Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > Erzurum Atatürk İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi:  15 Ocak 2015 (09:28), Konuya Son Cevap : 15 Ocak 2015 (09:47). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen EyMeN&TaLhA
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 15 Ocak 2015, 09:28   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları

Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları

FIKIH USULÜ

1. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) Usulü Fıkıh kişinin inancının günlük
yaşamına dair konuları da inceleyen bilim
dalıdır.
B) Ahlaki hükümler fıkıh ilminin konuları
arasındadır.
C) Bir fıkhi hükmün ilgili olduğu fıkhi mesele
hakkındaki şer’i delile tafsıli delil denir.
D) Fıkıh, şer’î ameli hükümleri icmali
delillerden istinbat ederek bilmektir.
E) Şer’i hükümlerin elde edilmesinde
kullanılan yöntem ve genel prensipler de
hüküm diye isimlendirilir.

2. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) Fıkıh Usulü ilmi kitap ve sünnet kaynaklı
bir ilim dalı olduğu için, mantık ilminden
faydalanmaz.
B) Hz. Ebubekir cemaat içtihadına önem
verdiğinden fakih sahabilerin Medine
dışına çıkmalarını izne bağlamıştı.
C) Sahabe ve Tabiin döneminde uygulamada
Fıkıh usulü kaideleri bulunmaktaydı.
D) Hanefiyye metodu aynı zamanda
tümdengelim metodu olarak da
isimlendirilmiştir.
E) Karma metot hicri IV. asırda ortaya
çıkmıştır.


3. Aşağıdaki eserlerden hangisi diğerlerinden
farklıdır?

A) Cemu’l-Cevami
B) Et-Tahrir
C) Bediu’n-Nizam
D) El-Burhan
E) Fusulu’l-Bedai

4. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) Hanefiler hadisleri aziz, meşhur ve garib
olarak taksim etmişlerdir.
B) Hadislerle en üst seviyede ancak sünnet
hükmü verilir.
C) İbadetlerle ilgili olarak sünnet-i gayrı
müekkedelere aynı zamanda sünnet-i
zevaid de denir.
D) Müctehidlerin çoğuna göre manevi
mütevatir hadisler ahad hadis
grubundandır.
E) Hanefilere göre ahad hadislerle,
ayetlerdeki umum ifadeler tahsis
edilebilir.

5. Aşağıdaki mezheplerden hangisine göre sünnet kaynaklı hükümlerin istinbatında “ihtiyat” önemli bir ilke olarak ön plana çıkmaktadır?

A) Hanefiler
B) Şafiiler
C) Malikiler
D) Hanbeliler
E) Zahiriler

6. Ahad hadis olup ancak bildirdiği teklifi hüküm
konusunda ………….. alimleri arasında görüş
birliği bulunan hadisler …………. içtihat
metodolojisinde sübutu kat’i rivayetlerdendir.

Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi gerekir?

A) Medine - İmam Malik’in
B) Sahabi - İmam Şafii’in
C) Tabiun - Ebu Hanife’nin
D) Sahabi - Ahmed bin Hanbel’in
E) Müctehid - Mezhep imamlarının

7. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) Genel anlamda “sünnet” olması cihetiyle
bireysel boyutlu sünnetler şeairdendir.
B) Bir sahabinin “Biz, Hz. Resulullah (sav)
zamanında şöyle yapardık…” sözü hüccet
olarak sahabi kavlindendir.
C) Mevkuf hadis, senedinde sahabinin yer
almadığı hadistir.
D) Hanefilere göre sahabe kavli fer’i
delillerdendir.
E) Ahmed b. Hanbel’e göre Mürsel hadis
hüccettir.

8. “Günün şartlarının değişmesinden dolayı
hükümlerin de değişeceği” kuralı için
aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) İctihaden verilen hükümler değişebilir
B) Örf-adet sebebiyle verilen hükümler
değişebilir
C) Kıyasen verilen hükümler değişebilir
D) Kur’an ve Sünnet dışında elde edilen
hükümler değişebilir.
E) Sübut ve manaya delalet açısından kat’i
olan hükümler değişebilir.

