Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Namaz-Abdest-Teyemmüm

Konu Kimliği: Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM,Açılış Tarihi:  07 Şubat 2009 (12:41), Konuya Son Cevap : 20 Mart 2011 (21:16). Konuya 43 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 06 Ocak 2011, 17:23   Mesaj No:31
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Taberî'nin Mihrân kanalıyla Ebu Mâlik'ten rivayet ettiği bir habere göre Bakîu'z-Zübeyr denilen mahalde bir topluluk alış-veriş yaparlar, Cuma günü cuma ezanı okunmuş olmasına rağmen alış-verişe devam eder, kalkıp namaza gitmezlermiş. İşte bunun üzerine "Ey iman edenler, Cuma günü namaz için nida olunduğunda..." âyet-i kerimesi nazil olmuş.[5]

CUMA 11:"Onlar bir kazanç veya bir eğlence gördüklerinde, seni ayakta bırakarak oraya yöneldiler. De ki: "Allah katında olan, eğlenceden de kazançtan da hayırlıdır. Allah, nzık verenlerin en îyisidir."

Ayetin nüzul sebebi ile ilgili rivayetler:
1- Kervanla ilgil rivayetler:
a- Ustaz Ebû Tahir ez-Ziyadî, Ebu'l-Abbas Ali b. İbrahim'den, o Muhammed b. Müslim b. Vare'den, o Hasan b. Atiyye'den, o İsrail'den, o Husayn b. Abdirrahman'dan, o Ebû Süfyan'dan, o Cabir b. Abdullah'tan haber vererek şöyle dedi:
"Rasulullah (s.a.v.) Cuma günü hutbe okurken, Şam'dan dönen bir kafile geldi. (Hutbe dinleyenlerden) on iki kişi hariç herkes Mescid'den çıkıp kafileye gitti. Bunun üzerine Allah Teala bu âyeti indirdi."[6]
Bu hadisi Buhari, Hafs b. Ömer'den, o Halid b. Abdillah'tan, o da Husayn'dan ri­vayet etmiştir.[7]

b- Muhammed b. İbrahim el-Müzekkî, Ebû Bekr (b.) Abdullah b. Yahya at-Talhî'den, o Cafer b. Ahmed b. İmran eş-Şâşî'den, o Abdullah b. Ahmed b. Yunus'tan, o Abser b. Kasim'dan, o Husayn'dan, o Salim Ebi'l-Ca'd'dan, o da Cabir b. Abdillah'tan bize şunu dediğini haber verdi:
"Rasulullah (s.a.v.) ile beraber Cuma'da idik. Yiyecek taşıyan bir kafile geldi. On iki kişi hariç herkes mescidden çıkıp kafilenin yanma gittiler. Bunun üzerine Cuma âyeti indi."[8]
Bu hadisi Müslim, İshak b. İbrahim'den, o da Cerir'den rivayet etmiştir. Buhari de bu hadisi "Kitabu'l-Cumua"da Muaviye b. Amr'dan, o Zaide'den, Husayn'da bu son iki raviden rivayet etmiştir.[9]

c- Müfessirler şöyle dediler:
"Medine halkına açlık ve pahalılık isabet etti, Dihye b. Halife el-Kelbî, bir ticaretle Şam'dan döndü. Onun dönüşünü halka duyurmak için da­vul çalındı. O anda Rasulullah (s.a.v.) da Cuma hutbesini veriyordu. Herkes çıktı gitti. Mescidde sadece on iki kişi kaldı. Ebû Bekr ve Ömer de bu on iki kişi arasındaydı. Bunun üzerine Allah Teala bu âyeti indirdi." Peygamber (s.a.v.) de buyurdu ki:
"Eğer hepiniz onlara tabi olup gitseydiniz ve sizden hiç biriniz burada kalmasaydı üzerinize bir vadi dolusu ateş, sel gibi gelirdi."[10]
d- Ebu Mâlik'ten gelen bir rivayette bu ticaret kervanının zeytin yağı yüklü olduğu ayrıntısı vardır.[11]
e- Câbir ibn Abdullah'tan gelen bir rivayette Hz. Peygamber (sa)'le birlikte sadece 12 kişi ve bir kadının kaldığı; Hz. Peygamber (sa)'in:
"Şayet sonuncularınız ilklerinize katılsaydılar vadi ateşle dolacaktı." buyurduğu ve bu âyet-i kerimenin bunun üzerine nazil olduğu ayrıntılarına yer verilmekte­dir.[12]

f- Katâde'den rivayete göre ashabın, Hz. Peygamber (sa)'i bu şekilde minberde iken kervan geldi haberiyle dışarı çıkmaları ve Efendimiz (sa)'i hutbede ayakta bırakmaları üç kere vukubulmuştur.[13]

