Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi:  24 Ocak 2011 (16:30), Konuya Son Cevap : 10 Şubat 2011 (00:59). Konuya 37 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 27 Ocak 2011, 19:00   Mesaj No:11
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Firavun halkından olan Başvezir hanımı ve diğer sosyete bayanlar İslami olmayan davranışlar sergilemekte adeta Ahlaki bir çöküş yaşamaktadır.

Vezire bakın hanımın verdiği cevaba bakın.

28- Adam ( Başvezir), gömleğin arka tarafından yırtılmış olduğunu görünce karısına "Bu iş, siz kadınlara özgü bir komplodur, sizin komplolarınız yamandır" dedi.

Başvezir, Kendi hanımın ve diğer hanımların nasıl bir ahlaki çöküntü yaşadığını bilmekte
olsa olsa bu size ait bir hile ve bir oyundur diyor ve yusfun suçsuzluğuna kanaat getiriyor.

29- Adam ( Başvezir), Yusuf'a "Sen ona bakma, kapat bu olayı" dedikten sonra karısına dönerek "Sen de günahından ötürü af dile, çünkü sen bir günahkârsın" dedi.

Başvezir kendi hanımına Sen de günahından ötürü af dile, çünkü sen bir günahkârsın" Diyor.

Peki hanımı ne diyor ?

32- Kadın dedi ki; "İşte siz beni bu delikanlı yüzünden kınadınız. Ben onu yatağıma çağırdım, fakat aşırı bir namusluluk tepkisi ile isteğimi reddetti. Ama kendisine emrettiğim işi yapmaz ise, kesinlikle hapse atılarak burnu yere sürtülecektir.

Hanımın etkili güce bakın ve diğer hanımlara bakın. Sanki vezir, hanımı üzerinde otorite ,söz sahibi değil de ,hanım otorite ve erkek üzerine söz sahibi. Vezir biliyor ki, Hz yusuf suçsuz ve bu sözleri söylüyor. Hanım tutturmuş O benim söylediğimi ( Teklif ettiğimi ) yapmazsa onu zindana attıracağım diye hem de bu olaya inanmayan eşine rağmen . Vezir onu suçsuz olduğunun bile bile sırf hanımının sözü gerçekleşsin diye onu hapse attırır.

Peki ya diğer Hanımlar !

33- Yusuf dedi ki; "Ya Rabbi bana göre hapse girmek bunların benden istediklerini yapmamdan daha iyidir. Eğer beni onların komplolarından uzak tutmazsan ağlarına düşer, böylece cahillerden biri olurum.''

Yusuf, "bu kadının istediğini yapmaktan..." demiyor! Tam tersine, "bunların istediklerini yapmaktan..." diyor!

Demek ki bu noktada ister sözleriyle, ister hareketleriyle, isterse bakışlarıyla olsun, tüm kadınlar kendisine davetiye çıkarmaktadırlar.

Melikin dini mi, yoksa melikin yasaları mı ? Neden 76 ayette melikin dini diye geçer ?

Cevabı ile devam edeceğim
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 27 Ocak 2011, 20:29   Mesaj No:12
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Alıntı:
Melikin dini mi, yoksa melikin yasaları mı ? Neden 76 ayette melikin dini diye geçer ?
Yusuf 76 ayetinde geçen fî dîni el meliki ifadesi birkaç anlama gelebilir.

Melikin dîninde, melikin milletinde, melikin kurallarında, melikin yasalarında gibi

76: Böylece (aramaya) kardeşinin heybesinden önce onların ( diğer kardeşlerinin) heybeleri ile başladı. Sonra onu kardeşinin heybesinden çıkardı. Yusuf için işte böyle bir düzen hazırladık. Allah'ın dilemesi hariç Melik'in milletinde (kurallarında) kardeşini (tutmak, alıkoymak) olmazdı. Dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Ve bütün ilim sahiplerinin üstünde daha iyi bilen vardır.

Ayette geçen fî dîni el meliki mecaz anlamlı ve Müteşabih (mecaz ) anlatımlıdır. Asıl gerçek anlamı kralın kanunlarına göredir.

Melik'in yönetim kurallarına göre, kralın kural ve mevzuatına, kanunlarına göre ,yürürlükteki kanuna göre (cezaya göre )

Dinin ahireti de ilgilendiren boyutu var. Hem dünya ve hem de ahireti. ...

Fakat Kuran, dünyaevi olan devlet işlerine, yönetim tarzına, sosyal, siyasi, hukuki, ekonomik hayatı düzenleyen kurallar bütününe de mecazi anlam ve anlatımla din diyor. Melikin dini gibi.

Ayet mecaz anlamlı yani müteşabbih ayettir. Bundan dolayı Kuran pek mükemmel uslubu bir tarz anlatımla kralın dinine göre demiştir. Yani kralın mevzuatındaki yasasına göredir.

Yasayı çıkartan kral idi. Tanrılar değil. Tanrıların dininin yasası değil. Yasa da dinin yasaları değil, kralın yasalarıdır.

Dinde Kanun koyucu olarak kendisine tapılan totem veya bir put olduğu düşünülemez. Yasayı Nasıl koysun ki, konuşamayan aciz olan bir put olan tanrı. Zaten Pek çok mealde bu ( Kralın yasası ) anlamı verilmiştir.

