27   Mesaj No:3

Şuara

Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Şuara isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 686
Üyelik T.: 27 Aralık 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 90
Konular: 52
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Ameliyat olan birinin güsul/abdest alması?

Ayağı sargıda bulunun bir bayan adet bittikten sonra sargıdan dolayı abdest alamıyorsa ne yapmalı?
(Ameliyat olan kimse nasıl gusül alır? Mesh ederek gusül olur mu?
)Bir namaz vaktini geçirecek kadar gusülsüz kalmak caiz değildir Çünkü bunda namazı geçirme durumu vardır
Gusülde yıkanması gereken yerler eğer ıslanmaması gerekiyorsa bu yerler ıslak elle meshedilir eğer meshetmek de zarar veriyorsa o takdirde terkedilir
Yaralar veya sakat, hasta âzalar üzerine bağlanan bezlere sargı denir Abdest veya gusül âzaları üzerinde bu gibi bir zaruretten dolayı sargı varsa ve bu sargıyı açıp altını yıkamak da mahzurlu ise, sargının üzerine meshedilir, böylece o âzalar yıkanmış hükmünü alır
Kırık ayaklar üzerindeki alçı veya tahta veya madenî sargılar da aynı hükümdedir İlâçla örtülü yara için de durum aynıdır
Sargının tamamını meshetmek gerekmez Sargının ekser kısmının üzerinin meshedilmesi kâfi gelir
Üzerine mesih yapılan sargı için, belli bir müddet yoktur Özür hâli devam ettiği üddetçe meshe devam edilir Sargı çevresinde kalan sağlam yerler ise yıkanır
Sargıların abdestli iken sarılmış olması da gerekmez
Henüz iyileşmemiş yara üzerindeki sargı, düşer veya değiştirilirse mesh bozulmaz Yeni sargı sarılmasıyla meshin yenilenmesi gerekmez Abdestlilik hâli devam eder Sargı üzerine meshi bozan şey; üzerine sargı sarılan yara veya özrün tamamen iyileşmesidir
Eğer ameliyat ya da bir yaradan dolayı banyo yapmak zarar verecekse, sadece teyemmüm ederek ibadetlerini yerine getirir
Yara üzerine yapılan meshin müddeti ne kadardır?
Mesh bir zamanla kayıtlı değildir Abdest bozulduktan sonra yeni bir abdest alındığında sargılı bulunan kısım meshedilir Her vakit abdest almaya gerek yoktur
Kaynak: Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/101
Alıntı ile Cevapla