2- Düğünle ilgili rivayet:
Câbir ibn Abdullah'tan gelen bir rivayete göre bir kız evlendirilmiş ve onun çalgıcılar eşliğindeki düğün alayı Mescid-i Nebevî'nin yanından geçerken orada bulunanlar, Hz. Peygamber (sa)'i minberde iken terkedip düğün alayına yönelmişler de bunun üzerine Allah Tealâ: "Onlar, bir ticaret veya bir oyun gördüklerinde seni ayakta bırakarak oraya yöneldiler..." âyet-i kerimesini indirmiş.[14]
Suyûtî, her iki rivayeti verdikten sonra ticaret kervanının gelmesi ile Mescid-i Nebevî'nin yanından düğün alayının geçmesi olaylarının aynı zamanda olduğunu ve dolayısıyla her iki olayın birden bu âyetin nüzul sebebi olduğu görüşünü tercih eder.[15]

=======================
[5] Taberî, age. XXVIII,66. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/880.
[6] İmam Ebu’l-Hasen Ali bin Ahmed el-Vahidi, Esbâb-ı Nüzul, İhtar Yayıncılık: 357.
[7] Buhari, Salat: 8, Cumua: 38 (996), Tefsîru'l-Kur'ân, Cum'a, 62/2, Buyu: 2058, 2064, Tefsir: 4899, Müslim; K. Cuma: 36/863, Tirmizi; Tefsîru'l-Kur'ân, Cum'a, 62/2, hadis no: 3311. Tirmizi bu hadis için hasen ve sahihtir dedi. Nesai; Tefsir: 615. 820 İmam Ebu’l-Hasen Ali bin Ahmed el-Vahidi, Esbâb-ı Nüzul, İhtar Yayıncılık: 357. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/880. Abdulfettah El- Kâdi, Esbab-ı Nüzul, Fecr Yayınevi: 427; Rûhu'I-meânî, 28/104; Muhammed Ali Es-Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, Ensar Neşriyat: 6/434. Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 14/451.
[8] Buhari, Salat: 8, Cumua 996, Buyu: 2058, 2064, Tefsir: 4899, Müslim; K. Cuma: 36/863, Tirmizi; Tefsir: 3311. Tirmizi bu hadis için hasen ve sahihtir dedi. Nesai; Tefsir: 615. 820
[9] İmam Ebu’l-Hasen Ali bin Ahmed el-Vahidi, Esbâb-ı Nüzul, İhtar Yayıncılık: 357. İmam Celaleddin es-Suyuti, Lubabu’n-Nukul Fi Esbabi’n-Nuzul, Fatih Yayınevi: 2/664-665. Vahidî, age. s 306. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881.
[10] Suyuti; ed-Dürr: 6/221. İmam Ebu’l-Hasen Ali bin Ahmed el-Vahidi, Esbâb-ı Nüzul, İhtar Yayıncılık: 357. Abdulfettah El- Kâdi, Esbab-ı Nüzul, Fecr Yayınevi: 427. Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 14/451-452.
[11] Taberî, age. XXVIII,67. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881.
[12] Taberî, age. XXVIII,68. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881.
[13] Râzî, age. XXX,11. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881.
[14] Taberî, age. XXVIIl,68. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881.
[15] Suyûtî, Lubâbun-Nukul, II168. Bedreddin Çetiner, Esbab-ı Nüzul, Çağrı Yayınları: 2/881. İmam Celaleddin es-Suyuti, Lubabu’n-Nukul Fi Esbabi’n-Nuzul, Fatih Yayınevi: 2/665.
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 06 Ocak 2011, 17:56   Mesaj No:32
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
abi neye eminiz,

müslüman araştırmasını yapar,ve bunun neticesinde elde ettiği bilgileri tahlil eder sonucunda MUTMAİN Bİ KALPLE BUNU amele döker tabiki nokta koyulması gerekmiyen bi konudada araştırmasına devam eder,ben bu konuda KESİN OLMASA KESİNLİĞE YAKIN OLANIN ŞUAN,MUSAB TARAFINDAN,KILDIRILDIĞINA RESULULLAHTA HİCREDDEN SONRA kılmıştır, bu kanaatteyim...
EVET BİR DAHA SORALIM NEYE EMİNİZ ? VE NE KADAR EMİNİZ ?

