Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27 Nisan 2009, 00:18   Mesaj No:1

sessiz23

Medineweb Aktif Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:sessiz23 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1256
Üyelik T.: 07 Nisan 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 166
Konular: 77
Beğenildi:7
Beğendi:0
Takdirleri:37
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Çocuğu Tanımanın Eğitimdeki Yeri ve Önemi

Çocuğu Tanımanın Eğitimdeki Yeri ve Önemi

ÇOCUĞU TANIMANIN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bir dinî inanışa bağlı olmada, tabiî ve şuur dışı bir taraf ol-duğu gibi,* bir de isteyerek ve bilerek inanma hali, yani eğitim yoluyla işleniş yönü vardır. Bu itibarla, tesir ve telkin yolu bakı-mından dinî eğitim, ancak bir sistem dahilinde yapıldıkça iste-nen basan sağlanabilir.1 Dolayısıyla din eğitimi ve öğretiminde, genel eğitimin temelleri olan psikoloji ve pedagoji kurallarının bilinmesi kaçınılmazdır. Çünkü çocuğu tanımak, onun ruh ve beden gelişimini doğru olarak tesbit etmek, eğitim-öğretim ya-pabilmenin ilk şartıdır.2
Özellikle din eğitimi gibi hassas bir konunun, en önemli kısmını oluşturan imân duygusunun işlenişi hususunda, çocu-ğun psikolojik yapısının çok iyi bilinmesi gerekmektedir. Ro-Russeau bu gerçeği, "Çocuk zekâsını çok iyi tanıyan bir zâtın on-lara mahsus bir akâid kitabı yazmasını pek isterim." ifadesiyle dile getirmektedir.3
İnsan psikolojisini bilmek toplum yönetiminde vazgeçil-mez bir esas olduğu gibi,4 çocuğun ruhî yapısını tanımak ta psi-kolojik bir prensiptir. Nasıl ki, çiftçi toprağını, heykeltraş ta iş-lediği mermerin cinsini ve özelliğini tanımak zorundaysa, eği-timciler de çocuğu her yönüyle; bütün karışıklığı ve sadeliğiyle tanımak mecburiyetindedir.5
Bu ifadeler, öncelikle çocuğun duygusal ve ruhsal gelişi-mi hakkında bilgi sahibi olmanın gereğini belirtmektedir. Bu itibarla, bundan sonraki konularda, çocuğun gelişimini çeşitli yönlerden ele alan eserleri tahlil ederek, çocuğun psikolojik ya-pısı hakkında bilgiler vereceğiz.
------------------------------------------------------------------------------------------------
(*) Bu ifadeden, fıtrat, taklit ve uyum gücü gibi faktörler hatırlanabilir.
1. N. Armaner-Z. ökmen, Din Eğitimi ve Öğretiminde Melodik Değerler, ist. 1960, s. 5.
2. Halis Ayhan, Eğitime Giriş ve Islâmiyetin Eğitime Getirdiği Değerler, ist.. 1982, s. 193.
3. Rousseau, age, s. 297.
4. Gustave Le Bön, Kitleler Psikolojisi (çev. S. Demirkan) ist. 1969, s. 25.
5. Jacquin, age, s. 19.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi sessiz23 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
11 Ayın Sultanı ramazan Oruç-Ramazan sessiz23 0 1950 22 Ağustos 2009 22:40
Etkili Öğretmenlik Eğitimi Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 1 2386 27 Nisan 2009 00:29
Çocuğun Gelişim Çağları Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 2104 27 Nisan 2009 00:25
Çocuk eğitimi-Duygusal Gelişim Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 1975 27 Nisan 2009 00:21
Çocuğu Tanımanın Eğitimdeki Yeri ve Önemi Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 1854 27 Nisan 2009 00:18