Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > İslam Düşünce Tarihi

Konu Kimliği: Konu Sahibi Ravza'm,Açılış Tarihi:  03 Kasım 2012 (23:10), Konuya Son Cevap : 25 Ağustos 2015 (00:36). Konuya 66 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı6Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 2 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 5,00 puandır.
Alt 10 Aralık 2012, 19:12   Mesaj No:21
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:45
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:211
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

2.ÜNİTE SORULARI

1.kuranda düşünme etkinliği hangi kelimeyie anlatılmamıştır
a.nazar,rey
b.tefekkür ,tedebbür
c.akıl,itibar
d.fikir,beyin


2.kuranda ilim kelimesi kaç yerde geçer
a. 700
b.750


3.Meşşai filozoflar insanda tümel bilgini oluşması ve aklın gelişmesini 4 evre ile açılklar hangisi bunlardan değildir?
a-Kuvve halinde akıl
b-Fiil halinde akıl
c-Zorunlu akıl
d-Meleke halinde akıl
e--Müstefad akıl


4.mesela kuran yüce allah hakkında o göğe yükseldi,allahın eli gibi benzer ifadeler kullanılmış,bunlar,
a.diğer kültür din ve medeniyetlerle karşılaşma
b.dini metinlerin mahiyetinden kaynaklanan sebeplerdir


5.Aşağıdakilerden hangisi tabiatçı filozoflardandır?
a-cabir b hayyan ve Ebubekir razi
b-Kindi ve Ebubekir razi
c-İbn haldun ve kindi
d-Cabir b Hayyan ve Hay b yakzan
e-Kindi ve Hay b yakzan


6.Aşağıdakilerden hangisi işraki okul kurucusudur?
a-Şehabettin suhreverdi
b-İbn Rüşd
c-Farabi
d-Fahreddin Razi
e-Cabir b Hayyan


???7.hangisi is.yönelik saldırı ve eleştiride bulunan düşünce hareketi değildir
a.dehriyye
b.brahmanizm
c.mecusilik
d.batınilik
e.maturidilik


8.Hangisi meşşai filozoflara göre tevili zorunlu kılan sebeplerden değildir?

a-Dinimetinlerde kapalı ifadeler
b-Dini metinlerde müteşabihifadeler
c-Dini metinlerde muhkem ifadeler
d-İnsanların anlama kabiliyetlerin farklı olması
e-Dini metinlerin zahiri ile çelişkili gibi duran ifadeler


9. işraki okul kimi kendilerine model almışlardır
a-eflatun
b-aristo
1

0.evrenin zamanın eseri olduğu şeklinde görüşleri vardır
a.batınilik
b.dehriyye


??11. islam düşünce sisteminde sosyal bilimler kavramı ne zaman ortaya çıkmıştır?
a-klasik dönem,
b-modern dönem


12..........ana eseri Hikmetül işrakrasyonel bilgi kanalıyla gerçeğe ulaşmanın imkansız olduğunu savunur

a-suhreverdi
b-farabi


13.........insanın dış dünyadan başlayıp duyu, hayal, müfekkire güçlerinin kullanılmasıyla heyulanı aklın faal akılla ilişkiye geçerek en yetkin külli bilgiye ulaşmasıdır.
a-iktibas
b-ittisal


14.Evren en dışta sabit yıldızlar feleğinin ve merkezde ise dünyanın bulunduğu, iç içe geçmiş eş merkezli feleklerden oluşmuştur.
hangi filozofların evren anlayışıdır
a-meşşai
b-dehriyye


15.tasavvufun ortaya çıkış sebebi nedir
a.iç karışıklıklar
b.fetihlerden sonra gelen zenginleşme ve dünyevilik


16.kindi,farabi,ibn sina,bacce hangi okulun temsilcileridir
a. meşşai
b.işrak


17.Molla Sadra hangi okulun temsilcisidir?
a-İşraki
b-Dehriyyun
c-Tabiatçı
d-Meşşai
e-Haşeviye


18.is.düş. tarihinde,dehriiyye akımının temsilcisi kimdir
a.bacce
b.ibnu ravendi
c.ibni sina


19.kelam ilminin cevap verdiği ekollerden değildir
a-mecusilik
b-brahmanizm
c-zeydiyye


20.Varlığın meydana gelişini beş ezeli ilke ile açıklamaktadır.
Bunlar;
-yaratıcı,
-Tanrı,
-Ruh,
-madde,
-mekan ve zamandır.
kimler böyle açıklamıştır
a-dehriyye
b-tabiatçılık


21.peygamberliği Allahın adalet sıfatına aykırı bulan grup
a-dehriler
b- brahmaniler


22. alemin ezeliliğini ve maddi evrenin ötesinde akıl, ruh ve Tanrı gibi manevi hiçbir varlığın bulunmadığını ileri sürmüştür.Evrende ayrı bilinçli ve irade sahibi Tanrı fikrini reddetmiştir.yukarıda bahsedilen hangi okuldur
a-işrakiyye
b-dehriyye


23.hangisi meşşailere göre nazari ilim değildir
a. matematik
b.siyaset
c.fizik
d.****fizik


24.meşşai filozoflar vahyin gerçekleşme sürecini ne ile açıklarlar
a.ittisal teori
b.içgüdüsel teori
c.hiçbiri


25.meşşai filozoflar;
peygamberlik kurumunu kabul ederler ve felsefi olarak savunurlar.
a-doğru
b-yanlış


26.islamın diğer inançlar yaşadığı tartışma konularının en derini
a-tabiatçılık
b-teslis inancı


27.meşşailer tanrıyı hangi şekilde anmazlar?
a.zorunlu varlık
b.ilk muharrik
c.sonsuz nur
d.akil ve makul


