Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > DİCLE İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  08 Nisan 2019 (22:38), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2019 (22:44). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 08 Nisan 2019, 22:38   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.364
Konular: 1263
Beğenildi:11771
Beğendi:8954
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Dicle İlitam İslam Tarihi-2/Hadis Metinleri-1/Tefsir Metinleri-1 Final Soruları

Dicle İlitam İslam Tarihi-2/Hadis Metinleri-1/Tefsir Metinleri-1 Final Soruları

İSLAM TARİHİ-2

1. Aşağıdakilerden hangisi ilk Türk İslam

devletlerinden biri değildir?

A. Sacoğulları

B. Karahanlılar

C. Samaniler

D. İdil (Volga) Bulgarları

E. Tolunoğulları

2. Abbasi halifeliği ile ilk diplomatik ilişki

kuran Türk hükümdarı kimdir?

A. Selçuklulardan Musa Yabgu

B. Selçuklulardan Çağrı Beg

C. Selçuklulardan Kutalmış

D. Karahanlılardan Satuk Buğra Han

E. İtil(Volga) Bulgarlarından Almış Han

3. Aşağıdakilerden hangisi

Karahanlı hanedanına verilen

isimlerden biri değildir?

A. Sebükteginliler

B. Mülukü’l-Haniye

C. Türkistan Hakanları

D. Al-i Afrasiyab

E. İlek Hanlar

4. Karahanlılardan İslam Dini’ni

kabul eden ilk hükümdar kimdir?

A. Hızır Han

B. Tuğrul Kara Hakan

C. Satuk Buğra Han

D. Ahmed Han

E. Tabgaç Buğra Kara Hakan

5. Sultan lakabı verilen ilk Gazneli

hükümdarı aşağıdakilerden

hangisidir?

A. Mahmud

B. Mesud

C. İbrahim

D. Sebüktegin

E. Abdürreşid

6. Dandanakan savaşı kimler arasında

yapılmıştır ?

A. Gazneli-Samani

B. Gazneli-Selçuklu

C. c) Gazneli-Karahanlı

D. d) Gazneli-Gur

E. e) Gazneli-Hint Racası

7. Aşağıdakilerden hangisi Selçuklu

hanedanının kollarından biri değildir?

A. Irak Selçukluları

B. Anadolu Selçukluları

C. Azerbaycan Selçukluları

D. Kirman Selçukluları

E. Suriye Selçukluları

F.

8. Alparslan’ın, Malazgirt Savaşı

öncesindeki en büyük hedefi neydi?

A. Haleb’in Mirdasi emirini itaat altına

almak

B. Musul’daki Ukayli iktidarına son

vermek

C. Diyarbekir’deki Mervanilerin

hazinelerine el koymak

D. Suriye’deki Şii hakimiyetine son

vermek

E. Mısır’daki Fatımi devleti’ni ortadan

kaldırmak

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

12

İSLAM TARİHİ-2

9. Nizamülmülk’ün devlet idaresinde

uyulması gereken hususları ele aldığı

eserinin adı nedir?

A. Nasaihu’l-Müluk

B. Pendname

C. Nasihatname

D. Nasaihu’s-Selatin

E. Siyasetname

10. Aşağıdakilerden hangisi Haçlılar’ın

Birinci Haçlı Seferi sonucunda İslam

dünyası toprakları içerisinde kurdukları

prenslik/krallıklardan biri değildir?

A. Kudüs

B. Antakya

C. Urfa (Ruha)

D. Halep

E. Trablusşam

11. Merv şehri tarihte aşağıdaki

devletlerden hangisine başkentlik

yapmıştır?

A. Gazneliler

B. Büyük Selçuklu Devleti

C. Karahanlılar

D. Samaniler

E. Hazarlar

12. Aşağıdakilerden hangisi Büyük

Selçuklu Devleti’nin yıkılış sebeplerinden

biridir?

A. Nüfus artışı

B. İdarede veraset usulü

C. Halifelerle mücadele

D. Moğol saldırısı

E. Haçlı seferleri

13. Aşağıdakilerden hangisi Anadolu

Selçuklu sultanlarından biri değildir?

A. Alaeddin Keykubad

B. Gıyaseddin Keyhüsrev

C. İzzeddin Keykavus

D. Celaleddin Mengüberti

E. Rükneddin Mesud I

14. I. Alaeddin Keykubad tarafından

1221 senesinde fethedilen ve onun

adına nispetle Alaiyye olarak

adlandırılan şehir hangisidir?

A. Antalya

B. Alanya

C. Antakya

D. Adana

E. Ankara

15. Kösedağ Savaşının sonucu ile ilgili

olarak hangisi doğrudur?