Aynı mecazi anlatım Yusuf 42 ayetinde de vardır. BU ayette geçen rabb kelimesi ilah anlamında değildir.

YUSUF 42: Yûsuf o iki kişiden, kurtulacağını düşündüğüne şöyle dedi: "Rab edindiğin kişi yanında beni an." Ama şeytan o adama, rab edindiği kişiye hatırlatmayı unutturdu. Böylece Yûsuf yıllarca zındanda kaldı.

minhumazkurnî inde rabbike

Ayette geçen Rabb sözcüğü bizim bildiğimiz ilah anlamında değildir. Rabb, İlk ve gerçek anlamı ile ilah, yaratıcı anlamında değildir. Efendi, yönetici anlamındadır. Böyle olduğu için diğer anlamıyla mecaz bir anlama gelir ve anlatılır da. Mecazi bir anlatımla .

devam edeceğim


__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 28 Ocak 2011, 17:30   Mesaj No:13
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

HZ YUSUFUN KÖLELİKTEN AZAD OLUŞU

Hz Yusuf ( as ) Köle olarak girdiği hapishane ortamından , Allahın takdiri ile Hür olarak hem de kralın en yakınlarından biri olarak çıkacaktır.

Artık Suçsuz olduğu ortaya çıkmıştır. Boş yere , haksız yere hapis cezasına çarpıtılmıştı ki bir komploya gittiği aşikardır. Önceki ayetlerden açıklandığı üzere

Yusuf 50- Kral "O adamı bana getiriniz" dedi. Yusuf, yanına gelen kralın elçisine dedi ki; "Efendinin yanına dön ve ellerini yemek bıçakları ile kesen kadınlara ilişkin olayın içyüzünü kendisine sor. Gerçi Rabbim, o kadınların bana kurdukları tuzağı iyi bilir."

Krala sor diyor, bu olayın iç yüzü ne idi. Neden beni hapsettiniz ? Adil bir yargılama ile mi hapishaneye koyuldum. Yoksa düzmece iftiralarla mı ? Gerçek orta çıksın. Ve kral da bunu öğrensin ve şahit olsun.

51- Kral, kadınlara "Yusuf'tan yatak yoldaşınız olmasını istediğinizde neler oldu?" dedi. Kadınlar "Haşa Allah'a! O'nun hiçbir kötü davranışını görmedik"dediler. Bunun üzerine başbakanın eşi dedi ki; "Şimdi gerçek meydana çıktı, Yusuf'u yatağıma ben çağırmıştım, onun söylediği doğrudur."

53- "Bununla birlikte nefsimi aklamak, nefsimi masum göstermek istemiyorum. Çünkü Rabbimin rahmeti ile korudukları dışındaki tüm nefisler, insanı ısrarla kötülüğe kışkırtırlar. Hiç şüphesiz Rabbim affedicidir, merhametlidir."

ARTIK GERÇEK ORTAYA ÇIKMIŞTI VE YUSUF PEYGAMBER MASUMDU.

Hz Yusuf hapishaneden çıkarılır, Artık Başvezir ve hanımın kölesi değildir O..

54- Kral "Getirin o adamı bana, onu yakın çevreme alayım " dedi. Yusuf ile konuşunca da ona "Bugün sen artık bizim yüksek mevkili ve güvenilir bir adamımızsın" dedi.

Firavunun, Yusufu en yakın çevreme alayım demesi ve onu en yakın çevresine alması, Firavunun Hz Yusufu kölelikten azad etmesi anlamına gelir ki, başvezir ve hanımın da Kölelikten azad ettiği anlaşılmaktadır.

FİRAVUNUN HZ YUSUFA İMAN ETMESİ VE İSLAMI KABULLENMESİ

Başlığı ile devam edeceğim
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 30 Ocak 2011, 17:35   Mesaj No:14
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Alıntı:

Kral, bu atalar dinini ve bu düzenini daha sonra Hz yusufu görev başına getirterek yıkacak.
FİRAVUNUN HZ YUSUFA İMAN ETMESİ VE İSLAMI KABULLENMESİ

HZ YUSUFUN FİRAVUNU KAFİR DEĞİLDİ.

Firavun Hz Yusafa iman edip islamiyeti kabullenmiş midir ?

Evet. Çünkü Yusufun Firavunu Hz musanın Firavunu gibi kafir değildi.

Vermiş olduğum önceki ayet delilleri ile Firavunun Kendi dinin değil, ANCAK Hz İbrahim, ishak, ismail ,yakub ve yusufunun dini ile Allaha iman etmesi ile açıklanabilirdi. Veya en azından islam dinine sempati duymasıyla açıklanabilirdi.

Hz Yusuf, Hz musa gibi Allahın dinini kendi firavununa tebliğ etmiş midir ?

Karşılaştırma

Hz Musa ve Hz Yusuf Her ikisi de saray ortamında bulunmuş,biri köle olarak diğeri firavunun evlatlığı olarak.

