Konu Başlıkları: BİR AYET BİR YORUM
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Mayıs 2009, 11:28   Mesaj No:9

AŞK'ÜL İSLAM

Medineweb Sadık Üyesi
AŞK'ÜL İSLAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:AŞK'ÜL İSLAM isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38
Üyelik T.: 30Haziran 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:43
Mesaj: 984
Konular: 245
Beğenildi:29
Beğendi:0
Takdirleri:146
Takdir Et:
Standart EYYÜP İSİMLİ ZAT'IN DİKKATİNE !..

Fecr Abim'den alıntıdır, bir platformda insanlar neleri tartışırlar hakkında yaptıgı kurani araştırmanın sonucunda sorulan bir soruya cevabıdır ; burada paylaşmak istedim :

...Peki insanlar niçin tartışırlar ?
neden tartışmaya gereksinim duyarlar??


Tartışmanın nedeni insanlardan insanlara değişebilir.Mesela;
1-İnsandaki hırsdan dolayı
2-Haklı olduğunu ispat etmek için
3-Haksız olduğunu bildiği halde haksızlığını kamufle etmek için
4-Karşısındaki insanla fikir uyuşmazlığından dolayı
5-Karşıt görüşe karşı fikrini kabul ettirebilmek için
6-Doğruyu bulmak için
7-Menfaat,çıkar için
vs vs

Usvetün hasene-güzel bir örnek-olarak Kur'an'da Hz.İbrahim a.s'ın Nemrud ile tartışmasını örnek alırsak müslümanın tartışma uslubunu da ortaya koymuş oluruz:


"Allah kendisine mülk (hükümdarlık ve zenginlik) verdiği için şımararak Rabbi hakkında İbrahim ile tartışmaya gireni (Nemrut'u) görmedin mi! İşte o zaman İbrahim: Rabbim hayat veren ve öldürendir, demişti. O da: Hayat veren ve öldüren benim, demişti. İbrahim: Allah güneşi doğudan getirmektedir; haydi sen de onu batıdan getir, dedi. Bunun üzerine kâfir apışıp kaldı. Allah zalim kimseleri hidayete erdirmez."Bakara-258

İbrahim a.s Nemrud ile tartışmasında polemiklere girmiyor.Nemrud ise olayı polemikle devam ettirmeye çalışıyor.
Bugün için bu tartışma olsa; Nemrudun ifadesi karşında yani "Ben de öldürüm,ben de diriltirim" deyip iki köle veya mahkum getirip birisini öldürüp diğerini serberst bırakarak öldüğrdüğünü ve dirilttiğini söylerse biz hemen onun sözünün geçerli olmadığını Allahın öldürmesi ve diriltmesinin senin köleyi azad etmen veya öldürmen ile alakası olmadığını söylererek tartışmayı münakaşaya döndürürüz.Ama Hz.İbrahim onunla bu konuda demagojiye girmeyip onun da itiraz edemeyeceği bir konuya geçiyor ve Nemrud sus pus olup diyecek bir şey bulamıyor.

Hz.İbrahim ile Nemrud arasındaki bu olay bize tartışmanın nasıl yapılması konusunda güzel bir fikir veriyor

Bu yazı eminim size yeter...
Syglr..
Alıntı ile Cevapla