Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Namaz-Abdest-Teyemmüm

Konu Kimliği: Konu Sahibi Seleme,Açılış Tarihi:  19 Nisan 2009 (03:23), Konuya Son Cevap : 19 Nisan 2009 (03:23). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 19 Nisan 2009, 03:23   Mesaj No:1
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Seleme isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 556
Üyelik T.: 11 Kasım 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 829
Konular: 194
Beğenildi:13
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Hanefi Mezhebi: Seferi Olmak Ne demektir?

Hanefi Mezhebi: Seferi Olmak Ne demektir?

Sefer ve Müsaferet, lügatta herhangi bir mesafeye gitmektir Bunun karşıtı "ikamet"dir Din yönünden sefer, belli bir uzaklığa gitmektir Bu da orta bir yürüyüşle üç günlük (onsekiz saatlik) bir uzaklıktan ibarettir, Buna: "Üç merhale" de denir Orta yürüyüş, piyade yürüyüşüdür Kafile halinde develerle olan yürüyüşlerde ise orta yürüyüş, deve yürüyüşüdür

Denizlerde de, yelken gemileri ile havanın mutedil olması esas alınır İşte karalarda böyle bir yürüyüşle, denizlerde de mutedil bir havada yelkenli bir gemi ile onsekiz saat sürecek bir uzaklık "Sefer Müddeti" sayılır

Demek ki bu yolun yalnız gidilecek mesafesi muteberdir Yoksa gidip dönülmesine ait mesafesi muteber değildir

Vatanında veya vatan hükmünde olan bir yerde oturan kimseye "Mukîm" denir Böyle bir yerden çıkıp en az onsekiz saatlik bir mesafeye gitmeye başlamış olan kimseye de, din deyiminde "Misafir=Yolcu" adı verilir

Yolculuk hali, esasen zorluk ve sıkıntıdan boş kalmaz Bunun için dinimiz yolcular için bazı kolaylıklar göstermiştir Yolculukda gece-gündüz devamlı olarak yola devam edilemez Dinlenmeye ihtiyaç görülür Bunun için fıkıh kitablarında üç gün üç gece diye sefer müddetini göstermek buna aykırı değildir Bu bakımdan bir günlük normal yürüyüş, ortalama olarak altı saat kabul edilmiştir Bazı yolculuklarda zahmet ve meşakkat olmasa da, hüküm şahsa değil, cinse göre olacağından sefer hükmü bütün yolculuk hallerini kapsar

Fıkıh alimlerinden bazılarına göre, sefer müddeti onsekiz fersahlık bir mesafeden ibarettir Bir fersah, üç mil ve her mil de 20 dakika sürecek olsa, onsekiz fersah "18" saat etmiş olur

Bir fersah, on iki bin adım, bir mil de dörtbin adım sayılmaktadır Bununla beraber fersahlar düz yerler ile dağlık yerlerde ve dereliklerde bulunan durumlara göre değişir Düz bir arazide bir fersah mesafe bir saatte alınabileceği halde, dağlık bir yerde böyle bir mesafe bir saatte alınamaz Onun için bu konuda fersah bir ölçü sayılmamalıdır Şu da var ki, fersah esas alındığı takdirde bir çok meseleler çözümlenmiş olur

Örnek: Tren ve uçakla olan yolculuklarda, gidilecek yerin kaç fersah olduğu göz önüne alınır En az onsekiz fersahlık bir mesafeye gidilecek olursa, sefer müddeti gerçekleşmiş olur Sefer hükmü uygulanmaya başlar Böylece taşıtların yürüyüş halini göz önünde bulundurmaya gerek kalmaz

(Doğrusu üç İmam da bu fersah şeklini kabul etmişlerdir İmam Malik ile İmam Ahmed'e göre, sefer müddeti "16" fersahdır On altı fersah da 48 mildir Bir mil ise altı bin el arşınıdır Buna göre sefer müddeti, seksen kilometre ile altıyüz kırk metreye ulaşmış olur İmam Şafiî'nin ilk görüşüne göre bir gün bir gecedir Son görüşüne göre ise, "48" mildir)

Gidilecek bir yerin hem karadan, hem de denizden yolu bulunsa, yolcunun gideceği yol esas alınır Bir beldeye deniz yolu ile on iki saatte ve kara yolu ile onsekiz saatte gidilecek olsa, karadan gidenler misafir sayılır, denizden gidenler sayılmaz O yerin karadan iki yolu bulunduğu takdirde de hüküm böyledir Sefer mesafesinde bulunan yoldan gidenler ancak misafir sayılır

Yolculuk hükmünün uygulanması, oturulan yerin yola çıkıldığı yöndeki evlerinden ayrıldıktan ve en az üç günlük bir vere gidilmesine niyet edildikten sonra başlar Onun için bu evler tamamen geçilmedikçe ve sefere niyet edilmedikçe, sefer hali başlamış olamaz

Bir beldenin kenarlarında olup "Fina-i Mısır" denilen yerler de o beldeden sayılır Bunlar çoğunlukla bir ok atımından (dört yüz adımdan) az bir mesafe teşkil ederler Belde ile bunlar arasında tarlalar ve bostanlar bulunmadıkça beldenin ekleri ve tamamlayıcıları sayılırlar Onun için bunları da geçmek gerekir ki, yolculuk hükmü başlamış olsun

Şehrin dışındaki bağlar ve bostanlar, bekçilere ve bostancılara ait ev ve kulübeler şehirden sayılmaz

Büyük İslam İlmihali
Müellifi : Ömer Nasuhi Bilmen
__________________
Dünyayı Güzellik Kurtaracak.
Bir İnsanı sevmekle başlayacak herşey...
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Seleme 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Üniversiteli Bayanla Geçinme Sanatı İslamda Kadın ve Erkek mehmet akif2 20 8673 20 Mayıs 2009 18:42
Üniversiteli Erkekle Geçinme Sanatı İslamda Kadın ve Erkek mehmet akif2 1 2279 20 Mayıs 2009 18:35
A.Hakan'dan Döneklik Konferansı Serbest Kürsü kurtmehmet 4 2225 10 Mayıs 2009 19:54
Hanefi Mezhebi: İslamda Kazanç Zekat-İnfak Seleme 0 2192 19 Nisan 2009 03:52
Hanefi Mezhebi: Alışveriş İlmihal Bölümü Seleme 0 2265 19 Nisan 2009 03:51

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Hanefi Mezhebi: Seferi Olmanın Hükümleri Seleme Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 19 Nisan 2009 03:22
Hanefi mezhebinde seferi namaz hakkında genel bilgi MERVE DEMİR Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 10 Nisan 2009 10:45
Seferi olmanın şartları nelerdir? Seferi olduğumuz halde farz namazları aynen olduğu KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 16:31
Allah’tan razı olmak ne demektir? MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 09 Nisan 2009 09:04
Hanefi Mezhebi Seleme İslam/Dinler/Mezhepler 2 23 Ağustos 2008 11:47

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.