Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Risale_i Nur (Said Nursi) (https://www.forum.medineweb.net/655-risale_i-nur-said-nursi)
-   -   ""said nursi kimdir?"" (https://www.forum.medineweb.net/risale_i-nur-said-nursi/18635-vequotvequotsaid-nursi-kimdirvequotvequot.html)

kamer34 24 Ocak 2011 21:50

""said nursi kimdir?""
 
“”Allahın selamı müminlerin üzerine olsun””

Said Nursiyi; doğumu,vefatı,fikirleri,vahdeti vucud anlayışı ve inb-i Arabi hakkındaki fikirlerini konu alan bir yazıdır .Bu yazımdan dolayı eleştiri etme hakkı tabiki vardır,yalnız bu eleştiriyi yaparken Allah`ın adaletini göz önünde bulundurmanızı istirham ediyorum.

“”Bismillahirrahmanirrahim””


1873’de Bitlis’in Hizan kazasının Nurs köyünde doğan Said Nursi, kendi hayatını ikiye ayırır. Nur risalelerini yazmaya başladığı 1926’ya kadar kendini “Eski Said” olarak görür. Daha sonra “Yeni Said” dönemi başlar. 9 yaşında din eğitimine başlayan, 21 yaşındayken “Bediüzzaman” ismiyle anılan Said Nursi, gençlik yıllarında belinden hiç eksik etmediği hançeri ve tipik Kürt giysileriyle din adamından çok savaşçıyı andırıyordu. Nitekim bu yıllarda tam bir dava adamıydı.

Önce II.Abdülhamit’e başvurarak Van’da bir üniversite kurmasını istedi. Ancak kendisini akıl hastanesinde buldu. O da Selanik’e gidip İttihat ve Terakki Cemiyeti ile ilişki kurdu.
İttihatçılardan uzaklaşıp İttihadı Muhammedi partisinin kurucuları arasında yer alan Said Nursi, 31 Mart Olayı’na karışmaktan idamla yargılanıp beraat etti. Kurtuluş Savaşı’nı destekledi. 1925’teki Şeyh Said isyanı nedeniyle hakkında soruşturma açılan, ardından Isparta’nın Barla nahiyesine sürülen Said Nursi için artık yeni bir dönem başladı.

Peşpeşe gelen sürgünlere, mahkemelere rağmen Said Nursi, politikaya fazla bulaşmamaya çalışıp, kendini halkını düşündüğü imanını yeniden kuvvetlendirmeye adadı. Bunun sonucunda Risalei Nur külliyatı ortaya çıktı.
Said Nursi 23 Mart 1960’da Urfa’da öldü ve Halilürrahman Camii’ne defnedildi. Fakat 27 Mayıs 1960 darbesinde sonra askerler onun naaşını alıp askeri bir uçakla Isparta’ya götürdü. O gün bugündür nerede gömülü olduğunu çok az kişi bilmektedir.
Ben bu konuyu da tasavvuf gerçekleri başlığı adı altında toplamayı amaçlamıştım fakat günümüzde geniş bir kesime hitap ettiği için üstad (!)' a ayrı bir başlık açmak istedim.

Said Nursi Celaleddin er-Rumi ve İbn-i Arabi‘deki gibi her ne kadar sapıklık içeren görüşler bulunmamasına üstelik kendisi yıllarca tağutların zindanlarında ve sürgünlerde hayatını geçirmesine rağmen kuran ve sünnete muhalif (sufisizm) düşünceleri ile Celaleddin er-Rumi ve İbn-i Arabi’yi de pek aratmamaktadır.

Şimdi bazı arkadaşlar merakla acaba Said Nursi hakkında ne iftiralar atacak diye düşünebilirler,ama şunu unutmamak lazım ki müslümanlar ancak ve ancak Allah’ın kitabına ve peygamberin yoluna uyan fikirleri benimserler,bu yola uymayan Hz. Ebubekir Sıddık dahi olsa müslümanlar objektif bir gözle konuyu ele almak durumundadırlar.Bu kaideyi hatırladıktan sonra Said Nursi’nin kutsallık atf ettiği Risaleyi Nur kitabından alıntılar yaparak fikirlerini kuran ve sünnet çerçevesinde değerlendirmeğe çalışacağız inşallah.
Günümüzde nurcu diye bilinen said nursi taraftarları çeşitli vakıflar dernekler altında faaliyetlerine devam etmekteler.