Her iki peygamber de kendi Firavunlarına Allahın dinini tebliğ etmiştir. Tebliğ ettiklerinde Musanın Firavunu hiddet gösterip, musayı ve ona inananları yok edeceğini söylerken Yusufun Firavunu, sen tarafımızdan güvenilir insansın diyerek ona istediği görevi vermiştir. Yusufa güvenerek onun tebliğine iman etmiştir.

Hz Yusufun kendi kralına ( Firavuna) islam dinini tebliğ etmediği düşünülemez. Açık ayet yok. Ama akli deliller var. Ayetler arası bağlantılardan bu akli delil hemen ortaya çıkar.

Hz yusuf Allahın dinini Firavuna Tebliğ ettiği halde, Firavunun , Allahın dinini reddedip islamiyeti kabul etmemesi düşünülemez. Neden düşünülemez ?

Çünkü Firavun islamiyeti reddedip, kabul etmediğinde Yusuf peygamberin firavunun kabinesinde görev alması hiç düşünülemez. Böyle bir ihtimal hiç de akli ve islami değildir. Böyle bir ihtimal söz konusu bile değildir.

Çünkü iman ile küfür bir arada barınmaz. Devlet düzeni ve yönetimde iman ile küfürü bir arada işletemezsiniz.

Peki Şöyle olabilir mi ?

Hz Yusuf Kralın kabinesinde görev almayı neden kabul etmişti ?

Sadece, Kuraklık döneminde var olacak en şiddetli kriz döneminde geniş kitlelere karşı bu zorlu ve ağır görevi üstlenebilmesi için mi ?

Gelecek kriz döneminde ve bunun öncesindeki bolluk yıllarında, önlemlere, korumaya, işleri özenle idare edebilme yeteneğine ve de tarımı, ürünleri denetleyip korumaya ihtiyaç olduğu için mi ?

Gerek bolluk yıllarında, gerekse kuraklık yıllarında bu misyonun yerine getirilebilmesi için, gerekli tüm ayrıntıları içerebilen bir bilgiye, iyi bir yöneticiliğe ve bir deneyime sahip olduğunu düşündüğü için mi ?

Bu misyonu en iyi yerine getirebilecek kişinin kendisi olduğunu, bunda Mısır halkı ve komşu halklar için büyük bir hayır bulunduğunu düşündüğü için mi ? Ne demişti ?

"Çünkü ben hazinelerinizi titizlikle korurum ve onların nasıl yönetileceğini iyi bilirim..."

Yedi yıl süresince Mısır halkının tümünü ve çevredeki komşu halklarına gıda sağlama görevini yerine getirilebilmesi için bu kirizi aşabilmesi için mi ?

Hem kendi kabilesi ve hem de komşu kabileleri etkileyecek ağır ortamda bu kirizi aşması için mi ?

Evet bunlar için olmakla beraber asıl amaç bu değildir.Bu üstlendiği görev kendisi için bir fırsattı. Nasıl bir fırsat ?

Hz Yusufun Öncelikli ve asıl amacı üstlendiği görev ile Allahın dinini yaymak istemesidir..Peygamber sorumluluğu ile tebliğ görevini yerine getirmek istemesidir.

Dolayısıyla Hz Yusuf'un kendisi için talip olduğu bu görev, Allahın dinini mısır halkına tebliğ edip, yayması bakımından bulunmaz bir fırsattı.

O halde Hz yusufun görev üstlenmesindeki asıl Amacı, yeryüzünde Allah'ın egemenliğini kurmaktır. Yani yeryüzünde Allah'ın hükmünü geçerli kılmaktır. Her şey Allah'ın dininin zaferi içindir. Kullar üzerinde Allah'ın Rabblığını geçerli kılmak içindir.

Devamı var



__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Şubat 2011, 18:48   Mesaj No:15
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Alıntı:
Hz Yusufun Öncelikli ve asıl amacı üstlendiği görev ile Allahın dinini yaymak istemesidir..Peygamber sorumluluğu ile tebliğ görevini yerine getirmek istemesidir.

Dolayısıyla Hz Yusuf'un kendisi için talip olduğu bu görev, Allahın dinini mısır halkına tebliğ edip, yayması bakımından bulunmaz bir fırsattı.
O halde Hz yusufun görev üstlenmesindeki asıl Amacı, yeryüzünde Allah'ın egemenliğini kurmaktır. Yani yeryüzünde Allah'ın hükmünü geçerli kılmaktır. Her şey Allah'ın dininin zaferi içindir. Kullar üzerinde Allah'ın Rabblığını geçerli kılmak içindir.

Hz Yusufun kendi kralına ( Firavunun) karşısına çıkıp, islam dinini tebliğ etmediği düşünülünebilir mi ? Düşünülemez. Böyle bir ihtimal söz konusu bile değildir. Demiştim.

Firavunun karşısına çıktığı an

54- Kral "Getirin o adamı bana, onu yakın çevreme alayım " dedi. Yusuf ile konuşunca da ona "Bugün sen artık bizim yüksek mevkili ve güvenilir bir adamımızsın" dedi.

Ve kâlel meliku’tûnî bihî estahlishu li nefsî, fe lemmâ kellemehu kâle innekel yevme ledeynâ mekînun emîn(emînun).

