Medineweb Forum/Huzur Adresi
Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAKARYA İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi:  24 Aralık 2013 (14:27), Konuya Son Cevap : 17 Nisan 2014 (19:48). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 24 Aralık 2013, 14:27   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:31
Mesaj: 5.132
Konular: 933
Beğenildi:267
Beğendi:0
Takdirleri:61
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Sakarya ilitam TEFSİR-SORULAR

Sakarya ilitam TEFSİR-SORULAR

TEFSİR-SORULAR
1 )
Ahkâmu’l-Kur’ânisimli tefsirde ele alınan âyetlerin sayısı ne kadardır?


1050
1040
1000
950
750

)
Suyûtî hayatı boyunca kaç hadis ezberlemiş vekendisinin hadis ilminde aşağıdakimertebelerden hangisine ulaştığını ifade etmiştir?


100.000/müceddidliğe
250.000/müçtehitliğe
150.000/mehdiliğe
200.000/müçtehitliğe
1.000.000/mehdiliğe

4 )
Derveze’nin et-Tefsîru’l-Hadis adındaki tefsirihangi tefsir ekolünden sayılır?


Rivayet
Dirayet
Tasavvufi
Edebi
Ahkam

Suyûtî’nin ‘ikinci babam’ dediği hocasının isminedir?


Cassâs
Râzî
Kâfiyeci
Seyfeddin ibn Kutluboğa
Kâdılkudât İzzeddin el-Kinânî


1 )
Ahkâmu’l-Kur’ânisimli tefsirde ele alınan âyetlerin sayısı ne kadardır?


1050
1040
1000
950
750


2 )
Aşağıdakilerdenhangisi Cassas’ın eserlerinden birisidir?


Te’vîl-i Âyi’l-Kur’an
Mefâtîhu’l-Gayb
Kitâbu Cevâbâti'l-Mesâil.
Envâru’t-Tenzîl
Tefsîru Edebi'l-Kâdî

Âyetteki خمرهنkelimesine Derveze yukarıdaki metne göre hangi anlamı vermiştir?


Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların başlarından aşağıya sarkıttıkları veya başlarına örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların örtündükleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların sırtlarını örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların dışarıda giydikleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların yakalarını kapattıkları şeydir.
et-Tefsiru’l-Kebir
Tevîlâtu’l-Kur’ân
Mecme’u’l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân
Mehasinu’t-Te’vil
Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
5 )
ولا تنهرهما أي :لا تزجرهمابإغلاظ وصياح âyetteki ولا تنهرهما kelimesinin anlamı aşağıdakilerdenhangisinde doğru verilmiştir?


O ikisini kabaca ve yüksek sesle azarlama
O ikisine küfretme
O ikisine iyilikten geri durma
O ikisine duadan geri durma
Yaşlandıklarında onlara iyilik etmekten geri durma

Aşağıdaki metne göre salatınanlamı nedir?
إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَىالنَّبِيِّ [الْأَحْزَابِ: 56] الْآيَةَ، إِنَّ الصَّلَاةَ مِنَ اللَّهِ فِيهَذِهِ الْآيَةِ الرَّحْمَةُ، وَمِنَ الْمَلَائِكَةِ الِاسْتِغْفَارُ، وَمِنَ الْمُؤْمِنِينَالدُّعَاءُ
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir

3 )
فقل لهم قولا ميسورا âyetinin anlamı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme

Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
2 )
Tabersi’nin tefsiri aşağıdakilerden hangisidir?


et-Tefsiru’l-Kebir
Tevîlâtu’l-Kur’ân
Mecme’u’l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân
Mehasinu’t-Te’vil
Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm

Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
Salat, ALLAH’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
Salat, ALLAH’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır
Salat, ALLAH’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir
Âyetteki خمرهنkelimesine Derveze yukarıdaki metne göre hangi anlamı vermiştir?


Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların başlarından aşağıya sarkıttıkları veya başlarına örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların örtündükleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların sırtlarını örttükleri şeydir.
Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların dışarıda giydikleri şeydir.
Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların yakalarını kapattıkları şeydir.
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe 7. ayetle ilgili yukarıdaki tefsirine göre aşağıdakiyargılardan hangisi yanlıştır?