Said Nusri tarikatının mensuplarını beddüzaman lakabını kendisinden başkası için kullanılamaycağını bu sıfatın ilahi bir emir neticesinde kendisine verildiğini söylerler.Hatta said nursi evlenmediği için adeta onun sünneti imiş gibi telaki edilerek evlenmeyenler bile olmuşlardır.Şuan türkiyede olmayan fakat ilerlemiş yaşına rağmen evlenmeyen zatı herkes biliyor zaten.Evlenmemek küfürmü diyeceksiniz hayır,fakat bu evlenmeme zihniyetnin altında yatan sebebi görmek lazımdır.
Peygamber (sav)in evlenmeye teşvik ettiğini hepimiz biliriz.

Ebuzer (ra) dan rivayet edilen bir hadiste.
“”Rasûlullah (s.a.v.)in huzuruna Akkaf bin Bişr et-Temimi adında bir zat girmişti. Rasûlullah (s.a.v.)le Akkaf arasında şu konuşma geçti:

-Evli misin ya Akkaf?
-Hayır Ya Rasûlullah; cariyem bile yoktur.
-Cariyen bile mi yok? Halin vaktin yerinde değil midir?
-Halim vaktim iyidir zenginim ya Rasûlullah!
-O halde sen şeytanların kardeşisin. Eğer Hıristiyanlar arasında bulunsaydın onlara rahip olurdun. Nikah bizim sünnetimizdir. Sizin en şerlileriniz bekar olanlarınızdır””
(Ahmed b. Hanbel, Ebu Yala, İbnu Mende-Taberaniden nakille; Modern Çağda İslâmi Meseleler. Mevdudi.s.158, 159)

Said Nursi mensupları kendi üstadlarının evlenmemesini onun sünneti telaki ederek bu hadistende anlaşıldığı üzere üstadlarına verdikleri önemi Allah’ın Rasulü’ne dahi vermemişlerdir.
Said Nursi kitablarının bir çok yerinde İbn-i Arabi’ye düşüncelerin bazılarını küfür telaki etmiş olsada,her küfrün insanı dinde çıkarmyacağını savunmuş,onlara övgüler dolu kelimeler kullanmışıtır.Tıbkı Mustafa İslamoğlu gibi.İnsanı dinden çıkarmyan küfrün ne olduğunu bütün arkadaşlardan istirham ediyorum bunu bilenler açıklarlarsa çok memnun olacağımı ifade edeyim.

Nurcu mensupları Risalayi Nur külliyatını adeta ilahi bir kitap olarak telaki eder,onu türkçeye bile çevirmezler.Sebebi sorulduğunda cevapları türkçeye çevrildiği taktirde anlamını yitireceğini beyan ederler.Benim bildiğim kadarı ile bu külliyat halen türkçeye çevrilmeiştir,aksini bilen arkadaşlar var ise bu konuda bizleri aydınlatabilirler.Aslında bana göre türkçeye çevrilmemesinin sebebi külliyatın içerisinde bulunan sözlerin kurana ne kadar aykırı olduğunun bilinmek istenmemesidir.Halbuki ilahi kelam olan Allah’ın kitabı bile bütün dillere çevrilmiştir.

Şimdi vereceğim bilgiler tamamen kendi küllüyatından alıntılar yaparak mümkün olduğu kadar noktasına virgülüne dokunmadan aktaracığım kendi fikirleridir.O halde bu sözleri kuran ve sünnet ışığında etüt etmeye hazırmısınız.