54: Ve melik şöyle dedi: “Onu bana getirin! Onu NEFSİM (kendim ) için seçtim." Onunla konuşunca: “Muhakkak ki; sen, bugün bizim yanımızda mevki sahibisin, eminsin (güvenilir kişisin).” dedi.

DİKKAT! AYETE PEK DİKKAT ! AYET FİRAVUN YUSUF İLE KONUŞUNCA DİYOR.

FİRAVUN HZ YUSUF İLE NE KONUŞMUŞTUR ? NE KONUŞMUŞ OLABİLİR ?

Firavun Hz yusuf ile ne konuşmuştur da Seni nefsim için seçtim, Bugün sen artık bizim yüksek mevkili ve güvenilir bir adamımızsın diyebiliyor ?

Evet ne konuşmuştur ? Bunu tahmin etmek çok zor birşey değil.

Yusuf peygamber hapishane arkadaşları ile ne konuşmuş ise, onlara nasıl hitap etmiş ise, aynı sözler ile de firavuna da hitap etmiş, bu sözlerle Firavunla da konuşmuştur.

Yusuf hapishane arkadaşlarına ne demişti ?

37- Yusuf dedi ki; .... " Ben Allah'a inanmayan ve ahireti inkâr eden milletin dininden çıktım. "

Aynı sözleri Firavuna da söyleyecektir.

38 "Onun yerine atalarım İbrahim'in, İshak'ın ve Yakub'un dinlerine bağlandım. Allah'a herhangi bir şeyi ortak koşmak bize yakışmaz. Bu inanç Allah'ın, gerek bize ve gerekse tüm insanlara yönelik bir lütfudur. Fakat insanların çoğu Allah'a şükretmezler.

Firavunun karşısında Firavuna bu sözlerle hitap edecek olması bir peygamberin görevi olmalıdır.ki atalarının dinine tabi olan halkın inançlarındaki bu bozukluğu gözler önüne sermiş olsun.

VE FİRAVUNA BU TEBLİĞ SÖZLERLE DE HİTAP EDİP KONUŞMASI KESİNDİR.

39- "........çok sayıda ilaha inanmak mı, yoksa ezici iradeli tek Allah'a inanmak mı daha iyidir?"

40- "Allah'ı bir yana bırakarak taptığınız düzmece ilahlar, ya sizin ya da atalarınızın taktığı birtakım boş, içeriksiz adlardan başka bir şey değildirler. Allah onlara hiçbir güç vermiş değildir. Egemenlik sadece Allah'ın tekelindedir. O yalnız kendisine kulluk sunmanızı emretmiştir. Dosdoğru din, işte budur. Fakat insanların çoğu bu gerçeği bilmiyor."

"Egemenlik sadece Allah'ın tekelindedir. O yalnız kendisine kulluk sunmanızı emretmiştir. Dosdoğru din, işte budur. Fakat insanların çoğu bu gerçeği bilmiyor."

Hz Yusufun Firavunun yüzüne karşı bu tebliğ sözleri söylediği gün gibi aşikardır.

Hz Yusuf ( as ) Firavunla konuşmasında şirk, tağut ve cahiliye sisteminin temellerini de son derece şiddetli bir biçimde sarsmış olacaktır.. İŞTE Bu konuşmaların arkasından görev alacaktır.

"Çok sayıda ilaha inanmak mı, yoksa ezici iradeli tek Allah'a inanmak mı daha iyidir."

Bu sözlerle hitap olunan, bu sözlere muhatap olan firavun eğer bu sözleri onaylayıp tasdik etmemişse hz yusufa Bugün sen artık bizim yüksek mevkili ve güvenilir bir adamımızsın diyebilir mi ?

kendi inancında ,Kendi fikri ve düşüncesin de olmayan birine Bugün sen artık bizim yüksek mevkili ve güvenilir bir adamımızsın kim diyebilir ? Dese kim ve Nasıl güvenebilir ona. Sen bizim tagutlarımıza, bizim dinimize karışma da sadece sana verilen görevi yap demiş olsa hz yusuf bunu kabul eder miydi. Nasıl ki, Peygamberimize müşriklerin ona verdiği görev gibi sen başımıza geç yönetici ol. ama sakın dinimizle karışma islamı da tebliğ etme. dedikleri gibi..

55- Yusuf, krala "Beni ülkenin hazinelerini yönetmekle görevlendir. Çünkü ben hazinelerinizi titizlikle korurum ve onların nasıl yönetileceğini iyi bilirim.

Firavun hz yusufun tebliğ sözlerine iman etmiştir. Başlangıçta sınırlı olan ülke yönetimini daha sonra güvenle ona tamamen emanet etmiştir.

Özet ve tekrarla denilebilir ki,

YUSUF 54. AYETTE GEÇEN FİRAVUNUN HZ YUSUFLA KONUŞMASINDAN ORTAYA ÇIKACAK TEFSİR ŞUDUR.

