Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.PEYGAMBERLER-ASHAB-I KİRAM-ALİMLER.::. > Peygamberler-Ashab-ı Kiram-Alimler > Alimler(Rh)

Konu Kimliği: Konu Sahibi KayıpKentli,Açılış Tarihi:  20Haziran 2009 (01:58), Konuya Son Cevap : 17 Ekim 2012 (09:56). Konuya 14 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 20Haziran 2009, 01:58   Mesaj No:1
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:KayıpKentli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 3725
Üyelik T.: 12 Eylül 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 130
Konular: 22
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

ali şeriati - BİZ VE İKBAL adlı kitabından çıkardığım bu NOTU dikkatlerinize sunarım!(KAYIPKENTLİ)

Bu yazıya özellikle yorum beklediğim kişiler: Nur, Yitik sevda, MEVLÜT hönül, Muhammed Can, Abdulmelik FECR

(yukarıda ismini saydığım kişilerin diğer kardeşlerden herhangi bir ayrıcalığı olduğu için saymadım...

yorum yapmak isteyen herkes yapabilir..kimse bana özelden DEMEK BİZİ ADAM YERİNE KOYMUYORSUN tripleri yapmasın, mesele adam yerine koyma koymama meselesi değildir.

Saydığım isimleri özellikle konuşturmak istiyorum çünkü arkasından ona göre bir konu gelecek
. Medineweb in performansı ciddi konulara yüksek katılım gösterecek bir durumda değil.

Özellikle bu isimlerin görüşlerini merak etmemle alakalı bir durum.Yorum yapmak isteyen herkes yapabilir.İsmini saydığım kardeşlerden ÖZELLİKLE yorum bekleme durumum ise AYNEN GEÇERLİDİR..lütfen kimse meseleyi şahsileştirmesin!)



DİNİ ARGUMANLARI DİN SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ

Bunlar Kur’an’ın öğrettiği ve üzerinde durduğu en temel derslerdir. Bununla birlikte İslam tarihinde filozofu yaratan eski yunanlaşma Batıcılık ile sufiyi ve zahidi yaratan doğuculuk ve Hıristiyanlaşma kuranı dünya görüşünün ve İslami antropolojinin ayırt edici özelliği olan Allah’ı gören natüralizm ile kemal arayışında olan insancı gerçekliğin bizim anlayış Derinliğimize bakış tarzımıza akletme ve düşünme mantığımıza davranışımıza değer sistemimize ahlak kurumumuza ve netice de toplumsal yapımızla hayat felsefemize nüfuz etmesine izin vermedi.

Böylece herkes kendisinin çağının yaygın ve tanınmış ekollerinin içerisinde kaybederek kendi zamanına hakim olan felsefi ahlaki ve dini ruha boyun eğdi.

Bunun ardından Muhammedi ve Kuran ı o yöne çekti.Çeşitli rivayetleri ve ayetleri bir araya getirip uygun ve uygunsuz açıklamalar ve teviller yoluyla bunları kendi tarikat pirine hikmet üstadına 12 aklın muallimi evveline nispet etti.Peki sonuç ne oldu? İslam toplumları amacı tabiatı insanı tarihi hareketleri iktidarları ve davetleri anlayarak milletlerin davranışlarını ve ilmi veya ilahi yasaları keşfederek Allahı bilmek ve tanımak olan İslam’ın misyonundan üst yapısı uhrevi altyapısı dünyevi olan bir düzen kurmayı amaçlayan peygamber örneği temelinde örnek ve vasat ümmet yaratmak isteyen ve böylece kendisi insanlık için insani ve toplumsal yapılanma yolunda bir örnek olmak isteyen islamın hedefinden mahrum kaldı. Böylelikle ona karşı büsbütün yabancılaştı.

Müslümanların fikri bakışı ve ilmi yöntemi eski dinleri felsefeleri ve ekolleri taklit etmek suretiyle Allah’ı dünyanın dışında ve tabiatın ötesinde… İslam’ın değerlerini ise öte yanında yani ölüm ötesinde aramaya başladı. Böylece dünyayı tanımak üzere harekete geçmiş olan müreffeh bir hayat ve güçlü bir toplum isteyen genç kuşak aydınımız doğal olarak islama karşı durmakla ve dini suçlamaktadır.

Bu öyle bir suçlamadır ki Bütün somut ip uçları onun bu konudaki yargısını açık ve kesin delillerle doğrulamaktadır.Ondan dini toplumlardaki kültürel ekonomik vesınıfsal ilişkileri siyasi ve dini despotizmi fikri yozlaşmayı cehaleti okuma yazma bilmeyişi taassubu donukluğu eski düşüncelere takılıp kalmayı eskilere ve eski ilimlere kayıtsız şartsız boyun eğişi yeni düşüncelerden akli çabalardan düşünce özgürlüğünden duyulan korkuyu dünyayla yabancılaşmayı içinde yaşanılan çağdan geri kalmışlığa devrimci ruhla ve tarihi eğilimlerle uyumsuzluğu muhafazakar eğilimini mira alınmış mezhebi sloganla ve zahiri konulardaki tutuculuğu hayatın hareketin ve gelişmenin gereği olan her türlü yeniliğe bidat gözüyle bakmayı necis temiz, ruhani cismani , taklit edilen büyük AYETULLAHLAR sürüye benzeyen halk, seyyid, avam, şerefli-alçak, gibi tamamen ırkçı ve sınıfçı aristokrasiden verasette dayalı saltanattan feodalizmin aristokrasisin ve ırkçılığın kültürel edebi ve ahlaki değerler sisteminden kaynaklanan ve şirk olan bir tür dini ayrımcılığı kast sistemini sınıfsal ayrımcılığı dini aristokrasiyi görmezden gelmesi beklenemez.