Said Nursi’nin ilk iddası Risale-i Nur diye isimlendirdiği kitapları aslında kendi eseri olmadığını bu eseri kendi iradesi dışında yazdırıldığını söylemesidir.Böyle bir iddayı sanırım halen yaşamakta olan Cübbeli Ahmet hocanın Şeyhi Mahmut Ustaosmanoğlu (yani Mahmut güya efendi) Ruhul Furkan adlı eserinin giriş bölümünde yanlış hatırlamıyorsan uzun yıllar önce okumuştum idda etmektedir.Neyse konumuz o değil, o zatı daha sonra ele alacağım inşallah.Said Nursi Risale-i Nur eserinin kendisine yazdırıldığını

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi. s 30,93,192;Şualar/234; Asâyı Musa s.7;

Hemen hemen birçok eserinde uzun uzun anlatmaktadır.
Aslının vahiy olduğunu söylediği”” Celcelutiye”” adlı kitapta “Risal-i Nurların” Nur talebeleri “diye adlandırdığı talebelerin ve “Beddiüzzaman” lakabıyla kendisinin zikr edildiği anlatılır.

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi. s.103,108,109; Şualar. S.587,590,591,592;..)

Bu kitaplarına kuranın kuvvetle işaret ettiğini Hz.Ali tarafından ehimmiyet verildiğini hatta bu kitabın birçok yerini kendi isteği dışında yazdırıldığını şu ifadelerle izah eder.
“”Çok defa kalbime geliyordu,imam Ali (ra) “”risaletü’n- nura ve bilhassa “ayetü”l-kübra risalesine”ehimmiyet vermiş,diye sırrını beklerdim.lillahilhamd,o sır ihtal edildi...Ayetül-kübra Risalesini imam Ali (ra) keşfen görmüş,ehemmiyetle göstermiş””

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi. s.30; Risale-i Nûrun Kudsi Kaynakları.s.787)

Ben Celcelûtiye'yi okuduğum vakit, sair münacaatlara muhalif olarak kendim bizzat hissiyatımla münacaat ediyorum diye hissederdim. Ve başkasının lisanıyle taktirkarane olmuyordu. Benim için gayet fıtrî ve dertlerime alakadar ve tefekkürât-ı ruhiyeme hoş bir zemin oluyordu. Birkaç sene sonra kerametini ve "Risale-i Nur" ile münasebetini gördüm ve anladım ki; o halet bu münasebetten ileri gelmiş.

Hz. İmam Ali (r.a.), Tugadusiracunnuri fırkasiyle "Risale-i Nur"u tarihiyle ve ismiyle ve mahiyetiyle ve esaslariyle ve vazifesiyle gösterdikten sonra, Süryanice isimleri tâdâd (birer birer söyleyip sıralayarak (Yeni Lügat. Tâdât mad) ederek münacaat eder."

(Şualar. s.592; Asâyı Musa s.7; Sikkei Tasdiki Gaybi. Sekizinci şua.; Risale-i Nûrun Kudsi Kaynakları s.790,792).

Yine Hz. Ali (r.a.) ahir zamanda "Risale-i Nur"u dua ile ALLAH'tan niyaz ediyor, "Risale-i Nur'u medhü sena ediyormuş.

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi. sekizinci şua)

Ben bu sözlerin tamamını anlamadığım yani osmanlıcayı bilmediğim için bir müslüman kardeşimden anlamadığım kelimelerin tercümleri hususunda ondan istifade ettim. Gerçi zaten anladığımız sözlerinden dahi ne demek istediği açıkca ortada .
Şimdi biraz düşünelim peygamberin dahi ben gaybı bilmem dediği yerde güya Hz.Ali bu kitabın vasıflarını kendisine bildirdiğini idda etmek Allah’a ve Hz. Ali’ye bir iftira değilmi?Şianın sapmasının en önemli sebeplerinden birininde Hz.Peygamberin Hz.Ali’ye bir takım kimsenin bilmediği sırları verdiği inancı olmamışmıdır?Risalenin her satırına,nerdeyse mistik bir hava,batını bir anlam,ütopik bir düşüncesine rastlamak mümkündür.Aslının vahiy olduğu kitabının güya Hz.Peygamberimizin sağlığında Hz. Ali’ye yazdırdığını dahi söylemektedir.

