Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::MEDİNEWEB DİN HİZMETLERİ ALAN BİLGİSİ SINAVLARI-(DHBT).::. > DHBT-1-Sınav Konuları > Kur’an-Kerim Bilgisi

Konu Bilgisi: Konu Sahibi Hazan Mevsimi,Açılış Tarihi:  29.Aralık.2009 (22:28), Konuya Son Cevap : 08.Eylül.2017 (23:27). Konuya 6 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 29.Aralık.2009, 22:28   Mesaj No:1
Medineweb Kıdemli Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik tarihi: 19.Aralık.2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesajlar: 346
Konular: 71
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:198
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?

Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?

Kur’an-ı Kerim’i okurken rastladığınız secavend denilen remz (işaret) harfleri ve ne mânâda kullanıldıklarını faydalanacağınız ümidiyle aşağıya kaydediyorum.

“Cim”: Durmanın caiz olduğuna işaret eder ki böyle yerlerde durmak da geçmek de câizdir. Fakat durmak, daha evlâ(iyi)dır.

“Tı” : Durmanın mutlak olduğuna işaret eder ki –lâzım ve câiz gibi- bir kayıt ile sınırlandırılmamış demektir. Böyle yerlerde, üzeride durulan kelimenin sonrasından okumağa başlanırsa, mânâ güzel olur.

“Mim”: Durmanın lâzım olduğuna işâret eder ki geçilirse mânâ bozulur demektir.

“Ze” : Mücevvez alâmetidir ki geçmek evlâ (iyidir) demektir.

“Sâd”: Murahhas alâmetidir ki nefes daralırsa durulabilir demektir.

“Gâf”: “Gad gile” alâmetidir ki, bazı kurrâ (kıraat alimleri) durmakla beraber, geçmek evlâ demişler.

“Gif”(Gaf ile Fe’nin bitişik yazılışı): Dur mânâsınadır ki durmak evlâdır demektir.

“Kâf”: Kezâlik’ten ibarettir ki kendisinden evvel geçen rumuzun hükmüne işârettir(Yani kendiden önceki secavendde ne yapıldı ise bunda da aynısı tekrar edilir).

“Lâmelif”: Durmamağa işarettir. Fakat nefes daralırsa durulur. Sonra o kelime veya gerisinden tekrar edilerek geçilir. Ayet sonlarındaki “Lamelif” işareti ise, mânânın tamam olmadığına işaret olup durmağa mani değildir. Aynı zamanda, ayet başına da işaret ettiğinden, böyle yerlerde durulması sünnettir, (üzerinde durulan kelimenin) tekrar edilmesine gerek yoktur.

“Ayn”: Bazı ayet sonlarında olup rukü’a işaret eder ki hatm ile teravih namazı kılanlar, buralara gelince rukü’a varırlar.

Bazı yerlerde de (.:_______:.) gibi peşpeşe üç noktalı işaretler vardır ki bunlara vakf-ı muâneka
ve vakf-ı murâkabe denir. Bunların her ikisinde değil de yalnız birisinde durmak lâzımdır. Çünkü her ikisinde de durulursa mânâ tamam olmaz.

Ayet ortalarında bu işaretlerin olmaadığı yerlerde zaten durulmaz. Eğer nefesimiz daralır da durmak icab ederse üzerinde durulan kelimeden veya evvelinden başlayarak okumağa devam edilir.

Kur’an-ı Kerim’de durmanın vacıp(farz) veya haram olduğu bir yer yoktur.Bununla beraber durulması caiz olmayan yerlerde kasten duran bir kimse, -mânâ bozulacağından- âsî ve günahkâr olur ki bunu da hiçbir mü’minin yapacağı tasavvur olunamaz.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Hazan Mevsimi 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Sevginin Üç Dili Üyelerimize Ait Makaleler M.METİN ADIGÜZEL 1 803 16.Mart.2010 17:30
Akıllı anneler medyadan daha güçlüdür Çocuk ve Aile Sağlığı Nesli_Nur 2 973 16.Mart.2010 17:25
Kur'an Açısından Sömürü ve Sömürgeciler Kur'ân-ı Kerim Genel Hazan Mevsimi 0 802 15.Mart.2010 23:59
Zor İnsanlarla Diyalog Nasıl Kurulur? Bilgi Dağarcığı GÖKCEN_AZRA 6 1888 06.Mart.2010 17:27
Tüketerek Tükenenlerden Olmamak İçin Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler Hazan Mevsimi 0 601 04.Mart.2010 17:17

Alt 29.Aralık.2009, 22:44   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik tarihi: 11.Şubat.2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:40
Mesajlar: 4.239
Konular: 316
Beğenildi:10
Beğendi:0
Takdirleri:4327
Takdir Et:
Standart RE: Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?

faydalı konu teşekkürler.
evet000
Alıntı ile Cevapla
Alt 30.Aralık.2009, 11:14   Mesaj No:3
Medineweb Kıdemli Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik tarihi: 19.Aralık.2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesajlar: 346
Konular: 71
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:198
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?

