Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KPSS (İHL-İLAHİYAT).::. > KPSS (İ.H.L-İlahiyat) > KPSS Eğitim Bilimleri

Konu Bilgisi: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  30.Ekim.2017 (19:27), Konuya Son Cevap : 05.Aralık.2017 (22:05). Konuya 7 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 30.Ekim.2017, 19:27   Mesaj No:1
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ"

MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ"

Yansıtıcı Düşünme: Öğrenci aktif olarak katıldığı eğitim ortamından kendi deneyimleriyle bilgiler edinmeli, bu bilgileri paylaşmalı ve yeni etkileşimlerine aktarmalıdır.

Öğrenilenleri bu düşünme becerisi ile yeni durumlarda kullanabilmesi sağlanır.

Geçmiş yaşantılardan ders çıkarma söz konusudur.



Yaratıcı Düşünme: Bireyin yeni, farklı, orijinal, özgün (sentez düzeyi), ayrıştırıcı düşünme, alternatifli düşünme ve ürünler ortaya koymasıdır.

Özneldir. Hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve değerlendirme olmak üzere 4 aşamadan oluşur.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
MEDİNEWEB "OKUDUĞUM KİTAPLARDAN... Kitaplar/Kütüphane mehmet akif2 2 24 12.Aralık.2017 19:23
MEDİNEWEB "TÜRK İSLAM DEVLETLERİ-2" Tarih mehmet akif2 6 57 09.Aralık.2017 22:34
MEDİNEWEB "TÜRK İSLAM DEVLETLERİ-1" Tarih mehmet akif2 8 105 08.Aralık.2017 20:15
MEDİNEWEB "RASYONEL SAYILAR" Matematik mehmet akif2 11 95 08.Aralık.2017 19:32
MEDİNEWEB "TAM SAYILARDA DÖRT İŞLEM" Matematik mehmet akif2 3 96 07.Aralık.2017 17:52

Alt 30.Ekim.2017, 19:31   Mesaj No:2
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Eleştirel Düşünme: Eleştirel düşünce sorgulayan bir yaklaşımla olayları ve durumları ele alma irdeleyici bir bakış açısıyla yorum yapma ve karar verme becerilerini içerir.

Gerçeği bize aktırıldığı şekliyle olduğu gibi değil, nesnel bir şekilde, akıl yürüterek algılama sürecidir.







Analitik Düşünme: Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle/sistemle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir.

Analitik düşünce, analiz becerisi ile ilişkilidir.





Metabilişsel düşünme: En kısa tanımıyla, kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir.

Bireyin kendi bilişsel süreçlerinin nasıl işlediğini anlayarak bu süreçleri denetim altına alabileceği ve daha nitelikli bir öğrenme için bu süreçleri yeniden düzenleyerek daha etkili bir biçimde kullanabileceği sayıltısına dayanarak geliştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 04.Kasım.2017, 16:44   Mesaj No:3
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Tümevarımsal Düşünme: Özelden genele ya da olaylardan yasalara geçiş şeklindeki, akıl yürütmedir. Özel gözlemlerden genel bir sonuca ulaşılmıştır. Somut işlemler döneminde kazanılmaya başlanır



Tümdengelimsel Düşünme: Genelden özele ya da yasalardan olaylara geçiş şeklindeki akıl yürütmedir. Kıyas, tümdengelimin en mükemmel şekli olarak kabul edilir. Bu nedenle, klasik mantık akıl yürütmede esas olarak kıyası almıştır. Soyut işlemler döneminde kazanılır
Alıntı ile Cevapla
Alt 04.Kasım.2017, 16:46   Mesaj No:4
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Analojik Düşünme: Bir olguyu bir olguya benzetmek aralarında çağrışım kurmak demektir. Bilinen bir kavramdan hareketle bilinmeyenin öğrenilmesi. Özelden Özele Akıl Yürütme




Iraksak Düşünme: Ortak düşünceden hareketle farklı düşüncelere ulaşabilmeye dayalı bir düşünme becerisidir. Iraksak düşünenler tepkisel, engellenmemiş ve rahat olurlar. Problem çözmede ıraksak düşünce kullanılır.



