Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Deneme Sınavlar/Paylaşımlar (https://www.forum.medineweb.net/683-deneme-sinavlar-paylasimlar)
-   -   Yeterlilik Çalışmaları soru cevaplar (https://www.forum.medineweb.net/deneme-sinavlar-paylasimlar/20833-yeterlilik-calismalari-soru-cevaplar.html)

f_kryln 27 Ocak 2012 11:00

Yeterlilik Çalışmaları soru cevaplar
 
YAYGIN VE YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ

1. Devlet kontrolünde planlı programlı olarak okullarda yürütülen din eğitimi çalışması aşağıdakilerden hangisidir?
a) Örgün din eğitimi
b) Yaygın din eğitimi
c) Görevde yükselme eğitimi
d) Hizmet içi eğitim

2. Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir?
a) Hiyerarşik değildir, doğan ihtiyaca göre düzenlenir.
b) Zamanla ve yaşla sınırlı değildir.
c) Yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır.
d) Bir tek eğitim metodu kullanılır.

3. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Muhammed (s.a.v.)`in Mekke dönemi yaygın eğitim çalışmasının ana çizgilerinden değildir?
a) Yaygın eğitimdir.
b) Yetişkin eğitimidir.
c) Örgün eğitimdir.
d) Vahye dayalıdır.

4. Yetişkin eğitimi ile ilgili anlatılanlardan hangisi yanlıştır?
a) Yetişkin eğitiminde ihtiyaçlar karşılıklı belirlenir
b) Yetişkin eğitiminde sorumluluk azdır.
c) Yetişkin eğitiminde zaman önemlidir.
d) Yetişkin eğitiminde amaçlar karşılıklı belirlenir.

5. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi faaliyet ve alanlarından biri değildir?
a) Vaazlar
b) Hutbeler
c) Kur’an Kursları
d) İlahiyat Fakülteleri

6. Aşağıdakilerden hangisi yetişkin din eğitiminin amaçlarından değildir?
a) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak
b) Yetişkinlere bir meslek kazandırmak
c) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek
d) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak

7. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en fazla gerçekleştiği öğrenme biçimidir?
a) Okumak
b) Duymak
c) Görmek
d) Yapmak/Uygulamak

8. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir?
a) Yakından Uzağa ilkesi
b) Bilinmeyenden bilinene ilkesi
c) Somuttan soyuta ilkesi
d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi

9. Din eğitiminin önemi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
a) Din eğitimi insanın fıtrî/temel sorularına cevap verir.
b) Din eğitimi, yanlış ideolojilere, batıl inanç ve hurafelere saplanmayı önler.
c) Dini kavramların doğru bir şekilde anlaşılması yeterli bir din eğitimi ile mümkündür.
d) Akademik çalışmalar yapmayı temin eder.

10. Aşağıdakilerden hangisi Öğretmen merkezli stratejilerden değildir?
a) Klâsik sunum
b) Gösterim
c) Hikâye anlatımı
d) Küçük grup tartışması

11. Aşağıdakilerden hangisi Öğrenci merkezli stratejilerden değildir?
a) Klâsik sunum
b) Kütüphane taraması
c) Sorgulama
d) Küçük grup tartışması

12. Aşağıdakilerden hangisi Öğrenci merkezli stratejilerden değildir?
a) Proje
b) İşbirliğine bağlı öğrenme
c) Keşfetme
d) Hikaye anlatımı

13-Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi alan ve faaliyetlerinden değildir?
a) Cami Dersleri b) İmam-Hatip Liseleri
c) Yaz kursları d) Dini içerikli radyo konuşmaları

14. Aşağıdakilerden hangisi Yetişkinler din eğitiminin amaçlarından değildir?
a) Yetişkinlere diploma vermek
b) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak
c) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek
d) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak

15- Yetişkinlere verilen Din eğitiminde aşağıdakilerden hangisi yanlış olur?
a) Daha önce aldığı eğitimi göz önünde bulundurmak
b) Fizyolojik durumunu dikkate almak
c) Ekonomik durumuna göre farklı davranmak
d) Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak

16- Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş, bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden birinden ayrılmış olan kişilere ilgi ve gereksinim duydukları alanlarda yapılan eğitime ne ad verilir?
a) Hizmet içi eğitim
b) Yaygın eğitimi
c) Görevde yükselme eğitimi
d) Örgün eğitimi