A. Anadolu Selçuklu Devleti yıkılmıştır

B. Anadolu Selçuklu Devleti

Harezmşahların tabiiyetine girmiştir

C. Eyyubiler Anadolu’ya girmişlerdir

D. Haçlılar Anadoluyu ele geçirmişlerdir.

E. Anadolu Selçukluları Moğolların

denetimine girmişlerdir

16. Anadolu Selçuklu Devletinin kurucusu

kimdir?

A. Melikşah

B. Behram Şah

C. Arslan Şah

D. Süleyman Şah

E. Sencer Şah

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

13

İSLAM TARİHİ-2

17. Tacüddevle Tutuş hangi devletin ilk

hükümdarıdır?

A. Suriye Selçuklu Devleti

B. Irak Selçuklu Devleti

C. Kirman Selçuklu Devleti

D. Musul ve Halep Halep Atabegliği

E. Şam Atabegliği

18. Nizamiye Medresesi adını kimden

almıştır?

A. Mervani hükümdarı Nizamüddin

B. Büyük Selçuklu veziri Nizamülmülk

C. Haydarabad Nizamı

D. Genceli Nizami

E. Nizamüddin Şami

19. Aşağıdakilerden hangisi bir atabeg

devleti değildir?

A. Zengiler

B. İldenizliler

C. Artuklular

D. Tuğteginliler

E. Salgurlular

20. Aşağıdaki olaylardan hangisi İkinci

Haçlı Seferinin başlamasına yol açmıştır?

A. Selahaddin Eyyubi’nin Mısır’ın

idaresini ele alması (1171)

B. Moğolların Bağdad’ı işgali (1258)

C. Zengi’nin Kudüs Kralı’nı esir alması

(1137)

D. İmadeddin Zengi’nin Urfa’yı alması

(1144)

E. Nureddin Mahmud’un Kudüs kralı

Bohemond III'ü mağlûp etmesi (1164)

21. Mardin Artuklu Devleti’nin kurucusu

kimdir?

A. Kutbeddin İlgazi

B. Artuk Arslan

C. Necmeddin İlgazi

D. Rükneddin Mevdud

E. Hüsameddin Timurtaş

22. Aşağıdakilerden hangisi Artuklu eseri

değildir?

A. Diyarbakır Şeyh Matar Camii

B. Mardin Ulu Cami

C. Mesudiye Medresesi

D. Malabadi Köprüsü

E. Eminüddin Külliyesi

23. Aşağıdakilerden hangisi Mısır’da

kurulmuş olan Türk İslam devletlerinden

biridir?

A. Mervaniler

B. İldenizliler

C. Tuğtekinliler

D. Tolunoğulları

E. Fatımiler

24. Kara Yülük Osman Bey hangi

hanedanın kurucusudur?

A. Karakoyunlu

B. Akkoyunlu

C. Karakeçililer

D. Karamanlılar

E. Karahanlılar

25. Mardin Kasımiye Medresesi adını

kimden almıştır?

A. Anadolu Selçuklu emirlerinden

Ebu’l-Kasım

B. Büyük Selçukluların Halep valisi

Kasimüddevle Aksungur

C. Akkoyunlu hükümdarı Sultan

Kasım

D. Karamanoğullarından Sultan

Kasım

E. Kanuni’nin veziri Kasım Paşa

CEVAPLAR:
1. C

2. E

3. A

4. C

5. A

6. B

7. C

8. E

9. E

10. D

11. B

12. B

13. D

14. B

15. E

16. D

17. A

18. B

19. C

20. D

21. C

22. A

23. D

24. B

25.
C
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Duyulmayan Çığlık...Va Mutasımah Muhtelif Konular Mihrinaz 0 36 25 Mart 2024 14:21
Rabia Sessizliği Gündem/ Manşetler Mihrinaz 0 68 08 Mart 2024 10:32
ABD Sahtekarlığın Kitabını Yazdı İslami Haberler Esma_Nur 2 100 06 Mart 2024 23:24
Ömer Seyfettin 140 Yaşında Kitaplar/Kütüphane Mihrinaz 2 64 06 Mart 2024 17:43
İnsan Hayatta İken Çocuklarından Birine Malını... İlmihal Bölümü Mihrinaz 0 69 06 Mart 2024 15:30

Alt 08 Nisan 2019, 22:42   Mesaj No:2
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.364
Konular: 1263
Beğenildi:11771
Beğendi:8954
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

HADİS METİNLERİ I

1. “Hadis eğitim ve öğretim merkezleri

kurulmuştur. Fıkhi ve kelam ekolleri

sistemleşmiştir. Şerh edebiyatının ilk

örneklerinin verildiği; haçlı seferleri ve

Moğol istilası gibi büyük olayların

meydana geldiği ve bunun akabinde

hummalı bir yazın faaliyetinin başladığı bir

dönemdir. Hanbelilik bu döneme

damgasını vurmuştur.”

