Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KPSS (İHL-İLAHİYAT).::. > KPSS (İ.H.L-İlahiyat) > KPSS Eğitim Bilimleri

Konu Bilgisi: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  17.Mart.2018 (14:29), Konuya Son Cevap : 10.Temmuz.2018 (21:36). Konuya 11 Mesaj yazıldı

Etiketlenen Üyelerin Listesi

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 17.Mart.2018, 14:29   Mesaj No:1
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart KPSS "REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM"

KPSS "REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM"

Bu konuda eğitim bilimleri derslerinden biri olan rehberlik ve özel eğitim konularından bilgiler paylaşacağım inşallah
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
2018 DGS SINAV GİRİŞ BELGELERİ YAYINLANDI!.. DGS (Dikey Geçiş Sınavı) barışş 1 48 12.Temmuz.2018 21:23
KPSS 2018 LİSANS GİRİŞ BELGELERİ YAYINLANDI!.... KPSS İstişare/Sohbet/İlan/Bilgilendirme barışş 2 42 12.Temmuz.2018 21:18
ÇOÇUK KAÇIRMA SOSYAL DENEYİ Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 3 51 06.Temmuz.2018 09:20
2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" KPSS Lisans DİKAB Alan mehmet akif2 1 38 01.Temmuz.2018 07:35
KPSS "İçerik Düzenleme Yaklaşımları" KPSS Eğitim Bilimleri mehmet akif2 5 39 27.Haziran.2018 10:07

Alt 17.Mart.2018, 14:31   Mesaj No:2
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Okul Düzeyinde Örgütlenme Sistemi

En çok değinilen Psikolojik Danışman/Danışmanlar ve Sınıf Rehber Öğretmenleridir.



Okul Müdürünün Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Görevleri


Okulun psikolojik danışman ihtiyacını karşılanmasını sağlar.

Sınıf rehber öğretmenlerinin hangi sınıfa bakacağını belirler.

Okulun rehberlik programlarını ve uygulamalarını sağlamak ve izlemek.

Okul rehberlik yürütme komisyonunu kurmak ve bu komisyona başkanlık etmek.
Alıntı ile Cevapla
Alt 17.Mart.2018, 15:21   Mesaj No:3
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Müdür Yardımcılarının Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Görevleri

Rehberlik hizmetleriyle ilgili doğrudan bir görevi yoktur.




Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine Yürütme Komisyonu

Yılda en az 3 defa toplanır.Eylül, Şubat, Haziran.

Başkan, Okul müdürüdür.

Müdür yardımcısı katılır.

Ne kadar psikolojik danışman varsa alayı katılır.

En az bir tane her sınıf düzeyinden sınıf öğretmeni katılır.

Okul aile birliği temsilcisi katılır.

Disiplin kurulu temsilcisi katılır.

Öğrenci temsilcisi katılır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.Haziran.2018, 23:17   Mesaj No:4
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ

ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ


Ayıcık Yöntemi


Alttan alma taktiğidir.

Ayıcık için ilişki çok önemli.

amaç pek önemli değildir.

İlişkilerin bozulmaması için çatışmayı yatıştırmaya çalışırlar.






Kaplumbağa Yöntemi


Geri çekilme,

iletişimden kaçma taktiğidir.

Kaplumbağalar çatışmadan kaçınmak için geri çekilirler.

Çatışma yaratan sorunlardan ve kişilerden uzak dururlar.
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.Haziran.2018, 23:20   Mesaj No:5
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ


Köpekbalığı Yöntemi


Güç kullanma, zor kullanma taktiğidir.


Kendi amaçları çok önemli, ilişkileri ise önemsizdir.

Bu nedenle kendi çözüm önerilerini kabul etmesi için, çatıştığı kişiyi zorlar ve

karşısındaki kişi üzerinde güç kullanmayı dener.





Tilki Yöntemi


Uzlaşma,

orta yolda buluşma.


Orta derecede girişimcilik ve iş birliği içeren bu stratejiyi kullanan bir kişinin amacı, her iki tarafı da kısmen tatmin eden,

karşılıklı olarak kabul edilebilir,

uygun bazı çözümler bulmaktır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 26.Haziran.2018, 23:27   Mesaj No:6
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ

Baykuş Taktiği

Yüzleşme taktiğidir.


En mantıklı çözümü bulmaya çalışır.

Psikolojik danışman taktiğidir.

Baykuşlar hem amaçlarına hem de ilişkilerine çok önem verirler.

Çatışmaları, çözülmesi gereken sorunlar olarak görürler ve

hem kendilerinin hem de diğer kişinin amaçlarına ulaşabileceği bir çözüm ararlar.




NOT:
Ayıcık, Kaplumbağa ve Köpekbalığı olumsuz çatışma çözme taktikleriyken,

Tilki ve Baykuş olumlu çatışma çözme taktikleridir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Temmuz.2018, 21:22   Mesaj No:7
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Oryantasyon(Eğitsel Rehberlik)(Duruma Alıştırma Hizmeti)

Öğrencileri yeni bir duruma veya yeni bir ortama alıştırmak amacıyla yürütülen çalışmaları içermektedir.