ELBETTE Müslüman araştırmasını yapar, elde edilen bilgileri de tahlil eder. Rivayetlerde Cuma namazı nuzulunun MEDİNEDE olduğunda ittifak vardır.

Sözleriniz buna delil olacak nitelikte.ALLAH O TOPLUMDAN VEREMİYECEĞİNİ Mİ İSTEMİŞ ÜÇ YIL BOYUNCA,

VE ALLAH ONLARIN NEFSİNE KALDIRAMIYACAĞINI MI YÜKLEMİŞ ÜÇ YIL BOYUNCA,

Şayet CUMA AYETİ Mekkede nuzul olmuşsa Peygamberin o zamanki durum ve şartları bu namazı kıldırmaya müsait değildi.

DURUM VE ŞARTLARI MÜSAİT OLMAYAN NEBİYE MEKKEDE BU AYET İNMEZ.

Peşpeşe gelen 3 ayet birbirleriyle bağlantılı ayetlerdir.

CUMA 9 :Ey iman edenler! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah’ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır.

CUMA 10: Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.

CUMA 11: (Durum böyle iken) onlar bir ticaret veya bir oyun eğlence gördükleri zaman hemen dağılıp ona koştular ve seni ayakta bıraktılar. De ki: “Allah’ın yanında bulunan, eğlence ve ticaretten daha hayırlıdır. Allah, rızık verenlerin en hayırlısıdır.”

Peşpeşe gelen ayetlerden benim anladığım şudur:

Cuma namazı ayeti gelmeden önceden de RESUL muminlerle Mescidi Nebi de ( Medine de ) haftalık mutad toplantısını yapıyordu. Ve O gün Cuma günü idi. Bir düğün alayı veya bir ticaret kervanı görüldüğünde muminlerin çoğu Hutbeyi dinlemeyi bırakıp dışarı çıktılar. VE NEBİYİ HUTBEDE AYAKTA BIRAKTILAR.

VE PEŞİNDEN GELEN BİR İHTAR AYETİ İNDİ

CUMA 11 AYETİ BU DURUMU AÇIKLAR.

CUMA 11: (Durum böyle iken) onlar bir ticaret veya bir oyun eğlence gördükleri zaman hemen dağılıp ona koştular ve seni ayakta bıraktılar. De ki: “Allah’ın yanında bulunan, eğlence ve ticaretten daha hayırlıdır. Allah, rızık verenlerin en hayırlısıdır.”
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 07 Ocak 2011, 16:44   Mesaj No:33
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart

Peygamberimizin pek büyük hassasiyeti vardı, bilhassa bayanlar için

PEYGAMBERİMİZ
Bu konuya öyle önem vermiş ki mazeretleri olan hanımların mutlaka mescide gelip bir kenarda hutbeyi dinlemelerini emretmiş olmasına rağmen

Şayet Allahın emri ile nebiyi örnek alıyorsak, mazeretleri olmayan bayanlar neden cumaya gidip hutbeyi dinlemesin.

Cuma namazıyla ilgili sorulan soruya Mustafa islamoğlu kendi sitesinde bakın nasıl cevap vermiş

1-Bir fıkıh kitabında Cuma Namazının şartları ve kılınmaması ile ilgili bilgiler okudum.. Cuma meselesinde sizin bizi aydınlatacağınızı düşündük.. Şimdiden vereceğiniz cevap için teşekkür ederiz..

2- Cuma namazı kadınlara da farz mıdır?Hz. Peygamber dönemindeki uygulama nasıldı? İlmihallerde sayılan şartlar ne kadar islamidir.

3-Eğer Cuma kadınlara farz değildir diyene soru: Peki, bir kadın Cuma kılarsa, onun boynuna farz olan öğle namazı ondan düşer mi?