(Şualar. s.588,590; Sikke-i Tasdik-i Gaybi. s.101 (sekizinci şua); Bkz: Risale-i Nûrun Kudsi Kaynakları. Abdulkadir Badıllı. s.749)

Önceleri zikir olarak kullanılan “Cevşen” adlı kitabı şimdilerde ise mabed bekçilerinin muskalar yaparak para kazanma kaynakları olmuş, hatta kürtçe yayın yapan Dünya tv kanalında nerdeyse her gece okunmaktadır.Üstadın (!) müridleri arasında üstadın (!) sünnetleri öyle bir hal almıştırki artık Peygamberimizin

sünnetleri adeta kaale alınmaz bir hale gelmiştir.
Bununlada yetinmeyen Said Nursi “Celcelelutiyenin”ve “Beddiüzzaman”süryanice karşılığı olmasından ötürü iradesinini dışında kendisine verildiğini şu sözleri ile ifade etmektedir."

“”Hem madem Celcelûtiye'nin aslı vahiy'dir. Ve esrarlıdır. Ve gelecek zamana bakıyor; ve gaybî umûr-u istikbâliyeden haber veriyor. Ve madem Kur'an itibariyle bu asır dehşetlidir ve Kur'an hesabiyle "Risale-i Nur" bu karanlık asırda ehemmiyetli hâdisedir. Ve sarahat (açıklıkla, şüpheye sebebiyet vermeyecek tarzda) derecesinde çok karine ve emarelerle "Risale-i Nur" "Celcelûtiye"nin içine girmiş, en mühim yerinde yerleşmiş...

"Celcelûtiye," Süryanîce bedî demektir. Ve bedî manasındadır. İbareleri bedî olan "Risale-i Nur" "Celcelûtiye"de mühim bir mevki tutup ekser yerlerinde tereşşuhatı görüldüğünden, kasidenin ismi ona bakıyor gibi verilmiş. Hem şimdi anlıyorum ki; eskiden beri benim liyakatım olmadığı halde, bana verilen "Bediüzzaman" lakabı benim değildi. Belki "Risale-i Nur"un manevi bir ismi idi. Zahir bir tercümanına ariyeten ve emaneten takılmış. Şimdi o emanet isim hakiki sahibine iade edilmiş..."
(Şualar. s.588,590; Sikke-i Tasdik-i Gaybi. S.108,109; Risale-i Nûrun


İbn Arabî ve Celâleddin er-Rumî'deki "Vahdetü'l-Vücûd" inancı, birtakım övgü ve yergiler ile tevil edilerek, Said Nursi tarafından da savunulur

(Mektubat. S.424,425; Lem-alar. S.38-45,299,300(9. ve 28. Lem-alar) Bkz. Teorik ve Pratik Açıdan Tasavvuf ve İslâm s.259,261)

"Fenafillah" hakkında da şunları söyler;

" Ehl-i tarikat ve hakikatca müttefikûn aleyh bir esas var ki:
Tarik-i hakda sülûk eden bir insan, nefs-i emmâresinin enaniyetini ve serkeşliğini kırmak için lazım gelir ki: Nazarını nefsinden kaldırıp şeyhine hasr-ı nazar ede ede tâ fenafişşeyh hükmüne gelir. "Ben" dediği vakit, şeyhinin hissiyatıyla konuşur ve hâkeza... tâ fenafirresul, fenafillaha kadar gider.."

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi. s.122)

Said Nursi vahdedi vucut anlayşının çok yüce bir meşrep olduğunu vurgulamış fakat bunun avam tabakasına anlatılmaması gerektiğini söylemiştir.Said Nursi her ne kadar bazı cümlelerinde İbn-i Arabi’nin bazı görüşlerini küfür olarak ad etsede bazı yerlerdede ona (Hatemül Evliya) yani veliler üstü olarak ad etmiştir.

."(Teorik ve Pratik Açıdan Tasavvuf ve İslâm s.260,261,155 (Lem-alar.s.38-45,299,300-9.ve 28. Lem-a; Mektubat.s. 424,))

Said Nursi kuranın otuz üç ayetinin kendi Risalelerine işaret ettiğini bakın şu sözlerle ifade eder.