17-“Yetişkin bir neslin veya şahsın, yetişkin olmayan bir nesil veya şahsa belirli teknik ve metotlarla dini değer ölçülerine göre vermek istediği formasyon çalışmaları“ tanımı aşağıdakilerden hangisine aittir?
a) Eğitim b) Din eğitimi
c) Öğretim d) Psikolojik danışmanlık

18- Aşağıdakilerden hangisi merkezi vaaz sisteminin olumlu sonuçlarından biridir?
a) Cemaatin doyurucu nitelikte vaaz dinlemesi
b) Cami görevlilerinin işini kolaylaştırması
c) Cemaatin görevlisine olan güvenini artırması
d) Cemaatin vaizi görmeden hoparlörden vaaz dinlemesi

17- Aşağıdakilerden hangisi Dini iletişimin temel unsurlarından değildir?
a) Kaynak b) Alıcı c) Mesaj d) Psikomotor

18- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın Din Eğitimi yönünden dikkat edilecek hususlardan değildir?
a) Sunumların tek yaş grubuna yönelik yapılması
b) Cemaatin kafasını karıştıracak akademik ve ihtilaflı konulara girmemek
c) Hutbeleri irticalen değil hazırlanmış plana bağlı irad etmek
d)Basitten mürekkebe, müşahhastan mücerrede ilkesine dikkat etmek

19- Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğiminin en aktif uygulandığı yerler olan camilerin işlevleri arasında yer almaz?
a) Birlik ve beraberliğin tesisi
b) Halk Eğitim merkezi işlevi görmesi
c) Rehberlik merkezi işlevi görmesi
d) Kurumsal din anlayışı işlevine sahip olması

20- Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığının görevleri arasında yer almaz?
a) İbadet yerlerini yönetmek
b) İslam dininin inanç, ibadet ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek
c) Hac ve Umre seyahatleri ile ilgili işleri yürütmek
d) Örgün din eğitimi veren müesseseler kurmak ve yürütmek

21- Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin eğitiminde göz önünde bulundurulacak hususlardandır?
a)- Bu güne kadarki yaşamını yok kabul edip sıfırdan başlamak
b)- Yaşının getirdiği fizyolojik durumu dikkate almamak
c)- Sahip olduğu çocuk sayısını göz önünde bulundurmak
d)- Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak

22- Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin eğitiminde göz önünde bulundurulacak hususlardan değildir?
a) Bu güne kadarki yaşamını yok kabul edip sıfırdan başlamak
b) Kültür düzeyini göz önünde bulundurmak
c) Sosyal çevresini ve yetişme tarzını tanımak
d) Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak

23- Aşağıdakilerden hangisi din görevlisinin liderlik özelliklerinden değildir?
a- İslam’ı, müslümanları ve teşkilatı temsil etme
b- Otoriter bir tutum sergileme
c- Olumlu sosyal davranış sergileme
d- Kendini, İslam’ı ve Müslümanları iyi tanıma

24- Yaygın eğitimin önemli faaliyetlerinden biri olan yaygın din eğitimi için aşağıdakilerden hangisini söyleyemeyiz?
a) Halka, dini bilgi verir, hayatı yorumlama becerisini kazandırır,
b) İbadetlerin usulüne uygun yerine getirilmesine yardımcı olur
c) Sonuçta kişiye dini alanda bir görev alabilme hakkına sahip kılar.
d) Dini ve milli değerleri aşılar

25- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir?
a) Hiyerarşik değildir, doğan ihtiyaca göre düzenlenir.
b) Zamanla ve yaşla sınırlı değildir.
c) Yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır.
d) Bir tek eğitim metodu kullanılır.

26- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir?
a) Örgün eğitim dışındaki tüm eğitsel faaliyetleri kapsar.
b) Toplumun tüm üyelerini içine alabilir.
c) Yaygın eğitim zorunluluk esasına dayanır.
d) Yaygın eğitim temel bilgileri öğrenmedir

27- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir?
a) Programlar süre ve içerik olarak değişkendir.
b) Zamanla ve yaşla sınırlıdır.
c) Sürekli eğitimin yollarından biridir.
d) Çok değişik eğitim metotları kullanılır

28- İslâm`ın gelişi esnasında Mekke`de okuma-yazma bilenler kaç kişiydi?
a) 5 b) 10 c) 11 d) 17

29- İslâm`ın gelişi esnasında Medine`de okuma-yazma bilenler kaç kişiydi?
a) 5 b) 10 c) 11 d) 17

30- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
a) Öğretmenin kendine aşırı güven duymasına yardım eder
b) Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır.
c) Konuların zamanında işletilmesini sağlar.
d) Öğretmeni endişeye kapılmaktan kurtarır.

31- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
a) Öğretmenin derse hazırlanmasını sağlar.
b) Plânlama unutmaları tamamen önler.
c) Konuların, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, bilgi ve kapasitelerine göre düzenlenmesini sağlar.
d) Öğretmeni bilinçlendirir ve onun kendine güven duymasına yardım eder

32- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
a) Plânlama iyi bir öğretimin garantisidir.
b) En iyi yapılmış bir plân bile, başarıyla uygulanmıyorsa hiç bir önemi kalmaz.
c) Plân çerçevesi içinde öğretmen tamamen, serbesttir.
d) Plânlama mümkün olursa öğrencilerin katkılarıyla yapılmalıdır.

33. Aşağıdakilerden hangisi, insanları tanıma ve anlamada bir engel değildir?
a. Empati
b. Ön yargılar
c. Egoizm
d. Agressif davranış

34. Din görevlisi için, din eğitim açısından cemaatin (hedef kitlenin) olumlu özelliği hangisidir?
a. Hedef kitlenin yaşça farklı olması
b. Hedef kitlenin eğitim düzeylerinin farklı olması
c. Hedef kitlenin aynı çevreden olması
d. Hedef kitlenin aynı değerleri paylaşıyor olması

35. Doğruyu ve yanlışı hatırlatma anlamına gelen ve vaaz ile ilgili olan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
a. Nasihat b. İrşad c. Talim d. Tezkir

36. Vaazda, konu tespiti aşamasında konunun önemli oluşunda aşağıdaki ölçütlerden hangisi daha belirleyicidir?
a. Konu hakkında vaizin bilgi seviyesi
b. Vaizin konunun önemi hakkındaki kanaati
c. Konunun, cemaatin ilgi ve ihtiyaç alanına girmesi
d. Konunun dini önem derecesi

37. Aşağıdaki ifadelerden hangisi “vaizin konuyu güncelleştirmesini” yeterince açıklamaktadır.?
a. Konunun, mutlaka günümüzün bir problemini içermesi gerekir.
b. Konunun, günümüzün dili ile anlatılması gerekir.
c. Konunun, seviye, ilgi ve ihtiyaçlar yönünden cemaate yaklaştırılması gerekir.
d. Konuyu cemaate danışarak hazırlamak gerekir.
e. Konuyu, Kur’an ve sünnetten bulmak gerekir.

38. Camilerde yetişkin din eğitiminin hangi amacı yeterince gerçekleştirilememektedir?
a) Dinî bilgiler verme
b) Din büyüklerini örnek gösterme onların hayatına dair menkıbeler anlatma
c) Yetişkinin hayata anlam vermesine yardım etme
d) Ahlâkî hikayeler anlatma

39. "Bireyin dini davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme denemeleri sürecini geçmişi, bugünü ve geleceği ile, bilimsel metotları kullanarak betimlemeye, açıklamaya ve kontrol altına almaya çalışan bilimsel disiplindir."
Yukarıda tanımı yapılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
a) Eğitim
b) Din eğitimi
c) Dini iletişim
d) Din kültürü ve ahlak bilgisi

40. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi ile ilgili söylenebilecek bir özellik değildir?
a) Yaygın din eğitimi zamanla ve yaşla sınırlı değildir.
b) Yaygın din eğitimi özel bir yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır.
c) Yaygın din eğitimi herkes tarafından alınması gerekli zorunlu bir eğitimdir.
d) Yaygın din eğitimi gönüllülük esasına dayanır.

