Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAMSUN OMÜ İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  02Haziran 2016 (23:15), Konuya Son Cevap : 02Haziran 2016 (23:15). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02Haziran 2016, 23:15   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.398
Konular: 1269
Beğenildi:11841
Beğendi:8986
Takdirleri:26241
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart OMU HADİS METİNLERİ-2 (2016)VİZE SORULARI

OMU HADİS METİNLERİ-2 (2016)VİZE SORULARI

HADİS METİNLERİ 2 2016 VİZE

Soru - 1
Aşağıdakilerden hangisi şerh çeşitlerinden biridir?
A -
"Zekera" şeklinde kaleme alınmış şerhler
B -
Kısmi şerhler
C -
Haşiye türü şerhler
D -
"Eşrahu" şeklinde kaleme alınmış şerhler
E -
Mecz usulüyle yazılmış şerhler
________________________________________
Soru - 2
Aşağıdakilerden hangisi İmam Malik'in Muvatta adlı eseri üzerine yazılan şerhlerden değildir?
A -
et-Temhid
B -
el-İstizkar
C -
Zehru'r-Ruba
D -
Tenviru'l-Havalik
E -
el-Münteka
________________________________________
Soru - 3
“Bir ilimdir ki; Rasulüllah’ın hadis-i şeriflerinin maksatlarının ne olduğundan, kavaid-i arabiyye ve usul-i şeriyye hasebince bi kadri’t-tâka bahistir”
Taşköprüzâde’nin yukarıdaki tarifine göre şerhde aşağıdaki esaslardan hangisi olmamalıdır?
A -
Şerhler içinde yaşanılan topluma ve zamana uygun yapılmalıdır.
B -
Şerhde kendini zorlama ve bundan dolayı da mevzuu bahsedilen esasların dışına çıkarma gibi bir durum olmamalıdır.
C -
Şerhdeki açıklamalar, sarf, nahv, belağat vs. gibi arapça kaideler ve usûli şeriyye çerçevesinde olmalıdır.
D -
Hadis şerhçiliği hadislerin anlaşılmasına yönelik bir faaliyettir.
E -
Hadis şerhinin ana mevzuu sadece Rasulüllah’ın hadisleridir.
________________________________________
Soru - 4
Kafirin müslüman olmadan önce yaptığı iyiliklerin yazılmasıyla ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisiyanlıştır?
A -
Buhari, dini esaslara aykırı olduğu için bunu hadisten çıkarmıştır.
B -
Mazerî, kafirken yapılan iyiliklere sevap yazılmaz demektedir.
C -
Kadı İyaz da bunun dini esaslara aykırı olduğunu zikretmektedir.
D -
İbrahim el-Harbî, İbn Battal gibi alimler de Mazerî ile aynı fikirdedir.
E -
Nevevî'ye göre kafir müslüman olmadan önceki iyiliklerinden İslam üzere ölürse sevap kazanır.
________________________________________
Soru - 5
"إلا أن يتجاوز الله عنها" ifadesi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A -
Günahlar belirli bir sınırı geçerse affedilmez.
B -
İmanın artıp eksildiğini inkar edenlere karşı bir delildir.
C -
Günahkarları tekfir edip, ebedi cehennemlik olduklarını söyleyenlere karşı bir delildir.
D -
Allah affederse günahlar sadece bir misliyle yazılır.
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 6
"وكان بعد ذلك القصاص" ifadesi ile anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A -
Müslüman olduktan sonra birini öldürene kısas uygulanır.
B -
Müslüman olduktan sonra artık iyilikler ve kötülükler yazılır.
C -
Kısas müslüman olduktan sonra uygulanır.
D -
Kısas cezası bu hadisin kapsamına girmez.
E -
Birini öldürmek Allah'ın affetmeyeceği bir günahtır.
________________________________________
Soru - 7
"لا يمل الله حتى تملوا" ifadesi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A -
Bir şeyi sevdikten sonra ondan hoşlanmamak ve ağır bulmak ki bu Allah için muhaldir.
B -
Bazı muhakkik alimler bu ifadede mecaz olduğunu belirtmişlerdir. Kurtubi bunu şöyle açıklar: Allah, ağır geldiğinden dolayı ameli kesen kimseye sevap yazmadığından bunu bir şeyin sebebi ile isimlendirilmesi kabilinden "melal" ile ifade etmiştir.
C -
Sizin gücünüz tükenmeden, Allah'ın taat hususunda üzerinizdeki hakkı son bulmaz diye de açıklanmıştır.
D -