Bütün bu hususlar bize toplumsal oligarşiyi, aristokrat tutumu, halk karşıtı kutuplaşmayı, kendilerine özgü şahsiyet haysiyet ve şans sahibi olan soylu ailelerin yüksek makamlı sınıfların asil necip şerif ve aziz seçkinlerin ağazelederin ve şehzadelerin sınıfsal ve bireysel ayrıcalığına göstermektedir.

Bunlar halk kitleleri ve toplum arasında seçkin kimselerdir. ve doğal olarak halktan ayrı ve kopukturlar. Bu toplumsal kopukluklarını ve sınıfsal özelliklerini kendilerine özgü elbiseler yaşamlar ve süslerle kendilerine özgü davranış dil protokol adet gelenek ve göreneklerle saraylı makam sahiplerini ve aristokrat şahsiyetleri taklit ederek gösterişi tumturaklı ama içi boş ve anlamsız ünvanlar isimler ve lakaplar kullanarak göstermektedirler.

Evet böyle bir durumda bir öğrenciden bir mühendis bir doktor tercüman sosyolog hukukçu özgürlükçü esnaf ilerici memur devrimci işçi bilinçli yoksul çilekeş köylü aşağılanmaya ayrımcılığa tutsaklığa yozlaşmaya ve eksik sayılmaya isyan eden kadın sömürüye karşı olan milliyetçi eski feodaliteye ve modern kapitalizme düşman emekçi, kitap okuyan kendi zamanını en çok tanıyan ve dünyada olup bitenleri bilen bilimleri kültürleri ve medeniyetleri ve sosyal özgürlükleri insan haklarını ve ilerici hareketleri kurtarıcı kıyamları adalet isteyen devrimleri sınıf karşıtı sömürge karşıtı ideolojileri bilen bir aydından; dindar halkın ve seçkinlerin bireysel ve toplumsal fikri ilmi fıkhi siyasi ekonomik ailevi ruhi ahlaki soyut somut ve pratik hayatı içinde var olan bütün bu somut gerçeklikleri elle tutulan anormallikleri çirkin bayağı akıl dışı bilim dışı insanlık dışı halk karşıtı tutumları görmezden gelmesi ve hesaba alması beklenemez.

Bu aydının Allah Kıyamet Kuran Muhammed ali imamet adalet ümmet hak hazine kıst faiz dünya ahiret iman Salih amel cihad felah takva şehadet tevhid vahdet kardeşlik sorumluluk sünnet ayet istizaf (güçsüz hale getirme) istikbar tağut vesvas hannas gasık neffas mele mütref nemrud Karun belamı beur ekonomik şirk siyasi şirk dini şirk gibi kavramlar ve buna karşılık rabbunnas melikinnas ilahinnas para şeytanınan çarpılma yaptığı işten değil sermayesinden kar eden ve açıkça Allaha karşı savaş ilan eden faizci anlayış gibi kavramları doğrudan doğruya ve bağımsız bir şekilde kurandan çekip çıkarması alimane bir yaklaşımla ölçüp tartması ve dili vahiy bir peygamberi bir ümmi olan dini düşüncenin ve ruhun cevheri sayılan bu kitabın her şeyden daha çok tarihe istinad ettiğini anlaması beklenemez.

Bu öyle bir kitaptır ki bütün toplumların ekollerin davetlerin ve hareketlerin tarihine insanların imanını ameline ve seçimine istinad eder. ısrarcı bir tavırla tabiata tabiattaki bütün hissedilir olgulara hareket yasalarının hayatın sırlarına istinad eder.

Baştan sona bakmayı düşünmeyi akletmeyi tedebbür etmeyi yaratılış sırlarını tanımayı hakikati anlamayı emreder.aklı ilmi hikmeti basireti tartışmayı araştırmayı her söze ve söz sahibine tarafsızca kulak vermeyi, doğru sözü ve hakk görüşü kabul etmeyi hatta onunla amel etmeyi coşkulu heyecanlı ve mukaddes bir şekilde över

İnsanları taassubla şiddet ve sertlikle fitne çıkarmakla tahrik ve tekfir ederek muhalefetin başını ezerek, korkutarak ve kaçırarak değil, bilince akla hak talebine ve iyi niyete dayanarak yani güzel ve örnek söz ve hikmetle Allahın yoluna çağırmayı muhaliflere karşı mümkün olan en güzel şekilde mantıki bir tartışmayı ve itikadi bir mücadeleyi ön görür.

Tabiatı mutlak soyutlamalar gerçekte uzak ve nesnelliğe yabancı hayaller kıyaslar vehimler zanlar formel mantık ve soyut akılla değil, bir araştırma ve bilgiyle inceler.

Fizik ötesini içsel mukaşefeler Batıni tefekkürler ruhani sezgiler doğaçlama cezbeler melankolik duygular ve genel olarak felsefe ve tasavvuf veya ilahi hikmet ve maddi felsede adı verilen rasyonel ve sezgisel yollarla değil ilmi bir dünya görüşüyle yani somut gözlemi ilmi bilgiye teorik kavrayışa tabiattaki nesneleri derinlemesine akletmeye dayanan hareketi değişimi ölümü hayatı oluş ve bozuluş alemini halk ve emir alemini çelişkiyi ve tekamülü esas alan bir bakışla bakar.

Yaratılışı evrenin nihayi gerçekliğini varlığın gizli anlamını ve nihayet allahı tanımayı imanı bu kavrayış temelinde kurmayı ondan sonra tarihi araştırıp tanıyarak bir yandan güç sahiplerini zenginleri bilginlerin ruhanilerin önde gelenlerin mele ve mürtefin halk kitlelerinin bilinçli hakka tapan mücahid ve mümin insanlaırn bilgi irade amel ve sorumluğunun öte e yandan da hakkı öldüren dünyaya tapan kör hain ve zalim unsurların rolünü ve payını inceler.