CEVAP:
1-Cuma namazı... Bu konuda bazı hocaların 80'lerde açtıkları tartışma yanlıştı. Yanlış bir zeminde yanlış bir fıkıh anlayışına dayanıyordu. Sonucu da acı oldu.
a. Cuma'yı farz kılan Kur'an'dır. Cuma suresinden önce Medine'de cumanın kılınmış olması gerçeği bunu değiştirmez.
b. Usul kuralıdır: Nasla sabit olan içtihatla sakıt olmaz.
c. Cuma konusunda menfi tutum takınan hocalar özellikle Hanefilerin "izn-i imam" şartını ileri sürerler. Bu şart istidlal yoluyla delillerden çıkarılmış içtihadi bir şarttır. Şafii'nin 40 kişi şartı, yine müşterek olan bir beldede tek mescid şartı, büyük yerleşim birimi şartı gibi tüm şartlar cumanın "sıhhat şartı" olamazlar. İçtihadidirler. İçtihadi hiç bir şart cuma gibi bir farzı mümin kulun boynundan düşürmez. Bununla birlikte elbette imamın şuurlusunu seçme hakkı, cumanın ruhunu katleden bir hutbe ve hatiple karşılaştığımızda camiden çıkma hakkı, protesto etme hakkı bakidir ve vardır. Bu hakların yukarıdaki tartışmayla bir ilgisi yoktur.

2- Kadın erkek her mümine farzdır. Bu farzı diğer farzlardan ayıran "ikameli" farz olmasıdır; yani cuma herhangi bir mazeretle kılınamadığında yerini öğle namazı alır. Kadınlar mazeretleri varsa öğleyi ikame ederler. Allah Rasulü onlara bu konuda ruhsatı genişletmiştir. Ama kılmalıdırlar. Bunu ruhsattan çıkarıp kılmamayı azimet yapmamalıdırlar.

3- Bu sorunun tüm otoritelerce tek cevabı vardır: Evet, düşer. O zaman bu cevabın sahibine şu soru sorulur: Peki be mübarek, bir nafile bir farzı mükellefin boynundan sakıt kılar mı? Bu sorunun cevabı da ilim, ittifakla “bir nafile bir farzı mükellefin boynundan düşürmez” şeklindedir. Şu halde dönüp sormamız lazım: O halde, Cuma namazının her mükellef mümin kadına da farz olduğunu sen kendin söylemiş oluyorsun. Netice: Cuma farzı öğle fazıyla niyabet ilişkisine sahiptir. Kılanın boynundan öğle düşer, kılamayana öğlenin farzını kılmak farz olur. Sefer vö. gibi Mazereti olanlara Cuma’yı kılmama ruhsatı verilmiştir. Kadınların üstlendikleri yük, onların ruhsatının daha geniş kılınmasına yol açmıştır. Bu ruhsatın geniş olarak kullanılması Cuma’yı farz kılan ayetin kapsamına kadınların girmediği sonucunu getirmez. “Siz ey iman edenler” diye başlayan A-ayet umum ifade eder. Hanımlar Cuma kılmama ruhsatını ruhsattan çıkarıp azimete dönüştürmemelidirler.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 07 Ocak 2011, 17:01   Mesaj No:34
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Standart

BU SÖZLERİ DEĞERLİ ÜSTAD M .İSLAMOĞLUNDAN DUYMAKLA SORULAN SORUYA TAM AÇIKLIK GETİRİLDİ SANIRIM.

Alıntı
- Cuma namazı kadınlara da farz mıdır?Hz. Peygamber dönemindeki uygulama nasıldı? İlmihallerde sayılan şartlar ne kadar islamidir

Alıntı
- Kadın erkek her mümine farzdır. Bu farzı diğer farzlardan ayıran "ikameli" farz olmasıdır; yani cuma herhangi bir mazeretle kılınamadığında yerini öğle namazı alır. Kadınlar mazeretleri varsa öğleyi ikame ederler. Allah Rasulü onlara bu konuda ruhsatı genişletmiştir. Ama kılmalıdırlar. Bunu ruhsattan çıkarıp kılmamayı azimet yapmamalıdırlar.