28. Nurlar hiyerarşisi hangi okulda vardır?
a-İşraki
b-Meşşai


29. Hangisi İslam felsefe okullarından bir değildir?
a-Dehrilik
b-Tabiatçılık
c-İşrakilik
d-Meşşailik
e-Rivayetçilik


30.hangi konu meşşailerle kelamcılar arsında sürekli tartışma konusu olmuştur
a.evren anlayışı
b.insan anlayışı
c.akıl anlayışı


31. Hangisi İslam Düşünce okulları arasında sayılmaz ?
a-Felsefe
b-Tasavvuf
c-Hiçbiri
d-Hadis
e-Kelam


32. mistik düşünce,deruni sezgi hangisine ait
a.işraki (işraki =tasavvuf=mistizm)
b.dehriyye


33.Düşünmeye ve araştırmaya muhtaç olmayan keşf yoluylahakikatin bilgisine ulaşma düzeyine yükselmiş olan kişiye ne denir
a-müteellih
b-müktesip


34. işraki okul varlığın ortaya çıkışını hangi teoriyle açıklamışlar
a.sudur teorisi
b.akıl teorisi
c.hiçbiri


35. sudur teorisi kime aitti...
a.farabi,ibni sina
b.razi,ibni sina


36. kelam okullarının ortaya çıkışında siyasio olaylar etkilidir doğrumu yanlışmı


37.Yıldızlar ve ateş gibi varlığı başkasından olanlar ise ..... nurdiye adlandırılır
a-gök
b-arazi


38. Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil eder.
a-doğru
b-yanlış


39. hakikatin hakikatle çelişmeyeceği ilkesi hangi düşünce okulunun ilkesi
a-meşşai
b-işraki


40. esfarul erbaa kimin eseridir ve ne kitabıdır
a.molla sadra-biyografi
b.molla sadra-eleştiri


41. is.düşüncesinde felsefenin yemel vurgusu.,tasavvufun temel vurgusu akıl ve aşktır.


42. müs.filozoflar felsefenin hangi boyutlarını önemsemişlerdir
a.birikimsellik
b.evrensellik
c.süreklilik
d.hepsi
e.hiçbiri


43. a.islam felsefesi
b.kelam
c.tasavvuf
d.hadis
hangisi islam düşünce disiplinlerinden değildir
a.yalnız d
b.a ve b
c.a,b,c
d.b,c,d


44.dehriliği en çok eleştiren felsefe akımlarından DEĞİLDİR
a-kelamcılar
b-meşşailik
c-işrakilik
SORU DÜZENLEMESİ MAKBERGÜLÜ'NDEN ..SORULAR,MİHRİNAZ,EBDA2,MEHMET AKİF2,TAYCAN ARKADAŞLARIMDAN

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Aralık 2012, 21:12   Mesaj No:22
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:45
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:211
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

3.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI

1.inanma eylemi dini metinlerin.......bağlı iken,düşünme eylemisebep sonuç ilişkilerini dikkate alarak olayları.........amaçlar

a.itaat-bireysel algı
b.anlaşılması-açıklama

2.hangisi inanma eyleminin amacıdır

a.olup biten
b.yatay algı
c.açıklama
d.soru sorma
e.dikey algı

3.hangisi düşünme eylemi içindedir
a.anlama
b.değer ve semboller
c.mutlak ve tarihsel nedenler
d.metin

4.kainattaa olan biten herşeyi allah ezelde yaratmıştır,insan rüzgarın önündeki yaprak gibidir

bu hangi eylemdir

a.değer semboller-yorum
b.inanma-açıklama

5.bilinçli itaate genelde ne denmiştir?

a.taklidi iman
b.taassup
c.ilmel yakin.

6.dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler olarak ele almak

a.w.humbolt
b.w.jung

7.İslam düşüncesi kültürel gelenklerin aracılığı ile varlık kazanmıştır Bunların en başında ....gelmektedir?
a-Glenekgörenek
b-Dil
c-Yabancı kültürler


8.kuranın arapçanın söyleme imkan ve gücünü en üst seviyeye çıkarması hangi özelliğinden kaynaklanır
a.nass olması
b.tarihi olması
c.edebi bir mucize olması

9.birşeyi bizim görüş alanımıza getiren şeye işaret eder?

a. ön yargı
b.ön sezgi
c.islam düşüncesi

10.Aşağıdakilerden hangisi dillerin önyargılarından değildir?
a-Mitolojiler
b-Tarihsel tecrübeler
c-Tercümeler
d-Entellektüel bilimsel birikimler
e-Kıssalar

11.eski kültürler içinde yeralan ön yargılardan hangisi doğrudur

a.kıssalar
b.mitolojiler
c.entellektüel birikimler
d.bilimsel birikimler
e.tarihsel tecrübeler
f.hepsi

12.dini düşünce din diline göre varlık ve şekil kazanır diyerek nassların zahiriyle ilgilenmiştir

a.ibn hazm
b.farabi
c.mutezili

13.Hanefimaliki ve şafi gib mezheplerin kıyas fikrine tepki veren Zahiri mezhebin mensubu?
a-İbn Hazm
b-Gazali
c-İmam Maturidi

14.ibn hazm ve gazzalinin düşünceleri nasıl bir düşünme eylemini doğurmuş

a.dinden düşünceye eylemi
b.düşünceden dine eylemi

15.hüküm yalnızca allahındır

a.zahiriler
b.hariciler
c.batıniler

16.kuranın insan aklına uygunluğu ve rasyonaliteyi savunmuşlardır

a.mutezili-maturidi-maliki
b.maturidi-mutezili-eşari


17.Farabi ve İbn Sinaya yönelttiği eleştirilerde Gazalinin düşüncesi?
a-Yabancı dillerden çevrilen metinler ile dini metinler arasındaki fark
b-Zahiri anlama göre düşünmeleri
c-Düşünceden Dine yönelimleri

18.İslamın hristiyanlıktan ayrıldığı en önemli nokta?
a-Fıtrat
b-Vahiy

19.ludwing witgwnstein geliştirmiştir

a.akıl oyunları
b.dil oyunları

20.Hayy b. Yakzan kimin eseridir?

a-ibn tufeyl
b-farabi

21.Sokrat ve Platon a göre Şehir Diyolojik bir ortamdır

a-doğru
b-yanlış

22.hakikat hakikate zıt olamaz,hakikatler yabancı kültür etrafında keşfedilmiş olsa bile alınmalıdır

a. ibn hazm
b.ibn rüşd

23......kavramı daha çok Kur an metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade eder

a-tefsir
b-yorum

24.Gazzalinin el-Munkiz mined dalal adlı eserinde yazdığına göre Kuran ı anlamak nasıl olur ?