İbn Hacer'e göre mukabele-i lafziyye olması doğru bir açıklama değildir.
E -
Hz. Aişe tarikinden gelen bir hadiste "Siz amel etmekten sıkılıp vazgeçmedikçe, Allah size sevap yazmayı bırakmaz" olarak geçmektedir.
________________________________________
Soru - 8
"أحب الدين إلى الله أدومه" Buharî'nin bab başlığındaki bu ifade ile kastettiği anlam aşağıdakilerden hangisidir?
A -
Amellere iman isminin verildiğini göstermek
B -
İmanın ameli kapsamadığını göstermek
C -
Dinin Allah’a en sevimli olanının devamlı olan olduğu
D -
Allah’ın devamlı ibadetleri sevdiğini göstermek
E -
İmanın amelin bir cüz’ü olmadığını göstermek
________________________________________
Soru - 9
"عليكم بما تطيقون" ifadesi ile kastedilen anlam aşağıdakilerden hangisidir?
A -
Güç yetiremediklerinizden sakınınız.
B -
Güç yetirebildikleriniz size vaciptir.
C -
Sizlerin çok ibadet yapmasına Allah’ın ihtiyacı yoktur.
D -
Sürekli yapmaya güç yetirdiğiniz amellerle meşgul olunuz.
E -
Sizler uzun süre çok fazla amel yapmaya güz yetiremezsiniz.
________________________________________
Soru - 10
"كن في الدنيا كأنك غريب أو عابر سبيل" ifadesi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A -
Tıbî'ye göre " أو" şek için değil, muhayyerlik ve mübahlık içindir. Fakat en güzeli " بل" manasında olmasıdır
B -
İbn Battal'a göre bu ifade dünyada iken zühdü tercih etmeye ve yeterli olacak kadar şeyle kanaat etmeye işaret etmektedir
C -
Nevevî, bu ifadeyi "Dünyaya meyletme ve hakiki vatan edinme. Burada kalıcıymış gibi zannetme ve ancak bir garibin vatanının dışında bir şeyle ilgilendiği kadar dünyayla ilgilen" şeklinde açıklamaktadır
D -
"Kişi dünyada, efendisinin bir ihtiyaç için memleketi dışına gönderdiği ve işini hemen halledip başka bir şeyle ilgilenmeden memleketine dönmesi gereken bir köle gibi olmalı" diye açıklayanlarda vardır
E -
İbn Hacer, " عابر السبيل" ifadesinin, " الغريب" kelimesine atfını umumi bir şeyin hususi bir şeye atfı olarak açıklamaktadır
________________________________________
Soru - 11
التؤدة في كل شيء إلا في عمل الآخرة ifadesinde "التؤدة" kelimesi hangi anlama gelmektedir?
A -
Meveddet ve muhabbet
B -
Eda etme, yerine getirme
C -
Teennî ve ağırdan alma
D -
Emanet etme, ısmarlama
E -
Hiçbiri
________________________________________
Soru - 12
Aşağıdakilerden hangisi "باب في الجلوس بالطرقات" adlı babta yolun haklarından olarak sayılan hususlardandeğildir?
A -
Gözü haramdan sakınmak
B -
Selam alıp vermek
C -
Yolunu kaybedene yol göstermek
D -
Eziyet veren şeyleri uzaklaştırmak
E -
Geçenlere engel olmamak
________________________________________
Soru - 13
Meclisin geniş olması babı altında zikredilen خير المجالس أوسعها hadisindeki “genişlikten” maksat nedir?
A -
Geniş evde yaşamanın hayırlı olması
B -
Meclislerin genişliğinin katılanlara göre olması
C -
Geniş olmayan evde oturmanın keraheti
D -
Meclislerin kullanışlı olması
E -
Evin genişliğinin misafirlere göre olması
________________________________________
Soru - 14
" أنزلوا الناس منازلهم" ifadesinden kastedilen anlam aşağıdakilerden hangisidir?
A -
İnsanlara layık şekilde muamelede bulunun
B -
İnsanları rahat olacakları yerlere oturtun
C -
İnsanların anlayacağı şekilde konuşun
D -
İnsanlara karşı tenezzül gösterin
E -
İnsanlar evlerine yerleştiler
________________________________________
Soru - 15
Hadiste geçen " وتغيثوا الملهوف" ifadesi hangi anlama gelmektedir?
A -
Örtüye bürünmek
B -
Yolunu kaybedene yol göstermek
C -
Mazluma yardım etmek
D -
Zalime karşı hakkı söylemek
E -
Hepsi
________________________________________
Soru - 16
لَوْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَوَكَّلُونَ عَلَى اللَّهِ حَقَّ تَوَكُّلِهِ، لَرُزِقْتُمْ كَمَا تُرْزَقُ الطَّيْرُ تَغْدُو خِمَاصًا وَتَرُوحُ بِطَانًا