Peygamberlerin insan toplumlarına getirdikleri risaleti çağrıyı kitabı mesajı hikmeti ve yapıyı tarih boyunca meydana getirdikleri uyanışları hareketleri inançları cihatları iktidarları medeniyetleri kültürleri değerleri ve yönelişleri araştırır ve değerlendirir.bu yolla sosyolojinin ilmi yasalarını ve tarihin hareketinin temellerini keşfeder.

Ve sonuç olarak insanlığın yolunu geleceğinin ve yarınının yönünü çizgisini belirler..

Dinin medeniyetin ve insanın ereksel niteliğinin ne olduğunu ilmi olarak kestirmeye çalışır.işte bütün bu karmaşa içinde bir aydının bir insan ve Müslüman olarak İNSAN VE İSLAM karşısındaki SORUMLULUĞUNU belirlemesi beklenemez.

Siz bir aydından üstelik batı kültüründen dublaj yapılmış bir Farsçayla eğitim görmüş bir gençten bilinmezliklerle dolu terk edilmiş bir halde bulunan bu geçit vermez virajlı yolları aşıp İslam’ın ilk dönemine imanın tertemiz pınarına ve tevhidin gerçek risaletine ulaşmasını beklemektesiniz.

Genç bir öğrencimizin sadece kuranı peygamberin hayatını ve Alinin sözlerini okumak suretiyle seçkin din bilginlerimizin bile yarım yüzyıldan fazla süren okuma inceleme ve uzmanlaşmalarından sonra erişemedikleri İslami gerçeklere anlamlara ve algılara ulaşmalarını nasıl bekleyebiliriz?
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi KayıpKentli 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
HALK HALKA AĞLASIN (dersim katlimı üzerine) Serbest Kürsü Esma_Nur 5 2327 09 Nisan 2010 21:41
Behra Hêşin Şiirler ve Şairler serpil 3 1925 15 Kasım 2009 16:11
1 KASIM 2009 GÜNÜ SABİT TELEFONLARI SUSTURUYORUZ. Serbest Kürsü Kürt_Mücahide 1 1575 28 Ekim 2009 21:12
İşçiler TABUT MİNİBÜSLE...Patron SON MODEL... Makale ve Köşe Yazıları KARAKÖSE 2 1621 10 Eylül 2009 19:32
sadece Türkçüler okusun bu şiiri!!!KÜRTLER... Makale ve Köşe Yazıları Yitiksevda 97 30706 02 Eylül 2009 19:11

Alt 20Haziran 2009, 02:28   Mesaj No:2
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.985
Konular: 339
Beğenildi:1163
Beğendi:331
Takdirleri:7539
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

bu acı bi o kadarda hazin realiteyi dinlemek kavramak kavratmak o kadar zor ki...islam kitlelerine kurumlarına mezheplerine tasavuf cemaatlerine bunu kavratmak suyu tersine akıtmak gibidir..bu elim ve çıkmaz sokak manzarasının bu hale gelmesi bana göre;
1-asrı saadet islamın yavaş yavaş ihmal edilişi ve gittikçe islamdan başka herşeyin islam diye yutturulması...
2-din hizmetlerinin resmileştirilip belli bir zümrenin tekeline verilişi,inhisar altına alınışı..ilmin bu tekelcilerin malı haline getirilişi,biz biliriz kimse bilemez anlayışının dayatılması..din hizmetlerinin tekelleştirilmesi affı telafisi mümkün olmayan yalnışlıkların çıkmazların temelinin atılması..
3-din şeyh adedi murşit adedi cemaat adedi kadar çeşitlilik arz edilmesine izin verilmesi çıkmaz sokakların sayısının uzayıp gitmesi..
4-dinin ferd ile Allah arasındaki merbutiyeti askıya alınarak,ferd ile Allah arasına bi sürü engel engebeli yollar mürşitler şeyhler sokulması ve ferdi şah damarından daha yakın olan Rabbinden ayırması..
5-islam dini sadece camiiye dergaha hapsedilecek din olmadığının kavratılmaması..cihad tebliğ ve ubudiyetin karıştırılması yada ayrı ayrı ucube kavramlara sıkıştırılıp sunulması..ben kuranı sen tefsiri o imanı bu cihadı diğeri tasavufu temel tema olarak işletelim kimse kimsenin alanına girmesin gibi adeta parselenmesi...
BİZ KENDİMİZİ DEĞİŞTİRMEDİKÇE ALLAH DEĞİŞTİRMEZ..
KORUNAN DİN ALLAHINDIR VE KORUYACAKTIR AMA BİZE AİT OLUP OLMADIĞINA BİZ KARAR VERECEĞİZ.TEK ÇARE FERTLERİN TEKER TEKER YETİŞMESİ VE DİNLERİNE SAHİP ÇIKMASI GEREKİYOR..BEN BİLMEM ŞEYHİM MÜRŞİDİM BİLİR HASTALIĞINDAN ARINMADIKÇA BİZE DİN BULAN ÇOK OLUR..
not:bu isabetli çalışman için Allah razı olsun kayıp kentli...şeriati gibi on müslüman olsun 6 milyar müslüman yığını islamla tanışacaktır..
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 02:39   Mesaj No:3
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:KayıpKentli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 3725
Üyelik T.: 12 Eylül 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 130
Konular: 22
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

MELİK ABİ: Bu toplum cahil ve seviyesiz değil bizzat ÇAĞDAŞ YAŞAMIN MODERN İMKANLARIYLA DONANIMLI BİR TOPLUM!

Kur'an'ın dilindeki MUSTAZAF bir solcu için PROLETERYA anlamına gelmiyor.Çünkü Mustazafların önünde olduklarını iddia eden DİN ADAMLARI ne yazıkki EMEKÇİNİN İŞÇİNİN yanında değil.Geniş Halk yığınlarının derdiyle hem hal değil..

