Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > İlmihal Bölümü

Konu Kimliği: Konu Sahibi CaferTayar,Açılış Tarihi:  17 Nisan 2008 (10:43), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2015 (12:48). Konuya 1 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 17 Nisan 2008, 10:43   Mesaj No:1
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:CaferTayar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 89
Üyelik T.: 21 Ağustos 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 555
Konular: 227
Beğenildi:15
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Evlat edinmenin hükmü

Evlat edinmenin hükmü



İslam’dan önce Arap toplumu akıl, zeka ve cesareti hoşuna giden çocuğu
evlat edinip, yanına alır, toplumda onu kendisine nispet ederdi.
Böylece yabancı bir çocuğun mirasçı olması sağlanır, gerçek mirasçı ise ya mahrum edilir, ya da miras payı eksiltilirdi.
Hatta Allah’ın Rasulü de Zeyd b. Harise’yi evlat edinmişti.
Toplum Zeyd’i "Muhammed’in oğlu Zeyd" diye adlandırmıştı.
Ancak evlatlık müessesesi şu ayetle kaldırıldı:

"Onları kendi babalarına nispetle çağrın. Bu, Allah nezdinde daha doğrudur.
Eğer babalarını bilmiyorsanız, onlar, sizin din kardeşiniz ve dostlarınızdır." (Ahzab/5)

Cahiliye döneminde evlatlık; neseb, evlenme, boşanma, miras ve sıhri hısımlık gibi konularda öz çocuk gibi kabul edilirdi.
Bu yüzden evlatlığın dul kalan eşi ile evlat edinen erkek evlenemezdi. İ
şte Hz. Peygamber’in evlatlığı Zeyd b. Harise de Zeyneb b. Cahş ile evlenmiş, ancak mutlu olamamışlardı.
Hz. Peygamber’in Zeyd’e sabır tavsiye etmesine rağmen sonunda Zeyd, Zeyneb’i boşadı.
Bundan sonra evlatlık lağvedildiği için bunu belirleyecek bir uygulama örneği olarak Hz. Peygamberle Zeyneb evlendiler.
Allahu Teala bu evliliği şöyle bildirir:

"Madem ki Zeyd eşiyle ilgisini kesti, biz onu seninle evlendirdik ki evlatlıkları eşleriyle ilgisini kestiklerinde
onlarla evlenmek konusunda mü’minlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin." (Ahzab/38)

Hangi gayeyle olursa olsun bir çocuğun gerçek anne babası dışında
bir yabancı erkek veya kadın üzerinde tescil edilmesi bir takım haksızlıklara yol açar.
Bu yüzden başkasına neseb iddiası aleyhinde şiddet ifade eden hadisler varid olmuştur.
Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:

"Bir kadın kendilerinden olmayan kimseyi bir aileye sokarsa, Allah’tan bir şey bulamaz.
Allah onu cennetine sokmaz. Bir erkek de çocuğa bakar olduğu halde onun nesebini inkar ederse,
Allah onunla kendi arasına perde koyar ve onu kıyamete kadar öncekilerin ve sonrakilerin önünde rezil ve rüsvay eder.
Bilerek babasından başkasına neseb iddiasında bulunan kimseye cennet haramdır.” (Prof. Dr. Hamdi Döndüren, Aile ilmihali, 544)

İslam hukukunda kimsesiz çocukların bakım ve gözetilmesi tavsiye edilmiştir.
Onlara iş imkanı sağlamak, ev edindirmek, evlendirmek, dünyevi ihtiyaçlarını gidermek,
ahiret için de İslami prensipleri öğretmek, Kur’an ve sünnete göre bir hayat tarzı sağlamak müslümanların yapması gereken güzel hasletlerdendir.
Burada yasaklanan miras konusudur.
Zira mirasla ilgili Allah (c.c.) Kur’an Kerim’de kişilerin yakınlıklarına göre önce taksimatı yapmış,
sonunda da uymayanların ahiretteki azabının şiddetini belirtmiş, hatta cehennemi de adres olarak göstermiştir.
Bir mü’min için acı bir gerçektir.
İşe erkekle kızı fark ettirerek veya evlatlar arasında sevdiğim veya sevmediğim diyerek
ilahi adalete uymayanların ahiretteki durumunu Allah (c.c.) şöyle beyan ediyor:

"Kim Allah’a ve Peygamberine karşı isyan eder ve sınırlarını aşarsa,
Allah onu devamlı kalacağı bir ateşe sokar ve onun için alçaltıcı bir azap vardır." (Nisa/14)

Neticede evlatlar mal sahibi olur, a
mma bu yanlışı yapan anne ve babalar ve benzerleri azabı hak eder. Allah’ım, bizi ilahi adaletten ayırma! Amin.