Yukarıdaki parçada hadis tarihinin hangi

döneminden bahsedilmektedir ?

A. Dönüşüm Dönemi

B. Daralma dönemi

C. Açılım Dönemi

D. Oluşum Dönemi

E. Gelişim Dönemi

2. Sahabi kavramını Hz.Peygamber ile

uzun süre sohbeti olan ve ona tabi olma

ve ondan hadis alma bakımından

birlikteliği çok olan” şeklinde tanımlayan

alim hangisidir?

A. Ahmed b. Hanbel

B. el-Mazeri

C. İbnu’s-Salah

D. İbn Hacer

E. es-Suyuti

3. Ahmed b. Hanbel’in eserinin özellikleri

konusunda aşağıdakilerden hangisi

yanlıştır?

A. 700 bin hadis içinden seçilmiş

mükerrerler hariç 30 bin hadis

bulunmaktadır.

B. Eserini müsvedde halinde

bırakmıştır.

C. İbn Teymiyye, İbnu’l-Cevzi, İbn

Kesir gibi alimler onun eserinde uydurma

hadislerin var olduğunu söylemişlerdir.

D. Onun eserine Ebu Talip el-Mekki

bazı ilavelerde bulunmuştur.

E. Merv, askalan ve Humus vb

şehirlerle ilgili hadislerin uydurma olduğu

söylenmiştir.

4. Aşağıdakilerden hangisi hadis

edebiyatına etki eden temel faktörlerden

değildir?

A. Mihne süreci ve Kur’an’ın

yaratılmış olup olmadığına dair

münakaşalar

B. Kelam ilminin doğuşu ve inanç

konularında ortaya çıkan tartışmalar

C. İsrailiyyat-mesihiyyata dair

nakiller

D. Ehl-i Hadis ve Ehl-i Re’y

kamplaşması

E. Halife Me’mun’un bazı Mutezili

fikirleri benimsemesi

5. Zayıf bir ravinin güvenilir ravinin

hadislerine aykırı olması durumunda

alacağı isim aşağıdakilerden hangisidir?

A. Mudrec

B. Muallak

C. Munker

D. Mursel

E. Muzdarib

6. Hadis kitabında çok muallak hadis

kullanmakla meşhur olmuş hadis imamı

hangisidir?

A. Muslim

B. Buhari

C. Tirmizi

D. Beyhaki

E. Darakutni

7. İslam alimlerinin çoğunluğuna göre

yakini bilgi ifade eden, onunla amel

etmek vacib olan ve inkarı durumunda

kişiyi dinden çıkma riskine sokan hadis

hangisidir?

A. Ahad hadis

B. Meşhur hadis

C. mütevatir hadis

D. Aziz hadis

E. Mudrec hadis

8. Hadislerin terceme ve yorumlanması

ile ilgili aşağıdaki cümlelerden hangisi

doğruyu yansıtmamaktadır?

A. Hadislerin terceme edilmesi faaliyeti,

manen rivayet kapsamında

değerlendirilir.

B. Hadisleri tercüme ederken ve

yorumlarken hadiste geçen

kelimelerin farklı anlamları

gözetilmelidir.

C. Hadislerin sebeb-i vürudunun

bilinmesinin, hadisleri yorumlamada

önemli bir yeri vardır.

D. Hadisleri anlamada önemli olan

terceme edenin anlayışıdır.

E. Hadis tercüme ve yorumlarında en

önemli şart, ihlası ve iyi niyeti elden

bırakmamaktır.

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

7

HADİS METİNLERİ I

9. Hadislerin şerh edilmesi ile ilgili

aşağıdakilerden hangisi doğru bir bilgiyi

içermemektedir?

A. Genelde şerhlerde ilk önce lafzî kelime

tahlillerine yer verilir.

B. Hadisi nakleden ravilerin durum

değerlendirilmesi yapılır.

C. Hadisin farklı tariklerine değinilmez.

Sadece ilgili hadis üzerinde yorum

yapılır.

D. Bazı şerhlerde hadise dair nükte,

hikmet ve faideli bilgilere de yer verilir.

E. Şerhlerde muhteva tahlillerinin yanısıra

fıkhî hükümlere de yer verilir.

10. Aşağıdaki kavramlardan hangisi

Sünnet’e bilinçli olarak bağlılığı ifade

etmek için kullanılmaz?