M.İSLAMOĞLU
Mazereti olanlara Cuma’yı kılmama ruhsatı verilmiştir. Kadınların üstlendikleri yük, onların ruhsatının daha geniş kılınmasına yol açmıştır. Bu ruhsatın geniş olarak kullanılması Cuma’yı farz kılan ayetin kapsamına kadınların girmediği sonucunu getirmez. Siz ey iman edenler” diye başlayan A-ayet umum ifade eder. Hanımlar Cuma kılmama ruhsatını ruhsattan çıkarıp azimete dönüştürmemelidirler.

AYET GAYET AÇIK VE NET ANLAŞILIR Kİ, HİTAP KADIN ERKEK AYRIMI İLE DEĞİL, TÜM KADIN- ERKEK DAHİL TÜM İNANANLARADIR.

SONUÇ: DEĞERLİ ALİM M.İSLAMOĞLUNUN YERİNDE BİR TESPİTİ VARDIR. GÖRÜŞLERİYLE ÇELİŞKİYE DÜŞMEMİŞTİR
( Katılan katılır , katılmayan katılmaz. Her nefs kendinden sorumludur )

BEDİİ HAMİT
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Mart 2011, 09:50   Mesaj No:35
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

Yaw, böyle bir konu sanki İslâm Uleması tarafında gerekçeleriyle beraber açıklığa kavuşturulmamış gibi, birisi çıkmış yeniden Amerikayı Keşfetmeye çalışmış ve kadınlara da Cumayı farz kılmış !!!
Kuran-ı Kerimden herkes direk manâ çıkarmaya kalkışırsa varılacak yolun snunda ancak böyle kaosla karşılaşabilirsiniz ! Başka bir şeyle değil ! Burada da o olmuş ...

Şimdi efemlere şöyle söyleyeyim ki; "Ben de müslümanlardanım" diyen bütün erkekleri, sanki Cuma kılmalarını sağlayabilmişiz ve sıra kadınlarımıza gelmiş gibi komik bir durum olması dolayısıyla, konuyu çok uçuk bulduğumu söyleyerek söze başlıyorum...

Evet, Cuma Sûresi 9. ayetin anlamına göre "Cuma Günü namaz için çağrıldığınız vakit, hemen Allahı zikretmeye koşun" emr-i şerifine göre kadın erkek herkes namaz için beş vakit çağrıldığımıza göre, 5 vakitte camilere koşmamız lazım gelirdi !

Çünkü, ayette vakit de bildirilmemiş ! Şu halde bizler ne yapmamız lazım geliyor ? Raslullah (s.a.v.) Efendimizin uygulamasına ve ve varsa bu konudaki açıklamalarına yani, Sünnet-i Seniyyeye ve hadislere bakmamız elveriyor.

Eğer, böyle hareket etmez isek, Cuma Günü 5 vakitte de kadın-erkek bütün müslümanların camilerde cem olması gerekir ! Dolayısıyla böyler "mücmel" olan bir ayetin tefsiri sünnet-i senityyede aranmalıdır. İşte müçtehid imamlar da bunu yapmışlar ve sünnet-i seniyyeye bakarak Cumanın hem sıhhatinin ve hem de edasının şartlarını biz müslümanlara sıralamışlardır.

Elbetteki bu şartlar ve içtihadlar mezhepsizleri hiç bağlamaz ! Çünkü, onlar kendi başlarını buyruk tuhaf ve ucube düşünceli şahıslardır! Kanatimizce de bu "Kadınlar da Cuma kılmalıdırlar !" şeklindeki hezeyanlar bunların ucube görüşlerinin bir neticesidir. Çünkü, "mücmel" olan Cuma Sûreisndeki 9. ayet-i celilenin açıklamsında Raslullah (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurmuştur :

"Kadınlara Cum'a, cenaze namazı ve bir de cihad hariç, erkeklere farz olanların hepsi farz kılınmıştır." (Feyzu'l-Kadir-Abdurrauf Münavi) ---Bir düğer hadis-i şerifte ;" Allah-u Tealâya ve ahitret gününe iman eden bir kimseye Cuıma Namazı farzdır. Ancak, seferi halde bulunan kimseye , kadına, çocuğa, köleye ve hasta olana farz değildir.