9. I. Malikiler, kesin veya çok kuvvetli sebepsonuç
ilişkisi olmadan sedd-i zerâi ye
başvurmamışlardır.

II. Hanefiler ve Şafiiler, harama vesile olma
ihtimali ortaya çıkınca, sedd-i zerai delilini
işletme cihetine gitmişlerdir.
III. Sedd-i Zerâi delilini bütün fakihler prensip
olarak benimserler.
IV. Hanbeliler, hiçbir şekilde bu delili kabul
etmemektedirler.
Sedd-i Zerâi’nin kaynaklık değeri ile ilgili
olarak yukarıdaki cümlelerden hangisi ya da
hangileri yanlıştır?

A) I ve II
B) II ve III
C) I ve IV
D) I, III ve IV
E) I, II ve IV


I. Bir sahabînin görüşü kendisi gibi diğer bir
sahabe müctehidi bağlar.
II. Kur’an ve Sünnet’te bizden öncekilere
meşru olan, ancak bizim için hükmün
devamına veya kaldırıldığına dair bir ifade
yer almayan hükümler çoğunluğa göre
bizleri de bağlar.
III. Selem, İstisna, gibi akitler zaruriyat
prensibince caiz kılınmıştır.
IV. Hacî maslahatlar için meşru kılınan
hükümler zaruri maslahatlardan daha
önemlidir.

10. Fer-i delillerle ilgili olarak yukarıdakilerden
hangileri yanlıştır?
A) I ve II
B) II ve III
C) II ve IV
D) III ve IV
E) I, III ve IV


I. Mümeyyiz çocuğun aleyhine olabilecek akitler velisi
onaylarsa geçerlidir
II. Mümeyyiz çocuk yaralama suçundan dolayı diyet
ödemekle mükellef tutulmaz.
III. Buluğa ermiş akıl sahibi kimse tam eda ehliyetine
sahiptir.
IV. Gayri mümeyyiz çocuk başkasının malına verdiği
zarardan sorumlu değildir.

11. Fıkıhta ehliyet konusu ile ilgili yukarıdaki
cümlelerden hangisi yada hangileri
doğrudur.

A) I ve II
B) II ve III
C) Yalnız II
D) Yalnız III
E) I, III ve IV

12. Ehliyet arızaları ile ilgili aşağıdakilerden
hangisi doğrudur?

A) Sefih, hukuki işlemleri açısından
gayrimümeyyiz çocuk gibidir.
B) Şafiilere göre sarhoşun boşaması
geçerlidir.
C) Hezl mâli olmayan tasarruflarda hükmün
meydana gelmesine sebeptir.
D) Hanefilere göre ikrah altında yapılan
boşama geçerlidir.
E) Hem Allah hakkı hem de kul hakkını
ilgilendiren hususlarda hata özürdür.

13. “Hâss” lafızlar hakkında aşağıda verilen
cümlelerden hangisi yanlıştır?

A) Hâss lafzın konulduğu manaya delaleti
kat’îdir
B) Özel isimler hâss lafız olarak kabul
edilirler
C) Üç, otuz, yüz gibi sayılar hâss lafızlardır
D) Emir ve nehiy sigaları hâss lafızlardır
E) Şart isimleri hâss lafızlardır.

14. Fıkıh Usûlünde “Emir” ile ilgili olarak
aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Emir mutlak olarak gelmişse en az bir
kere yapılması gerektiği kabul
görmüştür.
B) Karineden mücerret emir vucubiyet ifade
eder.
C) Ramazan orucu emri fevren yapılması
gereken bir emir çeşididir.
D) Zekât verilmesi emri terahiyen yerine
getirilmesi gerekli bir emir çeşididir.
E) Nehiyden sonra gelen emir her zaman
vucubiyet ifade eder.

