Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KPSS (İHL-İLAHİYAT).::. > KPSS Lisans DİKAB Alan

Konu Bilgisi: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  09.Haziran.2017 (10:56), Konuya Son Cevap : 28.Haziran.2017 (16:48). Konuya 11 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 09.Haziran.2017, 10:56   Mesaj No:1
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "DELİLLER"

MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "DELİLLER"

Fıtrî Delil (Fıtrat Delili)

İnsan, fıtratı gereği kendi gücünün üstünde yüce bir gücü idrak etmektedir.

Bu duygu ve düşünce her insanın fıtratında mevcuttur.

İnsan, özellikle başının sıkıştığı anlarda yüce bir kudrete iltica etme ihtiyacını duymaktadır ki, bu yüce varlık Allah’tır.
Mihrinaz ve la tahzen1 bunu beğendiler.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
MEDİNEWEB KAYSERİ "AÇMA KETESİ" Börekler mehmet akif2 11 66 22.Temmuz.2017 11:54
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "DUYURULAR" KPSS Lisans DİKAB Alan mehmet akif2 1 17 19.Temmuz.2017 09:36
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB 2017 SINAV SORU-CEVAPLARI KPSS Lisans DİKAB Alan mehmet akif2 19 498 17.Temmuz.2017 14:18
Medineweb Ayın Kıymetli Üyesi!!!!!! Ayın Üyesi nurşen35 120 1652 10.Temmuz.2017 09:29
MEDİNEWEB ÖABT "YENİ DİNİ HAREKETLER" KPSS Lisans DİKAB Alan mehmet akif2 6 167 09.Temmuz.2017 11:11

Alt 09.Haziran.2017, 10:58   Mesaj No:2
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Gâye ve Nizam Delili: Kâinatta her şeyin bir sebebi ve gâyesi vardı. Boşuna yaratılmış hiç bir şey yoktur. Ayrıca kâinatta her şey, yerli yerine oturtulmuştur.

Her şeyin böyle bir nizam ve belli bir gâyeye yönelik olması, onları düzenleyen birine ihtiyaç gösterir.

Ayrıca bu düzenleyicinin, kâinattaki her şeye hâkim bulunması da kaçınılmazdır.

Bu düzenleyici, Allah'tan başkası olamaz.

Kur'an-ı Kerîm'de de, Allah'ın azamet ve kudretini isbat konusunda sık sık bu delile başvurulur
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 10:59   Mesaj No:3
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

İmkan delili: Hadsiz imkanlar içinde en mükemmel imkanların tercih edilmesidir.

Yaratıklardaki seçilen yaratılış tercihleri yaratıcı tarafından yaratıklara en uygun, faydalı ve muhtaç oldukları özelliklerin o varlığın imkanlarına sunulmasıdır.

"Evren'deki her şeyin olması da mümkündür, olmaması da. Bu kuralın bir istisnası olmalıdır, yani yokluğu imkansız olan, Allah'tır."
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 11:00   Mesaj No:4
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Hudus delili: 'Hudûs', sonradan meydana gelme anlamındadır.

Bu delil, kâinatta görülen varlıkların hallerinden ve niteliklerinden; evrenin sonradan meydana gelmiş olmasından Allah'ın varlığını isbata ulaşan bir delildir.

"Evren'deki her şey sonradan olduğuna göre bunların öncesinde ve bunların hepsine sebep (ilk sebep) olan bir varlık olmalıdır."

Delilin en eski şekillerinden birini Gazali'de görmekteyiz.

Onun delili dile getirişi şöyledir:


(i)
Her hâdisin hudûs bulması için bir sebebe ihtiyacı vardır.

(ii) Âlem hâdistir,

(iii) O halde onun da hudûsunun bir sebebi olması lâzımdır.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 11:06   Mesaj No:5
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart


Temanu' Delili:
Temanu' men etme kökünden gelir. Allah ile birlikte ikinci bir tanrının varlığının imkansız oluşu üzerinden hareket eder.

Kur'an'dan ayetlerle desteklenen delile göre eğer ikinci bir tanrı olursa iki tanrı arasında anlaşmazlık olur.

Biri bir şeyi; diğeri tersini yapmak isterse aralarında çelişki olur.

Eğer o eylem hiç olmazsa bu durumda ikisi de tanrı olmaz.

Birinin istediği olursa diğeri tanrı olamaz.

Bütün bunlardan sonuçla: İki tanrı olamaz.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 11:09   Mesaj No:6
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

inayet ve ihtira delili

İbn Rüşd'ün inayet delili,
alemdeki her şeyin insanla uyumlu olmasından hareket ederek, bu mükemmel uyumun ancak bir yaratıcı tarafından tasarlanmış olması sonucuna varır.


İhtira delili ise alemdeki her şeyin yaratılmış olduğu ve bu yaratılanların mutlaka bir yaratıcısının olması gerektiği üzerinden Allah'ın varlığını ispatlar
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 11:11   Mesaj No:7
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

*********İslâm düşünce tarihinde kelâmcılar daha ziyade "hudûs delili"ni,


İslam filozoflar ise "imkân delili"ni tercih etmişlerdir.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 09.Haziran.2017, 11:29   Mesaj No:8
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Ahlak delili; kişinin ahlaki deneyiminden ve bu deneyim ile ilgili her çeşit veriden yola çıkarak Tanrı'nın varlığını ispat etmektir.