“”Sözler adedince otuz üç âyet, hem manasıyla, hem cifirle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa icmalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç âyet müttefİkan "Risale-i Nur"u remizleriyle gösterdiği, hayal meyal görüldü..."

(Sikke-i Tasdik-i Gaybi s.61; Risale-i Nûr-un Kudsi Kaynakları.
s.790; Hakkın Müdafaası Sabahaddin Aksakal Yeni Asya yay.s.214 - 227; Bkz. Diyanet vakfı.ısl. Ans.C:7 Cefr Mad. S.215;C:10 Ebced Mad. S.68; Risale-i Nûr-un Kudsi Kaynakları. s. 790-792-)

Said Nursi kendisine alenen bir kitap inmediğinden kendi yazmış olduğu beşeri kitapları Allah’ın mukkades kuran-ı kerimine ve Allah’a iftira ederek delil göstermeye çalışmıştır.Geçmiş kavimlerde din adamları sözlerini kendi insanlara etki edemeyceğini anlayınca bu sözlerine mistik bir hava katıp bunun Allah katında olduğunu idda etmişlerdir.Aklıma yahudi ve hıristiyanlar hakkında inen şu ayet geldi.Mealen

“”Onlar birşey söylerken ağızlarını eğip bükerler ki siz onları Allah’ın katında geldi diye sanasınız”

Şeyh Said kıyamının önündeki en büyük engellerden biride Said Nursi’dir.Şeyh Sait itaat terakicilerin (ergenekoncuların) müslüman olmadıklarını bunlara karşı tüm müslümanların kıyama kalkmaları gerektiğini söylerken,Said Nursi Van ve çevresinde bunların (iattat terakicilerin)müslüman olduklarını bunlara karşı kurşun atılması cehennemliğin işaretidir,diyerek insanları Şeyh Saide karşı harekete geçirmiştir.

Ben hep şuna dikkat etmişimdir,eğer bir alim yada din adamı tağutların devlet eliyle kutsanıp bir yere getiriliyorlarsa ben o işten hep kıl kapmışımdır.Gerçi ergenkoncular Said Nursiye bile tahammül edememişlerdir,fakat onu öldürmemişlerdir de.Diyeceksiniz ki günümüzde İmam-ı Azamı da tağutlar mezhep olma izni vermişlerdir,fakat şunu unutmamak lazım bugün İmam-ı Azam’ın siyasi görüşleri asla ve asla gün yüzüne çıkarılmamaktadır.Günümüzdeki insanlara bir mezhep lazımdı, onlarda İmam-ı Azam’ın siyasi görüşlerini arka plana alarak insanların tamamen onun fıkhı görüşleri üzerine yoğunlaştırmaya koyuldular.

KAMER34

Medine-web 24 Ocak 2011 22:55

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
yazının hepsini okudum.yazıda o kadar korkunç iddialar var ki,yenilecek yutulacak cinsten değildir.üstada peşin hükümlü yaklaşımınız o kadar aşikar ki.üstad(!) şeklinde yazmanız bile sizi ele veriyor.ben bir yazarı okurken mümkün olduğu kadarıyla yazarı görmeden bilmeden kimin eseri olduğunu öğrenmeden okumaya çalışırım ki,kafamda ki yazar profili ile hareket etmeyıp eserini okuyayım.üstelik bu iddiaların çoğu mışmışlı..

Bediüzzaman ile hemşeriyim. onunla aynı ırk aynı dinden olduğum için Allaha binlerce şükür ediyorum.risalei nuruda okuduğum için Allaha şükür ediyorum.

bu notlardan sonra üstada neden bu kin,neden bu garez ve neden bu saldırı diye araştırırken ,şunlar karşımıza çıkıyor ;
1-üstad kürttür (bazı psikopatlar için en iyi kürt ölü kürttür) hatta sizin bahsettiğiniz o ileri yaştaki bekar ve turancı dadaş alim;"üstadın talebesiyim ama kürt olduğundan,gidip elini öpmeyı kendime yediremedim!"der.

