Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Oruç-Ramazan

Konu Bilgisi: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi:  10.Nisan.2009 (13:35), Konuya Son Cevap : 23.Ağustos.2009 (03:01). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 10.Nisan.2009, 13:35   Mesaj No:1
Medineweb Usta Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:İmamHüseyin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7571
Üyelik tarihi: 20.Mart.2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesajlar: 279
Konular: 242
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:302
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Âişe Radiyallâhu Anhâ anlatıyor:


“Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi” (Hz Âişe bunu söyleyip sonra güldü)

Bir başka rivayette şöyle der:

“Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu iken mübaşerette bulunurdu O, nefsine hepinizden çok hâkimdi”
(Buhari, Savm: 24, 23; Müslim, Sıyâm: 62-65; Muvatta, Sıyâm: 14; Ebu Dâvud, Savm: 33; Tirmizî, Savm: 31)


Ebu Hüreyre Radiyallâhu Anh anlatıyor:


Bir adam, Resulullah Sallallâhu Aleyhi Veselleme oruçlunun hanımıyla mübaşeretinden sordu

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem müsaade etti

Arkadan bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu Buna mü¬bâşereti yasakladı

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellemin müsaade ettiği kimse yaşlı birisiydi, yasakladığı kimse de gençti (Ebu Dâvud, Savm: 35)


Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:


Ömer ibni Hattâb Radiyallâhu Anh (bir gün telâşla gelerek):
“Ey Allah’ın Resulü! Bugün ben büyük bir hatada bulundum, oruçlu iken (hanımımı) öptüm!” dedi
Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem de şöyle cevapladı:
“Sen oruçlu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?)”
(Ravilerden İsa ibni Hammâd rivayetinde) der ki:
Dedim ki: “Bunda bir beis yoktur”
Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyurdular ki:
“Öyleyse niye (öpmekle telaşa düşüyorsun?)”
(Ebu Dâvud, Savm: 33)


Mübaşeret, yaklaşma, kişinin hanımından istifade etmesi demektir

Burada, cinsel ilişkinin dışında hanımının bedeninden istifade edilmesi anlamında kullanılmaktadır

Yaşlı birisi için buna izin verilirken, gençlere müsaade edilmemiştir Çünkü genç bir insan kendine hakim olamaz, keffaret gerektirecek bir duruma düşebilir

Mehmet Paksu
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi İmamHüseyin 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
MUHAMMED MUSTAFÂ'SIN Üyelerimize Ait Şiirler AŞK'ÜL İSLAM 1 974 09.Mayıs.2009 12:06
Rahmetli İmam Humeyni’den bir şiir Üyelerimize Ait Şiirler İmamHüseyin 0 1658 09.Mayıs.2009 12:04
MÜSLÜMAN COĞRAFYASINA AĞIT Üyelerimize Ait Şiirler namzet davadar 1 830 09.Mayıs.2009 12:03
MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR Üyelerimize Ait Şiirler Yitiksevda 3 1066 09.Mayıs.2009 12:01
MÜSLÜMANLIK NEREDE! Üyelerimize Ait Şiirler Mahru 3 961 28.Nisan.2009 21:39

Alt 21.Ağustos.2009, 22:44   Mesaj No:2
Medineweb Site Yöneticisi
Abdulmelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Abdulmelik isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik tarihi: 14.Haziran.2007
Arkadaşları:6
Cinsiyet:Erkek
Bulunduğu yer:Bitlis
Yaş:43
Mesajlar: 2.812
Konular: 313
Beğenildi:321
Beğendi:73
Takdirleri:756857
Takdir Et:
Standart RE: Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

orucu bozarmı bozmazmı nı bi tarafa bırakarak şuna endekselemek lazım;
"orucun bir edebi adabı olmalı"
Alıntı ile Cevapla
Alt 23.Ağustos.2009, 03:01   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik tarihi: 10.Nisan.2008
Arkadaşları:4
Cinsiyet:Erkek
Bulunduğu yer:MALAZGIRT
Yaş:40
Mesajlar: 5.199
Konular: 295
Beğenildi:59
Beğendi:24
Takdirleri:20429
Takdir Et:
Standart RE: Oruçlu birisinin hanımını öpmesi orucunu bozar mı?