15. Fıkıh Usulünde “Nehiy” ile ilgili olarak
aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır?

A) Karineden mücerret nehiy tahrim ifade
eder
B) Usulcülerin çoğuna göre nehiy fevre
delalet eder.
C) Her nehiy sığası tahrimlik bildirmez.
D) Alt rütbedekinin üst rütbedekine karşı
nehiy hitabı dua olarak kabul edilebilir.
E) Nehyin karîneye göre yorumlanacağında
ihtilaf vardır.

16. Âmmın tahsisi ile ilgili olarak aşağıdaki
cümlelerden hangisi doğrudur?

A) Cumhura göre amm aynı kuvvette bir
delil ile tahsis edilebilir.
B) Hanefilere göre tahsis olunmadıkça
ammın ferdlerine delaleti zannidir.
C) Cumhura göre ammın tahsisden önce
delaleti katidir.
D) Cumhura göre bir kısmı tahsis edilmemiş
amm yoktur.
E) “Dosdoğru namaz kılın”, “size oruç farz
kılındı” gibi şer’i mükellefiyetler
hakkındaki âmm ifadelerde küçükler ve
deliler haricindeki kimselerin tahsis
edilmesinde, muhassıs yani tahsis edici,
örftür.


17. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

A) Müşkil lafızlar mücmel lafızlardan bir
derece daha kapalıdır.
B) Delaletine kapalılığı açısından en kapalı
lafız mücmeldir.
C) Mücmel lafızların ne kastettiği Şari’nin
açıklaması ile anlaşılır.
D) Müşkil lafızdan kastedilen mananın ne
olduğunu asla anlaşılamaz.
E) Müşterek lafızlar aynı zamanda müşkil
lafızlardır.

18. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) Zaruret halini ortadan kaldıracak kadar
sadaka vermek farz bir mükellefiyet
olabilir.
B) Bir kısım bedenî ibadetlerin ücretsiz
vekalet verilerek yaptırılması caizdir.
C) Mal ile yapılan ibadetlerde, kişinin
ibadeti bizzat kendisi yapamadığı
durumlarda vekalet caiz olur.
D) Kul hakkı galip olan davranış ve
hükümlerde kamu otoritesinin af yetkisi
vardır.
E) Mali mükellefiyetler kul hakkı olan
davranış ve hükümler kategorisindedir.


I. Nasslarda Şarinin emrettiği her fiil farzdır.
II. Hanefilerin vacip dedikleri hükümler diğer
mezheplere göre farz manasındadır.
III. Hac ibadeti zü’ş-şebeheyn vacip olarak ifade edilir.
IV. Muhayyer vacip, kişinin yükümlülüğü dilediği
zaman yapma hususunda serbest bırakıldığı
vaciptir.

19. Şer-i hükümlerle ilgili olarak
yukarıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Yalnız I
B) I ve IV
C) Yalnız III
D) III ve IV
E) I, II ve III

20. Şer-i hükümlerle ilgili aşağıdakilerden
hangisi doğrudur?

A) Riba içeren bir alım satım akdi liayni
haramdır.
B) Hanefilere göre teklifi hükümlerin
tamamı azimet kapsamındandır.
C) Usulcülerin çoğunluğuna göre ahad
haberle haram hükmü verilemez.
D) Hanefilere göre vacibi inkar küfrü
gerektirir.
E) Vad-i hükümlerden sebep bir şeyin
varlığı kendi varlığına bağlı olmakla
beraber, onun varlığından bir parça teşkil
etmeyen iş veya vasftır.




cevap anahtarı=

1) C
2) C
3) D
4) D
5) A
6) C
7) E
8) E
9) E
10) E
11) C
12) D
13) E
14) E
15) E
16) D
17) C
18) A
19) C
20) B


Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 5985 14 Temmuz 2015 13:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4055 14 Temmuz 2015 13:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4890 14 Temmuz 2015 13:00
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 2 2648 14 Temmuz 2015 12:23
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? Çocuk ve Aile Sağlığı EyMeN&TaLhA 0 2341 14 Temmuz 2015 12:03

Alt 15 Ocak 2015, 09:36   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları

MANTIK

1. Kategoriler ve aklın ilkeleri doğuştan ve a priori
değil sonradan kazanılmış olduğunu savunan
düşünce aşağıdakilerden hangisidir?

