Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Kur'ân-ı Kerim Genel

Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi:  23 Şubat 2010 (12:39), Konuya Son Cevap : 07 Mayıs 2015 (21:33). Konuya 39 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 25 Şubat 2010, 12:51   Mesaj No:21
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Allah yasak olsaydı sizce bunu söylemez miydi? Mescitlere süs eşyası takıp gitme konusunu siz kendinizce yorumlaşmışsınız. Her şeyin aşırıya kaçmadan yapılmasından bahsediliyor.

Sayın Gümüştabak

bu alıntı yapmış oldugum yerde durakladım açıkcası... Sizce Kuranda edep yokmudur? Her yerin bir usulü vardır Mescitte kendini neye gösterecek insan ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 13:02   Mesaj No:22
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Sayın Yitiksevda kardeşim, sorduğunuz soru, İslam dininde kanayan yaranın bir başka kısmı. Bana şöyle bir soru sormuşsunuz.

(Sorum şu olacak Ayetlerin arka planını bilmeden Ayetleri yorumlamak sizce ne kadar doğru ?)

Gerçekten çok güzel bir soru. Önce şunu söylemeliyim, kur’an her zaman her çağa ayak uyduran her dönemin sorunlarına hitap eden bir kitaptır, bir rehberdir. Kur’an o devrin insanlarına indirildiği halde hangi olaydan ötürü indirildiğinden asla bahsetmez, yalnız peygamberimize ve eşlerine hitap eden ayetler başka. Diğer tüm konuların nedenleri açıklanmaz ama çözümleri bizlere çok geniş bir şekilde iletilir. Peki, neden sebepleri anlatılmazda yalnız sorunlar ve çözümleri anlatılır? İşte burada çok ama çok iyi düşünmeliyiz. Eğer Rabbim nedenleri ve olay biçimlerini de söyleseydi, izah etseydi, birileri günümüzde yaptığı gibi o olay ve çözümü o günkü olaylar için geçerlidir diyeceklerdi. Şimdide öyle yapmıyorlar mı? Bakın Yüce Rabbim peygamberimizin tebliğ ettiği kitabı yeterli görmeyenlere indirdiği ayeti önce hatırlayalım.

Araf sur.185. ayet: Göklerin ve yerin melekûtuna, Allah'ın yarattığı herhangi bir şeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kuran'dan sonra hangi söze iman ediyorlar.

Bu ayeti örnek verdiğimde hemen cevap geliyor, sen bu ayetin nüzul sebebini biliyor musun? Hemen kendi düşüncelerini savunma mekanizması devreye giriyor, adeta ayetin hükmünü geçersiz kılarcasına. Peki, bilmiyorsak bu ayetin hükmü ortadan mı kalktı? Apaçık belli ki kur’anı yeterli görmeyenlere Rabbin verdiği bir cevap. Allah isteseydi bunun nüzul sebebini de bizlere anlatırdı, eğer anlatmadıysa bu ayetin anlaşılmayacağını mı düşünmeliyiz, yoksa rabbim gerekli olsaydı bizlere iletirdi diye mi düşünmemiz gerekir? İşte o kadar çok ayete bu düşünceyle bakılıp devre dışı bırakılıyor ki doğrusu bunu anlayamıyorum. Rabbim bütün peygamberden kıssalar verir acaba tüm bunlar geride geçmiş olayların yalnız bir hikâyesi gibimidir sizce? Bu konuda bir yazımı ilerde nasip olursa eklemek isterim.

Demek ki ayetlerin arkasında bir plan aramak ya da manalarında gizlilik sezinmek asla doğru olamaz. Hiçbir rehber zor anlaşılması için gönderilmemiştir. Hele bu rehber Rabbin katından geliyor ise. Nüzul konusu ne yazık ki öne sürülerek Rabbin yüzlerce ayeti bugün devre dışı bırakılmıştır.
SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 13:24   Mesaj No:23
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Sayın Elif bana şöyle bir cevap yazmışsınız.

( bu alıntı yapmış olduğum yerde durakladım açıkçası... Sizce Kuranda edep yok mudur? Her yerin bir usulü vardır Mescitte kendini neye gösterecek insan ?)