Başkalarının dünyası için evlatları dahi olsa, kendi ahiretini yıkan kişilerin vay haline.
(İlkadım Dergisi fıkıh köşesi)
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi CaferTayar 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Hacet kapısın tıklarken Şiirler ve Şairler CaferTayar 0 1910 13 Eylül 2008 10:34
geçmiş zaman aynası Şiirler ve Şairler CaferTayar 0 2028 13 Eylül 2008 10:29
Cuma Günü Selevat Getirmenin Önemi: Dua Bölümü Seyyid 1 2331 12 Eylül 2008 11:39
rahmet katrelerinde bir  cuma  soluğunda dua Dua Bölümü CaferTayar 0 2226 12 Eylül 2008 11:31
Hayat ve kulluğumuz açısından Ramazan Cuma-Bayram-Kandiller CaferTayar 0 1821 06 Eylül 2008 12:07

Alt 11 Aralık 2015, 12:48   Mesaj No:2
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.398
Konular: 1269
Beğenildi:11839
Beğendi:8986
Takdirleri:26241
Takdir Et:
Standart Cevap: Evlat edinmenin hükmü

Soru: İslami açıdan yeni doğmuş bir bebeği evlat edinmenin hükmü nedir? Evlat edinilen çocukla evlat edinen ailenin (anne ve baba) durumu nedir?
Cevap:
Evlat edinme cahiliye Araplarında yaygın bir durumdu. Evlatlık öz çocuk gibi sayılır, adam öldüğü zaman da ona mirasçı olurdu. İslam bu durumu ortadan kaldırmıştır. Allah Teala şöyle buyurmuştur:

” … (Allah) Evlatlıklarınızı öz oğullarınız olarak tanımadı… Onları babalarının kim olduğunu bildirerek çağırın. Allah yanında en doğrusu budur. Eğer babalarını bilmiyorsanız onlar din kardeşleriniz ve dostlarınızdır.” (Ahzab 33/4-5)

Evlatlık yasaktır, ama kimsesiz çocukları büyütüp yetiştirmek sevaptır. Bu bir durumda şunlara dikkat etmek gerekir:

1 – Çocuk, yanında büyüdüğü kimselerin gerçek annesi ve babası olmadığını bilecek.

2 – Yanında büyüdüğü kimseler vefat ettiğinde onlara mirasçı olamayacak. Ancak o kimselerin hayattayken kendisine verdiği malı alabilecek.

3 – Onun, bakımı üstlenilmiş bir yabancı olduğu unutulmayacak. Erkekse, yabancı erkeklerden, eğer kız ise yabancı kızlardan bir farkının olmadığı bilinecek.

Yeni doğmuş bir bebek alınır, kadın onu emzirirse bebeğin sütannesi olur. Kız çocuğu ise kadının kocasına, erkek çocuğu ise kadının kendisine yabancılığı kalkar. Çünkü bunlarla evlenmesi ebediyen haram olmuş olur. Ama diğer konularda yabancılığı devam eder.

Kurallarına riayet ederek yetim ve kimsesiz bir çocuğu eve alıp büyütüp yetiştirmek ve topluma kazandırmak son derece yararlı bir iştir. Bu konuda Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:

” Yetimi himaye eden kimse ile ben cennette, şehadet parmağı ile orta parmak gibi yakın olacağız.” (Buhari, Edep, 24; Müslim, Zühd, 42)

alıntıdır...
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Mal ve Evlat İmtihanı ENFAL Suresinin 28. Ayet/medineweb MusabBinumeyr Konular İle İlgili Ayetler 1 08 Şubat 2019 20:41
Evlat Edinme MERVE DEMİR İslami Kavramlar 1 13 Mayıs 2009 20:03
Evlat Sevgisi İlahi İkramdır İmamHüseyin Çocuk ve Aile Sağlığı 1 25 Nisan 2009 23:49
Evlât kokusu, Cennet kokusundandır İmamHüseyin Çocuk ve Aile Sağlığı 0 13 Nisan 2009 11:44
Hutbe:Evlat terbiyesi Arasat Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat 0 22 Mart 2009 21:21

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.