2-üstad koyun alim kesiminden değil,mücahit alim kesimindendir..çocuk yaşta iken meclis kürsüsünde namaz kılmayan haindir ve hainin hükmü merduttur diye cesaret eden ender alimdir.zekidir korkusuzdur,tağurun işine gelmez bu!

3-86 yıllık ömründe islam davasına kendini adamış,evliliği bırakın bir tarafa,ömrü esarette,sürgünde,hapiste geçmiş,sıcak çorbaya muhtaç bırakılmış bir alimin,neden evlenmedi ithamına maruz kalması bile gülünç ve vicdana sığmayan bir soru.söylermisiniz 86 yıllık ömründe rahat bırakıldığı 3 ay varmı ?! bir ömür hapse zindana sürgüne esarete mahkum edeceksiniz ve neden evlenmedi diyeceksiniz.aklıma şu fıkra geldi;

Bir bilim adamı pirelerle deney yapıyor. Pireye "Sıçra" diyor. Pire sıçrıyor Pirenin kanatlarını
koparıyor ve "Sıçra" diyor, pire yine sıçrıyor!..
Raporunu şöyle yazıyor; "Pire kanatlarını kopmuş olarak zıpladı."
Ayaklarını koparıyor ve "Sıçra" diyor, pire zıplayamayınca 2. raporu şöyle yazıyor;
"Pirenin ayakları kopunca kulakları duymuyor."

böyle işte...!

4-her akıllı insan biliyor ki,Allah ilimde samimi olana bilmediğini de öğretir.rüya olur ilham olur adını ne koysanız koyun.akla mantığa insan fıtratına aykırı değildir.üstad kalbime ilham edildi demesini şirk gören zihniyete tek sözüm "peşin hükümlü olmak sizi kör etmiştir". demek düşer.sıradan bir besteci bile şarkılarını ilhamlarını rüyasında aldığı meşhur bir tecrübedir.saçlarım adedi kadar başım olsa her gün birisini kesseler kurana feda olsun diyen bu büyük mücahide isnat ettiğimiz ithamlara bakın:( vanda kale uçurumuna yuvarlanırken o can havliyle ölüme giderken DAVAMMMM!!! diye bağıran bu alime ithamlarımıza bakın :(

5-üstadın fikirlerini anlatmak için,kendine has bir dili şivesi vardır.eserleri kürtçe türkçe osmanlıca arapça karışımı bir dil ile yazılmıştır.nur talebeleri ve nur talebesi olmadığım halde eserlerini anlamakta zerre güçlük çekmiyorum.kürt olduğu için elini öpmek bana ağır geldi diyen gülencilerin tercümesine inanmıyorum güvenmiyorum.ve çeşitli yayın evleri tarafından sadeleştirilen risalei nur hali hazırda orjinal değildir bunuda bilmenizi isterim.bizdeki eski orjinal eserlerinde,üstadın tüm makale ve yazılarının altına said kürdi yazılırken ,tercümecilerin samimi dürüst ve artniyetsiz(!) tercümeleri said nursi olarak değişmişlerdir.üstadın çoğu fikirleri terbiye edilmiştir(!!!!).

6-üstad,şeyh said kıyamında,halkın müslüman olduğunu,türk kürt çerkez arnavut araplardan oluşan askerlerin karşılıklı silah çekmesi caiz olmadığını,kıyam olacaksa bu ilmi kiyam olmalı,din hayatın hayatı hem nuru hem esası ihyayı dinle olur şu milletin ihyası diyerek,çözümü eğitimli müslümanlarda araması,hep yalnış anlaşılmıştır.bilinçsiz,ilimsiz müslümanların kıyamını gördük!!! üstadın haklılığınıda...

not : hayrı abi sakın yalnış anlamıyın.size saygım sevgim bakidir.sizle işim yok,sizin düşüncelerinizle kavga etmeye devam edeceğim.

saygılar..

kamer34 24 Ocak 2011 23:24

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
selamun alyekum

Muhsim Abim

Öncelikle şu hususu belirteyimki ben hem babadan hemde anne tarafından kür oğlu kürdüm.