A) Empirizm
B) Rasyonalzim
C) Düalizm
D) Nominalizm
E) Pluralizm

2. Modern felsefeyle bilimsel bir yöntem olmaktan
çıkan Aristoteles mantığının yerine bilimsel
olarak kabul edilen tümevarım metodunu ilk
olarak aşağıdaki düşünürlerden hangisi ortaya
koymuştur?

A) Descartes
B) E. Durkheim
C) F. Bacon
D) Leibniz
E) D. Hume

3. Aşağıdakilerden hangisinde ayrıklık ilişkisi vardır?

A) Kalem-nesne
B) Yaşayan-ölümlü
C) Futbolcu-forvet
D) Omurgalı- kuş
E) Soyut-somut

4. Kavramların zihinde bir tasarım olarak var olması
neyle ifade edilir?

A) Gerçeklik
B) Kaplam
C) İçlem
D) Nelik
E) Kimlik


5. Varlık – Cismi olan – Canlı – Hayvan – Balık -
İstavrit şeklinde bir sıralama yaparsak, “Balık”
kavramının yakın cinsi ne olur?

A) Varlık
B) Hayvan
C) Canlı
D) İstavrit
E) Cismi olan

6. “O ne yapar?” sorusunun cevabı olan kategori
aşağıdakilerden hangisidir?

A) Zaman
B) Mekan
C) Etki
D) Durum
E) Edilgi

7. Fertlerde geçici olarak bulunmakla birlikte varlığı
ferdin varlığına bağlı olmayan diğer fertlerin de
paylaştıkları özelliklere ne denir?

A) İlinti
B) Özgülük
C) Ayrım
D) Tür
E) Cins

8. Bir kavramın özle ilgili eksik tanımı,
aşağıdakilerden hangisinden hareketle yapılan
tanımdır?

A) Yakın cinsi ile yakın ayrımı
B) Uzak cinsi ile yakın ayrımı
C) Yakın cinsi ile uzak ayrımı
D) Yakın cinsi ile özgülüğü
E) Uzak cinsi ile ilintisi

9. Aşağıdakilerden hangisi şartlı bir önermedir?

A) Hava sıcaktır.
B) Çalışkanlık insanı başarıya ulaştıran meziyettir.
C) Yağmur yağarsa sokaklar ıslanır.
D) Ali ve Ahmet çalışkan ve zekidir.
E) Öğrenciler çalışıyor, çünkü sınav var.

10. Aşağıdakilerden hangisi tikel olumsuz ve doğru
bir önermedir?

A) Bazı gençler öğrenci değildir.
B) Hiçbir sınav kolay değildir.
C) Bazı insanlar canlı değildir.
D) Bütün âşıkların gözü kördür.
E) Bazı balıklar memelidir.

11. “Hiçbir insan duygulu değildir” önermesinin
çelişiği aşağıdakilerden hangisidir?

A) Her insan duyguludur.
B) Bazı insanlar duygulu değildir.
C) Her insan duygulu değildir.
D) Bazı insanlar duyguludur.
E) Hiçbir duygulu insan değildir.

12. Konu ve yüklemi aynı olan iki önerme, nicelik
bakımından farklı, nitelik bakımından aynı olursa,
bu iki önerme birbirleriyle …………….dır.
Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden
hangisinin getirilmesi uygundur?

A) Çelişik
B) Altık
C) Karşıt
D) Eşdeğer
E) Üst karşıt

13. Sonucun, öncüllerden birisi tikelse tikel,
olumsuzsa olumsuz olması aşağıdaki kıyas
kuralarından hangisi ile açıklanır?