Kur'an'ın dilini günümüze güncelleyerek TAŞIMAK da bir ŞAHİDLİKTİR.Din dili ile Modern gündelik dil arasında ciddi bir uçurm var.

Aşağıdaki kavramları doğrudan KURANDAN ÇIKARMASI artık neredeyse imkansız hale gelen bir TOPLUM var karşımızda.

Aşağıdaki kavramlar gibi kur an daki kavramları İŞ HAYATININ SOSYAL HAYATIN DİLİNE YAKLAŞTIRACAK BİR ÇALIŞMA yapabilirz. Fecr abi bize KURAN KAVRAMLARI VE SÖYLEMLERİ ile ilgili örnek bir çalışma hazırlayabilir. SOnra da Hayatın içine çekebilirz o dili, böyle bir çalışma yapabilirz. Mesela aşşağıdaki kavramlar nasıl DİNCİ bir söylemden kurtulup HAYATIN İÇİNE TAŞINABİLİR ACABA?


Allah Kıyamet Kuran Muhammed ali imamet adalet ümmet hak hazine kıst faiz dünya ahiret iman Salih amel cihad felah takva şehadet tevhid vahdet kardeşlik sorumluluk sünnet ayet istizaf (güçsüz hale getirme) istikbar tağut vesvas hannas gasık neffas mele mütref nemrud Karun belamı beur ekonomik şirk siyasi şirk dini şirk gibi kavramlar ve buna karşılık rabbunnas melikinnas ilahinnas para şeytanınan çarpılma yaptığı işten değil sermayesinden kar eden ve açıkça Allaha karşı savaş ilan eden faizci anlayış gibi kavramları doğrudan doğruya ve bağımsız bir şekilde kurandan çekip çıkarması alimane bir yaklaşımla ölçüp tartması ve dili vahiy bir peygamberi bir ümmi olan dini düşüncenin ve ruhun cevheri sayılan bu kitabın her şeyden daha çok tarihe istinad ettiğini anlaması beklenemez
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 02:56   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:47
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:48
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

Özgürlüğün anlamını bilmek gerekir...Talimatla iş görmek özgürlükle bağdaştırılmaz..

Unutulmaması gereken bir nokta varki, buda dogmanın zihni/ideolojik/felsefik açıdan değil "DİN" içinde geçerli olduğu realitesidir...

Gerek verilen eğitim sisteminde olsun, gerekse din açısından olsun düşüncelerin dikte edilmesi ve kanıksanan bazı olaylar var, yani tezat durumlara karşı atağa geçildiğinde hemen yapıştırdıkları kavram bellidir sen "MARJİNAL" sin...!

Yanlışa yanlış diyemeyen, doğruya doğruda diyemez...
Önce sorgulama ve araştırma ruhunun inşa edilmesi gerekir..

Buda öncelikle kendimizi tenkit etmekten geçer vesselam..


yazıda noktalama işaretleri eksik olduğu için arkadaşlar okuma güçlüğü çekebilirler...

Okunması gereken bir yazı teşekkürler..
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 02:57   Mesaj No:5
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.985
Konular: 339
Beğenildi:1163
Beğendi:331
Takdirleri:7539
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

kuranla fert arasındaki parazitler paragözler şöhretmarazlar ben bilirimciler sen bilmezsinciler dokunma anlamazsıncılar defedilse sanırım güneş doğacaktır...
mürşit mubelliğ tebliğci kapasam alanının dışına çıkmayıp kendi işini yaparsa aydınlık olacaktır...
hala ilmihal kitaplarında deve ile hacca gitmenin faziletleri anlatılıyorsa şapkayı masaya koyup düşünmek lazım...
hala kuranı ezbetleyıp papağan gibi okuyanların ama içerikten zerre bilgisi olmayan zümrelerin olması düşündürücü değilmidir...
hala kuranın cenaze muska kitabı gözüyle bakanların olması okuma bilme anlamazsın çarpılırsın sen kimsin gibi tehditler varsa tefekkür denilen nimet izinden dönmesi lazım artık..
kavramları doldurdular elimize verdiler,sus bilmezsin dediler,elimde teneşirdeki ölü gibi ol dediler,muğlak anlaşımaz tekebbür kokan cümlelerle süsleyerek bizi uyuttular..
maneviyatçı tasavufçu cemaatçi dediğimiz zümreler,filistin afganistan ırak ortadoğu da akan kana,tecavüz edilen namuslara,Nur'ların feryadına bir solcu kadar kulak asmadılar..
huuu ha huuu zikir ayinleriyle,türkçe olimpiyatlarıyla,bir şube bir tv bir gazete daha alayım , papaza müslümanları barbar olarak lanse edip secde etmesi eksik iki büklümlerle uğraştılar..anasına babasına kurşun sıkan mucahitler yetiştirdiler..çoluk çocuğu açlıktan kıvranırken elindeki tek ineği cemaatine bağışlatma derdine düştüler..
hey durun diyenleri şeriatileri kutupları humeynileri şiaları islamoğullarını deccal kafir fitneci ilan ettiler...
dağıttımmmm..
susayım bari..
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 13:30   Mesaj No:6
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.108
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