Öpme orucu bozar mı?

Bu konudaki hadisler

Öpmek orucu bozmaz.

Ümmü Seleme ve Hz Aişe “Resullah oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi ” [1]

Cabir İbn-i Abdullah Hz Ömer’in oruçlu olarak hanımını öpmüş olduğunu bunu peygambere anlattığında peygamberde bunda beis yok dediğini rivayet etmiştir. [2]

Öpmek orucu bozar.

Nafi, Abdullah İbn-i Ömer’in oruçluyu öpme ve mübaşeretten men ettiğini haber vermiştir.” [3]



Bu konuda alimlerin ihtilafları

Bu konudaki çelişkili rivayetlerden dolayı alimler ihtilaf etmişlerdir.

Hz Aişe’ ve Ümmü Seleme’den gelen rivayet öpmenin caiz olduğunu açıkça ortaya koyarken, Hz Aişe’den gelen bir başka rivayet, Resullah’ın nefsine herkesten daha hakim olduğu belirtilmiş ve Ebu Hureyre rivayetiyle de cevazın gençlere değil de yaşlıya verildiği açıklanmıştır. Bu yüzden bir bakıma öpme ruhsatı gençlere değil yaşlılaradır. Bu girişten sonra alimlerin farklı değerlendirmelerine bakabiliriz.

Bazı alimler, şehveti harekete geçen yaşlı genç herkesin öpmesi haram demişlerdir. Bu düşüncede olan, Said İbn-i Müseyyeb ve İbni Mesud gibi bazı sahabeler öpenin orucunun bozulacağını ve orucunu gününe gün kaza etmesi gerekeceğini belirtmişlerdir.

Bazı alimler öpmeye mekruh, bazıları da sadece gence mekruh demişlerdir.

Bazıları da nafile oruçta mübah, nafile olmayanda değil demişler.

İmam Tahavi öpmenin orucu bozacağı hususunda 9 rivayet olduğunu, bozmayacağına dair ise 40 a yakın rivayet olduğunu açıklamıştır. Birde bu konuda mezhep ihtilafları var. Biz bu ihtilafları burada vermiyoruz.

Burada yeri gelmişken şu kanaatimi de belirteyim. Bazı konularda aynı mezhebin aynı usulünü takip eden mezhepte müçtehit alimlerin birbiri arasındaki ihtilaflar ve mutlak müçtehit olarak ifade ettikleri imamlarıyla aralarındaki ihtilaf diğer mezheplerle ihtilaflarından daha da fazladır. Hiçbir gereği olmayan farazi konularda, problem üretip çözüm arayan, ararken de yeni yeni aşılamaz problemler üreten alimlerin bu ihtilafları, ümmeti Allah’ın kitabından uzaklaştırmıştır. Bize düşen bu ihtilaflara bulaşmadan kitaba yani Kur’an’a sarılmaktır.

SONUÇ

Hayır! Hangi çeşit olursa olsun öpme ile oruç bozulmaz.

Sadece öpmenin dozu iyi ayarlanamadığı takdirde, öpmelerin sonucunda cinsel ilişki aşamasına geçileceği ihtimali yüksekse, o takdirde öpme orucu bozmamakla birlikte hoş bir şey olmaz. Artık iş bu safhaya geldiğinde öpmelere son vermek gerekir. Aksi takdirde durulmazda cinsel ilişki olur veya sadece erkekten meni gelirse oruç bozulmuş olur. (Mezi gelirse bozulmaz) Böyle olduğu takdirde daha sonra bir gün olarak oruç kaza edilmelidir. (Bize göre öpmeler sırasında eşlerin ağzından birbirine geçebilecek olan tükürük de orucu bozmaz. Çünkü, bu oruç ibadetini bozan yeme içmeyi sağlayan bir şey değildir. [4])