Eğitim – Öğretim kurumlarında okula başlama, okul değişikliği, sınıf değişikliği, sistem değişikliği vb. durumlarda oryantasyon hizmetine ihtiyaç duyulmaktadır.

Eğitim yaşantısı içinde karşılaştığı durumlara alışabilmesi, uyum sağlaması için yapılan yardımlardır.

Birey yeni bir ortama girdiğinde en kısa sürelerde bu işi yani Oryantasyonu yapacaksın.



Not!
Oryantasyon hizmeti daha çok eğitsel rehberlik kapsamında değerlendirilir.




Not!

Oryantasyon hizmeti özellikle önleyici ve uyum sağlayıcı, rehverlik işlevleriyle yakından ilişkilidir.









Müşavirlik(Konsültasyon)(Danışmanlık)

Psikolojik danışman ile öğrenciyle yakından ilgili bir ya da daha fazla kişinin(öğretmen, yönetici, veli) iş birliği içinde, öğrencinin gelişmesine yönelik kurdukları yardım ilişkisidir.

Öğrencinin kendisine değil, öğrenciyle yakından ilgili diğer bireylere ortak bir anlayış, yol, tutum, akıl, dil oluşturmak, iş birliği yapmak amacıyla bilgi verme, görüş alışverişinde bulunma demektir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Temmuz.2018, 21:25   Mesaj No:8
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Rehberlik Hizmetleri



Doğrudan Hizmetler


Bireyi Tanıma

Psikolojik Danışma

Oryantasyon

Bilgi Toplama ve Yayma

Yöneltme – Yerleştirme

İzleme

Sevk(Refere)





Dolaylı Hizmetler


Araştırma – Değerlendirme

Müşavirlik(Konsültasyon)

Çevre ve veli ile ilişki

Program Hazırlama ve Geliştirme
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Temmuz.2018, 21:27   Mesaj No:9
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Sevk(Refere)(Yardım Almaya Yönlendirme)

Bu hizmet alanı ile psikolojik danışma ve rehberlik servislerinin olmadığı ya da yetersiz kaldığı durumlarda öğrencinin yardım ihtiyacının karşılanabilmesi için
rehberlik araştırma merkezleri(RAM), sosyal yardım kuruluşları, psikiyatri servisleri, özel eğitim uzmanı, sosyal çalışma uzmanı gibi diğer kurum veya kişilere yönlendirilmesi kastedilmektedir.

Danışmanı aşan, başedemeyeceği, yardımcı olamayacağını düşündüğü konuda danışanı başka bir yere göndermesine sevk denir.

Öğretmenlerin, öğrencilerin Rehberlik servisine göndermesi sevktir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Temmuz.2018, 21:32   Mesaj No:10
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:38
Mesajlar: 7.381
Konular: 398
Beğenildi:2056
Beğendi:4407
Takdirleri:1195
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Terapatik Beceriler (Psikolojik Danışman Anlayışı)


Saydamlık(İçtenlik)


Bireyin hissettiklerini, duygu ve düşüncelerini, çarpıtmadan ama uygun bir dille karşısındakine iletmesidir.




Kendini Açma(Yol Açıcı, Konuşmaya Teşvik)


Danışmanın kendi yaşantısından, kendi durumundan örnekler vermesidir.




Kendini Katma

Danışmanın, danışanın olumlu ya da olumsuz duygusuna, düşüncesine katılmasıdır.





Empati

Kişinin kendi duygu ve düşüncelerini karıştırmadan objektifliğini koruyarak

Kendini karşısındakinin yerine koyması, onu anlaması(onunla birlikteymişcesine)

Anladıklarını ona hissettirmesi, ifade etmesidir.




Dikkat!!!


Empati cümleleri genelde, ikinci tekil şahıs ile biter.(Yani sen, sin, sun gibi üzülmüşsün, kırılmışsın vs.)

Empati cümlelerinde genelde bir neden – sonuç ilişkisi bulunur.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Ziyaretçi)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER mehmet akif2 KPSS Eğitim Bilimleri 37 Dün 16:09
KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ "Bağlanma Kuramları" mehmet akif2 KPSS Eğitim Bilimleri 3 01.Mart.2018 19:21
MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ" mehmet akif2 KPSS Eğitim Bilimleri 11 01.Mart.2018 11:05
MEDİNEWEB KPSS "OSMANLI DEVLETİ FİKİR AKIMLARI" mehmet akif2 Tarih 6 19.Şubat.2018 22:12
2017 KPSS LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ "HATIRLANAN SORULAR" mehmet akif2 KPSS-Çıkmış Sorular-Cevaplar 12 22.Mayıs.2017 12:49

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

Medineweb Alemdarhost sunucularında barındırılmaktadır.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266