Tefsirden ziyade yorumlamakla..

25.bazı ayetleri felsefi kavramlarla tefsir etmişlerdir

a.gazali-inb sina
b.farabi-ibn rüşd

26.......gelişim bir bakıma ormana üstten bakıştır.Basiret sezgi ince düşünce öngörüile yaklaşım önerilir..tanımı hangisine aittir
a-Kuramsal gelişim
b-Pratik gelişim

27.kimin Şifa adlı eserinin “Peygamberliğin kanıtlanması’’ kısmında kutsal metinlerin ancak felsefi düşünmeye meyilli insanların fark edebileceği bir takım işaretler sunduğunu belirtir.
a-farabi
b-ibn tufeyl
c-ibn sina

28.Kuran vahyinin insanlığa gönderilme amacı.hakikat..düzeyinde cerayan eden haksızlıkların giderilerek ..hak..tecelli etmesidir?
a-hak-hakikat
b-Hakikat-hak



takım çalışması halinde yapıldı ..2.sınıf sabahçı grubumuz iftiharla takdim eder(makbergülü)


______Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Aralık 2012, 17:45   Mesaj No:23
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

1.ünite soru cevap...sabah /akşam grubu tüm soruları


1.-‘’Dinin Doğal tarihi’’ adlı eserinde ‘’Tek Tanrı inancı insanlık düşüncesini fakirleştirmiştir’’ diyen filozof kimdir?

a-david humme
b-aristo
c-sokrates





2.İslam Düşüncesinin kaynaklarından biri değildir?

-İslami kaynaklar
– Yabancı kaynaklar
– Müslüman milletlerin eski kültürleri
– Yabancı eserlerin tercümesi
– Hermes geleneği
– Yunan Helenistik düşüncesi
– Sasani düşüncesi
-bizans düşüncesi
–Hint düşüncesi





3.ortaçağın bitmesine sebep olan,müslüman filozof ve aydınların etkisinin büyük olsuğu hareketlerin adı nedir

a.tanzimat,ıslahat fermanı
b.rönasans ve reform




4.is.düşüncesini diğer,yunan çin,hind gibi düşüncelerden ayıran özelliği nedir ?

kuran ve sünnetin islam düşüncesi oluşumuna doğrudan ve dolaylı etkide bulunması,diğer düşüncelerden ayıran özelliği




5.Yabancı eserlerin Arapçaya ilk tercüme girişimi hangi halife zamanı olmuştur?

a- hz. ebu bekir
b-hz. ali
c-hz. ömer




6.hz ömerin tercume ettirdiği ilk eser olarak kabul edilen kitabın adı-dili?

hüdayi name pehlevce




7.ilk sistematik tercüme faaliyeti kimin zamanında başladı
a-hz ömer
b-halid b velid
c-mansur
d-memun




8.Genelde yabancı eserlerin Arapça ya tercümesi ne zaman kabul edilir?

a-halid b. yezid
b-hz. ömer





9.İlk sistematik tercüme faaliyetleri ne zaman başlamıştır?

a-halife mütevekkil
b-darul hadisin açılması
c-beytul hikme okulunun açılması





10.insanlık tarihinin bilinen en eski düşünce geleneği?

hermes geleneği,saf felsefenin gelişmesine en çok etki eden düşüncedir





11.hangisi mütercimlerden değildir

a.sabitibn kurra
b.kura ibn sabit
c.sinan ibn sabit
d.zeyd bin sabit





12.Hermes geleneğinin tesirlerini özelde cerayan ettiği akımlardan değildir
a-batınılık
b-meşşailik
c-durzilik
d-ihvanu safa
e-ismaililik






13.Sabi ve Süryani Mütercimler ilk dönem hangi dilin tercüme faaliyetlerinde bulunmuştur

a-almanca
b-arapça






14.Bugün bazı yazarlar, babilli, mısırlı ve yunanlı olmak üzere 3 ayrı hermesten bahsediyorlarsa da tek bir hermes vardır hangisidir

a-babilli
b-yunanlı
c-mısırlı





15.hermesin hangi peygamber olduğu düşünülür?

hz. idris





16.Aristonun hermenötik kitabı, Arapçaya hangi isimlerle çevrilmiştir?

a-kitabül ibare
b-kitabül ibre





17.İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağı?

a-hermes geleneği
b-yunan helenistik düşünce




18.hangisi sokrat öncesi filozoflardan değildir?
a-aristo
b-tales
c-fisagor
d-empedokles




19.Tahkik ma li l hind eseri kimindir?

a-biruni
b-sokrates





20.İslam düşünce eserlerine doğrudan kaynaklık eden filozoflardan değildir?
a-Spinoza
b-eflatun
c-Plotinus
d-Galen





21.sokrat öncesi felsefecilerine ne ad verilir?
Fizikçiler



22.Burada iki mektep kuruldu.

Birincisi, Hristiyan kelamcısı Orijen in kurduğu ilahiyat mektebiydi.