Önce şunu söylemeliyim ki ne yazık ki bizler Rabbin ne söylediğini anlamaya çalışmak yerine beşerin sözlerini ön plana çıkarır olmuşuz. Kimin nerede ne şekilde hareket edeceğini söyleyen ben değilim ki sözümden durakladınız. Ben kafamdan bir söz ya da bilgi eklemiyorum ki şaşırasınız. Siz süs dediğinizde aklınıza ne geliyor orasını bilmem. Sanırım sağını solunu açmak gelmese gerek. Bakın ben söylemiyorum Yüceler yücesi rabbim ne söylüyor ve siz bu sözlerle kendi söylediklerinizi karşılaştırınız tekrar lütfen. Yanlız apaçık sözler duruken yanlış sözlerin peşinden gitmek ne kadar doğru olur yorum ve karar elbette sizin.

Araf 31: Ey âdemoğulları! Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez.

Araf 32: De ki: "Allah'ın, kulları için çıkardığı süsü, güzel ve tatlı rızıkları kim haram etmiş?" De ki: "Dünya hayatında inananlar için de var. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler." Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrıntılı kılıyor.

Araf 26: Ey âdemoğulları! Size, çirkin yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti indirdik. Ama takva giysisi en hayırlısıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Düşünüp öğüt almaları umuluyor.


Yukarıdaki sözler benim değil, Rahmanın sözleri. Süslenmek açık saçık giyinmek değildir. Bu sözleri kendi nefsinizde tekrar değerlendiriniz, çünkü herkez kendisinden sorumludur.

Selametle. halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 19:00   Mesaj No:24
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Sayın Sırdaş bana hitaben şöyle söylemişsiniz.

(sürekli rabbimin kitabı ha rabbimin kitabı. Doğrusunuz elbette aynı düşüncede olmayan Müslüman olamaz ki. FAKAT bi kez de rabbimin PEYGAMBERİ diyin ya.)

Benim illa da kur’an demem sizin hoşunuza neden gitmediğini elbette bilemem ama Rabbimin peygamberi demediğimi söylemeniz, beni üzdü onu söylemeliyim. Tam tersine ben peygamberimizin üzerinden onun söylemediği sözleri ayıklamaya çalışarak, Allah ın resulüne atılan iftiraları temizlemeye çalışmakla, peygamberimizin yanında hem de yanı başında olduğumu göstermeye çalışıyorum. İmanın şartı kur’ana harfiyle uymaktır, çünkü peygamberimizin harfiyle hayatına geçirdiği bizlere tebliğ ettiği de kur’andı. Onun hayatı ve yaşamı kur’anın hayata geçiriliş haliydi. Ne diyordu Rabbim elçisine? Sana indirdiğimle onlara hükmet. Bunu yapmazsan görevini yapmamış sayarım.

Gelelim en önemli konuya, bakın bana bu konuda ne söylemişsiniz?

(kadın süslenip en güzel giysilerini giyip, en güzel bi şekilde misklenip camiye gitmesi tuhaf.o ayetin erkeklere hitap ettiği ittifakla ortada.)

Yazımda söylediklerim yani en iyi en güzel kıyafetleri giyerek mescitlere gidin diyen ben değilim, bu sözünüzü ben üzerime almadım, siz nasıl düşünürseniz siz bilirsiniz. Bakın Rabbim ne diyor tekrar hatırlatıyorum ayetleri.

Araf 31: Ey âdemoğulları! Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez.

Bakın siz Âdemoğulları derken Rabbim erkeklerden bahsediyor demişsiniz. İşin ilginci bu konuda ilim adamları da hem fikir bu konuda diye de tastiklemişsiniz. Ya onlar yanlış söylüyorsa bunu hiç araştırma, düşünme kuran ayetleri ile karşılaştırma gereği duymuyor musunuz? Kuranda geçen Âdemoğulları sözcüğüyle Âdem soyundan gelen tüm iman edenlere seslendiğini, verdiğim ayet örnekleri ile de hatırlattım, bu ayetlerde mi size bir şey hatırlatmadı? Elbette herkese saygılıyım benim amacım Rabbin ayetlerini hatırlatmak ve bize söylenenleri onunla kıyaslamaktır o kadar. Ben apaçık rabbin ayetlerinde anlatmak istediğini anlamaya çalışıyorum, birilerinin öğrettiklerini doğrulamak değildir amacım. Hiçbir yazımda peygamberimizi saf dışı bırakalım demedim, söylemediğim halde ben bu suçla itham ediliyorum. Bu konuyu Rabbim biliyor kararı o verecektir.