İman etmek de antlaşmaya bağlı kalmak da takvanın bir gereğidir
Şirk koşmak ALLAH’a ihanet olduğundan müşriklerle yapılan antlaşmaya bağlı kalınmaz
Antlaşmaya bağlı kalmak müttakilerin niteliklerinden biridir
Müminler, antlaşmaya sadık kalan müşriklere dokunmaz
Takva, verilen sözün yerine getirilmesini gerektirir

3 )
(لا يرقبون في مؤمنإلا ولا ذمة وأولئك هم المعتدون ) هذا تنبيه على الوصف الموجب للعداوة وهو الإيمان
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe, 9. ayetle ilgili yukarıdakiyorumundan aşağıdakilerden hangisi anlaşılır?


Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar

5 )
Nahiv üstadı Sîbeveyh’e büyük bir sevgibesleyen, talebelerine başlangıçta mutlaka onun “el-Kitâb”ını okutan müfessirkimdir?


Fahreddin Râzî
İbn Atıyye
Kâdî Beydâvî
Ebû Hayyân el-Endelüsî
Ebussuûd Efendi

Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar
4 )
Aşağıdaki müellif-eser eşleştirmelerindenhangisi doğrudur?


Fahreddin Razî → el-Bahru’l-muhît
İbn Atıyye→ Rûhu’l-me‘ânî
Seyyid Kutub→ et-Tahrîr ve’t-tenvîr
Zemahşeri→ Esâsü’l-belâğa
Ebussuûd Efendi→ el-Keşşâf

3 )
(لا يرقبون في مؤمنإلا ولا ذمة وأولئك هم المعتدون ) هذا تنبيه على الوصف الموجب للعداوة وهو الإيمان
MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe, 9. ayetle ilgili yukarıdakiyorumundan aşağıdakilerden hangisi anlaşılır?


Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler
Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar

MüfessirEbû Hayyân’ın Tevbe 7. ayetle ilgili yukarıdaki tefsirine göre aşağıdakiyargılardan hangisi yanlıştır?

İman etmek de antlaşmaya bağlı kalmak da takvanın bir gereğidir
Şirk koşmak ALLAH’a ihanet olduğundan müşriklerle yapılan antlaşmaya bağlı kalınmaz
Antlaşmaya bağlı kalmak müttakilerin niteliklerinden biridir
Müminler, antlaşmaya sadık kalan müşriklere dokunmaz
Takva, verilen sözün yerine getirilmesini gerektirir
O ikisini kabaca ve yüksek sesle azarlama
O ikisine küfretme
O ikisine iyilikten geri durma
O ikisine duadan geri durma
Yaşlandıklarında onlara iyilik etmekten geri durma
Onlara bol bol dua et
Onlara asla kötü söz söyleme
Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle
Onlara bir şeyler vaad et
Onları geri çevirme
İsrailiyata yer vermesi
Zayıf hadisleri kullanması
Modernist yorumlar içermesi
Nüzul sırasına göre tefsir etmesi
Çok detaya girmesi
5 )
Aşağıdakimetin hangi konu üzerinde durmaktadır?
الم قَالَ الشَّعْبِيُّوَجَمَاعَةٌ: الم وَسَائِرُ حُرُوفِ الْهِجَاءِ فِي أَوَائِلِ السُّوَرِ مِنَالْمُتَشَابِهِ الَّذِي اسْتَأْثَرَ الله بِعِلْمِهِ، وَهِيَ سِرُّ الْقُرْآنِ،فَنَحْنُ نُؤْمِنُ بِظَاهِرِهَا وَنَكِلُ الْعِلْمَ فِيهَا إِلَى اللَّهِتَعَالَى، وَفَائِدَةُ ذِكْرِهَا طَلَبُ الْإِيمَانِ بِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍالصِّدِّيقُ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] [2] : فِي كُلِّ كِتَابٍ سِرٌّ وَسِرُّ اللهفِي الْقُرْآنِ أَوَائِلُ السُّوَرِ.وَقَالَ عَلِيٍّ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] :أَنَّ لِكُلِّ كِتَابٍ صَفْوَةٌ وَصَفْوَةُ هَذَا الْكِتَابِ حُرُوفُ التَّهَجِّي