İkincisi de ammonius sacca sın kurduğu felsefe mektebiydi

bu bilgiler hangi mektebe aittir

a-harran mektebi
b-antakya mektebi
c-iskendiriye mektebi






23.sokrat felsefesinde doğa felsefesi neye dönüşür?
a-insan felsefesi
b-toplum felsefesi





24.sofistler grubunun temel felsefe konusu?
a-tabiat
b-insan
c- tanrı





25.hermes geleneğinin tesirleri nerelerde görülmez

a-batinilikismaillik
b-dürzilik
c ihvan sefa
d- helenistik





26.yunan helenestik düşünce nezaman başlamış ve sona ermiştir?

yunan helenistik düşüncesi mö6.yy dan taleslebaşalr ,aristonun ölüm yılı olan mö.324 yılına kadar süren devrtedir




27.enusivon ne demektir?
hastane cingasapur mektebinde okutuldu



28.nusaybin dini mektebinin farsçadan arapçayaçevrilen en önemli eseri nedir?
kelile ve dimnemi







29.hind düşüncesini geliştiren kimdir ve eseri nedir?
biruni-tahkik malil hind





30.iskenderiye mektebinde yetiişen flozoflar?
plotin,porphyry,proclus





31.iskenderiyye mektebinde olan hristiyan kelamcıs kimdir?

a- soscois
b-orijen





32.eflatunculuk aristoculuk nasıl çıkmıştır ?
a- soscisin felsef mektebi kurmasıyla
b-amonoius felsefe mektebi kurmasıyla





33.iskenderiye mektebi ne zamana kadar ayakta kalmıştır ?

a-hz ömer devrinde murn fethiyle
b -sıffın savaşına kadar






34.hristyanlığı ögretmek amaçlıiranda kurulan okul nedir?

a urfa nusaybin mektebi
b-cündişapur mektebi





35.cindişapur mektebinin dili neydi ?
a- yunanca
b-süryanice
c-hindçe







36.bahteyşu ailesinden hekim yetiştiren okul hangisidir ?
a-urfa nusaybin mektebi
b- cündişapur medresesi





37.antakya mektebinin hocası kimdir ?
a-yuhann b muasuye
b süryani prabos






38.Peygamber ilk müslümanların sağlık ihtiyaçlarını bilimsel olarak çözmek için , Müslüman olmamış yakınlarından teyzesinin kocası Harise’yi ........................ medresesine tıp öğrenmesi için göndermişir
a.harran mektebi
b.iskenderiye
c.cündişapur






39.1-iranlılar için hristiyanlığı öğretmek amaçlı açılmıştır
2-Son idarecisi Nersidir
3-Aristo mantığı ve Porfyyrıous un İSAGOJİ kitabı okutulmuştu
Yukarıda bilgilerini verdiğim mekteb
a-cundişapur
b-antakya
c-Urfa Nusaybin
d-İskenderiye




40.müslümanlar iç savaşlar ve karışıklıklar sebebiyle siyaseten kaç partiye ayrıldılar seçenek yok hepsini istiyorum?

4 fırka
hz ali
muaviye
hariciler
sufiyye






41.Harran Mektebi en ünlü temsilcisi?
a-Süryani Probus
b-Sabit b Kurra
c-Bahteyşu







42.hermenötik geleneğinin son temsilcisi hangi mekteptir?

a-harran
b-antakya






43.cündişapur mektebinde ağırlıklı okutulan ilim nedir ve orda yetişen meşhur tabib ailenin ismi...
seçenek yoook...

Tıp ve felsefe Bahteyşu Ailesi
44.eflatuncu aristo mantığının ortaya çıktığı mektep?
a-antakya
b-harran
c-iskenderiye






45.temsilcileri sabit ibn kurra dır.hermenotik öğretinin sontemsilcisidir hangi mekteptir
a.harran mektebi
b.urfa mektebi
c.antakya mek
d.iskenderiye






46.Meşhur tabip bahteyşu ailesi hangi mektepte yetişmiştir.?

a-antakya
b-cündişapur
c-harran





47.tıp eğitimi veren mektep?
a-urfa
b-cündişapur





48.nasturilik eğitimi için açıldı,en önemli bilgin süryani probustur..?
a.harran mek
b.antakya mek
c.urfa mek






49.islam felsefesi müslümanlar ne zaman kullandı?
a.12yy
b.14yy
c.18yy
c.19yy





50.nebi(sas) hangi sahabeyi tıp eğitimi için nereye gönderdi?
a-mus'ab b umeyr-medine
b-muaz b cebelyemen
c-harise-iran







51.şeriat aklın zahiridir akıl şeriatın batınıdır diyen düşünür?
a.gazali
b.razi
c.aristo







52.düşünce hareketleri kimin zamanında ilim dalları haline gelmiş

a.abbasiler
b.emeviler
c.dört halife






53.saf felsefe hangi YY İslam dünyasına girdi?
a-H2-M8
b-H3-M9







54.filosofia kelimesini iilk kim kullandı?
aristo
eflatun
fisagor




55.Felsefe insanın kapasitesi ölçüsünde sahip olduğu ve ebedi külli şeylerin hakikatlerinin mahiyetlerinin ve sebeplerinin bilgisidir.

bu felsefe tanımını kim yapmıştır

a-kindi
b-farabi








56.hangisi yanlış bilgidir...
hepsi doğru

a.is.felsefesi müs.arasında kıblenin ve namaz vakitlerinin ayarlanması gibi sebeplerden
b.tıp ilmine duyulan ihtiyaç
c.fethedilen ülkelerin ilimlerininöğrenilmesi ve
d.tercüme faliyetleri,

is.felsefesinin doğuşuna zemin hazırlamıştır







57.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır.

bu felsefe tanımını kim yapmıştır

a-ibn rüşd
b-farabi







58.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır.
a.ibn hındu
b.ibn haldun
c.ibn rüşd








59.Felsefe ruhun ilim ve amelle terbiye edilmesidir.

bu felsefe tanımını kim yaptı
a-ibn rüşd
b-farabi
c-ibn hindu






60.indiye,inadiye,laedriye gibi alt kolları olan akım?
a-Tabiyyun
b-Reybiye
c-Sofizm