En iyi kürt ölü kürttür diyenlerede önce Allahın sonra sizin sonrada benim lanetleri üzerlerine olsun.

Bak güzel abim ben alimlere toz kondurmyan bir insanım fakat bazı alimlerin sözleri islama aykırı ise onlanrıda yermekten geri durmam.Biz müslümanların en büyük özelliklerinden biride objektif olabilmemizdir.

Şimdi ben o sözlerin sahibini nerdeyse yorum yapmadan fikirlerini kendi yazmış olduğu kitaplarından alıntı yaparak konuyu işledim.Eğer o sözler Said Nursiye ait değildir derseniz o başka.Dipnotlarını verdiğim kaynaklarını ortaya koyar o sözlerin öyle olmadığını hep birlikte görürüz inşallah.

Benim Said Nursiye karşı nasıl bir önyargım olabilirki çünki bende kürdüm Vanlıyım

Birde bak güzel abim sait nursi niye evlenmemiş diye eleştirmedim onun takip edenleri eleştirdim iyi bak abim
Özelliklede vurguladım dedimki evlenmemek küfür değildir iyi bakarmısın abim

O zata gelince evet o zat aynen Said Nursinin kürd olduğunu içine sindirememiştir.

Şimdi mesele o sözler ve düşünceler husunda kuran ve sünnete göre değerlendirmek.

Hatta ben Said Nursinin vahdedi vucud düşüncesinede dokunmadım oda ayrı bir konu.Siz daha çok O sözleri açarsanız konu inanın daha güzel anlaşılır.Bu sözler ona aitmi değilmi.


Medine-web 24 Ocak 2011 23:40

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
“”Sözler adedince otuz üç âyet, hem manasıyla, hem cifirle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa icmalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç âyet müttefİkan "Risale-i Nur"u remizleriyle gösterdiği, hayal meyal görüldü..."

elimdeki eserde aynen ibare şu :

“”Sözler adedince otuz üç delil, hem manasıyla, hem işaretiyle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa hayalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç delil ittifakla "Risale-i Nur"u kuranın hadimi olarak gösterdiği, hayalen görüldü..."


bendeki orjinal eser ile terbiye edilmiş eser arasındaki farka bak.bu örnekle yetineyım.

ben bediüzzamanı başıma taş ederim.eserlerinide önemli kaynaklarımdan biri bilirim.ama nurÇu değilim.

iklimya 24 Ocak 2011 23:42

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
Benim bu sitede anlamadıgım sey, herkes boyundan büyük işlere kalkısıyor, biri müfessir olma sevdasında biri alimleri yerme sevdasında.
Yahu saidi nursi kötü, mevlana kötü, arabi kötü... be kardesim peki iyi olan alim kim?
Allah yolunda türlü cefalara katlanıp, din-i mubin islamın yücelmesi için canını disine takmıs bu insanları lekelemek hangi edep ahlak kaidesine uyar. İnsanların beyinlerini size ait olan bulanık görüslerle mesgul etmeyin.
Haa bu arada "Herkesin haddini bildirecek birisi vardır" bunu da unutmayalım...

kamer34 24 Ocak 2011 23:55

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
“”Sözler adedince otuz üç âyet, hem manasıyla, hem cifirle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa icmalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç âyet müttefİkan "Risale-i Nur"u remizleriyle gösterdiği, hayal meyal görüldü..."

elimdeki eserde aynen ibare şu :

“”Sözler adedince otuz üç delil, hem manasıyla, hem işaretiyle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa hayalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç delil ittifakla "Risale-i Nur"u kuranın hadimi olarak gösterdiği, hayalen görüldü..."


bendeki orjinal eser ile terbiye edilmiş eser arasındaki farka bak.bu örnekle yetineyım.

ben bediüzzamanı başıma taş ederim.eserlerinide önemli kaynaklarımdan biri bilirim.ama nurÇu değilim.
[/QUOTE]