A) Her kıyasta büyük, küçük ve orta terim olmak
üzere üç terim bulunur.
B) Orta terim sonuçta bulunmamalıdır.
C) Sonuç daima öncüllerin zayıfına bağlıdır.
D) Orta terim iki öncülde de tikel olarak alınamaz.
E) İki olumsuz öncülden bir sonuç çıkmaz.

14. Yapılan kıyasta, şartlı öncülün her iki tarafı veya bir
tarafı şartlı önerme olur ve bu şartlı önerme
seçilirse, sonuç ………… bir önerme olur.
Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden
hangisi getirilmelidir?

A) Şartlı
B) Kesin
C) Seçmeli
D) Hulfi
E) Delili

15. Bir bütünün parçalarına dayanarak o bütün
hakkında hüküm vermeye …………. denir.
Yukarda boş bırakılan yere aşağıdakilerden
hangisinin getirilmesi uygundur?

A) Kıyas
B) Tümevarım
C) Tümdengelim
D) Analoji
E) Mantık

I. Dünyanın atmosferi vardır ve üzerinde canlılar
yaşar.
II. Merih’te de atmosfer vardır.
III. O halde Merih’te de canlıların bulunması gerekir.

16. Yukarıdaki analojinin illeti aşağıdakiler-den
hangisidir?

A) Dünya
B) Merih
C) Atmosfer
D) Canlı
E) Hiçbiri

“Tembel öğrenci başarısızdır
Şu öğrenci tembeldir.
Şu öğrenci de başarısızdır.”

17. Yukardaki önerme aşağıdakilerden hangisine bir
örnektir?

A) Teorik burhan
B) Limnî burhan
C) İnnî burhan
D) Tecrübî burhan
E) Dolaylı burhan

18. Bir bildirimde eğer akıl, iki taraftan birini kesin
olarak tercih ediyor ve bu da gerçeğe uyuyorsa,
bu bilgi…………. bilgidir.

Yukarda boş bırakılan yere aşağıdakilerden
hangisinin getirilmesi uygundur?

A) Bilgisizlik
B) Taklit
C) Zan
D) Kesin
E) Göreli

19. Hz. İsa’nın babasız doğmasını kabul etmeyen bir
Yahudi’ye, Hz. Âdem’in, hem babasız hem de
annesiz yaratıldığını kanıt göstermek
aşağıdakilerden hangisine bir örnektir?

A) Burhan
B) Şiir
C) Cedel
D) Hitabet
E) Mugalata

20. Kesin ve güvenilir bilgiler seviyesine çıkamamış
olan makbulât ve maznunât (zanniyât) cinsinden
önermelerle kurulan kıyasa ne ad verilir?

A) Hitabet
B) Cedel
C) Burhan
D) Şiir
E) Mugalata


cevap anahtarı=

1) A
2) C
3) E
4) D
5) B
6) C
7) A
8) B
9) C
10) A
11) D
12) B
13) D
14) A
15) B
16) C
17) B
18) D
19) C
20) A
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Ocak 2015, 09:47   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları


SİSTEMATİK KELAM

1-علم يبحث فيه عن ذات هللا تعاىل و صفاته”
وأحوال املمكنات ............. علي قانون
“االسّلم

Kelam ilmiyle ilgili yapılan yukarıdaki
tanımda boş bırakılan yere aşağıdakilerden
hangisi gelmelidir?

املخلوقات (A
ىف االخرة (B
من املبدء واملعاد (C
ىف النبوة (D
املسائل واملقاصد (E

2. Kelam ilmi açısından “vesail” kelimesi
aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

A) Kelam ilminin temel konularının
anlaşılmasına yardımcı olacak ilke ve
prensipler
B) Kişinin Allah’a ulaşmasına vesile olacak
araçlar
C) Mümin kişinin Cennet’e girmesine
sebep olacak iman esasları
D) Mümin kişinin Cennet’e girmesine
sebep olacak ameller
E) Kelam ilminin öğrenilmesine katkı
sağlayacak diğer ilimler

3. “Ebu’l-Mu’în en-Nesefî’ye göre imanda asl
olan …………” cümlesinde boş bırakılan yere
aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) Dil ile ikrardır.
B) Kalp ile tasdiktir.
C) Kalp ile tasdik dil ile ikrardır.
D) Kalbin marifetidir.
E) Kalp ile tasdik, dil ile ikrar ve amellerdir.