61.eserlerinde,felsefe yerine hikmet kavramını kullanmayı tercih eden düşünür?
a-kindi
b-ibn sina






62.a-Deist düşünürlerdir
b-Bilimi deney ve tecrübeye dayandırır
c-Naturalistdirler
yukarıda ki bilgileri verilen akım
a-Meşşaiye
b-işrakiye
c-sofizm
d-tabiyyun






63.Felsefe (hikmet) , Bizatihi vacibi vücud olan Hakk ın vücudunun, Vücud olarak bilinmesidir.


bu kimin felsefe tanımıdır

a-kindi
b-ibn rüşd
c-farabi







64.kimin tarifinde feylesof ilimde amacı gerçeği bulmak isteyen ve fiilde amacı ise gerçeği yaşayan kimse demektir.

a-kindi
b-farabi
c-ibn rüşd








65.hikmeti bir fazilet iyi olanın tatbiki olarak görür..kimdir

kindi
ibni sina







66.Yunanlı şüpheci filozoflardan etkilenen Müslüman düşünürlerdir. Doğru ve hakikat hakkında insanın sabit bir bilgisi yoktur


reybiyye
sofizm
işrakıyye







67.feylozofu Allahı en iyi bilen kişi diye tanımlayan?
a-kindi
b-farabi







68.eserinde felsefe kelimesini ve hikmet kelimesini kullanan düşünür ve esrlerinin ismi nedir

kindi-risale fifelsefetil ulave ibni sina uyunul hikmemi yoksa

kindi uyunul felsefe-ibni sina risaleyi hikmemi






69.Kuranı Kerimde kime hakim denilmiş ve hikmet verilmiştir?
a-Zekeriye
b-Lokman





70.antik çağda filozafa ne denirdi ?

a-hakim
b-filoz







71.Hiçbir şeyin doğrulanamayacağını savunanlardır.

Onlara göre bir şeyin doğruluğu veya yanlışlığı hakkındaki deliller ve karşıt deliller eşit derecede geçerliliğe sahiptir.

Batı felsefi kavramıyla ifade edilecek olursa bu akıma agnotisizm denebilir.

bu akımın adı nedir

a-bilinmezcilik(tekalüfi edile)
b-sofizm






72.aşağıdakilerden hangisi hem filozof,hem doktordur?
a-lokman hekim
b-ibn sina
c-farabi








73.sistematik olmayan akımlar hangileridir?

a.dehriyye,maddiyye,muattıla

b.rebiyye,tabiyyun,sofizm





74.yürüyücülük anlamına gelen felsefi ekol ve hangi felsefeyi benimsemişler,is.dünyasındaki tem kimdir?
Meşşaiyye
75.Meşşai filozoflar kimi takip etmişlerdir?

a-farabi
b-aristo
c-kindi





75.sistematik ekolleri yazın?
Meşşaiyye
İşrakiyye
Rivakiyye




arada cevaplanmayan sorular olabilir bu o anda gözden kaçan sorulardır ,bilen arkadaşlar ekleme yapabilir
(makbergülü)



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur..
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Aralık 2012, 09:33   Mesaj No:24
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

aynı zamanda hafız olan islam filozofları:ibn bacce-ibn sina

hem hekim,hem hakim,hem fakif olan filozoflar:ibn sina,ibn rüşd,ibn tufeyl
ilk islam filozofu: kindi

meşşai okullarını ilk kuran islam filozofu:farabi

batıda ilk yetişen islam filozofu:ibn bacce

meşşai okulun son temsilcisi:ibn rüşd
vezir filozoflar:ibn bacce,ibn sina


Hazırlayan: taycan
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Aralık 2012, 14:23   Mesaj No:25
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:45
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:211
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

ontik ve ontolojik kavramı dikkatimi çekti.tam a.ö.f. lik ..aradaki farkı belirtmek isterim sizlerede .

ontik:gerçekliğin dış dünya hali.mesela ağaç gibi..

ontolojik: gerçekliğin zihindeki yankısı.mesela ağaçla ilgili aklımızdaki bilgiler..

islam düşünürleride bunlara hak ve hakikat demişlerdir !!

bu soruyla daha iyi kavranır sanırım...

İslam düşünürlerine göre hak ve hakikat kavramları neyi kast eder?
-Hakikat kavramı ile varlığın ontik ve ontolojik düzeylerini kast ederler.Hak kavramı ile bir varlığın(buna insani eylem ve düşünceler dahildir) olması gereken yerde durduğunu kast ederler.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Aralık 2012, 15:37   Mesaj No:26
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:45
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:211
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ VİZE SORULARI

ıSLAM DÜşÜNCE TARıHı


1-“Dil oyunları” tabiri, ıslam düşüncesi açısından aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

A) Bazı kötü niyetli insanlar , ıslami disiplinleri tahrif yoluna gitmişlerdir.
B) Yöntemsiz düşünce , kaçınılmaz olarak tesadüflerle yolunu bulacaktır.
C) Farklı ıslami disiplinler gerçekte aynı dili kullanmaktadır.
D) ıslami disiplinler arası ilişkiler , bir oyun gibi belirsizlik içerir.
E) Her ıslami disiplinin kendine özgü denilebilecek kavramsal yapısı ve düşünme tarzı vardır.

2- I- Felsefe, insanlığın tüm akli birikimini temsil etmektedir.
II- ıslam dini metinlerinde , doğrudan açıkça felsefe yapmayı emreden ifadeler vardır.
III- ıslam devletle beraber var olduğu için Müslümanların akli ilimleri ihtiva eden felsefeye ihtiyaçları olmuştur.

Yukarıdakilerden hangileri , Müslümanların geçmiş felsefe birikimine önem vermelerinin nedenleri arasında yer alır?