BU KONUŞMADA

Hz yusufun Firavuna , firavunun ileri gelenlerine ve mısır halkına islam dinini tebliğ etmediği düşünelemez. ki Tebliğ bir peygamberin görevidir.Bu tebliğ sonrası kral seni en yakınım yapacağım diyor,seni nefsim için ( Kendim için ) seçtim ve SANA GÜVENDİM DİYOR .
Firavun, Hz yusufla bu konuşmaların ardından hz yusufa verilecek yetki ve görev ile hz yusufun islam dinini tebliğ edeceğini çok iyi biliyordu. Firavun inanmadığı ve reddettiği bir inanç sistemi ile hz yusufa seni en yakınım yapacağım diyebilir mi ? Diyemez ?. Seni nefsim için seçtim diyebilir mi ? Sana güveniyorum diyebilir mi ? Diyemez. Ancak Firavunun Bunları diyebilmesi için Hz yusufun inanç sistemi ile Allah iman etmesi ile tefsir edilebilir.

Devamı var-Son bir yazım ile bitireceğim

__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Şubat 2011, 17:25   Mesaj No:16
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Alıntı:
YUSUF 54. AYETTE GEÇEN FİRAVUNUN HZ YUSUFLA KONUŞMASINDAN ORTAYA ÇIKACAK TEFSİR ŞUDUR.

BU KONUŞMADA

Hz yusufun Firavuna , firavunun ileri gelenlerine ve mısır halkına islam dinini tebliğ etmediği düşünelemez. ki Tebliğ bir peygamberin görevidir.Bu tebliğ sonrası kral seni en yakınım yapacağım diyor,seni nefsim için ( Kendim için ) seçtim ve SANA GÜVENDİM DİYOR .
Firavun, Hz yusufla bu konuşmaların ardından hz yusufa verilecek yetki ve görev ile hz yusufun islam dinini tebliğ edeceğini çok iyi biliyordu. Firavun inanmadığı ve reddettiği bir inanç sistemi ile hz yusufa seni en yakınım yapacağım diyebilir mi ? Diyemez ?. Seni nefsim için seçtim diyebilir mi ? Sana güveniyorum diyebilir mi ? Diyemez. Ancak Firavunun Bunları diyebilmesi için Hz yusufun inanç sistemi ile Allah iman etmesi ile tefsir edilebilir.
54. AYETTE geçen konuşmalarda Konuşulanlar arasında şöyle de olabilir mi ?. Hz yusuf Firavuna dese ki, Görevim esnasında Allahın dinini tebliğ edip ,yayma konusunda bana kesinlikle baskı yapmayacaksınız.

DEMİŞ OLSA

Firavun ve vezirler, Kendi dinlerine panzehir olacak kendi dinlerini ortadan kaldıracak olan bu öneriyi nasıl kabul edeceklerdi ? Tamam sana baskı yapmıyacağız ve sen de kendi dinini yay demeleri için ya akıllarını ya da kendi dinlerini yitirmiş olmalıdırlar ki bu ancak islamı kabul etmeleri ile mümkündür.

Kral, Yusuf la konuştuğunda, onun özü, sözü doğru kişi olduğunu anladı. Allahın dini ile Yusufun tebliği ile karşı karşıya kaldını anladı. Yusafa iman edip, islamiyeti benimsedi. Kralın bu denli güvenini kazanan Yusuf, onun için son derece önemli ve güvenilir bir kimseydi artık.

Hz Yusuf, Kurduğu bu yönetim sayesinde Allahın dinine davet etme imkânını bulmuş, yönetimi sırasında İslam dinini Mısır'ın her tarafına yaymıştı. Gerek başvezir ve gerekse kral, tamamen sahneden çekilmiş her işte hz yusufa uymuşlardır.

56- Böylece Yusuf`un o ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık, artık o ülkenin dilediği yerinde oturabilirdi. Biz rahmetimizi dilediğimiz kimselere sunarız ve iyi davranışlıları ödülsüz bırakmayız.

O ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık ayeti ülkenin genelinde söz sahibi idi. Egemen idi. Anlamını verir.

Böylece Yusuf`un o ülkedeki Konumu sağlamlaştırdık.Yani bu iktidar konumunda iken artık hiçbir güç ona karışamayacaktır , hiçbir güç ona müdahale edemeyecektir Ve .Allahın dışındaki Hiçbir güç artık onu bu makamdan indiremeyecektir.Çünkü,ülke yönetimindeki En büyük güç ve otorite sahibi olan Kral da ona uymuştu. Firavunun Ona uyması Ancak islamiyeti kabul etmesi Yusufun dinine tabi olması ile açıklanabilir.

Sözü edilen "yer"den maksat, Mısır da olabilir, bütün "yeryüzü" de olabilir. Çünkü Mısır, o günlerde yeryüzünün en önemli ülkesi idi.

101- Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin, beni olayları (ya da rüyaları) yorumlamaya ilişkin bazı bilgiler ile donattın. Ey göklerin ve yerin yaradanı! Gerek dünyada, gerek ahirette tek dayanağım sensin; canımı müslüman olarak al ve beni iyi kulların arasına kat. "

"Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin.."