Hadisler konusu gerçekten İslam âleminde çok büyük bir yaradır. Peygamberimiz sağlığında yazılmayan fakat daha sonra kaleme alınan bu bilgileri asla reddedelim demiyorum. Tam aksine bunlardan da faydalanalım ama aklımızı ve kuranı devreden çıkarmadan yapalım bunu diyorum. Düşünün peygamberimiz devrinin bitiminden sonra toplanan hadis sayısı o kadar azdı ki, günümüzdeki milyonlara varan hadislerin oluşması sizleri hiç korkutmuyor mu? Hayır, korkutmuyor hepside doğrudur diyorsanız benim söyleyecek bir sözüm yok demektir. Yok, eğer elbette hepsini kabul etmek doğru olmaz diyorsanız bende bu noktadayım zaten. Diyorum ki gelen bilgileri kur’an ile karşılaştıralım. Rabbin vermediği bir hükmü kimsenin veremeyeceğini Kur’an söylüyorsa işimiz çok kolay diyorum ve bize iletilenleri kur’an ile karşılaştıralım. Sizce bu yolun neresi kötü? Benim söyleyeceklerim bundan ibarettir. SAYGILARIMI SUNUYORUM. Selametle Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 19:11   Mesaj No:25
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Yani, Allah'ın emirleri söz konusu oldugunda, Kur'an-ı Kerim'den başka velilerin ardına düşmemek, Kur'an-ı Kerim'de yazılanlar dışındaki hiçbir şeyi baz almak gerekiyor. Bu durumda Allah'ın emirleri ile ilgili "farzdır" yorumunu yaparken, Kur'an-ı Kerim'de açıkça belirtilmemiş olanları ya da belirtildiği halde münakaşalı yorumları değerlendirirken hadis-i şeriflere bakarak farzdır demek Allah'a şirk koşmak olmuyor mu?
"Ziynet" denilirken burada söylenmek istenenin takı, çekici gelen yerler ya da ziynet takılarının takıldıgı yer olarak adlandıran pek çok çeviri var. Her biri de benim dediğim doğru, Allah benim dediğimi farz kılmıştır diyor. Sizce açık ve net şekilde anlaşılamayan ve bunca bilim aliminin münakaşaya düştüğü bir konuda "farz olunan yer ya da şeylerin" kişiden kişiye değişmesi normal mi? Farz olundugu söylenen yerler kimine göre el, ayak, yüz dışında her yer. Ancak hızma da, yüzük de, hal hal da ziynet eşyası, nur suresi 31. ayette bahsedilen "ziynet" kelimesini "ziynet takılan yerler" olarak rivayet eden kişilerin bu durumda yüzü, parmakları, ayakları da kapatmak anlamına geldiğini bilmeleri gerekmiyor mu? Bu ise, Kur'an-ı Kerim'de yer alan, " kendiliğinden görünen yerler dışında" cümlesiyle tezat içermiyor mu? Kendiliğinden görünen yerler neresidir? Ziynet bildiğimiz anlamıyla takı ya da süs eşyaları, ancak çevirilerle Kur'an-ı Kerim'in bütünlüğü arasında dağlar kadar fark var ve bizi yiyip bitiren de ne yazık ki kişiden kişiye değişebilen bu yorumlardır.
Kur'an-ı Kerim'in bir mealinde deniliyor ki, başörtüsü yakayı tamamen kapatacak şekilde takılacak, diğerinde, başörtüsü öne doğru salınmalı, diğerinde örtü/ başörtüsü göğüs açıgını kapatmalı, diğerinde örtülerinizle yaka açıgınızı kapatınız. Ben bu meallerinden birini okurken çarşafa girmem gerektiğini, diğerini okurken avret yerlerim dışında istediğim gibi gezebileceğim yorumunu çıkarıyorum.
Yani biri diyor anya diğeri diyor konya!