Marx’ın meşhur bir söz vardır:Din afyondur.Bu söz Ortaçağ Hıristiyanlığın hakim olduğu bir zamanda söylenen bir söz olduğunu ve Hıristiyan din adamlarının kendilerine göre bir sistem oluşturduklarını ve halktan kopuk bir dini insanlara dayatmalarını düşündüğümüzde bu sözün o dönem için ne kadar da haklı olduğu gerçeği çıkmaktadır.Aslında din afyon değil ama dini afyonlaştıran din adamları idi.Kendilerine göre bir hegomanya kurmuşlar
ve bu kurdukları sistemin devamı için her türlü şeyi yapmışlardır.Halktan kopuk,halkın sorunlarından bihaber bir dini insanlara dayatmışlardır.Bu dayatmalarının neticesinde insanların din adamları şahsında dine karşı bakış açıları da olumsuz hale gelmiştir.İnsanlara dinden bahsedilince aklına dinin temsilcileri olan din adamları canlandığı için dine karşı insanların antipatisi oluşmuştur.Ortaçağ Avrupasında din adamları yüzünden dine saldırılmış,Allahsız bir hayatın temellerini atmışlardır.Dikkat edersek Allahsız bir hayata giden yolun kaynağı,Allah’ın dinini yaşadığını,temsil ettiğini söyleyen din adamları yüzünden olmuştur.
İslam dünyasına gelecek olursak;
Allah Rasulunun zamanı dediğimiz Asr-ı Saadet zamandan sonraki zamanda yani Allah Rasulunun vefatından belli bir müddet sonra İslam kısımlara bölünmeye başlamıştır.Her bölüm kendi alanında uzmanlaşarak diğer bölümlere karşı ilgisiz kalmıştır.Her bölüm kendi alimini oluşturmuştur.Bu bölümler arasında irtibat kurmaya çalışmamışlardır.Mesela;tefsir alanında uğraşan alimlerin çoğu,hadis,fıkıh gibi diğer ilimlere kayıtsız kalmış,ayrıca beşeri ilimleri ise hiç kaale almamışlar,sadece rivayet kısımlarıyla ilgilenmişler ve bir önceki alimin söylediğini tekrardan öteye gitmemiştir.Halbuki Kur’anı tefsir etmeye çalışan,çabalayan Alim,hem siyeri hem hadis ilmini hem de beşeri ilimler(Sosyoloji,psikoloji gibi ilimlerden de az veya çok bilgi sahibi olması lazımdı ki Kur’an ayetlerini açıklarken o ilimlerden de faydalanabilsin ve çağın sorunlarına Kur’an’dan cevaplarını bulabilsin.
İslam Tarihi boyunca ister bilinçli isterse bilinçsiz olsun Hıristiyanların ruhbanları gibi din adamı statüsü oluşmuştur.Hz.Peygamber a.s kendini din adamı konumuna oturtmamış yani hayatında din ile dünya ayırımına gitmemiş,insanın hayatını ilgilendiren,yaşamında ortaya çıkan sorunları çözümünde vahiy öncelikli çözümler bulmaya çalışmıştır.Kendini bugünkü din adamları/ruhban posizyonuna sokmamıştır.
Ayrıca Kur’an ayetlerini ve kavramlarını soyut ifadelerle değil hayatın içine sokmuştur.İnsanların yanlış olarak kullandığı kavramlara yeni anlamlar getirmiş,insanların hayatında yeni ufuklar açmıştır.Bu ufuklar sayesinde toplumdan/hayattan kopmayan bir İslam ortaya konulmuştur.Bu hayatın içerisinde olan İslam,Rasulullahın vefatından sonra siyasi ve toplumsal etkenler yüzünden hayatın dışına doğru itilmeye başlanmış ve Kur’an yaşayan Kur’an olmaktan çıkıp,ölülere arkalarından okunan bir kitap haline gelmiştir.Bunun en büyük sorumlularından birisi de kendilerini halktan kopmayı marifet sayan alim,şeyh,lider kimselerdir.Bu kimseler dini kendi tekellerine aldılar ve söyledikleri her sözü din diye insanlara lanse ettiler ve İslam toplumunda kendine göre hiyerarşisi olan bir din adamları sınıfını oluşturdular.Dini yaşamanın tezahürünü kendilerine mal ettiler.Bu insanlar teorik konularda fetvalar vermeye,kitaplar yazmaya devam ettiler.Ama toplumsal sorunlara karşı kitap yazmaktan kaçınmışlardır.Bu konulardan bazıları şunlardır;
-Kadının toplumdaki konumu
-Zalim idarecilere karşı tavır
-İnsanlar arasındaki sınıf farklılıklarının nasıl kaldırılması veya kaldırmaya yönelik adımlar ne olmalıdır?
-İslam dışı ideolojilere karşı takınılması gereken tavır
-Ekonomik sorunların çözümü konusunda yapılması gerekenler
vs bu konularla pek ilgilenmemişlerdir.Yaşayan insanların sorunlarına karşı çözüm yolları üretilmemiştir.Üretmeyi bir kenara bırakın,içtihad kapısını kapatmışlar,açmaya çalışanları ise kafir,zındık,reforumcu diye dışlamışlardır.
Dini sadece din adamlara bırakmak dini hayattan uzaklaştırmak demektir.Dini genciyle yaşlısıyla,kadınıyla erkeğiyle,okumuş ile okumamışıyla,evlisi ile bekarıyla,köylüsüyle şehirlisiyle yani toplumun bütün katmanları ile dini sahiplenmezsek,din bazı kimselerin tekeli altında kalmaktan kurtulamaz.Namaz seferliğinden önce tevhid seferberliği,dinimize sahip çıkma seferberliği,dini bazı insanların tekelinden kurtarma seferberliği ilan etmemiz gerekiyor
Mihrinaz beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 14:01   Mesaj No:7
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:KayıpKentli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 3725
Üyelik T.: 12 Eylül 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 130
Konular: 22
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

A.Melik abinin dile getirdiği hususlara aynen katılıyorum lakin, eleştirilerimizin alternatifini bizim üretebilmemiz çok önemli..

Din adamı sınıfı bu kavramların üzerinden, hayattan elini ayağını çekmiş ve asgari ücret alan işçiye, dili Yasaklanan Kürd'e, Milli Öğütüm Sisteminde öğütülen çocuklarımızın durumuna, hayatı çepeçevre kuşatarak birşeyler söylemesi gereken dini, İLAHİYAT alanına iterek, DİN=İLAHİYAT gibi bir sapmaya yönel/t/miş olabilirler.