A. Temessük

B. Teessî

C. İttibâ

D. Teşebbüh

E. İktidâ

11. Aşağıdaki cümlelerden hangisi

yanlıştır?

A. Ömer b. Abdülaziz, “Sünnete

sarılmak, Allah’ın Kitabı’nı tasdîk ve

ona tam itaat sayılır” demiştir.

B. Sünnet kavramının zıddı bid’attir.

C. Peygamber Efendimiz’in adı ilk

anıldığında salat u selam getirmek

vacip; tekrar ettiğinde salat u selam

getirmek ise müstehaptır.

D. Sünnetin önemini en iyi bilen

insanlar, ashab-ı kiramdır.

E. Kur’an’da Kitab ile hikmetin birlikte

geçtiği yerlerde hikmet “bilgi”

manasınadır.

12. Mestlerin üzerine mesh edilmesi

konusunda dinin aşkın yönüne

dikkatimizi çeken ve sünnete

bağlanmanın önemini belirten sahabi

kimdir?

A. Hz. Ömer

B. Hz. Osman

C. Hz. Ali

D. Hz. Ebu Hureyre

E. Hz. Ebu Bekir

13. Aşağıda birbirine yakın manalı

kelimeler verilmiştir. Hangi şıktaki

kelimeler yakın manada değildir?

A. Birr-Yakîn

B. İttiba-İktidâ

C. Maruf-Hayr

D. Takvâ-Verâ’

E. Şerr-Seyyie

14. “Resûl size ne verdiyse onu alın, sizi

neden nehyettiyse ondan kaçının” ayeti

ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A. Sahâbîler, bu âyetin sünneti kapsadığı

inancındadır.

B. Sahâbîlerin âyetteki “size neyi

verdiyse” kelimesini, “Hz.

Peygamber’in sünnetiyle getirdiği”

diye yorumladıkları anlaşılmaktadır.

C. Bu ayet, sadece Hz. Peygamber

zamanındaki bir olayı çözmektedir.

D. İbn Mes’ud ve O’nun talebesi bu

ayete dayanarak sünnetin teşrîdeki

yerine vurgu yapmışlardır.

E. Mevdûdî’ye göre âyetteki hüküm

umûmîdir ve sadece fe’y taksimiyle

alâkalı değildir.



15. Aşağıdaki hadis metninin tercümesi

hangi şıkta doğru verilmiştir?

ان من شرِّ الناس مَنْ اتقاه النس لشره

A. İnsanların şerleri çoktur.

B. İnsanlar şer işlerler ama korkarlar.

C. İnsanların en şerlileri insanların

şerrinden korktukları kimsedir.

D. İnsanlar şerlerinden korkarsa şer

sayılır.

E. En büyük şer korkulan şerdir.

16. Aşağıdaki hadis metninde altı çizili

cümlenin anlamı hangisidir?

انما ورثوا العلم فمن اخذ به اخذ بحظ وافر

A. Çok lezzet almıştır.

B. Bol bol tat alır.

C. Çok büyük belaya düşmüştür.

D. Çok büyük bir pay/hisse almıştır.

E. Onu zevkle almıştır.

17. Aşağıdaki hadis metninin tercümesi

hangi şıkta doğru verilmiştir?

و من بطَّا به عمله لم ىسرع به نسبه

A. Kendi ameliyle geri kalan kişiyi soyu

(nesebi) ileri geçirmez.

B. Kim ağır davranırsa geri kalır.

C. Ağırdan alanın hızı olmaz.

D. Kim ağır olursa geç kalır.

E. Kim nesebini bilmezse geride kalır.

18. Aşağıdaki hadis metninin tercümesi

hangi şıkta doğru verilmiştir?

انكم تدعون يوم القيامة باسماءكم و اسماء

اباءكم فاحسنوا اسمءكم

A. Şüphesiz siz kıyamet günü

babalarınızla beraber dirileceksiniz.

B. Hepiniz kıyamet gününde

babalarınızın ismini alacaksınız.

C. Kıyamet günü hepinize babalarınızın

ismi verilecektir.

D. Şüphesiz isimleriniz iyi olursa kıyamet

günü babalarınız hoşnut olur.

E. Şüphesiz kıyamet günü sizin ve

babalarınızın ismiyle çağrılacaksınız.

O halde isimlerinizi güzel koyunuz.

19. Aşağıdaki hadis metninde altı çizili

kısmın anlamı hangisidir?

