Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Soru Cevap Arşivi

Konu Kimliği: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi:  08 Nisan 2009 (23:37), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2009 (23:37). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 08 Nisan 2009, 23:37   Mesaj No:1
Medineweb Usta Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:İmamHüseyin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7571
Üyelik T.: 20 Mart 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 279
Konular: 242
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Hz. Muhammed (s.a.a ) Hz Hatice ile ne için evlenmiştir.

Hz. Muhammed (s.a.a ) Hz Hatice ile ne için evlenmiştir.

Hz Muhammed (s ) Hz Hatice ile ne için evlenmiştir?


Hz Muhammed(s ) 25 yaşında iken 40 yaşında bulunan Hz Hatice ile Hatice'nin teklifi üzerine evlenmiştir Bu evlilik O'nun nefis düşkünü olmadığının kanıtlarından biridir

Hz Hatice zengin idi Fakat Resulullah onunla zenginliği için evlenmemişti Hz Hatice ile peygamberimiz Hatice'nin vefatına kadar 25 sene evli kalmışlardır Hz Hatice , peygamberimize :"Ey Muhammed ben yaşlandım , artık başka hanımla evlen" deyince peygamberimiz şu cevabı verir: " Böyle söyleme Hatice , üzülürüm"

Ayrıca eğer evlilik zenginlik için olsaydı Hz Hatice onu mülküne ortak ettikten sonra eline geçirdiği mülkle o genç yaşında onu boşayıp başka genç kadınlarla evlenebilirdi Niçin hatice 65 ine gelene kadar beklesindi Kadın boşamak o kadar zor mu idi Hz Hatice'nin onun yeni eş almasına izin vermediği tamamen iftiradır Aksine yukarıda anlatıldığı gibi Hz Hatice aradaki yaş farkından dolayı bunu kendisi teklif etmiştir

Onun nefis ve para düşkünü olmadığını; açık arayan ve muhalefet gözüyle bakan o zamanki müşriklerin bu konularda suçlama yapmaması net olarak göstermektedir Çünkü o müşrikler hem onun çok yakınında hem de muhalif idiler Ona cinlenmiş suçlamasını yapıyorlardı yani aklını yitirmiş diyorlardı çünkü kendisine Mekke'nin en güzel kızlarını , zenginliği ve Mekke yöneticiliğini teklif ettiklerinde "Bir elime Ayı bir elime Güneşi verseniz yine davamdan vazgeçmem" demişti

Böyle diyen birisine inanmayacak kişinin diyecek tek sözü olabilirdi o da şimdinin ifadesi ile "çıldırmış olmalı" sözü idi Yoksa mal yada şehvet düşkünlüğü gibi ithamların hiçbir zaman kabul görmeyeceğini o zamanki muhalifler de biliyorlardı

Yakınındaki müşriklerin bile yapmadığı bir ithamı şimdiki müşrikler yapıyorsa bunda iftira ve düşmanlık duygusundan başka bir sebep aramak mümkün değildir




Hz Aişe kaç yaşında evlendi?



Hz Aişe Validemizin doğum tarihiyle ilgili bir takım görüşler ileri sürülmüştür Bunun sebebi ise o dönemde çocukların doğum tarihine önem verilmez ve tespit edilmezdi Bilahare çocuk meşhur biri olursa insanlar onun doğum tarihiyle ilgilenir ve tespite çalışırlardı

Hz Aişe'den bir rivayette;

"Hz Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s 46) ayet inmişti (Buhari 1cilt Telifil Kur’an bahsi)"

Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4yıl) inmiştir Hz Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre en az 7-8(ya da daha büyük) yaşlarda olması gerekir Resulullah'ın Hz Aişe'yi istetmesi vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır Hz Aişe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur Dolayısıyla Hz Aişe’nin peygamberimizle evlendiği yaşın en az 15-16 olduğu ortaya çıkar Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet" kitabında geçer (İst 1928 2/ 997)

Bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi Esma’nın durumudur Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73 yılında vefat etmiştir Hz Aişe validemizden on yaş daha büyüktür Hz Ebu Bekir (ra) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır Hz Esma yüz yaşında ve hicri 73 yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir

Böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise Hz Muhammed (as ) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır Kızı Fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir Bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır Dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (ra) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz Ali ile evlendirildiği bilinmektedir Evlendiklerinde Hz Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma’nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir Hz Fatımayı Hz Ali ile evlendirmeden önce Ebu Bekir ve Ömer(RA) onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve Hz Ali ile evlendirmiştir

Buradan hareketle şunu söylemek istiyoruz: Bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü Ali ile Fatımayı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir? Yine dava arkadaşları onunla evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar? Hz Muhammed (as ) ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan Hz Ebu Bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi Hz Muhammed (as ) a yapmadı da yedi yıl bekledi? Bu noktadan bakıldığında da bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir

Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur

Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı Mut’im Hz Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti Hz Ebu Bekir (ra) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (ra) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir Bu olayda yine Hz Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir

Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58 yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar

Bu olayda birkaç yıllık bir yanılma payının olması aklen mümkün iken dokuz yıllık bir yanılmayı akıl asla kabul etmez Bir insanın yaşının bu kadar önemli olmasının nedeni malum olduğu üzere bir dinin peygamberine uygun olmayan bir işin isnad edilmesidir Müslümanlar inanırlar ki peygamberler meşruiyetin örneğidir Onlar bir hata yaparsa Allah onların hatasını düzeltir Böylece bir dini ilk yaşayan insanın kusursuz olmasını sağlayarak insanlara doğru bir örneklik sunar Peygamberimizin gerek ailevi ilişkilerinde, gerekse toplumsal olaylarla ilgili düzeltilmesinin Kur’an da örneklerini de görmekteyiz (Tahrim 1-5, Abese 1-4 ) gibi

Ancak bu konuyla ilgili hiçbir uyarı söz konusu değildir Bu bizim için en temel meşruiyet sebebidir Eğer böyle bir yanlış yapılmış olsa idi Allah asla ihmal etmez elçisini düzeltirdi Allah'ın doğru bulduğunu kimse yanlış göremez ve diline dolayamaz Müslümanlar "işittik ve itaat ettik, işittik ve iman ettik" derler ve teslim olurlar Biz de bu minval üzere teslim olup inanıyoruz ki Allah'ın Rasulü en doğru olanı yapmıştır Bu ve benzeri olayları diline dolayanlar hep olmuş, kıyamete kadar da olacaktır Önemli olan inananların bunlara pirim vermemesidir Siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler Çünkü onlar sizin inandıklarınıza sizin inandığınız gibi inanmayan insanlardır





Hz Muhammed (s ) Hz Hatice ile ne için evlenmiştir?


Hz Muhammed(s ) 25 yaşında iken 40 yaşında bulunan Hz Hatice ile Hatice'nin teklifi üzerine evlenmiştir Bu evlilik O'nun nefis düşkünü olmadığının kanıtlarından biridir

Hz Hatice zengin idi Fakat Resulullah onunla zenginliği için evlenmemişti Hz Hatice ile peygamberimiz Hatice'nin vefatına kadar 25 sene evli kalmışlardır Hz Hatice , peygamberimize :"Ey Muhammed ben yaşlandım , artık başka hanımla evlen" deyince peygamberimiz şu cevabı verir: " Böyle söyleme Hatice , üzülürüm"

Ayrıca eğer evlilik zenginlik için olsaydı Hz Hatice onu mülküne ortak ettikten sonra eline geçirdiği mülkle o genç yaşında onu boşayıp başka genç kadınlarla evlenebilirdi Niçin hatice 65 ine gelene kadar beklesindi Kadın boşamak o kadar zor mu idi Hz Hatice'nin onun yeni eş almasına izin vermediği tamamen iftiradır Aksine yukarıda anlatıldığı gibi Hz Hatice aradaki yaş farkından dolayı bunu kendisi teklif etmiştir

Onun nefis ve para düşkünü olmadığını; açık arayan ve muhalefet gözüyle bakan o zamanki müşriklerin bu konularda suçlama yapmaması net olarak göstermektedir Çünkü o müşrikler hem onun çok yakınında hem de muhalif idiler Ona cinlenmiş suçlamasını yapıyorlardı yani aklını yitirmiş diyorlardı çünkü kendisine Mekke'nin en güzel kızlarını , zenginliği ve Mekke yöneticiliğini teklif ettiklerinde "Bir elime Ayı bir elime Güneşi verseniz yine davamdan vazgeçmem" demişti