A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) II ve III
E) I, II ve III

3- Pertevname adlı eserde , Arsito’nun kategori anlayışını eleştiren filozof kimdir?

A) Biruni
B) ıbn Sina
C) Suhreverdi
D) Gazali
E) Farabi

4-ıslam dininin siyasal yapı olarak ımparatorluk formunda yayılması aşağıdakilerden hangisine neden olmuştur?

A) ıslam’ın aşkınlığı ve doğruluğunun daha kesin olarak ortaya çıkmasına
B) ıslam’ın içe kapanık bir din olmasına
C) ıslam’ın dini ilmi geleneklerinin oluşmasına
D) ıslam’ın diğer kültür ve dinlerle zorunlu olarak ilişkiye geçmesine
E) ıslam’ın aşırı savunmacı bir din olmasına.

5- ıslam düşüncesine en çok etkisi olan yabancı düşünce kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Hermes Geleneği
B) Hind
C) Yunan
D) Sasani
E) Çin

6-“ıslam Felsefesi” tabiri kaçıncı yüzyıldan itibaren ve kimler tarafından kullanılmaya başlanmıştır?

A) 15.yy iranlılar
B) 18.yy Hindler
C) 19.yy Batılılar
D) 19.yy Türkler
E) 19.yy Araplar

7-Aşağıdakilerden hangisi ıslam Felsefe Okullarından biri değildir?

A) Meşşâilik
B) Mutezile
C) Tabiatçılık
D) Dehrilik
E) ışrakîlik

8-Aşağıdakilerden hangisi ıbn Tufeyl’in eserlerinden biridir?

A) Tedbirü’l- Mütevahhid
B) şifa
C) Fasl’u l Makal
D) Medinetü’l- Fazıla
E) Hayy b. Yakzan

9-Aşağıdakilerden hangisi düşünme eyleminin özellikleri arasında yer almaz?

A) Açıklama
B) Dikey algı
C) Sorgulama/ Soru sorma
D) Düşünülebilir muhteva
E) Yatay algı

10- “Tekâfü-i Edile” kavramı aşağıdaki felsefi akımlardan hangisini ifade eder?

A) Bilinemezcilik
B) Rasyonalizm
C) ıdealizm
D) Ateizm
E) Realizm

11- Derin, tutarlı ve kuşatıcı düşünce olmadan var olmanın mümkün olmadığını anlatmaya çalışarak ıslam aleminin ilerlemesini hedefleyen düşünür kimdir?

A) Roger Garaudy
B) Ziya Gökalp
C) Muhammed Hamidullah
D) Ahmet Han
E) Cemâleddin Afgânî

12-Fârâbî’nin Sudûr teorisindeki varlık şeması aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?

A) Tanrı- faal akıl- maddeden ayrı ( mufarık) akıllar- nefis- suret ve form
B) Tanrı- nefis- maddeden ayrı ( mufarık) akıllar- suret ve form
C) Tanrı- maddeden ayrı ( mufarık) akıllar- nefis- suret ve form
D) Tanrı- faal akıl- suret ve form- maddeden ayrı ( mufarık) akıllar- nefis
E) Tanrı- maddeden ayrı ( mufarık) akıllar- faal akıl- nefis- suret ve form

13- Aşağıdakilerden hangisi Meşşai filozofların felsefi ilimler tasnifi içinde yer almaz?

A) Ahlak
B) Mitoloji
C) ****fizik
D) Fizik
E) Matematik

14- ıbn Bâcce’ye göre “ittisal” nedir?

A) ınsanın akıl arayıcılığıyla sadece sosyal ve siyasal hayatını en yetkin şekilde yönetmesidir.
B) ınsanın, duyuları aracılığıyla tabiatın ve gerçekliğin bilgisine ulaşmasıdır.
C) Bireyin Yüce Allah’ın zatında kendini yok etmesidir.
D) ınsanın aklıyla çokluktan kurtulup sürekliliğe , birliğe ve mutluluğa ulaşmasıdır.
E) ınsanın kalbini temizleyerek sürekli bir müşahade haline ulaşmasıdır.

15- ıslam dünyasında gerçek anlamda ilk filozof olarak kabul edilen düşünür kimdir?

A) ıbn Bâcce
B) ıbn Rüşd
C) ıbn Sina
D) Kindî
E) Fârâbî

16- Aşağıdakilerden hangisi Kur’an ve hadisleri, düşünce için bir imkan ve motivasyon olarak kabul eder?

A) Meşşailer
B) Mu’tezile ve Eş’ariler
C) Selefiler
D) ışrakilik ve Zahiriler
E) Hariciler

17- ıbn Sina’ya göre din felsefesinin ana konusu aşağıdakilerden hangisidir?


A) Ateizmin inkarı
B) Dinin ahlak boyutu
C) Dinin insan hayatındaki rolü
D) Vahyin imkanı, mahiyeti ve vahiy dilinin yapısı
E) Din ve siyaset ilişkisi

18- Babanzâde Ahmed Naim ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisiyanlıştır?

A) Eserlerinde batılı düşünürlerin görüşlerini ön planda tutmuştur.
B) Arapça, Farsça ve Fransızca’yı çok iyi bilirdi.
C) Doğu ve Batı kültürünü tam anlamıyla hazmetmiş çok yönlü bir alimdi.
D) Taklitçi ve kuru bir mürtecim olmayıp , tenkit ve tercihler yapan bir düşünürdü.
E) Edebiyat ve musiki dostu bir sanatseverdi.

19- Aşağıdakilerden hangisi ıbn Rüşd’ün felsefe tanımıdır?

A) Var olanlara bakmak ve onları Yüce Allah’a delaleti bakımından incelemektir.
B) Görünen dünyanın arkasındaki akıl ideaları bulmaktır.
C) Keşf ve müşahade yoluyla gerçek yetkinliğe ulaşmaktır.
D) Dini metinlerin, akıl incelemelerle deruni bir şekilde anlaşılmasıdır .
E)Evrenin matematiksel açıklamadır.