Keşke, abdest alınan yerleri tek tek yazan, kurban edilecek hayvanların isimlerini tek tek veren, içkinin, yalanın, zinanın, faizin, çocuklara ve yetim kadınlara yapılan zulmün günah oldugunu defalarca emreden Yüce Allah'ım, bu konuda kapatılması gereken yerleri tek tek yazsaydı da üstünde yıllardır dönen bu tartışma sona erse idi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 19:26   Mesaj No:26
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Tesettür konusu, ümmetin bin dört yüz yıllık zaman sürecinde uyguladığı ve İslam alimlerinin ittifakla onayladığı bir konudur Bununla beraber, baş örtüsü ile ilgili Kur’an’ın hükmünü bir kez daha gözler önüne sermekte fayda vardır; ilgili ayetin meali şöyledir:

“Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler”(Nur, 24/31)

Buna göre başörtüsünü yakaların üzerinden örtmenin hikmeti; boyun, gerdan ve göğsün örtülmesini sağlamaktır Bu zamandaki kadın giyiminde başörtüsü, pardesünün veya üst elbisenin içine konduğunda boyun ve gerdan örtülmüş olmaktadır Bu örtünme sağlandığına göre başörtüsünü bu şekilde bağlamak caizdir Önemli olan, İslam'a uygun olarak tesettürün sağlanmasıdır
bizlerde ayetlerin dışına çıkmıyoruz Haluk abi ama görüşlerimiz farklı anlayışlarımız yada diyelim...
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 20:16   Mesaj No:27
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Sayın Elif kardeşim yakındığınız konular hakkında çok haklısınız, birisi ak diyor diğeri kara. Onun içindir ki bizler önce Rabbin rehber olsun diye indirdiği kur’ana bakmak ve düşünün akledin anlayacaksınız dediği yoldan gitmeliyiz ki, en az hata yapalım. Ne yazık ki İslam dini öyle bir bölünmüş ve insanların nefislerinde yönlendirilmiş ki, hiç affedilmeyecek durumlarla karşı karşıya kalmışız hepimiz.

Şu sözlerinizi önce tekrar hatırlatmak istiyorum.

(Keşke, abdest alınan yerleri tek tek yazan, kurban edilecek hayvanların isimlerini tek tek veren, içkinin, yalanın, zinanın, faizin, çocuklara ve yetim kadınlara yapılan zulmün günah olduğunu defalarca emreden Yüce Allah'ım, bu konuda kapatılması gereken yerleri tek tek yazsaydı da üstünde yıllardır dönen bu tartışma sona erse idi.)

Bu sözleriniz üzerine birkaç söz söylemek istiyorum. Siz bizlere öğretilenleri kur’anda bulamadığınızda, keşke onlarda yazsaydı diyorsunuz. Sorumlu olmadığımız bir şey neden yazılsın? Lütfen birde bu mantıkla düşünür müsünüz? Lütfen iyice düşünün Rabbim sizleri ilgilendiren her konuda nice örnekleri değişik ifadelerle verdim diyor, ama siz diyorsunuz ki açık kalan yerleri saysaydı iyi olurdu. Rabbim istemediği şeyi neden yazsın. Yapılması istenen şeyler kur’anda vardır diğerleri değil. Bakın daha önce peygamberimizin bir hadisi ni yazmıştım tekrar hatırlatmak isterim tamda konumuzla ilgili.

Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.
Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması, sayfa 403


Bakın Allah ın elçisi nasıl uyarıyor bizleri. Allah bazı konuları açıkca söylemiş sınırlar koymuş onları aşmayın diyor. Bazı konuları açıkca haram diyerek yasaklamıştır bunlardan sakının diyor. Çok dikkat edelim şu söze. Bazı şeyleri de unutmaksızın bizlere rahmet olsun diye hatırlatmamıştır diyor. Çok ilginçtir onları da araştırmayın diyor. Doğrusu bu sözler sizin sorularınıza cevap veriyor.

Herkez inancını kendisi yaşayacaktır, çünkü hesabını Herkez kendisi verecek. Bizlere düşen hiçbir etki altında kalmadan rabbin kelamını anlamaya çalışıp onu yaşamaktır. SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 20:24   Mesaj No:28
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Bu sözleriniz üzerine birkaç söz söylemek istiyorum. Siz bizlere öğretilenleri kur’anda bulamadığınızda, keşke onlarda yazsaydı diyorsunuz. Sorumlu olmadığımız bir şey neden yazılsın? Lütfen birde bu mantıkla düşünür müsünüz? Lütfen iyice düşünün Rabbim sizleri ilgilendiren her konuda nice örnekleri değişik ifadelerle verdim diyor, ama siz diyorsunuz ki açık kalan yerleri saysaydı iyi olurdu. Rabbim istemediği şeyi neden yazsın. Yapılması istenen şeyler kur’anda vardır diğerleri değil. Bakın daha önce peygamberimizin bir hadisi ni yazmıştım tekrar hatırlatmak isterim tamda konumuzla ilgili.