4. Aşağıdaki şahıslardan hangisi imanın
“marifet” olduğunu savunmuştur?

A) Ca’d b. Dirhem
B) Ebu Hanife
C) Kadı Abdulcebbar
D) Mabed el-Cüheni
E) Cehm b. Safvan

5. İncil’in Latince karşılığı olan “evangelium”
kelimesinin manası aşağıdakilerden
hangisidir?

A) Müjde, iyi haber
B) Tanrı haberi
C) Geleceğin bilgisi
D) Kurtuluş
E) Kutsal söz

6. Kıyametin isimlerinden biri olan “Yevmü’tTenâd”
ifadesindeki “tenâd” kelimesinin
manası aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ayrılık
B) Pişmanlık
C) Zorluk
D) Feryat, figan
E) Dehşet ve azap

7. Aşağıdakilerden hangisi “A’râf” kelimesinin
kök anlamıdır?

A) Ara yer
B) Derin çukur
C) Tanınan, bilinen
D) Yüksek mekân
E) Engel, mânia

8. Aşağıdaki İnciller’den hangisi kilise
tarafından “kanonik” kabul edilmiştir?

A) Mısırlıların İncili
B) Ebiyonitlerin İncili
C) Matta İncili
D) Arap İncili
E) Ermeni İncili

9. İslam düşünce geleneğinde Kıyamet’ten
önce Hz. İsa’nın ineceği düşünülen yer
aşağıdakilerden hangisidir?

A) Mekke
B) Şam
C) Medine
D) Kudüs
E) Roma

10. “O ki birbiri ile ahenktar yedi göğü
yaratmıştır. Çok merhametli olan Allah’ın
yaratışında hiçbir uygunsuzluk göremezsin.
Gözünü çevir bir bak, bir bozukluk
görebiliyor musun? Sonra gözünü iki kere
daha çevirip bak; göz (aradığı bozukluğu
bulmaktan) âciz ve bitkin halde sana
dönecektir.” (el-Mülk, 67/3–4) ayetinin
delalet ettiği delil aşağıdakilerden
hangisidir?

A) İmkân
B) Nizam
C) Hudûs
D) Mu’cize
E) İrşâd

11. “İşlenmemiş bir pamuk kendiliğinden iplik,
sonra dokunmuş bir elbise haline gelemez.
Herhangi bir kimse dokumacıda işlemeden
pamuğun kendiliğinden iplik ve elbise haline
gelmesini beklerse akıl dışı bir harekette
bulunmuş olur. Bunun gibi, inşa edilmiş bina
bulunmayan bir kara parçasında, usta ve
yapıcısı olmadan toprağın kendiliğinden,
önce kiremit haline gelmesini, sonra
birbirlerine eklenerek bina şeklini almasını
bekleyen insan cahilce hareket etmiş olur”
diyerek âlemin sonradan var olduğu delilini
kullanan âlim aşağıdakilerden hangisidir?

A) Eşari
B) Matüridi
C) Şehristani
D) Cüveyni
E) Fahreddin er-Razi

12. Aşağıdakilerden hangisi ilâhlar arası
çekişme diye ifade edebileceğimiz ve özü;
varlığı düşünülen ilâhlar arasındaki irade
uyuşmazlığı olarak izah edilen birlik
delilidir?

A) Hudûs
B) İmkân
C) Varlık
D) İnayet
E) Temânu

13. Varlıkları ancak nassın haber vermesiyle
bilinebilen, bir başka ifadeyle varlıklarını
tespitte akıl yürütme imkânı bulunmayan
yalnız haber ve işitme yoluyla sabit olan
sıfatlar aşağıdakilerden hangisidir?