20- Aşağıdakilerden hangisi Muhammed ıkbal’e göre ıslam toplumunun çöküş nedenidir?

A) ıslam ülkeleri arasında istenen düzeyde işbirliğinin kurulamaması.
B) Müslümanların ıslami prensiplerinden uzaklaşmaları, içine düştükleri durumu kabullenmeleri ve bunu değiştirmek için harekete geçmemeleri.
C) Devlet adamlarının halkın sorunuyla ilgili gerekli araştırmaları yapmamaları.
D) Batının ilmi ve teknik eserlerinin yeterli derecede elde edilememesi.
E) ıslam aleminin ekonomik yetersizliği, iş gücü azlığı ve üretim eksikliği.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Aralık 2012, 18:03   Mesaj No:27
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

ÜNİTE 1
-İslam Düşüncesi genel insanlık düşüncelerinden kaynağı bakımından ayrılır.
-Yahudi din felsefesinin kurucusu Philon dur.
- Hıristiyan din felsefesinin kurucuları Origene ve Crement dir.
-Yahudilik ve Hıristiyan din felsefeleri Eflatun ve Yeni Eflatunculuk düşüncelerinin yorumlanmasından oluşmuştur.
-İslam düşüncesine etkisi en az olan düşünce Sabiilik'tir.
-İslam felsefesinin temel kaynağı Yunan -Hellenistik düşüncedir.
-Hellenistik felsefe devrinde ortaya çıkan mekteplerin başında, Şüphecilik, Epikürcülük ve Yeni Eflatunculuk gelir.
-Batı düşüncesinin ortaya çıkışı XI ve XII yy larda

ÜNİTE 2

-İslam akılcılığının temeli Hz. Muhammed'in vefatıdır.
-Hz.Muhammed ilk müslümanların sağlık ihtiyaçlarını bilimsel olarak çözmek için teyzesinin kocasını İran'a tıp öğrenmesi için göndermiştir.
-Kelami, Siyasi ve Hukuki düşünce akımları Emeviler devrinde ortaya çıkmıştır.
-Hz. Osman , Hz. Ali ve Muaviye döneminde cereyan eden olayların nedeni Hilafet Meselesi'dir.
-Haricilerin ilk fırkası Ezrakiler'dir.
-Muaviye ve Emevi iktidarı taraftarlığını savunan Cebriye Fırkası'dır.
-Felsefi ve Bilimsel düşünce Abbasi devrinde ortaya çıkmıştır.
-Mutezileninde öncülüğünü yaptığı Allahın Sıfatlarının olumsuz karşılanması görüşü Cehmiyye fırkası'dır.
-Düşünce haraketlerine fırka yerine mezhep denmesi Abbasi döneminde başlamıştır.
-Maturidilik hukuk sahasında ortaya çıkan bir mezhep değildir.
-Selef haraketinin başlangıcı sayılan ilk fıkhi haraket Kur'an ve Sünneti anlamaya yönelik olan Medine Ehli haraketidir.
-Medine Ehli haraketi İmam Şafi, Ahmet B.Hambel, Malik B.Enes gibi alimlerin yetişmesine vesile olmuştur.
-İslamda esas tecüme haraketleri Abbasi döneminde başlar.
-Abbasi döneminde başlayan tercüme haraketi adeta bir devlet politikası olmuş ve 830 yılında Beytül_Hikme adıyla tercüme bürosu açılmııştır.

ÜNİTE 3

-Kalbe, akla düşüncelerin gelmesi ve marifet anlayışının temelini oluşturan İsbatiyye prensibi Havatır'dır.
-İbnül Arabi'ye göre cihanı meydana getiren mertebelerin sonuncusu İnsan_ı kamil'dir.
-Tarikatlerin müesseseleşmesi XVI yy. da başlamıştır.
-Tasavvuf'a felsefi ve kelami düşünceyi sokan ve hululittisal anlayışlarına karşı çıkan mutasavvıf Gazzali'dir.
-İbnül Arabi'nin en önemli eseri Fususil_Hikem'dir.
-İmam Rabbani2nin en önemli eseri Maktubat'tır.
-Rüya yolu ile Hz. Muhammed2ten feyz alınarak kurulan tarikat Üveysi tarikatıdır.
-Gazzaliden önceki kelamcılar döneminde kelamın konusu Allahın Zat'ı ve Sıfatları olmuştur.
-Felsefe'nin islam aleminde yayılması ile kelamın konusu Mevcud teşkil etmiştir.
-Kelam ilmini felsefe ile mücadele yapabilecek şekilde geliştiren kelam ekolü Eş'ariyye'dir.

ÜNİTE 4

-Alimlerin kelam ilmini tarif ederkenitina gösterdikleri Usul_ü Selase : Allah_Nübüvvet_Ahiret'tir.
-El Fıkhul Ekber adlı eseri ile fıkıh ile kelamı birbirinden ayıran islam alimi İmam Ebu Hanife'dir.
-Tarih boyunca kelam ilminin konuları ve metodları açısından değişimindeki etken ortaya çıkan ihtiyaçlardır.
-Allahı zatından ve sıfatlarından, fiil ve birliğinden bahseden Kelam ilmidir.
-İslam fikir tarihinde Kelam ilminin ilk kurucusu Mu'tezile kabul edilir.
-Mu'tezile'nin kullandığı bu metod'a Kelam , İslam akaidini savunan ilme de Kelam ilmi denmiştir.
-İmamiyye ve Zeydiyye Şiilik kelam ekolünün temelini oluştururlar.
-İmam Ebu Hanife'nin iman esaslarını ele aldığı eseri El_Fıkhul_Ekber'dir.
-İmam Maturidi'nin kelama dair görüşlerinin bulunduğu eseri Te'vilatü Ehlis_Sünne veya Te'vilatul Kur'an adlı eseridir.