DİN= İLAHİYAT değildir; lakin bizim KUR AN ın söylemlerini AKAN HAYATIN İÇİNE ÇEKEBİLMEMİZ gerekiyor..

Bakınız en basitinden bir örnek vereyim.Sokaktaki sıradan bir insanla az biraz din konuşun hemen sizin için HOCA-HACI diye düşünmeye başlıyor.
Oysa bizler
Kahvehanede kağıt oynayan insanlara da
Tribünlerde tezahurat/küfür eden Fanatiklere de
Evde Seda Sayan/kadın programları izleyen ev kadınlarına da
Sokaktaki açık saçık gezen kızlara da
Bütün derdi 8/12/16 saat çalışmak olan İŞÇİ MEMUR'a da
ÖSS-KPSS derdinde olan öğrenciye de

Birşey anlatan söyleyen dertlenen Kur'an merkezli BİR SÖYLEM i inşa etmek zorundayız.
Hacılar ve hocalar camide en fazla MEVLÜT VE CENAZELERDE insanların hayatlarına girmektedirler.Dini de bu İLAHİYAT çevreleri temsilş ettikleri için DİN bugün SOSYAL HAYATA ne söylemektedir?

Mesela Doğudaki KÜRD'e Din mi yoksa DTP/PKK mı daha REEL/güncel şeyler söylemektedir?

Mesela Ortalama bir muhafazakara AKP-SAADET partileri mi daha REEL/güncel yoksa Din mi birşeyler söylemektedir?

Bir işe girdiğiniz zaman iş yerinin kurallarıyla ve çalışma şartlarıyla daha çok devlet mi yoksa Din mi alakalıdır?

Ben bu sorunun çözümünü bugün İSLAM üzerine kafa yoran bizlerden bekliyorum. Çünkü bizler de Dine aynı muameleyi yapıyoruz çoğu zaman.Kaçamıyoruz bundan.Din=HAYAT diyemiyoruz.Diyemememizin suçlusu bizler değiliz.

Bunun sorumlusu maalesef LAİKLİKTİR ve İLAHİYAT'çılardır!Çünkü LAİKLİK bu hayatı DİN İŞLERİ VE DEVLET İŞLERİ diye ikiye ayırıp dini vicdan meselesi haline getirmiştir.İlahiyatçıların bir çoğu da İmamından DİN İŞLERİ BAŞKANINA KADAR sazan gibi bu durumun üzerine atlamışlar burdan ekmek yemeye başlamışlardır.( A.melik ve böylesi kardeşlerimi TENZİH ederim!)

Bizler bu durumu belki kırıp parçalayamayız ama en azından kendi bireysel yaşamımızda bir eczaneci, öğretmen, işçi, memur vs. olarak ta İSLAM'la hayata bir cevap verebiliriz.

o yüzden İlahiyatçı ve ilahiyat alanında uğraşan kardeşler, zaten doğal olarak DİN ADAMIDIRLAR.Dincidirler yani.Meslek açısından üzerlerine yapışmıştır bu din.Onlar hemen HOCA VE HOCAHANIM, HOCAABLA olmuşlardır insanların gözünde.Onlar zaten DİNLE UĞRAŞMASI GEREKEN İNANLARDIR; şeklinde bir kanaat var toplumda.

Bu bağlamda aşağıdaki kavramlar DİN'e ait kavramlardır lakin SOSYAL HAYATA KANALİZE EDEMEDİMİZ KAVRAMLARDIR.

ele almaya çalıştığım mevzu kolay kolay gündem edilmeyen bir mevzuudur.Bizler müslüman olduğumuz için islami sitelerde ve müslüman çevrelerde duymaya alıştığımız ve gördüğümüz zaman şaşırmadığımız kavramlardır.Biz farkında değiliz.

Ama ben bir solcuyla konuşurken ALLAH İŞÇİ SINIFININ VE EMEKÇİ SINIFIN RABBİ'dir dediğim zaman solcu şaşırarak bana diyor ki: SEN SOL İSLAM'CI mısın?

Neden bunu demek zorunda kalıyor?

Çünkü Türkiye'de İŞÇİ EMEKÇİ SENDİKA VE KOOPERATİF sol'un kucağına itilmiştir.

Devlet, Türklük gibi mevzular ÜLKÜCÜLERİN/MHP nin kucağına itilmiştir

Evrim, Bilim materyalizmin kucağına itilmiştir

Sanat-Türkü- vs Popüler kültürün ve televolenin kucağına terkedilmiştir.

Peki DİNDAR SINIF NE YAPMAKTADIR?
Ölüm,ahiret,kabir azabı, Allah kimi yakacak? gibi mevzuularla ilgilenmektedirler.

En basit sıradan bir partinin tüzüğü programı bile bugün İLAHİYATÇILARIN kafasında ki programdan daha fazla HAYATIN İÇİYLE İLGİLENMEKTEDİR..

BENDE bundan dolayı diyorum ki:

kur an daki kavramları İŞ HAYATININ SOSYAL HAYATIN DİLİNE YAKLAŞTIRACAK BİR ÇALIŞMA yapabilirz. Fecr abi bize KURAN KAVRAMLARI VE SÖYLEMLERİ ile ilgili örnek bir çalışma hazırlayabilir. SOnra da Hayatın içine çekebilirz o dili, böyle bir çalışma yapabilirz. Mesela aşşağıdaki kavramlar nasıl DİNCİ bir söylemden kurtulup HAYATIN İÇİNE TAŞINABİLİR ACABA?
Mihrinaz beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 15:18   Mesaj No:8
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.108
Konular: 546
Beğenildi:1003
Beğendi:221
Takdirleri:9161
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