Yukarıdaki rivayetin doğru tercümesi aşağıdakilerden hangisidir?
A -
Eğer siz Allah’a gereği gibi güvenip tevekkül etseydiniz, (Allah), kuşları doyurduğu gibi sizi de rızıklandırırdı. Kuşlar sabahları çıktıkları gibi akşam da geri dönerler.
B -
Siz Allah’a gereği gibi güvenip tevekkül ediniz, Çünkü Allah kuşları doyurduğu gibi sizi de doyurur. Kuşlar sabahları kursakları boş olarak çıktıkları halde akşam dolu kursaklarla dönerler.
C -
Eğer siz Allah’a gereği gibi güvenip tevekkül etseydiniz, (Allah), kuşları doyurduğu gibi sizi de rızıklandırırdı. Kuşlar sabahları kursakları boş olarak çıktıkları halde akşam dolu kursaklarla dönerler.
D -
Siz Allah’a gereği gibi güvenip tevekkül ediniz, Çünkü Allah kuşları doyurduğu gibi sizi de doyurur. Kuşlar sabahları çıktıkları gibi akşam da geri dönerler.
E -
Eğer siz Allah’a gereği gibi güvenip tevekkül etmeseydiniz, kuşları doyurduğu gibi sizi de rızıklandırırdı. Kuşlar sabahları çıktıkları gibi akşam da geri dönerler.
________________________________________
Soru - 17
I فَأَمَّا الْمُنْفِقُ فَلَا يُنْفِقُ إِلَّا سَبَغَتْ أَوْ وَفَرَتْ عَلَى جِلْدِهِ حَتَّى تُخْفِيَ بَنَانَهُ وَتَعْفُوَ أَثَرَهُ
II وَأَمَّا الْبَخِيلُ فَلَا يُرِيدُ أَنْ يُنْفِقَ شَيْئًا إِلَّا لَزِقَتْ كُلُّ حَلْقَةٍ مَكَانَهَا فَهُوَ يُوَسِّعُهَا وَلَا تَتَّسِعُ
III مَثَلُ الْبَخِيلِ وَالْمُنْفِقِ كَمَثَلِ رَجُلَيْنِ عَلَيْهِمَا جُبَّتَانِ مِنْ حَدِيدٍ مِنْ ثُدِيِّهِمَا إِلَى تَرَاقِيهِمَا

Yukarıda karışık şekilde verilen hadisin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
A -
III-II-I
B -
I-III-II
C -
I-II-III
D -
III-I-II
E -
II-III-I
________________________________________
Soru - 18
إِذَا تَقَرَّبَ الْعَبْدُ إِلَيَّ شِبْرًا تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعًا، ........................، وَإِذَا أَتَانِي مَشْيًا أَتَيْتُهُ هَرْوَلَةً