Bize göre bu konudaki rivayetlere itibar edilemez. Bu rivayetlerde, aynı konu onlarca farklı rivayetlerle aktarılabilmektedir. Hemen hemen her rivayetinde delili var. Her rivayetteki ravide genellikle bir sahabe, ama dediğimiz gibi rivayetler farklı, yani peygamberin çelişkili ifadeler kullandığı söylenmeye çalışılıyor. Bize göre bu mümkün değil, öpme gibi doğal bir olayın, oruç gibi bir ibadete zarar vereceği veya vermeyeceği bizce peygamber döneminin sorunu değil… Öpme orucu bozsa, tam zıddı 40 tane rivayet var. Bu rivayetleri kimler aktarıyor. Eğer öpme orucu bozmuyorsa, bozduğuna dair 9 tane rivayeti kimler bizlere aktarıyor? Bunları iyi düşünmek lazım… Böyle bir konuda çelişkili rivayetler olması, o dönemin bize sağlıklı aktarılamadığının delilidir. Böyle ameli bir konuyu aktaramayanların sözlü rivayetleri sağlıklı aktarabilmesi nerdeyse imkansızdır. İşte bu yüzden bu hadisler dinde belirleyici delil olamazlar. Onlara itimat edip şu helaldir, şu haramdır denilip Allah’ın sınırlarını aşmak doğru değildir. Bu kişinin şirke bulaşmasına kadar giden tehlikeli bir anlayış demektir. Muvahhid Müslümanlar tevhid inancının gereğini yapmak zorundadırlar. Çevremdeki bilinçsiz vatandaşlar bana kızar diye bir ilim ehlinin bildiğini gizlemesi Şirku’l Ağraz hastalığının belirtilerindendir. Müslüman aydınlar, aydınlatacağı mükellefleri karanlıklar içinde bırakarak makam ve mevki koruma sevdasına düşemezler. Buna hakları yoktur.

Cabir hadisine bir bakın, Hz.Ömer gelip herkesin içinde hanımımı öptüm diyebilir mi? Bunu niçin tek peygambere sormuyor da herkesin önünde soruyor ve Cabir bunu nasıl duyuyor? Hem niçin bu olayı Hz.Ömer’in kendisi rivayet etmiyor? Ayrıca aynı konuda İbn-i Ömer’in farklı düşünmesi biraz tuhaf değil mi? İşte bunların hepsini iyi düşünmek gerek… Ayrıca kendini ilim ehli sayanlara düşünebilirlerse bir şey daha sorayım. Niçin Muvatta’daki İbn-i Ömer rivayet kalıbıyla, diğer hadisçilerden gelen İbn-i Ömer kalıbı çok farklı hiç düşündünüz mü? Bunu biliyorsanız mesele yok. Ama bilmiyorsanız, artık öğrenmenizin zamanı geldi.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] -Buhari, Müslim, Darimi, Ahmet İbn-i Hanbel

[2] -Ebu Davud

[3] -Muvatta

[4] -Alimlerimiz bu konuda bizim gibi düşünmemiş Hz Aişe’ye fatura edilen zayıf bir hadiste belirtilen peygamberin O’nun dilini emdiği rivayetini de bir kenara koyarak, eşlerin tükrük yutmasının cezasını aramışlardır. Tabi buda ihtilaflı, mübarek alimlerimiz, nerdeyse hiçbir şeyde ittifak edememişler. Şafi ve Hanbelilere göre kaza eder, Malikilere göre kasten yutmuşsa kefaret, Hanefilere göre ise sevdiğinin tükürüğünde kefaret, başkalarının tükürüğünde sadece kaza gerekir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Ziyaretçi)
 
Seçenekler

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Oruçlu iken çocuk emzirmek orucu bozar mı? Çocuk emzirmek için oruç kazaya bırakılır KuM TaNeSi Oruç-Ramazan 1 09.Mayıs.2014 00:09
Oruçlu iken trombosit vermek, orucu bozar mı? İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10.Nisan.2009 21:01
Ramazan orucunu tutmamanın hükmü nedir? İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10.Nisan.2009 13:12
Kaza orucunu bozmak İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10.Nisan.2009 13:05
Erkek, hanımını çalışmaya zorlayabilir mi? TufeyL Soru Cevap Arşivi 1 23.Temmuz.2007 22:53

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

  Medineweb Ana Sayfasının en iyi Görüntüsü 1280*768 olarak ayarlıdır.

 Camii Vakitmatik



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266