(İmam-ı Kasani- El-bediuas-Senai fi tertibiş Şerai) İşte her kim ki, ortaya çıkar da "Efendim, ben bu şartları bilmem (!) ayette "Ey iman edenler!" diye kadın erkek herkese hitab var derse; Rasulullah(s.a.v.) Efendimiz yalanlamış olur ki, onun adına İslâm Dininde "mulhid" derler. Çünkü, Rabbimiz Rasuü Ekrem Efendimize itaat etmemizi de biz müslümanlara farz kılmıştır.

Bu konu, çeşitli ilmihâl kitaplarında çok ince detaylarına varıncaya kadar açıklanmış bir konudur. Lütfen bu eserlere bakarak bilginizi arttırınız. Hiç kimse bir müfessir ve müçtehid gibi, Kuran-ı Kerimden ve hadis-i şeriflerden kendi kısır aklıyla hüküm verip müslümanlara ahkâm kesmeye kalkışmasın diyorum. Müslüman olmaklığımızın bir şartı da haddimizi ve seviyemizi bilmektir vaesselâm.
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Mart 2011, 16:52   Mesaj No:36
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

YAKUTİ

Güzel söylemişsin fakat vermiş olduğun hadislerin kaynakları noktasında sıkıntı var sanırım.İlmihal kiatplarının okunmasını tavsiye temişsiniz ama şunuda unutmamak lazım ilmihal kitapkarındaki bir çok rivayetleleri incelediğimizde muteber kabul ettiğimiz muhadislerimizin o hadisleri almadığını görmekteyiz.

O halde müslümanın yapması gelen şey öyle her ilmihal denilen kitapları değil kuranı ve onun uygulaması olan sünnetti okumalardır.

M.İslamoğluna ucube fikirli demişsin bu konuda size katıldığımı söyleyeyim. Çünkü kadınlarında cuma namazına gidilebileceğini o söylüyor
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Mart 2011, 17:19   Mesaj No:37
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

cuma namazı bayanlara fazr değildir ama kıla bilirler kılınmaz denmiyo...sizin konuyu açarken örnek verdiğiniz ayette erkek bayan ayırmıyo ama daha sonraki uazmış olduğunuz gibi


Cuma namazının yolculuk, hastalık, yağmur, çamur, cana ve mala yönelik tehlike gibi mazeretlerin bulunmaması halinde büluğ çağına gelmiş erkeklere farz olduğunda ittifak vardır. Kadınlara Cuma namazının farz olmadığı hükmünde de bütün mezhebler ve müctehidler görüş birliği içindedirler


ayette bu gibi özürlerdende bahs etmiyo..eğer sizin dediğiniz gibi alırsak konuyu hastada olunsa,yolculuk ve can güzenliği durumlarıda dahil hiçbiri mazeret sayılmayacak demektir..yani bazı toplumlarda hadis leri gereksiz gibi gösterip sadece ayet ler alınmakda ama Peygamber efendimizin ahlakı Kur'an ahlakıdır ı unutmakdalar...yada unutturmak çabasındalar..

ha farz kılınmamaıştır ama bayanlar kılamazda denmemiştir..yani eğer uygun şartlar sağlandığı vakitte dileyen bayan kılabilir..



"Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır." (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172) buyurulmuştur
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Mart 2011, 11:01   Mesaj No:38
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

ALLAH İNSANLARIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KURANI İNDİRDİK DİYOR demesine de aynı Allah Al-i İmran SÛresi 7. ayeti celilesinde de ;
"Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: "Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır" derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir)." buyuruyor ..Sizin bu ayetten hiç haberiniz olmadı mı ?

müslümanm kardeş,
Cuma Günü müslümanları Allahımızın zikrine çağıran ayet, bu olayın hangi vakitte olacağını bildirmiş mi ? Cuma Günü neden öğle namazı vaktinde Cuma Namazı eda ediliyor ? Ayette Öğle vaktinde bu namazı eda edin diye bir şey var mı ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Mart 2011, 15:00   Mesaj No:39
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

Selamun Aleykum

YAKUTİ arkadaşım sizin burada örnek verdiğiniz ayet bir önceki yazıdaki görüşünüzü tekzip etmekedir nedeni şu.

Allah bu ayette açıkça beyan ederek Kur'an-ın "Rab"ça değil insanların Kur'an-ı anlaması için kolaylaştırdığını bildirmektedir.Eğer Kur'an "Rab"ça indirilmiş olsa idi o halde Kur'an-ın tamamı müteşabbih olurdu ve biz insanları onu anlamazdık.