yukarda belirttim ben bunu Rabbim zaten istemiş ama apaçık degil onuda biz kullar idrak edebilmemiz gerekiyor...
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 22:20   Mesaj No:29
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Haluk abi o zaman sizin bu söylemlerinize göre Kuran Tek kaynak olarak görülüyor:

Ama benim anladığım Kuran TEMEL KAYNAKTIR tek kaynak değildir Allah'ın haram kıldığı Peygamberin haram kıldığı konular vardır Kuranın teferruata girmediği şu hususu size sorayım o zaman her şey kuranda varsa bana Kurandan bununla ilgili ayet verebilirmisiniz ?

Öğlen ve İkindi namazlarının Kıraatının sessiz okunması Kuran'ın hangi ayetinde geçiyor ?

Namazın uzunluğu rükuda secdede ne söyleneceğini Kuranda varmı ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2010, 23:56   Mesaj No:30
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Yitik sevda kardeşim hüküm koyan tek kaynağın kur'an olduğunu bizzat rabbim söylüyor, ben söylemiyorum. Bu konuda okadar çok ayet varki. Hadisleri dine hüküm koyan değil hayatımıza geçirmekteki yardımcı unsur olarak almalıyız.

Gelelim sorunuza şu soruları sormuşsunuz.
( Öğlen ve İkindi namazlarının Kıraatının sessiz okunması Kuran'ın hangi ayetinde geçiyor ?)

( Namazın uzunluğu rükuda secdede ne söyleneceğini Kuranda varmı ?)

Bakın sorduğunuz bütün sorular geleneğin günümüze kadar uyguladıklarıdır. Şimdi size soruyorum o namazları evinizde kıldığınızda nasıl okuyorsunuz? Yada tersini düşünelim camide kılarken sesli okursa yanlış olur diyecek birisi varmı? Derse neye göre diyecek? İşte kendi yarattığımız bir konuyu kur'anda bulamadığımızda yaptıklarımızı adeta dinselleştirip kur'anda bulamadığımızda onu yeterli göremememizin etkisi.

Namaz konusuna gelince Allah namazla benden yardım isteyin der ayetinde. Rabbin huzuruna durduğunuzda ona sığınıp her derdinizi açabileceğiniz çıkmıyormu? Bizlere öğretilenleri okumadığımızda Rabbim kabul etmeyeceğini söyleyen bir Allahın kulu varmı? İmamı Azam Ebu Hanife nin hayatında aktarılan ve onun namaz kıldığı bazı örnekler anlatılır, okadar uzun secdelerden ve uzun namazlar kıldığı anlatılır. Bu örnek insan istediği kadar uzatıyorda bizler uzatıp kısalttığımızda olmaz diyecek kim var? İşte burada da aynı şeyi yapıyoruz. Bizlere öğretilenleri kur'anda bulamadığımızda demekki yanlız kur'an ile olmuyormuş deyip işin içinden çıkıyoruz. Elbette diğer bilgileri atalım demiyorum lütfen yanlış anlaşılmasın. Ben diyorumki Rabbim sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim, bu kitaptan sorumlusunuz diyorsa, asla ve asla bu kitabın hükümlerinden başka hiç bir hükümden sorumlu tutmaz. Ben Rabbin bu sözüne güveniyor ve bu yolda gidiyorum. SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
KURANI kerimde adı geçen hayvanlar hangi ayette geçtiği MusabBinumeyr Konular İle İlgili Ayetler 0 09Haziran 2012 20:02
ARAF SURESİ 33. AYETTE RABBİM BİZLERİN NASIL DİKKATİNİ ÇEKİYOR? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 2 05 Nisan 2010 23:42
KUR'ANDA GEÇEN HİKMET SÖZÜNDEN NE ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 17 01 Şubat 2010 11:55
KUR'ANDA GEÇEN VELİ SÖZLERİNDEN NELER ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 29 23 Ocak 2010 19:38
NİSA SURESİ 3. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 7 17 Ocak 2010 17:04

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.