çok sevindim faydası olduguna sagolun
Alıntı ile Cevapla
Alt 21.Kasım.2012, 19:40   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik tarihi: 04.Şubat.2011
Arkadaşları:7
Cinsiyet:erkek
Yaş:30
Mesajlar: 5.160
Konular: 821
Beğenildi:220
Beğendi:0
Takdirleri:373969
Takdir Et:
Standart Secaventler(Duraklar)

Kur’an-ı Kerim'de, kelimelerin üstünde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara "secavent(durak)" adı verilir.

Bu işaretler şunlardır:


م Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur.

طTı: Durmak gerekir.

ج Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir.

ز Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

ق Gaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

لا Lâmelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez.

قف Gıf: Durmak daha iyidir.

ص Sad: Durmakta mahzur yoktur.

صلي Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir.

صلح Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir.

ع Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek iyi olur.

ك Kef: Kezalik demektir. Kendisinden önce hangi secavent geçmişse, bu da öyle demektir.

Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu


Kelime Altında Bulunanlar

قصر Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur.

مد Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur.

سكته Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur’an-ı kerimde dört yerde sekte vardır.

ادغام ıdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur. Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’an-ı kerimde, yalnız Hud suresi 42. âyetinde vardır. Burada, (ırkeb me’anâ) yazılır ise de, (ırkemme’anâ) okunur.

س Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur.


اماله ımale:Yalnız Hud suresinin 41. âyetinde geçer. Mecrahâ kelimesinin altında imâle yazar. Buradaki ra harfi, üstünden esreye doğru meyillendirilerek okunur. Mecrihâ diye okunmaz. Okunuşunu, bilen birisinden öğrenmek gerekir.


تسهيل Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 07.Mart.2013, 15:00   Mesaj No:5
Medineweb Emekdarı
enderhafızım - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:enderhafızım isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5879
Üyelik tarihi: 28.Aralık.2008
Arkadaşları:32
Cinsiyet:Bay
Bulunduğu yer:İst
Yaş:32
Mesajlar: 3.468
Konular: 1332
Beğenildi:107
Beğendi:17
Takdirleri:58818
Takdir Et:
Standart Cevap: Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?

Secaventler (Duraklar, özel işaretler)



Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur.

Tı: Durmak gerekir.

Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir.

Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

Kaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

Lâ: Durulmaz! Lâ bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez.

Kıf: Durmak daha iyidir.

Sad: Durmakta mahzur yoktur.

Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir.

Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir.

Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek gerekir.

Kezâlik demektir. Kendisinden önce hangi secavent (durak) gelmişse, bu da böyle demektir.

Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu

Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur.

Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur.

Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur'ân-ı Kerim' de 4 yerde vardır.

İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de idgam ile okunur. Yalnızca Hud sûresi 42. âyetinde vardır. "irkeb meanâ" yazılır ise de "irkem meanâ" diye okunur.

Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur.

İmâle: Yalnızca Hud sûresinin 41. âyetinde bulunur. Burada "mecrâha" kelimesinde "ra" harfi 'üstünden esireye' doğru meyillendirilerek okunur.

Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23.Ağustos.2013, 20:15   Mesaj No:6
Avatar Otomotik
Durumu:ebumucahid isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 26607
Üyelik tarihi: 14.Mart.2013
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesajlar: 3
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:0
Takdir Et:
Standart Cevap: Secaventler(Duraklar)

Allah c c razı olsun
Alıntı ile Cevapla
Alt 08.Eylül.2017, 23:27   Mesaj No:7
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik tarihi: 15.Kasım.2011
Arkadaşları:62
Cinsiyet:bayan
Bulunduğu yer:Trabzon
Yaş:37
Mesajlar: 6.643
Konular: 336
Beğenildi:3697
Beğendi:2601
Takdirleri:1570399
Takdir Et:
Standart

Secavend harfleri ve bu duraklarda Kur'an okurken nasil durulacagı çok guzel anlatilmis Allah razi olsun..
__________________

《 " Lâ Edrî " Nısfu'l-İlm 》

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Ziyaretçi)
 
Seçenekler

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
kuranı kerimdeki hikmetli kıssalar CaferTayar Kur'ân-ı Kerim Genel 3 09.Ekim.2014 10:46
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı AŞK'ÜL İSLAM Kur'ân-ı Kerim Genel 1 01.Ocak.2013 18:58
Kur'an nasıl okunmalıdır? okumada ve anlamada metodumuz ne olmalıdır? Yitiksevda Kur'ân-ı Kerim Genel 1 01.Kasım.2009 23:05
Kuranı Kerimdeki Kıssalarda Zülkarneyn Kıssası MERVE DEMİR Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler 0 19.Mart.2009 11:01
Kuranı Kerimdeki Atom Mucizesi MERVE DEMİR Kur'ân-ı Kerim Genel 30 29.Eylül.2008 20:47

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

  Medineweb Ana Sayfasının en iyi Görüntüsü 1280*768 olarak ayarlıdır.

 Camii Vakitmatik



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266