MUSİN ABİM BU SÖZLERİ TAM AÇARMISINIZ
bu vermiş olduğum meal ile sizin vermiş olduğunuz orjinalı arasında ne fark var abim

ayetin bir nalamıda delil değilmi.şu cümlye bakarmsınız
Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç delil ittifakla "Risale-i Nur"u kuranın hadimi olarak gösterdiği, hayalen görüldü..." bu cümle sizin verdiğiniz cümle benim verdiğimle cümle ile ne farkı var

“”Sözler adedince otuz üç âyet, hem manasıyla, hem cifirle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa icmalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç âyet müttefİkan "Risale-i Nur"u remizleriyle gösterdiği, hayal meyal görüldü..."

elimdeki eserde aynen ibare şu :

“”Sözler adedince otuz üç delil, hem manasıyla, hem işaretiyle, "Risale-i Nur"a işaretleri, uzaktan uzağa hayalen görüldü. Ayrı ayrı tarzlarda otuz üç delil ittifakla "Risale-i Nur"u kuranın hadimi olarak gösterdiği, hayalen görüldü..."

Medine-web 24 Ocak 2011 23:59

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
bu ayettir(haşa) demek ayrıdır.bu kurandan,Resulullahtan,ilmin şehri hz aliden beslenen risalei nur,islam, kuran hizmetçisidir demek ayrı.
biraz tefekkür lütfen..

Medine-web 25 Ocak 2011 00:02

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
birisi deseki sevgilimi hayalen gördüm,gece başımdaydı sabaha kadar sohbet ettim.....
birisi dese ki akşam bir konuda tıkandım,gece ilham aldım sağlıklı karar verdim .........
biri dese ki ezberlediğim yasini cemaatin öününde okurken anında tıkandım,ve gözümün önüne geldi devam ettim...
DERSE....
bunlar şirkmi olur ?

kamer34 25 Ocak 2011 00:07

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 115152)
bu ayettir(haşa) demek ayrıdır.bu kurandan,Resulullahtan,ilmin şehri hz aliden beslenen risalei nur,islam, kuran hizmetçisidir demek ayrı.
biraz tefekkür lütfen..



Ben onlar ayettir demedim kendisi söylüyor.
Benim risaleyi nur kitabıma 33 ayet işaret etmiştir diyor

Bunlarım yazdığım şeyler değil bana yazdırıldı diyor ben bişey isnad etmiyorum

Üstelik onun hakkındaki düşüncelerimide hiç bir zaman gizlemedimki üstad (!) manalı vermiş olayım eğer o Sözler kendisine ait değilse yada sözlerini yanlış anlamışsam o zaman hemen sözümden dönmeye hazırım inan buna

Ben allha gerçek manada iman etmişim hiç bir taasup bana imanımdan taviz veremyecek inşallah
güzel abim SAYGILAR

kamer34 25 Ocak 2011 00:13

Cevap: ""said nursi kimdir?""
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 115153)
birisi deseki sevgilimi hayalen gördüm,gece başımdaydı sabaha kadar sohbet ettim.....
birisi dese ki akşam bir konuda tıkandım,gece ilham aldım sağlıklı karar verdim .........
biri dese ki ezberlediğim yasini cemaatin öününde okurken anında tıkandım,ve gözümün önüne geldi devam ettim...
DERSE....
bunlar şirkmi olur ?

BAK abim çok güzel özetlemişsiniz

Burdaki olay bir dizi kitap olayı ve bu kitaplara kutsallık atf edilmiştir.açıkca yada ben yanlış anlamışım diyorki

Peygamberimiz bizzat hz. Aliye bunları yazdırdı oda bana yazdırdı diyor bu ne demek

Birde beinmim kitaplarıma 33 ayet işaret ediyor diyor bunlar hangi aytler sayın abim

HZ.YUSUFUN RÜYASI VAHY İDİ DOĞRU
AMA O BİR PEYGAMBERDİ RÜYA DIŞINDADA VHY ALIYORDU

Bunu said nursi içinde söyleyebilirmiyiz.


SAAT: 16:06

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306