Bu tarz 18. yüz yıl sonlarında geliştiren Kant'tır

Kant'a göre insan ahlaki bir varlıktır. İnsan ahlaklı olmaya "mecbur" bir varlıktır.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 14.Haziran.2017, 13:17   Mesaj No:9
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

S. TELEOLOJİK DELİL HANGİ FİKİR ÜZERİNE BİNA EDİLİR?
C. Teleolojik delil, daha çok mahiyete ilişkin olan “varlık" kavramından değil, âlemde görülmesi ve kavranılması mümkün olan amaç düzen ve uyum fikrinden kaynaklanmaktadır.





S. TELEOLOJİK DELİL İSLÂMDA HANGİ FİLOZOFUN HANGİ FİKİRLERİ İLE DESTEKLENİR?

C. Teleolojik delil, İslamda daha çok İbn Rüşdün inayet(lütuf) ve ihtira (icat) kavramlarını dikkate alarak ortaya koyduğu “inayet delili" ve "ihtira delili" diye bilinen iki ayrı yaklaşımla da desteklenmektedir.





S. İNAYET (LÜTUF) DELİLİ?

C. İnayet (Lütuf) Delili: Bütün varlıklar insana ve insanın varlığını devam ettirebilmesine elverişli bir uyum, düzen ve uygunluk içerisinde var edilmiştir.

Bu uyum ve uygunluk, ilim ve iradeye dayalı bir düzenleme gerektirdiği için, onun, varlıklarda kendi basına gerçekleşmesini düşünmek makul görünmemektedir.

O halde, bunu sağlayan ilim ve irade sahibi bir varlığın olması gerekir ki, bu da Tanrıdır.





S. İHTİRA (İCAT) DELİLİ?

C. İhtira (İcat) Delili: Bu, canlılığın başlangıcı ve cansız varlıklarda hayatın ve hareketin ortaya çıkısı esasına dayanır.

Doğadaki bütün varlıklarda görülen canlılık kendiliğinden olan bir durum olmayıp Tanrının bir icadıdır ve her birinde insan için bir fayda vardır.

Mesela, kuru bir kütükten üzüm gibi tatlı ve sulu bir meyvenin ortaya çıkması Tanrının bir icadı ve bir lütfüdür.

Bu yaklaşım, âlemde görülen gaye ve düzenin insan hayatı açısından yararlılığına dikkat çekerek onları, teorik bir fikrî tespit olmaktan çıkarıp anlamlı ve pratik bir faaliyetin eseri haline getirmektedir.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.

Konu mehmet akif2 tarafından (28.Haziran.2017 Saat 16:31 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 28.Haziran.2017, 16:30   Mesaj No:10
Medineweb EDİTÖRÜ
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: mehmet akif2 isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik tarihi: 25.Şubat.2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:37
Mesajlar: 6.373
Konular: 333
Beğenildi:1573
Beğendi:2875
Takdirleri:968000
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Varlık Delili (Ontolojik Kanıt):


*Ontoloji terimi, Eski Yunanca’da “varlık” ya da “var olma” anlamlarına gelen on (ontos) kelimesi ile “söz”, “us”, “konuşma”,“bilgi” gibi anlamlara gelen logos sözcüğünün birleştirilmesiyle oluşturulmuştur.

*Tanrı’nın varlığına dış dünyadan değil, insan zihninde var olan “mükemmel varlık” ya da “zorunlu varlık” düşüncesinden ulaşılır.

İşte bazen farkında olarak, bazen de ciddi mantıkî tahliller yapmadan insanın içinde hissettiği bu “yüce varlık” fikri,Tanrı’nın var oluşunun en büyük kanıtıdır.

*Düşünce tarihinde ontolojik delilin ilk izlerine İslâm Felsefesi’nde Fârâbî ve İbn Sînâ’da rastlanmaktadır.

*Varlığı kuşatacak daha küllî bir kavram bulunmadığına göre, onun tanımını yapmak mümkün değildir.(Farabi)

*Fârâbî’nin “Ekmel Varlık Delili” olarak kullandığı bu delile

*Batı dünyasında Saint Anselm ile ve ondan daha sonra Descartes ile meşhur olan bu delilin bir çok izahı İbn Sina’nın eserlerinde de aynen mevcuttur.
la tahzen1 Bu Mesajı beğendi.

Konu mehmet akif2 tarafından (28.Haziran.2017 Saat 16:32 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Ziyaretçi)
 
Seçenekler

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB ÖNEMLİ BİLGİLER mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 115 14.Temmuz.2017 17:50
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "TEFSİR" mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 19 02.Temmuz.2017 07:48
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 94 22.Haziran.2017 02:04
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB HADİS SORU-CEVAPLARI mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 8 06.Haziran.2017 21:09
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "TE'VİL" KONUSU mehmet akif2 KPSS Lisans DİKAB Alan 11 06.Haziran.2017 18:54

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

  Medineweb Ana Sayfasının en iyi Görüntüsü 1280*768 olarak ayarlıdır.

Cami Donanımı Selem Sepetim  Camii Vakitmatik songulbalci.com



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260