ÜNİTE 5

-İslam dünyasında felsefenin gerilemeye başlaması XIV yy da olmuştur.
-Tabiat felsefesiyle uğraşmış olan İlahıyatçılar ile Tabiatçılar arasındaki fark ****fizik konulardır.
-Felsefi reddeden bir tutum içerisinde olan Malikiler'dir.
-Yunan-Hellenistik felsefeye karşı Doğu kaynaklı bir Hikmet felsefesi kurmak girişiminde bulunan Suhreverdi El-Maktul'dür.
-IX yy İslam felsefesinin doğuş devridir.
-İslam düşünce tarihinde Yunan-Hellenistik düşünceye bağlı felsefe akımının son temsilcisi İbn_Rüşd'tür.
-Tabiatçıların en ünlü düşünürleri Es_Serahi ve Ebu Bekr Er_Razi'dir.
-Er_Razi bilimsel kimyanın kurucusu sayılır.
-Er_Razi'nin tıp alanında en ünlü eseri El_Havi ve Kitabul_Mansur'dur.
-Er_Razi felsefesinde kozmolojik ve ****fizik görüşlerini hepsi ezeli olan Allah,Ruh,Madde,Zaman ve Mekan esaslarına dayandırır.

ÜNİTE 6

-İlk islam filozofu Kindi'dir.
-Farabi Allahın varlığını Kozalite delili ile ispatlamıştır.
-Sudur nazariyesinin kaynağı Sümerler'dir.
-Aristo'nun Batılılarca tanınmasını sağlayan ve Batıda hür düşüncenin doğmasına öncülük eden İslam düşünürü İbn_Rüşd'tür.
-Suhreverdi'nin kurduğu İşrakilik temelde hakikatin sezgiyle elde edileceğine inanır.
-İşrakilik geniş ölçüde Gazzali-Tasavvuf etkisinde kalmıştır.
-İşarakilik eklektik bir felsefedir.
-İşrakiliği tanıtan filozof Risale fi Akvalil isimli eseriyle Kasapbaşızade'dir.
-Endülüs felsefe tarihinin önemli ilk filozofu İbn_Bacce'dir.
-Gazzali2nin Tasavvufa yönelmesinde etkili olan şüphelerini anlattığı eseri El Munkız ed_Dari adlı eseridir.
-İbn Sina dinle felsefeyi uzlaştırmada dini tercih etmiştir.
-Sosyoloji ve Ekonomi ilimlerini kuran ve ilk Tarih Felsefecisi olan düşünür İbn Haldun'dur.
-İbn Halduna şöhreti veren tarih felsefesi yaptığı eseri Mukaddime adlı eserdir.,
-İbn Haldun'un Mukaddime adlı eserine ilk çeviriler Türkiye'de Pirizade Cevdet Paşa tarafından yapılmıştır.



paylaşan: makbergülü
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Aralık 2012, 20:02   Mesaj No:28
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

1. ÜNİTE

28-Hocazade’nin Tehafütül Felasife eserine şerh yazanlardan değildir?
a-Alaeddin Tusi
b-İbn Kemal
c-Muhyiddin Muhammed Karabaği
d-Amasyalı Müeyyezade
d-Yahya b. Ali Nev’i


bu soruya göre kodlama yapacağım


Hocazade’nin Tehafütül Felasife eserine şerh yazanlar:

kodlama: (Y-A-M-İ)

Yahya b. Ali Nev’i

Amasyalı Müeyyezade

Muhyiddin Muhammed Karabaği

İbn Kemal
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Aralık 2012, 19:06   Mesaj No:29
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

2. ünite bazı kodlamalar



İslam felsefe okulları:

kodlama: (d-i-t-me)


Dehrilik


İşrakilik

Tabiatçılık

Meşşailik



--------------------------------------





Tabiatçıların Temsilcileri:

Kodlama: (ca-z)

Cabir b Hayyan

Zekeriyya er-Razi




--------------------------




tabiatçılar Varlığın meydana gelişini beş ezeli ilke ile açıklamaktadır.

Bunlar;

Kodlama: (me-ta-r-ma-ya)

-mekan ve zaman,

-Tanrı,

-Ruh,

-madde,

-yaratıcı


-------------------------






Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Aralık 2012, 19:13   Mesaj No:30
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:43
Mesaj: 7.401
Konular: 425
Beğenildi:2286
Beğendi:4876
Takdirleri:3684
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

2. ünite kodlaması

Meşşaiye göre nefs türleri?

Nefis 3 ayrılır ;

Kodlama: (h-i-n)

- Hayvani nefs

- İnsani nefs

-Nebati nefs



Nebati nefs:

(nebati-be-b-ür)


-Beslenme

büyüme

üreme




Hayvani nefs:

(hayvani-be-d-ir)

-Beslenme büyüme üreme

Duygusal idrak(iç ve dış duyular)

İradeli hareket




İnsani nefs:

(insan-b-iç-d-ir)


-Beslenme büyüme üreme

İç ve dış duyular

düşünme

-iradeli hareket


--------------------------------
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
İslam Düşünce Tarihi Final Soru ve Cevaplar nurşen35 çıkmış ve deneme sınavlar 0 16 Nisan 2018 09:55
İslam Düşünce Tarihi 7/8/9/10. ünite Özetleri nurşen35 İslam Düşünce Tarihi 2 15 Nisan 2018 14:55
İslam Düşünce Tarihi Erol71 4.5.6. Ünite Özetleri nurşen35 Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri 7 16 Kasım 2016 23:04
2010 - 2011 İslam Düşünce Tarihi soruları Medineweb İslam Düşünce Tarihi 0 18 Aralık 2013 20:07
İslam Düşünce Tarihi Final Soruları makbergülü çıkmış ve deneme sınavlar 0 29 Ocak 2013 14:51

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.