Yukarıdaki rivayette boş bırakılan yere gelebilecek uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A -
وَإِذَا تَقَرَّبَ مِنِّي ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعًا
B -
وَإِذَا تَقَرَّبَ مِنْهُ ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعًا
C -
إِذَا تَقَرَّبَ مِنِّي ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ شَاتًا
D -
إِذَا تَقَرَّبَ مِنِّا ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعًا
E -
إِذَا تَقَرَّبَ مِنِّا ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ شَاتًا
________________________________________
Soru - 19
مَنْ تَعَلَّمَ عِلْمًا مِمَّا يُبْتَغَى بِهِ وَجْهُ اللَّهِ لَا يَتَعَلَّمُهُ إِلَّا لِيُصِيبَ بِهِ عَرَضًا مِنَ الدُّنْيَا......................

Yukarıdaki rivayette boş bırakılan yere gelebilecek uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A -
لَمْ اَجِدْ عَرْفَ الْجَنَّةِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
B -
لَمْ يَجِدْ طَرِيقَ الْجَنَّةِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
C -
لمْ يَجِدْ عَرْفَ الْجَنَّةِ يَوْمَ الدِّينِ
D -
لَمْ يَجِدْ طَرِيقَ الْجَنَّةِ يَوْمَ الدِّينِ
E -
لَمْ يَجِدْ عَرْفَ الْجَنَّةِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
________________________________________
Soru - 20
I وَمَثَلُ الْمُنَافِقِ الَّذِي لَا يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ الْحَنْظَلَةِ لَيْسَ لَهَا رِيحٌ وَطَعْمُهَا مُرٌّ
II مَثَلُ الْمُؤْمِنِ الَّذِي يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ الْأُتْرُجَّةِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَطَعْمُهَا حلْوٌ
III وَمَثَلُ الْمُؤْمِنِ الَّذِي لَا يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ التَّمْرَةِ لَا رِيحَ لَهَا وَطَعْمُهَا حُلْوٌ
IV وَمَثَلُ الْمُنَافِقِ الَّذِي يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمثَلِ الرَّيْحَانَةِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَطَعْمُهَا مُرٌّ

Yukarıda karışık şekilde verilen hadisin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
A -
I-II-III-IV
B -
II-III-IV-I
C -
IV-III-II-I
D -
I-III-IV-II
E -
IV-II-III-I


HADİS 2 NİSAN
1E
2C
3A
4D
5C
6B
7D
8C
9B
10E
11C
12E
13B
14A
15C
16C
17D
18A
19C
20B
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Dört Entrikacı mı Dört Dahi mi? Duhatul Arab İslam/Dinler/Mezhepler Kara Kartal 1 80 09 Nisan 2024 00:40
Fakire Makarna Sadakası Medineweb.net Videolar Kara Kartal 1 66 08 Nisan 2024 17:02
Başörtülü Bacıma Ters Kelepçe İslami Haberler Mihrinaz 1 47 08 Nisan 2024 03:17
Merhemet Duyğusu Sende Yoxdursa Şiirler ve Şairler Mihrinaz 0 71 05 Nisan 2024 15:20
Gazze Perdenin Yırtıldığı Yer Makale ve Köşe Yazıları Mihrinaz 0 69 01 Nisan 2024 03:25

Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Sakarya ilitam TEFSİR METİNLERİ II VİZE 2013 Medineweb SAKARYA İlitam 2 16 Ağustos 2020 15:32
DEUZEM Mezhepler Tarihi 2012/2013/2014/2016 VİZE SORULARI Mihrinaz İZMİR İlitam 0 30 Ekim 2017 18:50
OMU TEFSİR METİNLERİ-2(2016)VİZE SORULARI Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 02Haziran 2016 23:11
OMU DİN FELSEFESİ 2016 VİZE SORULARI Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 02Haziran 2016 23:09
Sakarya ilitam HADİS METİNLERİ II VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 Medineweb SAKARYA İlitam 0 24 Aralık 2013 13:24

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.