Yakınsak Düşünme: farklı düşüncelerin dayandığı ortak düşünceleri bulmaya dayalı düşünme becerisidir. Yakınsak düşünenler ihtiyatlı ve duygusal açıdan tutuktur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 05.Aralık.2017, 21:55   Mesaj No:5
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

DÜŞÜNME BİÇİMLERİNİ BİR DE DAHA KISA VE ANLAŞILIR ÖZETTEN PAYLAŞACAĞIM


1-) Yaratıcı Düşünme


Farklı düşün, özgün ol.

Başkası gibi olma, orjinal ol.

Cesur ol, düşünülmeyini düşün.

Anahtar Kelimeler
“Farklı”, “Özgün”, “Orjinal”, “Cesur”
Alıntı ile Cevapla
Alt 05.Aralık.2017, 22:02   Mesaj No:6
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler

Algısal Etkenler
Duyu organlarının sınırlılığı
Görme duyusu çalışmayan birinin görsel yaratıcılığı sınırlı olur.



Kültürel Etkenler
Toplumsal değerle ters düşme, sosyal yapıya, kültüre uymayan düşüncelere, bilgilere “ön yargıyla yaklaşmayı içerir.”
Süperego ya da mahalle baskısı



Duyuşsal Etkenler
Duygularımız.Duygu ve hisler problemin çözümünü olumsuz etkiler.
Karamsar, kötümser, depresyon ve panik olan durumlar yaratıcılığı sınırlandırır.



İşleve Takılma
Nesneyi asıl bilinen işlevinin dışında kullanamamadır.
Sobayı sadece ısınma göreviyle kullanmak yaratıcılığı sınırlandırır.



Zihinsel Kurulum
Problemin çözümü için bilinen yol ve yöntemin dışına çıkamamadır.
Benim adım hıdır elimden gelen budur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 05.Aralık.2017, 22:04   Mesaj No:7
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

2-) Eleştirel Düşünme

Ön yargıdan uzak dur.

Her türlü düşünceyi dinle, oku.

Fakat kabul etmeden önce şüpheyle yaklaş.

Argüman iste ya da topla.

Kanıta dayalı karar alma.

Anahtar Kelimeler
“Ön Yargıdan Uzak”, “Düşünceyi Dinle”, “Düşünceyi Oku”, “Şüphe”, “Argüman”, “Kanıt”, “Karar Alma”
Alıntı ile Cevapla
Alt 05.Aralık.2017, 22:05   Mesaj No:8
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.734
Konular: 357
Beğenildi:1867
Beğendi:3722
Takdirleri:1106401
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

3-) Yansıtıcı Düşünme

Düşün ve plan yap.

Planı uygula.(Hayata geçir, aktar)

Yaptıklarını değerlendir.

Değerlendirmeden ders çıkar.

Sorumluluğu üstlen.

Öz eleştiri yap.

Anahtar Kelimeler
“Uygula”, “Yansıt”, “Ders Çıkar”, “Sorumluluk”


Micro öğretimin temel amaçlarından birisi yansıtıcı öğretmen yetiştirmektir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Ziyaretçi)
 
Seçenekler

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "KELAM SORU-CEVAP" mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 7 09.Temmuz.2017 08:20
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM TARİHİ SORU-CEVAP" mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 5 05.Temmuz.2017 00:25
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM FELSEFESİ SORU-CEVAP" mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 1 01.Temmuz.2017 21:23
MEDİNEWEB HAFTANIN HUTBESİ 23.06.2017 "Ömrümüzü Ramazan Kılabilmek" Mihrinaz Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat 0 23.Haziran.2017 10:52
2017 KPSS LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ "HATIRLANAN SORULAR" mehmet akif2 KPSS-Çıkmış Sorular-Cevaplar 12 22.Mayıs.2017 12:49

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

  Medineweb Ana Sayfasının en iyi Görüntüsü 1280*768 olarak ayarlıdır.

 Camii Vakitmatik



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268