A) Selbî sıfatlar
B) Haberî sıfatlar
C) Zati sıfatlar
D) Sübuti sıfatlar
E) Tenzihi sıfatlar

14. Aşağıdakilerden hangisi dirilişin hak
olduğunu gösteren “tarihsel örnekler” den
değildir?

A) Çürüyerek tamamen parçalanmış ve
parçaları karışmış ölülerin tekrar
diriltilmesi
B) Çürümeyen ve parçaları birbirinden
ayrılmayan ölülerin tekrar diriltilmesi
C) Etleri çürüyüp dökülen hatta kemikleri
dahi çürüyen ölülerin diriltilmesi
D) Bir şeyi yoktan var eden zatın, onu var
olup öldükten sonra ikinci defa var
etmesi
E) Hepsi

15. Hz Peygamber’in peygamberliğinin
evrenselliği üç şeyde kendini
göstermektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu
üç şeydendir?

A) Kıyamete kadar nübüvvetinin devam
etmesi
B) Tevhid inancına davet
C) Ümmet hususu
D) Bütün dünyaya gönderilmesi
E) Kur’an’ın i’cazı

16. Nübüvvet makamı için aşağıdakilerden
hangisi söylenemez?

A) Nübüvvet için belirlenmiş özel bir dil
yoktur.
B) Nübüvvet makamı noktasında her
peygamber eşit derecededir.
C) Nübüvvet sadece Allah tarafından
verilen bir görevdir.
D) Nebilik, Resullükten sonra gelir.
E) Nübüvvet çalışıp çabalamakla
kazanılamaz.

17. İnsanlara peygamber göndermek Şia’ya
göre Allah hakkında aşağıdakilerden hangi
hükmü ifade eder?

A) Vacip lütuftur.
B) Ahlaki mecburiyettir.
C) Allah’ın iradesinin tezahürüdür.
D) Alemin düzeni için gereklidir.
E) Kulların faydasına olan şeydir.

18. Aşağıdakilerden hangisi Peygamberler
hakkında mümkün olan sıfatlardan
değildir?

A) Peygamberlerin hastalanması
B) Peygamberlerin yiyip içmesi
C) İbadet esnasında yanılma ve unutması
D) Dünyevi hususları bilmemesi
E) Şeytanın musallat olması

19. Peygamberlerin kadından da olabileceğini
söyleyenler aşağıdakilerden hangisidir?

A) Filozoflar
B) Eş’arîler ve Mutezile
C) Mâturîdîler ve filozoflar
D) Yalnızca Eş’arîler
E) Yalnızca Mutezile

20. Peygamberlerin, “Peygamberlikten önce
büyük günah işlemelerini” mümkün
görenler aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ehl-i sünnet’ in bir kısmı
B) Mutezile’ nin hepsi
C) Ehl-i sünnet’ in çoğunluğu ve selef
D) Ehl-i sünnet’ in çoğunluğu ve
Mutezile’nin hepsi
E) Mutezile’nin bir kısmı ve Haşviyye

cevap anahtarı=

1) C
2) A
3) B
4) E
5) A
6) D
7) D
8) C
9) B
10) B
11) A
12) E
13) B
14) D
15) B
16) D
17) A
18) E
19) D
20) D
adn55 beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Arapça 2 / 2011-2012-2013-2014-2015 Çıkmış Sınav Soruları nurşen35 Arapça2 16 07 Temmuz 2017 01:50
İnuzem 2014-2015 güz dönemi final çıkmış soru ve cevapları Medineweb İlitam 3.Sınıf Dersleri 16 20 Aralık 2016 21:29
Aöf İlahiyat 2. sınıf 2014 / 2015 Güz Dönemi Final Soru ve Cevapları nurşen35 çıkmış ve deneme sınavlar 28 24 Ocak 2016 07:36
Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 2 25 Mayıs 2015 12:05
Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 3 20 Mayıs 2015 09:48

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.