Güzel bir konu:Kur'an Kavramları ve Söylemleri
Kur'an kavramlarını biz tarihe gömmüşüz,oradan bir türlü çıkaramıyoruz maalesef.Bugüne o kavramları aktarmada veya bugünkü tezahürlerini canlandırmada yetersiz kalınıyor.Çünkü nasıl ki Kur'an'ı ölülere,tarihe aitmiş gibi bir hisse kapılınıyorsa,kavramlar da tarihe hapsediliyor.Kur'an nasıl ki evrenseldir,kıyamete kadar ondan sorumluyuz,kavramların da hayatımızda yer tutması gerekmektedir.Kavramların günümüz dünyasına taşınması lazım.Klasik tefsir kitaplarında bunu göremiyoruz.Kullanılan dil bugüne hitap etmiyor maalesef.
Kavramların günümüzde ifade ettiği anlamla ilgili meal/tefsir kitabı olarak İhsan Eliaçık'ın ve Mustafa İslamoğlu'nun meali bu konuda mesafe almıştır.Meal ve tefsiri baştan sona okumamakla birlikte kullandıkları dil,diğer meal ve tefsirlerden farklı olduğu görülmektedir.İslamoğlunun kavramları birbirleriyle ilintili olarak açıklaması takdire şayandır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 17:01   Mesaj No:9
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

Müslüman toplumların bugün en büyük hataya düşme sebeplerinden, başlıcası İslam tarihini Asrı saadet dışında görememeleridir.yapılan araştırmaların geneli o dönem ile sınırlı kalabilmektedir,buda bizlerin fen,teknoloji,astronomi,tıp vs alanlarda geri kalmışlığının sebeplerindendir. Tarih boyunca bilim ile uğraşıp büyük başarılara imza atan, isimler acaba islamın ibadi yönüylemi uğraştılar! yıllarca aynı kitabı tekrar tekrar okuyup belli bir kişilik peşinde koşacağımıza ufkumuzu genişletecek bakış açımızı daha evrensel seviyeye taşıyacak, kim olduğumuzu vazifemizi bize hatırlatacak ve bu hatırlarma vesilesi ile ,ileriye doğru gidişimize zemin hazırlayacak fikirler ve tezler ile uğraşabiliriz. Bunu da ancak Kuran’i bir fikir ve Peygamberi bir tebliğ ile gerçekleştirebiliriz .

Altta isimlerini gördüğünüz kişiler Müslüman alimlerdi.Onlarda alimdi şimdi kendilerini alim sayanlarda arada farkı görelim.

ilk kağıt fabrikasını kuran alim İbni Fazıl
kızamık ve çiçek hastalığını keşfeden alim Razi
mikrobu ilk tanımlayan alim Akşamseddin
cüzzamı ilk bulan ibni cessar
vebanın bulaşıcı olduğunu bulan ibni Hatip
verem mikrobunu ilk bulan Kambur Vesim
retina tabakasını bulan İbni Rüşt
ilk göz ameliyatını yapan Ammar
ilk kanser ameliyatını yapan Ali bin Abbas
küçük kan dolaşımını bulan İbnünnefis
ilk tabipler odası baskanı Ali bin Rıdvan
sıfırı ilk kullanan Harizmi
trigonometriyi bulan Battani
tanjant,kotanjant ve kosekantı bulan Ebul vefa
binom formülünü bulan Ömer Hayyam
ilk difransiyel kitabını yazan Sabit bin Kurra
ondalık kesri bulan Gıyaseddin Cemşid
dünyanın döndüğünü ilk keşfeden Biruni
dünyanın çevresini ölçen Musa kardeşler
güneşin yüzündeki lekeleri ilk bulan Fergani
ilk otomatik kontrol sistemini tasarlayan Ahmet bin Musa
sesin ilk fiziki açıklamasını yapan Farabi
ilk uçağı yapan alim Ebu Firnas
yerçekimini ilk bulan Razi
maddelerin özgül ağırlığını hesaplayan Hzini
gökküşağını ilk açıklayan Kutbettin Şirazi
ilk dünya haritasını çizen Mürsiyeli İbrahim
ilk ecza kitabını yazan İbni Baytar
fosforu ilk bulan alim Beşir
ilk kimya laboratuvarını kuran alim Cabir


Peygamber efendimiz Arap kültürü,düşünceleri arasından, yüzlerce yıl ileri tarihleri düşünerek .O düşünce sistemi ile devlet yapılandırmasını en mükemmel şekilde sağladı.Bu düşünce sistemi üzerinden hareket eden Araplar, Endülüs'e kadar ilerleyebilmişlerdir.O düşünce sisteminin mimarı olan Peygamber Efendimiz Hz Muhammed, olmasaydı Araplar Habeş, Bizans, Moğol arasında sıkışıp, belki de yok olacaklardı.Ya da bu milletlere tabi kabileler olarak kalacaklardı Nitekim İslam düşüncesini kendine örnek edinen toplumlar bunu inanç sistemleri ile pekiştirerek ilklere imza atmayı başarabildiler.

Bunlara rağmen,Peygamber efendimiz günümüz İnsan Hakları anlayışı çerçevesinde düşünebileceğini iddia edemeyeceğimiz gibi,Var olan bir yapıyı, yapabileceği ve kaldırabileceği ya da düşünebildiği, en ileri şekilde yeniden yapılandırmıştır.Bizler bu düşünce sistemi ile hareket etmedikçe her daim birilerine bağlı kalma düşüncesi ile neler üretebiliriz!

Akıl yolu ile Allah'a tam teslimiyet onun bizi yarattığı asıl amacı gerçekleştirmekle olmuyor mu?

Yani İnsan olarak yeryüzüne halife (Temsilci) olarak gönderildiğimize göre yeryüzünü en akılcı ve dengeyi bozmadan yönetmek bizim görevimiz değil mi?