الكلمة الحكمة ضالة المؤن فحيث وجدها

فهو احق بها

A. Müminin yitiğidir.

B. Müminin sapıklığıdır.

C. Müminin sapmasındandır.

D. Mümin kaybolur.

E. Mümin sapmamalıdır.



"مهْ ، عَلَيْكُمْ مبَِا تُ م طيقُونَ ، فَواللهم لاَ يَمَلُّ اللهُ . 20

حَتَّى تَمَلُّوا."

Hadiste altı çizili ifadenin anlamı

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Gücünüzü aşan şeylerle Allah’a

yanaşmadıkça onun vaddettiği

mükafatı alamazsınız.

B. Aşırı ibadet etmek suretiyle Allah’ın

vaat ettiği mükafatı eksiksiz

alabilirsiniz.

C. İbadet bıkkınlığa yol açmaz.

D. Gücünüzü aşan ibadet bıkkınlığa yol

açacağı için mükafatı olmaz.

E. Siz ne kadar ibadet ederseniz edin,

Allah hepsinin mükafatını verir

dolayısıyla siz onu bıktıramazsınız

ama siz bıka bilirsiniz.

"إنَّ لِرَبِّكَ عَلَيْكَ حَقّاً ، وَإِنَّ لِنَ فْسِكَ عَلَيكَ . 21

حَقّاً ، وَلأَهْلِكَ عَلَيكَ حَقّاً ، فَأعْطِ كُلَّ ذِي حَقٍّ

حَقَّه " Selman’ın Ebu’d-Derdâ’ya söylediği

ve Hz. Peygamber’in de (s.a.v.) tasdik

ettiği bu sözün ışığında dindarlık nasıl

ifade edilebilir?

A. Dindarlık, kulun Allah’ın hakkına

riayet etmesidir.

B. Dindarlık, bir hak meselesidir.

C. Dindarlık, kulun Allah’a, nefsine ve

çevresindekilere karşı

sorumluluklarının gereğini yerine

getirmesidir.

D. Dindarlık, kulun ve ahiret dengesine

dikkat ederek yaşamasıdır.

E. Dindarlık, kulun nefsinin ve ailesinin

haklarına öncelik vermesidir.

قَالَ :"فَصُمْ يَوماً وَأفْ م طرْ يَوماً فَذلمكَ م صيَامُ دَاوُد . 22

صلى الله عليه وسلم ، وَهُوَ أعْدَلُ الصيامم ." فَ قُلْتُ :

فَمإ ي نِّ أُطيقُ أفْضَلَ ممنْ ذلمكَ ، فَ قَالَ رسولُ الله صلى الله

عليه وسلم:

"لا أفضَلَ مِنْ ذلِكَ "

Altı çizili ifade ile ilgili aşağıdakilerden

hangisi söylenemez?

A. En faziletli oruç Hz. Davud’un tuttuğu

oruçtur.

B. Her gün oruç tutmak doğru değildir.

C. İbadet kişinin kafasına göre

düzenleyebileceği bir şey değildir.

D. Gücün yetiyorsa her gün oruç

tutabilirsin.

E. İbadetin fazileti Hz. Peygamber’in

sünettine uygunluğuna bağlıdır.

" دَعْ مَا ي مريبُكَ إملََ مَا لاَ يَمريبُكَ ؛ فإنَّ ال ي صدقَ " . 23

طُمَأنمينَةٌ ، وَالكَ م ذبَ مريبَة Yukarıdaki hadisin anlamı hangi şıkta

doğru olarak verilmiştir?

A. Helal olup olmadığından şüphe

ettiğin şeyi bırak helal olduğundan

emin olduğunu şeyi al.

B. Şüphe harama götürür. Bu sebeple

terk edilmelidir.

C. Doğruluk şüpheyle

karıştırılmamalıdır.

D. Yalan, kişiyi kötülüğe, kötülükte ateşe

götürür.

E. Şüpheli şeyleri bırakırsan doğruyu

seçmiş ve emin olmuş olursun.

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

10

HADİS METİNLERİ I

"اللهُ أفْ رَحُ بمتَ وْبَمة عَبْ م دهم ممنْ أَحَ م دكُمْ سَقَطَ عَلَى بَعميرهم وقد أضلَّهُ . 24

في أرضٍ فَلاة Hadiste geçen altı çizili kelimenin anlamı

nedir?

A. Düşmek

B. Kaybetmek

C. Koşturmak

D. Bulmak

E. Yolculuk etmek

" وتَ . 25

َ

لا ي تََمَنَّ يَََّ أَحَدُكُمُ الم ...... أَصَابَهُ، فَإمنْ

كَانَ لا بُدَّ فاعلاً ، فَليَ قُلْ : اللَّهُمَّ ....... مَا كَانَ م ت

الحَيَاةُ خَيراً ملِ، وَتَوفّمنِ إمذَا كَانَ م ت الوَفَاةُ خَيراً لِ."