Bu anlamda sen beni bu ülkeye yönetici kıldın, İslamı yayabilmem için belirli bir makam ve mevki verdin.( Hz muhammed , hz süleyman gibi onlara egemenlikten verdiğin pay gibi
Başlangıçta görevi ile sınırlı olan yönetim ( Maliye ) işlerinden tüm ülke yönetimimde pay sahibi olmuştur. İşte Allahın egemenliği bu.Egemenlik sadece Allah'ın tekelindedir.( Yusuf 40 )

100- Ana-babasını makam koltuğuna oturttu,...............

Neden ana ve Babasını o makama oturttu?

Biz artık ailece bu makamda söz sahibiyiz. Ülke yönetiminde söz sahibiyiz.Yakup dininin ve şeriatını yayıcıyız.

Hz yusufun, Hz yakubu Makam koltuğuna otutrması, Bu makama önceden kendisinin oturması ve hem de babasını oturtması,şu anlama gelir ki, bu makamda ülke yönetiminin artık firavunların, atalarının dinine göre değil, ibrahim dinine göre yönetileceğidir. Allahın hükümlerinin egemen kılınacağıdır.

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
BEDİİ HAMİT






__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Şubat 2011, 17:41   Mesaj No:17
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Konusunun Daha iyi anlaşılması için Yusuf 76 ayetinin tefsirinin çok iyi yapılması lazımdır.

Fe bedee bi ev’ıyetihim kable viâi ahîhi, summestahrecehâ min viâi ahîh(ahîhi), kezâlike kidnâ li yûsuf(yûsufe), mâ kâne li ye’huze ehâhu fî dînil meliki, illâ en yeşâallâh(yeşâallâhu), nerfeu derecâtin men neşâ’(neşâu), ve fevka kulli zî ilmin alîm(alîmun).

............İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı.........

Tefsirini ve ne anlama geldiğini kendi görüşümü de ekleyerek detaylı bir şekilde yapacağım İnşallah
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Şubat 2011, 23:02   Mesaj No:18
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1173
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

hocam yusufun(as) ana teması ve bana göre günümüz beşeri kanunları ilgilendiren(müslümanların hareket tarzı) en önemli husus son ayetin açılımını yapmak.
konunuzu dağıtmamak için son yorumunuzu bekliyoruz...
katılımımız sonra başlasın.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Şubat 2011, 18:20   Mesaj No:19
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Fe bedee bi ev’ıyetihim kable viâi ahîhi, summestahrecehâ min viâi ahîh(ahîhi), kezâlike kidnâ li yûsuf(yûsufe), mâ kâne li ye’huze ehâhu fî dînil meliki, illâ en yeşâallâh(yeşâallâhu), nerfeu derecâtin men neşâ’(neşâu), ve fevka kulli zî ilmin alîm(alîmun).


............İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı.........


Tefsiri nasıl olabilir ve ne anlama gelir ?

YUSUF 76: Bunun üzerine Yûsuf, kardeşinin yükünden önce onların yüklerini aramaya başladı. Sonra su kabını kardeşinin yükünden çıkardı. İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı. Ancak Allah’ın dilemesi başka. Biz dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.

HZ YUSUF FİRAVUNUN KANUNLARINI UYGULAMIŞ MIDIR ? AYETTE GEÇEN

Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı. iFADESİ NASIL BİR İFADEDİR ?

Hz Yusuf beşeri yasaların uygulayıcısı değildir ve asla olamaz da.

Hz yusuf kardeşi bünyamini kendi yanına almayı istiyordu.

Yusuf 59: Ve onların zahiri yüklerini hazırlayınca şöyle dedi: “Sizin babanızdan olan diğer kardeşinizi bana getirin. Ölçüyü tam ifa ettiğimi görmüyor musunuz? Ben ikram edenlerin en hayırlısıyım.
60: Eğer onu bana getirmezseniz, artık benim yanımda size verilecek tek ölçek (zahire) bile yoktur ve bir daha da bana yaklaşmayın.”
61:Dediler ki: “Onu babasından isteyeceğiz ve muhakkak bunu yaparız.”
62: Yûsuf, adamlarına dedi ki: “Onların ödedikleri zahire bedellerini yüklerinin içine koyun. Umulur ki ailelerine varınca onu anlarlar da belki yine dönüp gelirler.”
63: Onlar, babalarına döndüklerinde, “Ey babamız! Bize artık zahire verilmeyecek. Kardeşimizi (Bünyamin’i) bizimle gönder ki zahire alalım. Onu biz elbette koruruz” dediler.
65: Yüklerini açıp zahire bedellerinin kendilerine geri verildiğini gördüler. “Ey babamız! Daha ne isteriz? İşte ödediğimiz bedeller de bize geri verilmiş. Onunla yine ailemize yiyecek getirir, kardeşimizi korur ve bir deve yükü zahire de fazladan alırız. Çünkü bu getirdiğimiz az bir zahiredir” dediler.
66: Babaları, “Kuşatılıp çaresiz durumda kalmanız hariç, onu bana geri getireceğinize dair Allah adına sağlam bir söz vermedikçe, onu sizinle göndermeyeceğim” dedi. Ona güvencelerini verdiklerinde, “Allah söylediklerimize vekildir” dedi.