Bu görevi yerine getirmek için akılcı çözümler ve yöntemleri öneren dini alimlerimiz! Tekfir furyaları ile uğraşacaklarına Bugün düştüğümüz durumları göz önünde bulundurarak daha fazla ön plana çıkıp şöhret olma grup,cemaat,mezhep,tarikat, vb ayrımlar yerine dünyayı en iyi şekilde yönetilmek üzere tüm insanoğlunu birleştirici bir rol oynanamaz mı?

İbadet biçimi niyetlere göre ve tam şekli hakkında yüzlerce görüş biçimi, önerilmiş iken ibadetlerin, şekli biçimi üzerine yoğunlaşmak yerine asıl hedefe, günümüz bilimsel verilerine ulaşmamız ve bu görev bilincini insanlara aşılama gayretleri daha etkin olunmaz mı?

Öbür dünyayı düşünüp durmaktan bu dünyadaki bozulan dengeleri göremiyor ve hatta anlamayıp bizler hak ettiğimiz için böyledir diyoruz?

Neyi nasıl yapacağımızı, nasıl düşüneceğimizi bırakıp. Biz müminler karar versek ve müslümanların hayatına neyi nasıl yapacağımızı öğütleyen ruhban sınıf modeli bir sistem yerine tek hakikat olan Kuran'ı ve Peygamber metodunu ilke edinir isek kendimizi hakiki manada neler yapabiliriz gayretine yönlendirsek kalıplaşmış olgulardan kurtulabiliriz.

Müslüman dediğimiz kesim sade ibadet yönüyle mi müslümandır hayır müslüman şahsiyet,ilimle,bilimle,hayatın her yönüyle sorumludur.

Din mafyalığını üstlenmiş bazı kişiler sahte sözler ile Müslüman kesimlerin üzerinden saltanatlarını sağlamlaştırma adıan şu söylemler ile.Her kim Allah’a ulaşmak niyetiyle mürşidine tabi olursa kıyametten sonra cennete gidecek ve ebedi orada kalacak ve her kimde gerçekleştirmezse cehenneme gidecek ve ebedi orada kalacaktır.Sözleri ile insanları tekellerine alan kesimler düşünce sistemlerinide mahkum etmişlerdir.

Bu tür saplantı omuş köhne fikirleri bir kenara bırakmadıkça,Allah'ın bizden istemiş olduğu İslam yaşantısını sergiliyebilmemiz mümkün değildir.
Bunları ancak ve ancak Kuran'a Allah'ın İslamına,Peygamber öğretisne tam bir teslimyet ile teslm olarak ve yaşıyarak gerçekleştirebiliriz.
Alıntı ile Cevapla
Alt 20Haziran 2009, 20:29   Mesaj No:10
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: DİN ARGUMANLARINI DİN ADAMI SINIFININ ELİNDEN KURTARMALIYIZ(ali şeriati)

İslam dininin son din oluşu ve kıyamete kadar sürecek olması bütün emir ve yasakları içermektedir.Bu günkü müslümanların üzerine çöken hastalıkların tedavilerini ve ne yapılması gerektiğini İslam dini açık ve net bir şekilde beyan etmiştir.

Kuran’i Kerim’de şöyle buyurulmaktadır.
Biz Kuran’da hiç bir şeyi eksik bırakmadık.(Enam 38)

Günümüzde müslümanlar öz kaynakları olan Kuran'a dönerlerse ne yapacaklarını görecekler ve de ufukları açılacaktır.Kuran'i bir yaşamdan uzaklaşmışlığın ne derece aşikar olduğu gözler önüne serilecektir.

Şu bir gerçektir ki İslami hayata yeniden dönülecektir. Bunun gerçekleşmesi için çalışmak ise bütün müslümanların üzerine bir farzdır.

Peygamberden sonra İslam'ın hayata tatbikini halifeler icra etmekte idiler. Adil yönetimler ile yönetilmediğimiz için hayatın özü olan İslam hayattan uzaklaştırıldı. Hayata yeniden dönüşü ise Allah insanların üzerine yükledi.

Ayeti Kerimede şöyle buyurulmaktadır
Sizden hayra davet eden, iyiliği emreden kötülüğü men eden bir topluluk bulunsun. İşte onlar kurtuluşa erenlerdir. (Ali İmran 104)

Bu ayeti kerime hükmü gereği hepimiz birer tebliğ edici görevi ile görevlendirildiğimizin bilinci ile kendimize ve çevremize iyiliği emredip kötülüklerden alıkoyabilmeliyiz.Bu çerçevede nasıl ne şekil yapmalıyız.

İslam adına bu görevimizi yaparken İslamın özü ile yapabilmeliyiz hiçbir kesime gruba dahil olmadan Kuran ölçüleri ile yapabilmeliyiz Ülkemizde özellikle islamın önüne engeller olarak şu kesimleri görmekteyim.(Tarikatlar,Cemaatler,Mezhepler(din olarak görenler Uygulama bazında uyanlar hariç )Abiler,Şeyhler,Efendiler,İlmihalciler,Din mafyası kesimler!!,Kendisini yazar çizer gören kesimler,Mealciler,Kavramları katlededip kendine uyarlayanlar,Magazin tv müslümanları,İslam alimlerini tekfir ile meşkul olup dinin hakikatlerini kendi menfaatlerine dokunur diye anlatmayanlar vb) İslamı bunlardan sıyrılarak yaşayıp yaşatabiliriz.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Ali Şeriati'ye ithafen Esma_Nur Şiirler ve Şairler 1 03 Mart 2014 01:31
Ali şeriati/Ey özgürlük Esma_Nur Videolar/Slaytlar 0 30 Nisan 2013 22:53
Kardeşlerim! (Ali Şeriati) FECR Alimler(Rh) 3 20 Ekim 2012 18:48
ebu zer -ali şeriati hattaboğlu Alimler(Rh) 13 16 Ekim 2012 18:16
Ali şeriati MERVE DEMİR Alimler(Rh) 18 08 Ocak 2011 01:44

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.