41. Aşağıdakilerden hangisi eğitimin tanımında yer alan “davranış değişikliği” ifadesinin anlatmak istediği yönlerden birisi değildir?
a) zihindeki değişiklik
b) duygudaki değişiklik
c) hal ve hareketteki değişiklik
d) karakterdeki değişiklik

42. “Bir eğitim faaliyetinde …………… değişikliği yoksa, bu faaliyete eğitim diyemeyiz.” Cümlesinde boş bırakılan yere gelmesi gerekin kavram nedir?
a) düşünce
b) duygu
c) davranış
d) hal-hareket

43. Aşağıdakilerden hangisi yaygın ve örgün eğitim arasındaki farklardan birisi değildir?
a) örgün eğitim planlıdır, yaygın eğitim plansızdır.
b) örgün eğitimde yaş sınırlıdır, yaygın eğitimde yaş sınırlı değildir
c) örgün eğitim süreklidir, yaygın eğitim ihtiyaca göre yapılır.
d) örgün eğitimde konular geneldir, yaygın eğitim tek bir alanda yapılır.

44. “Günümüzde yaygın din eğitimi açısından vaazlardaki en önemli problemlerden birisi…………….dir.” cümlesinde boşluğa gelmesi gereken ifade aşağıdakilerden hangisidir?
a) vaazların uzun olması
b) cemaatin zamanında camiye gelmemesi
c) cemaatin vaize karşı tutumu
d) vaaz günlerinin uygun olmaması

45.“Günümüzde yaygın din eğitimi açısından hutbelerin en önemli avantajlarından birisi de……………dir.” cümlesinde boşluğa gelmesi gereken ifade aşağıdakilerden hangisidir?
a) hutbelerin kısa olması
b) cemaatin kalabalık olması
c) hutbelerin bir merkezden hazırlanması
d) hutbelerin önceden yazılmış bir metinden okunması

46. Aşağıdakilerden hangisi camilerde yapılan yaz kurslarının yaygın din eğitimi açısından en önemli özelliğini ifade etmektedir?
a) Kursların okullar tatil olduğunda yapılması
b) Her konunun öğretiminin yapılabilmesi
c) Resmi bir hüviyetinin olması
d) Çocukların her şeyi almaya hazır bir özellikte olması

47. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitiminin problemlerinden birisi değildir?
a) Yeterli eleman olmaması
b) Bilgi ve metod eksikliği
c) Halkın farklı ekonomik imkanlara sahip olması
d) Halk arasındaki farklı dini gruplar

48- Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi faaliyetlerindeki amaçlardan birisi değildir?
a. Diğer meslektaşlarla tanışma
b. Eksiklerin telafi edilmesi
c. Kendi alanında yenilenme
d. Bir üst makama adapte olma

49. Aşağıdakilerden hangisi yetişkin din eğitiminin amaçlarından değildir?
a) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak
b) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek
c) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak
d) Yetişkinlere bir meslek kazandırmak

1. Değerlendirme süreci
2. Amaçların belirlenmesi
3. Öğretim sürecine ilişkin kararlar
4. İçeriğin seçimi
50. Yukarıdaki maddelere göre aşağıdakilerden hangisinde Planlama sürecinin aşamaları doğru olarak verilmiştir?
a) 2. 4. 3. 1. b) 1. 2. 3. 4. c) 4. 3. 2. 1. d) 2. 4. 1. 3.

51. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir?
a) Yakından Uzağa ilkesi
b) Bilinmeyenden bilinene ilkesi
c) Somuttan soyuta ilkesi
d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi

52. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir?
a) Hayatilik ilkesi
b) Bireye görelik ilkesi
c) Somuttan soyuta ilkesi
d) Kapalılık ilkesi

53. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en fazla gerçekleştiği öğrenme biçimidir?
a) Okumak
b) Duymak
c) Görmek
d) Söylemek

54. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en az gerçekleştiği öğrenme biçimidir?
a) Okumak
b) Duymak
c) Görmek
d) Söylemek

55. “Öğretim etkinlikleri planlanırken, bireyin içinde yaşadığı en yakın ekolojik, sosyal ve kültürel çevrenin özelliklerinden başlanmalı ve buna bağlı olarak da bu halka genişletilmelidir.”
Bu açıklama planlama ve değerlendirme ilkelerinden hangisini izah etmektedir?
a) Yakından Uzağa ilkesi
b) Açıklık ilkesi
c) Somuttan soyuta ilkesi
d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi


SAAT: 23:59

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306