Kur'an-ın ceza hukuku helal haram günlük muamele ve müslüman kafir tanımları muhkem ayetlerle anlaşılabileceği şekilde açıkça beyan edilmiştir.Bu hükümler insan aklına ve fıtratına uygun olarak inzal olunmuştur.

Kur'an da birde mütaşabbih ayetler vardır bunlar anlamları levh-i mahfuzda saklı olup anlamlarını ancak yüce Allah bilmektedir.

Örneğin:"Allah bir şeye ol der o şeyde hemen oluverir." işte bu olay fizik kurallarının ve insan aklının çok üstünde bir hakikattır.İnsan aklı ile düşündüğümüzde herhangi bir monekülü olmayan bir şeyin kendisinde var olma ihtimalı varmı? Tabiki yok.Bu YOK biz insanların aklına göredir.

Örneğin: Arş ve ötesindeki varlık
Biz daha yaşadığımız evreni bile henüz çözmüş değiliz ötesi hakkında kafa yorduğumuzda malesef hep sonuçsuz kalmaya mahkumuz.İşte Allah onun bilgisini rabbinden başkası bilmez diyor.

Kalplerinde hastalık olan insanlar bu mütaşabbih ayetlerin üzerine dininn esaslarını oturtarak yok efendim ben rüyamda şunu gördüm yok efendim ben ruhlar aleminde yolculuk yaptım diyerek kalplerinin hastalığını ortaya koymaktadırlar.

Bu kalpleri hasta olanlar sonra bize dönerek sakın ha Kur'an okumayın siz gidin ilmihal kitaplarını okuyun dininizi beşer eliyle yazılmış olan kitapları okuyun derler,bizleri kimiz sahih bile olmayan şeylere yönlendirmektedirler.

Bakın bu sözüm yanlış anlaşılmasın ben alimlerimizin kitaplarını okumayalım onların emeklerinizden yararlanmayalım demiyorum.

O kaynakları Allah'ın kitabının peygamberin önüne geçirmeyelim diyorum.
Biz sürekli Kur'an okuyalım,Kur'an okuyan bir toplum olalım,Kur'an doğru anlaşıldığında yeryüzünde adalet yeryüzünde insana halife olma vasfı vermektedir.

Yeterki biz onu okuyarak yaşamaya çalışalım Allah siz bildiklerinizle amel edin biz size bilmediklerinizi öğreteceğiz diye buyurmaktadır



__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Mart 2011, 15:35   Mesaj No:40
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ?

S6yn. Editör,
Kuran ayetlerinin hepsinin değil, bazılarının müteşabih olduğundan bahsediyor ayet... Yani, anlayacağımzı o ki, Kuranın her ayetini hereksin anlaması asla söz konusu olamaz ! Eğer, böyle bir şey olsaydı, Arapçayı iyi bilen bütün Arapların MÜFESSİR olmaları icabederdi ki, böyle bir şey elbetteki mümkün değildir. Kaldı ki, Cuma Sûresinin 9. ayetinin "mücmel" bir ayet olduğunu beyan etmiştik...Mücmel ayetlerin müçtehidlerin içtihdları ile bizlere mezhepler şeklinde ulaştığını bilmek gerekiyor ! Hiç kimse "Ben de müçtehidler kadar içtihad yapabilirim!" diyerek yeryüzünde arz-ı endam ve sanki Amerikayı yeniden keşfediyormuş gibi hareklet edemez ! Her işin bir erbabı vardır. müslüman olarak bizler haddimizi ve seviyemizi bilmeliyiz diyorum!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
ŞAFİİ MEZHEBİNDE CUMA NAMAZI Filistin Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 02Haziran 2018 21:39
Cuma namazı kadınlara farz değil midir? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 35 04 Ocak 2011 14:06
Cuma Namazında sonra Zuhr-i Ahir Namazı kılınması gerekli midir? MERVE DEMİR Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 10 Nisan 2009 09:47
Şafii mezhebinde Cuma Namazi KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 21:20
Şafii mezhebine göre hayvan kesiminde besmele farz değil midir? Yurt dışında et alırk KuM TaNeSi Soru Cevap Arşivi 0 09 Nisan 2009 00:56

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.