69:Yûsuf’un huzuruna girdiklerinde; o, kardeşi Bünyamin’i yanına bağrına bastı ve (gizlice) “Haberin olsun ben senin kardeşinim, artık onların yaptıklarına üzülme” dedi.

70- Yusuf, kardeşlerinin zahire yüklerini hazırlatırken, ölçü kabı olarak kullanılan su tasını öz kardeşinin yüküne koydurdu. Arkasından bir görevli: "Ey yolcular kafilesi, sizler hırsızsınız" diye seslendi.
71- Yusuf'un kardeşleri, görevlilere dönerek "Ne kaybettiniz?" dediler.
72- Görevlilerden biri dedi ki; "Ölçü kabı olarak kullanılan kralın su tasını kaybettik. Onu geri getirene ödül olarak bir deve yükü zahire verilecek buna ben kefilim. "
73- Yusuf'un kardeşleri "Allah aşkına, siz de biliyorsunuz ki, biz bu ülkeye kargaşa çıkarmak için gelmedik, biz hırsız değiliz" dediler.
74- Görevliler; "Peki eğer yalan söylüyorsanız, size göre hırsızlığın cezası nedir?" dediler.
75- Yusuf'un kardeşleri "Hırsızlığın cezası, tası yükünde bulduğunuz kimsenin karşılık olarak tutulmasıdır. Biz zalimleri böyle cezalandırırız" dediler.
76- Yusuf, öz kardeşinin valizinden önce üvey kardeşlerinin valizlerini aradı, sonra tası öz kardeşinin valizinden çıkardı. Biz Yusuf'a böyle bir plana başvurmayı ilham ettik. Çünkü kralın yasalarına göre kardeşini alıkoyamazdı. Meğer ki, Allah bu alıkonmayı dilemiş olsun. Biz dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Her bilenden daha üstün bir bilgin vardır.

Eğer yalancılar iseniz cezası nedir? dediler" buyruğunun anlamı şudur: Sizin yalan söylediğiniz ortaya çıkarsa bu işi yapanın cezası nedir? Yûsuf un kardeşleri şu cevabı verdiler: "Bunun cezası yükünde bulunan kimsenin kendisinin karşılık olarak alınmasıdır." Yani o kişi köleleştirilir demektir.


Bunun ce­zası (kayıp eşyanın) yükleri arasında bulunduğu kişinin köleleştirilmesidir. Bu hüküm Hz. Ya'kub'un dininin( şeriatinin ) hükmü idi.

Firavunun yasalarında böyle bir hüküm yoktu. Mısırlılara göre ise hırsızın hükmü, dövülmek, aşağılanmak ve hapsedilmekti. Ve aldığının iki katını tazminat olarak Öde­mesi şeklinde idi. Bunu da el-Hasen, es-Süddî ve başkaları söylemişlerdir.
Hz yakup şeriatinde hırsızlık yapan kimse, o malını çaldığı kişiye, malın değerine göre belli süreler köle olarak tutuluyordu ve cezası böyle veriliyordu. Kardeşi olup olmaması fark etmez idi. Hırsızlığı yapan kimse kardeşi de olsa. Fark etmez.

ALLAHIN YASASI MI, YOKSA KRALIN YASASI MI ?

"Hz yusuf peygambere gelen ilham.

Biz Yusuf'a böyle bir plana başvurmayı ilham ettik."
Yani onun böylesine ince bir plan hazırlamasını sağladık.
"Çünkü kralın yasalarına göre, kardeşini alıkoyamazdı."


Eğer kardeşini kralın yasalarına göre yargılayacak olsaydı, onu alıkoyabilmesi mümkün değildi. Hırsıza çaldığı eşyaya uygun düşecek bir ceza verebilirdi ama, bu gerekçeyle onu alıkoyamazdı. Ancak Yusuf onu, kardeşlerinin mensup olduğu dinin hükümlerine göre yargılamış ve sonuçta alıkoyabilmişti.

SORU: HZ YUSUFUN EGEMENLİĞİNDE OLAN MISIR ÜLKESİNDE ALLAHIN DİNİNİN YASALARI UYGULANMAYACAK MIDIR ? Kİ HZ YUSUF, KRALIN YASASINI BİR PLANLA DELMİŞ.YAKUB PEYGAMBERİN ŞERİATINI UYGULAMIŞTIR
.
Devamı olacak

__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Şubat 2011, 19:21   Mesaj No:20
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Kendi görüşüm olarak

SORU:
Hz yusufun egemenliğinde olan Mısır ülkesinde Allahın dininin yasaları uygulanmayacak mıdır ? Ki Hz Yusuf, kralın yasasını bir planla delmiş.Yakub peygamberin şeriatını uygulamıştır.

Yeryüzündeki ( Mısırda ) Egemenlik ve hakimiyet Hz Yusufun değil miydi ? Neden o zaman öyle bir plana başvurdu. Veya neden Allah tarafından vahiyle kendisine böyle bir yol gösterildi.


PEKİ YA BUNDAN SONRASI ?

Yani o ülkede bundan böyle hırsızlık yapanlar Hz Yakup dinin şerati ile yargılanmayacaklar mıydı ? ve hırsızlık yapan kardeşi de olsa yine de kralın yasaları mı geçerli olacaktı. Kralın yasalarına mı tabi olacaklardı, yoksa yusuf peygamberin şeriatıyla mı ülke yönetilecekti ?