A. الحَيَاةُ / الوَفَاةُ

B. لضُ ر / أحْينِ

C. لبلاء/ أحْينِ

D. لضُ ر / ادْمركنِ

E. لضُ

CEVAPLAR:
1. C

2. B

3. D

4. E

5. C

6. B

7. C

8. D

9. C

10. D

11. E

12. C

13. A

14. C

15. C

16. D

17. A

18. E

19. A

20. E

21. C

22. D

23. A

24. D

25. B
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Alt 08 Nisan 2019, 22:44   Mesaj No:3
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.364
Konular: 1263
Beğenildi:11771
Beğendi:8954
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

TEFSİR METİNLERİ-1

1. Hz. Muhammed'in davetine karşı

çıkanlar, Kur'an'da anlatılan

kıssaların gerçek olmadığını hangi

kavramla ifade etmişlerdir?

A. Kısasü'l-Evvelîn

B. Desâtirü'l-Evvelîn

C. Esâtîru'l-Evvelîn

D. Dirâsetü'l-Evvelîn

E. Meselü'l-Evvelîn

2. Mâûn suresinin temel konusu

aşağıdaki şıklardan hangisinde doğru

olarak verilmiştir?

A. İnsan-insan ilişkisi

B. Allah-insan ilişkisi

C. İnsan-insan ve Allah-insan ilişkisi

D. Allah-evren ilişkisi

E. İnsan-evren ilişkisi

3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi "saklı

tutulan ve korunan kitap" anlamına

gelmektedir?

A. Levh-i Mahfûz

B. Kitâb-ı Menkûl

C. Levh-i Meknûn

D. Kitâb-ı Meknûn

E. Kitâb-ı Menşûr

4. Kur'an'da Allah'a, peygamberlere ve

indirilen kitaplara inanan kişi için

kullanılan kavram hangisidir?

A. Facir

B. Fasık

C. Mü'min

D. Kâfir

E. Münafık

I. Allah'a ve onun haber verdiklerine

inanır.

II. Sadece Hz. Muhammed'e indirilen

vahiylere inanır.

III. Cennet ve cehennemin varlığına inanır.

IV. Ölümden sonraki dirilişe inanır.

V. Hadisleri dikkate almaksızın sadece

Kur'an'daki bilgilerin yeterli olacağına

inanır.

5. Mü'min için yukarıdakilerden hangileri

söylenemez?

A. I, II, V

B. I, III, IV

C. II ve V

D. III, IV, V

E. V

6. Dini literatürde "hakk ile batılı ayırma"

anlamına gelen kavram hangisidir?

A. Bürhân

B. Kur'an

C. Mesel

D. Resûl

E. Furkân

7. "el-Bahru'l-Muhît" isimli eser

aşağıdakilerden hangisine aittir?

A. Ebû Hayyân

B. İbn Atiyye

C. Kurtubî

D. Taberî

E. Zemahşerî

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

2

TEFSİR METİNLERİ-1

8. Aşağıdaki eşyalardan hangisi 'mâûn'

kapsamında değerlendirilemez?

A. Balta

B. İğne

C. Tencere

D. Altın

E. Leğen

9. Yazılan eserlerde alıntıların mutlaka

belirtilmesi ve her sözün, sahibine nisbet

edilmesi ilkesine vurgu yapan müfessir

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Taberî

B. Kurtubî

C. İbn Atiyye

D. Zemahşerî

E. Ebû Hayyân

10. "Nezîr" kavramının karşılığı

olabilecek en doğru ifade hangisidir?

A. Korkutarak bir şeyi haber veren

B. İnsanlara haber veren

C. İnsanlara müjde veren

D. İnsanlara nasihat eden

E. İnsanlara tavsiyede bulunan

11. Aşağıdakilerden hangisi Kur'an'da

geçen hanîf kavramıyla ilgili doğru bir

bilgidir?

A. Mekkelilerin Cahiliyeden önceki

dinî inançlarıdır.

B. Hz. İbrahim'in insanlara tebliğ

ettiği tevhid dinidir.

C. Hz. Muhammed'in mücadele ettiği

batıl dinlerden biridir.

D. Medinedeki Yahudilerin dinidir.

E. Hiçbiri

12. " Yapılan iyilik veya kötülüklere

karşılık verme " anlamına gelen kelime

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Mülk

B. Mesel

C. Kesb

D. Din

E. Saîr

13. Aşağıdaki kavramlardan bir grup

oluşturulacak olursa bunlardan hangisi

dışarıda kalır?