5 )
Aşağıdakimetin hangi konu üzerinde durmaktadır?
الم قَالَ الشَّعْبِيُّوَجَمَاعَةٌ: الم وَسَائِرُ حُرُوفِ الْهِجَاءِ فِي أَوَائِلِ السُّوَرِ مِنَالْمُتَشَابِهِ الَّذِي اسْتَأْثَرَ الله بِعِلْمِهِ، وَهِيَ سِرُّ الْقُرْآنِ،فَنَحْنُ نُؤْمِنُ بِظَاهِرِهَا وَنَكِلُ الْعِلْمَ فِيهَا إِلَى اللَّهِتَعَالَى، وَفَائِدَةُ ذِكْرِهَا طَلَبُ الْإِيمَانِ بِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍالصِّدِّيقُ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] [2] : فِي كُلِّ كِتَابٍ سِرٌّ وَسِرُّ اللهفِي الْقُرْآنِ أَوَائِلُ السُّوَرِ.وَقَالَ عَلِيٍّ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] :أَنَّ لِكُلِّ كِتَابٍ صَفْوَةٌ وَصَفْوَةُ هَذَا الْكِتَابِ حُرُوفُ التَّهَجِّي


Müteşabihlerden
Garibu’l-Kur’ân’dan
Ahkamdan
Huruf-u Mukattaadan
İsrailiyattan

4 )
Derveze’nin eseri en fazla hangi açıdan tenkidemaruz kalmıştır?


İsrailiyata yer vermesi
Zayıf hadisleri kullanması
Modernist yorumlar içermesi
Nüzul sırasına göre tefsir etmesi
Çok detaya girmesi

)
( بَرَاءَةٌمِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِينَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ) و المعنى : أن اللّه و رسوله قد برئا من العهد الذيعاهدتم به المشركين و أنه منبوذ إليهم.
MüfessirZemahşerî’nin Tevbe 1. ayetle ilgili yukarıdaki yorumunda yer alan (و أنهمنبوذ إليهم ) ifadesinin anlamı nedir?


ALLAH ve Resûlü’nün müşriklerle yapılan antlaşma ile bir ilişkisi kalmamıştır
Müşriklerle yapılan antlaşma bozularak tümüyle müşriklere iade edilmiştir
Müşriklerle yapılan antlaşma ikinci bir emre kadar askıya alınmıştır
Müşriklerle yapılan antlaşmanın sürdürülmesi imkanı kalmamıştır
Müşriklerle yapılan antlaşmanın bozulmasının sorumlusu müşriklerdir

3 )
Suyûtî’nin, müfessirlerin biyografilerini anlattığıeserinin adı nedir?


et-Tahbîr fî Ulûmi’t-Tefsîr
el-İtkân fî ‘Ulûmi’l-Kur’ân
el-İklîl fî İstinbâti’t-Tenzîl
Katfü’l-Ezhâr fî Keşfi’l-Esrâr
Tabakâtü’l-Müfessirîn
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 84 8297 23 Mayıs 2015 20:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar sms 2 2138 10 Mayıs 2015 15:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 1258 10 Mayıs 2015 15:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 3398 30 Nisan 2015 13:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 1498 19 Nisan 2015 14:45

Alt 14 Nisan 2014, 16:13   Mesaj No:2
Avatar Otomotik
Durumu:ganereman isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 41412
Üyelik T.: 14 Nisan 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 1
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Sakarya ilitam TEFSİR-SORULAR

hay Allah cevaplar yok mu
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Nisan 2014, 19:48   Mesaj No:3
Avatar Otomotik
Durumu:Burak efe isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 41744
Üyelik T.: 17 Nisan 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 1
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Sakarya ilitam TEFSİR-SORULAR

lazım mı cevaplar
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Forum Ana Kategori Başlıkları

Cevaplar Son Mesajlar
Sakarya ilitam hadis metinleri çıkmış sorular Medineweb SAKARYA İlitam 0 24 Aralık 2013 14:26
Sakarya ilitam İLKÇAĞ FELSEFE TARİHİ ÇIKMUŞ SORULAR-2 Medineweb SAKARYA İlitam 0 24 Aralık 2013 14:14
Sakarya ilitam TEFSİR FİNAL-2013 Medineweb SAKARYA İlitam 0 24 Aralık 2013 14:13
Sakarya ilitam arapça çıkmış sorular Medineweb SAKARYA İlitam 6 23 Aralık 2013 13:33
Sakarya ilitam KELAM-1 VİZE-QUİZ ÇIKMIŞ SORULAR Medineweb SAKARYA İlitam 0 22 Aralık 2013 19:07

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

Medineweb Alemdarhost sunucularında barındırılmaktadır.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283