Hz yusufun egemenliğinde hem kral (firavun ) ve hem de diğer vezirler ona tabi idi. Tagut yasaları ile yönetilen, Tagutların yasalarına alışmış bir topluma birden bire Allahın yasalarını uygulamak infala yol açar. Tedricen, yavaş yavaş alıştıra alıştıra bu yasalar peş peşe gelecektir. Nitekim Hz yusuf iktidarında pek çok tagut yasa değişmiş, sıra bu yasaya gelmişti.

ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE KURANDAKİ İÇKİ YASAĞINA BENZER BU DURUM. BİRDEN BİRE YASAKLANMAMIŞ.

İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı.........


Pek muhtemel ki, İŞTE BU OLAY SONRASI, Yani Hz yusufun bir plan ile bu yasayı delmesi sonrası, hırsızlık yapan kardeşi bile olsa kendi kardeşini yanında alıkoyacaktır.

Kralın yasasının Bu planla delinmesinden kralın haberi olmuştur.

Çünkü, ORTAYA KONULAN PLANDAN, Olan hadiselerden, çıkan haberlerden Bünyaminin hz yusufun kardeşi olduğu anlaşılmıştır. Yalnız kral değil,tüm sarayın ileri gelenlerinin haberi olmuştur. Ayrıca Hz yusuf ana ve babasını o makam koltuğuna oturtmuştu ve kardeşleri de ona secde etmişti. Kimlerin gözleri önünde ?

Firavun hz yusufun bu planla kendi yasasını bozmasına tepki vermemiştir. Çünkü O Hz yusufa tabi idi.

56- Böylece Yusuf`un o ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık, artık o ülkenin dilediği yerinde oturabilirdi. Biz rahmetimizi dilediğimiz kimselere sunarız ve iyi davranışlıları ödülsüz bırakmayız.

O ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık ayeti ülkenin genelinde söz sahibi idi. Egemen idi. Anlamını verir.

Böylece Yusuf`un o ülkedeki Konumu sağlamlaştırdık.Yani bu iktidar konumunda iken artık hiçbir güç ona karışamayacaktır , hiçbir güç ona müdahale edemeyecektir Ve .Allahın dışındaki Hiçbir güç artık onu bu makamdan indiremeyecektir.Çünkü,ülke yönetimindeki En büyük güç ve otorite sahibi olan Kral da ona uymuştu. Firavunun Ona uyması Ancak islamiyeti kabul etmesi Yusufun dinine tabi olması ile açıklanabilir.

Sözü edilen "yer"den maksat, Mısır da olabilir, bütün "yeryüzü" de olabilir. Çünkü Mısır, o günlerde yeryüzünün en önemli ülkesi idi.

101- Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin, beni olayları (ya da rüyaları) yorumlamaya ilişkin bazı bilgiler ile donattın. Ey göklerin ve yerin yaradanı! Gerek dünyada, gerek ahirette tek dayanağım sensin; canımı müslüman olarak al ve beni iyi kulların arasına kat. "

"Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin.."

Bu anlamda sen beni bu ülkeye yönetici kıldın, İslamı yayabilmem için belirli bir makam ve mevki verdin.( Hz muhammed , hz süleyman gibi onlara egemenlikten verdiğin pay gibi
Başlangıçta görevi ile sınırlı olan yönetim ( Maliye ) işlerinden tüm ülke yönetimimde pay sahibi olmuştur. İşte Allahın egemenliği bu.Egemenlik sadece Allah'ın tekelindedir.( Yusuf 40 )

100- Ana-babasını makam koltuğuna oturttu,...............

Neden ana ve Babasını o makama oturttu?

Artık Biz ailece bu makamda söz sahibiyiz. Ülke yönetiminde söz sahibiyiz.Yakup dininin ve şeriatını yayıcıyız.

Hz yusufun, Hz yakubu Makam koltuğuna oturtması, Bu makama önceden kendisinin oturması ve hem de babasını oturtması,şu anlama gelir ki, bu makamda ülke yönetiminin artık firavunların, atalarının dinine göre değil, ibrahim dinine göre yönetileceğidir. Allahın hükümlerinin egemen kılınacağıdır.


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
BEDİİ HAMİT









.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
" .. Böyle değildi Eskiden .."/Beytül Ahzan Beytül Ahzan Makale ve Köşe Yazıları 2 09 Eylül 2014 11:16
Derin kuyu ahirette kafir ve ŞEFAAT MusabBinumeyr Ölüm-Ahiret-Sırat-Mizan-Kader 2 29 Mayıs 2012 18:35
Firavunu Çökerten Dalgalar cıdde Peygamberler(a.s) 2 23 Ekim 2009 00:33
İslam' ın bazı şartlarını yerine getirmeyenler kafir olurmu? Belgin Soru Cevap Arşivi 0 13 Nisan 2009 15:24
"Kişi sabah mümin akşam kafir olacak" hadisi nasıl anlaşılmalıdır? NUR Hadis-i Şerif 0 21 Mart 2008 19:42

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.