A. Afüv

B. Rahman

C. Rahîm

D. Gafûr

E. Mü'min

"Ebû Muhammed künyesiyle tanınır.

Endülüs'te pek çok âlimden ders aldı.

Tefsir, hadis, fıkıh gibi dînî ilimlerin yanı

sıra dil, nahiv ve edebiyat alanında da

geniş bir bilgi birikimine sahip oldu. O,

tefsirdeki yetkinliğinden ötürü "kıdvetü'lmüfessirîn"

sıfatıyla anılmıştır. Onu

günümüze taşıyan en önemli eseri el-

Muharrerü'l-Veciz isimli tefsiridir."

14. Yukarıda sözü edilen müfessir

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Fahreddin Râzî

B. Zemahşerî

C. İbn Atiyye

D. Ebû Hayyân

E. Kurtubî

D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI

3

TEFSİR METİNLERİ-1

15. Daha sonra gelen âlimlerin

birçoğunun kaynak olarak kullandığı ve

bir tefsir ansiklopedisi olarak kabul

edilen tefsir, aşağıdakilerden hangisidir?

A. Ebu'l-Hasan Mukatil b. Süleyman el-

Ezdi el-Horasanî’nin “et-Tefsîru’l-

Kebir” adlı tefsiri.

B. Yahya b. Ziyad el-Ferrâ’nin “Meâni’l-

Kur’ân” adlı tefsiri.

C. Muhammed b. Cerir et-Taberî’nin

“Camiu’l-Beyân an Te’vîli Ayi’l-

Kur’ân” adlı tefsiri.

D. Ebû Ubeyde Ma’mer b. el-

Musenna’nın “Mecâzu’l-Kur’ân” adlı

eseri.

E. Süfyan es-Sevrî’nin “Tefsîru’s-Sevrî”

adlı eseri.

16. “Ümmü’l-Kitab” diye isimlendirilen

sure, aşağıdakilerden hangisidir?

A. Yasin Suresi.

B. Fatiha Suresi.

C. İhlâs Suresi.

D. Hucurât Suresi.

E. Mu’minûn Suresi.

17. Kur’ân’ı başından sonuna kadar ilk

tesir eden müfessir kimdir?

A. Ebu'l-Hasan Mukatil b. Süleyman

el-Ezdi el-Horasanî.

B. Yahya b. Ziyâd el-Ferra.

C. Muhammed b. Cerir et-Taberî.

D. Ebû Ubeyde Ma’mer b. el-

Musennâ.

E. Abdurrezzâk b. Hemmâm.

18 – Aşağıdaki Arapça cümlenin Türkçe

tercümesi hangisidir?

} قُل لاَّ تَمُنُّواْ عَلَيَّ إِسْلاَمَكُمْ بَلِ الله يَمُنُّ عَلَيْكُمْ

أَنْ هَداكُمْ لِلإِيمَانِ إِنُ كُنْتُمْ صَادِقِينَ {

A. De ki: Teslimiyetinizi bana bir lütuf

olarak görmeyin: hayır, tersine

size iman yolunu göstermek

suretiyle Allah size lütufta

bulunmuştur!

B. De ki: Müslüman olmanızı bir lütuf

gibi bana hatırlatıp durmayın. Tam

tersine sizi imana erdirmesinden

dolayı Allah size lütufta bulunmuş

oluyor.

C. De ki: Müslümanlığınızı banim

başıma kakmayın. Biliniz ki, sizi

imana erdirdiği için asıl Allah size

lütufta bulunmuştur.

D. De ki: "Müslüman olmanızla beni

minnet altında tutmayın, hayır,

sizi imana eriştirmekle Allah sizi

minnet altında bırakır.

E. De ki: Müslümanlığınızı bana karşı

minnet (konusu) etmeyin. Tam

tersine, sizi imana yönelttiği için

Allah size minnet etmektedir. Eğer

doğru sözlüler iseniz (bunu böyle

kabullenmeniz gerekir).

وَلاَ تَجَسَّسُوا . 19 kelimesinin, Türkçe

karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?

A. Cüsseli olamayınız.

B. Cüsseli olma.

C. Siz ikiniz şişman olmayınız.

D. Gizlilikleri araştırmayınız.

E. Gizlilikleri araştırma.


20.

وَلاَ تَ نَابَ زُوا kelimesinin, Türkçe karşılığı

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Dedikodu yapmayınız.

B. Kötü lakap takmayın.

C. Hor görmeyiniz.

D. Dedikodu yapma.

E. Gıybet etmeyiniz.

21.

أَنْ تَحْبَطَ Kelimesinin, Türkçe karşılığı

aşağıdakilerden hangisidir?

A. Yükselmesi.

B. Alçalması.

C. Başlaması.

D. Çoğalması. Bol olması.

E. İptal olması, boşa gitmesi.

22 – Aşağıdaki Arapça cümlenin Türkçe

tercümesi hangisidir?

ومعنى)الْحَمْدُ لِلَّهِ ( : الشكر خالصًا لله جل ثناؤه دون ما يُعبد من

دونه، بماأنعم على عباده من النِّعم التي لا يُحصيها العدد ولا

يحيط بعددها غيره أح د

A. “Elhamdu lillahi”nin manası:

Şükür, Allah’tan başka hiç

kimsenin sayısını bilemediği, sayı

ile sayılamayacak kadar çok olan

nimetleri kullarına vermesi

münasebetiyle kendisinin dışında

ibadet edilenlere değil, şanı yüce

olan Allah’a mahsustur.

B. “Elhamdu lillahi”nin manası:

Şükür, şanı yüce olan Allah’a

mahsustur. Ondan başka tapılan

kişiler için değildir. O, kullarına

nimetler vermiştir. Bu nimetler,

sayılarla sayılmaz. Ondan

başkaları bu nimetlerin sayısını

bilmez.

C. “Elhamdu lillahi”nin manası:

Şükür, tapılan başka kişiler için

değil, şanı yüce olan Allah’a

mahsustur. Onlar, insanlara

nimetler vermiştir. Bu nimetler,

sayılarla sayılmaz. Ondan

başkaları bu nimetlerin sayısını

bilmez.

D. “Elhamdu lillahi”nin manası:

Şükür, Allah’tan başka hiç

kimsenin sayısını bilemediği, sayı

ile sayılamayacak kadar çok olan

nimeti kullarına vermesi

münasebetiyle kendisinin dışında

ibadet edilene değil, şanı yüce

olan Allah’a mahsustur.

E. “Elhamdu lillahi”nin manası:

Şükür, şanı yüce olan Allah’a

mahsustur. Ondan başka tapılan

kişiler için değildir. O, kullarına

nimet vermiştir. Bu nimet,

sayılarla sayılmaz. Ondan

başkaları bu nimetlerin sayısını

bilmez.


23 – Aşağıdaki Arapça cümlenin Türkçe

tercümesi hangisidir?

وإنما معنى قوله "بسم الله": أبدأ بتسمية الله وذكره قبل كل

شيء،

A. Muhakkak ki “Bismillah” sözünün

manası, her şeyden önce Allah’ın

adı ve zikri ile başla demektir.

B. Muhakkak ki “Bismillah” sözünün

manası, her şeyin başında Allah’ın

adı ve zikri ile başlarım demektir.

C. Muhakkak ki “Bismillah” sözünün

manası, her şeyin başında Allah’ın

adı ve zikri ile başmak gerekir

demektir.

D. Muhakkak ki “Bismillah” sözünün

manası, Müslüman her şeye

Allah’ın adı ve zikri ile başlar

demektir.

E. Muhakkak ki “Bismillah” sözünün

manası, her şeyden önce Allah’ın

adı ve zikri ile başlıyoruz demektir.

24 – Hucurât suresi, Kur’ân’ın kaçıncı

suresidir?

A. 46

B. 47

C. 48

D. 49

E. 50

25 – Hucurât suresi, kaç ayettir?

A. 16

B. 17

C. 18

D. 19

E. 20

CEVAPLAR:
TEFSİR

METİNLERİ-1

1. C

2. C

3. A

4. D

5. C

6. E

7. A

8. D

9. B

10. A

11. B

12. D

13. E

14. C

15. C

16. B

17. A

18. E

19. D

20. B

21. E

22. A

23. B

24. D

25. C
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Dicle İslam Tarihi-1 ve İslam AHLAK Felsefesi 2013 Final soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 1 08 Nisan 2019 22:21
Dicle Felsefe Tarihi 2013 Final Soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 0 08 Nisan 2019 20:35
İNÖNÜ İlitam TEFSIR Metinleri-1 ( 2012 )GÜZ D. Not Yükseltme Sınavı Mihrinaz MALATYA İNÖNÜ İlitam 1 10 Ekim 2017 09:54
İnönü İlitam İslam Tarihi 1.Oturum Final Soruları Mihrinaz MALATYA İNÖNÜ İlitam 1 12 Kasım 2016 08:58
Tefsir Metinleri -Kitap- Medine-web Tefsir Metinleri -I 1 22 Aralık 2013 19:54

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.