Böyle diyen birisine inanmayacak kişinin diyecek tek sözü olabilirdi o da şimdinin ifadesi ile "çıldırmış olmalı" sözü idi Yoksa mal yada şehvet düşkünlüğü gibi ithamların hiçbir zaman kabul görmeyeceğini o zamanki muhalifler de biliyorlardı

Yakınındaki müşriklerin bile yapmadığı bir ithamı şimdiki müşrikler yapıyorsa bunda iftira ve düşmanlık duygusundan başka bir sebep aramak mümkün değildir




Hz Aişe kaç yaşında evlendi?



Hz Aişe Validemizin doğum tarihiyle ilgili bir takım görüşler ileri sürülmüştür Bunun sebebi ise o dönemde çocukların doğum tarihine önem verilmez ve tespit edilmezdi Bilahare çocuk meşhur biri olursa insanlar onun doğum tarihiyle ilgilenir ve tespite çalışırlardı

Hz Aişe'den bir rivayette;

"Hz Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s 46) ayet inmişti (Buhari 1cilt Telifil Kur’an bahsi)"

Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4yıl) inmiştir Hz Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre en az 7-8(ya da daha büyük) yaşlarda olması gerekir Resulullah'ın Hz Aişe'yi istetmesi vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır Hz Aişe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur Dolayısıyla Hz Aişe’nin peygamberimizle evlendiği yaşın en az 15-16 olduğu ortaya çıkar Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet" kitabında geçer (İst 1928 2/ 997)

Bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi Esma’nın durumudur Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73 yılında vefat etmiştir Hz Aişe validemizden on yaş daha büyüktür Hz Ebu Bekir (ra) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır Hz Esma yüz yaşında ve hicri 73 yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir

Böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise Hz Muhammed (as ) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır Kızı Fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir Bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır Dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (ra) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz Ali ile evlendirildiği bilinmektedir Evlendiklerinde Hz Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma’nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir Hz Fatımayı Hz Ali ile evlendirmeden önce Ebu Bekir ve Ömer(RA) onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve Hz Ali ile evlendirmiştir

Buradan hareketle şunu söylemek istiyoruz: Bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü Ali ile Fatımayı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir? Yine dava arkadaşları onunla evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar? Hz Muhammed (as ) ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan Hz Ebu Bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi Hz Muhammed (as ) a yapmadı da yedi yıl bekledi? Bu noktadan bakıldığında da bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir

Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur

Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı Mut’im Hz Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti Hz Ebu Bekir (ra) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (ra) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir Bu olayda yine Hz Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir

Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58 yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar

Bu olayda birkaç yıllık bir yanılma payının olması aklen mümkün iken dokuz yıllık bir yanılmayı akıl asla kabul etmez Bir insanın yaşının bu kadar önemli olmasının nedeni malum olduğu üzere bir dinin peygamberine uygun olmayan bir işin isnad edilmesidir Müslümanlar inanırlar ki peygamberler meşruiyetin örneğidir Onlar bir hata yaparsa Allah onların hatasını düzeltir Böylece bir dini ilk yaşayan insanın kusursuz olmasını sağlayarak insanlara doğru bir örneklik sunar Peygamberimizin gerek ailevi ilişkilerinde, gerekse toplumsal olaylarla ilgili düzeltilmesinin Kur’an da örneklerini de görmekteyiz (Tahrim 1-5, Abese 1-4 ) gibi

Ancak bu konuyla ilgili hiçbir uyarı söz konusu değildir Bu bizim için en temel meşruiyet sebebidir Eğer böyle bir yanlış yapılmış olsa idi Allah asla ihmal etmez elçisini düzeltirdi Allah'ın doğru bulduğunu kimse yanlış göremez ve diline dolayamaz Müslümanlar "işittik ve itaat ettik, işittik ve iman ettik" derler ve teslim olurlar Biz de bu minval üzere teslim olup inanıyoruz ki Allah'ın Rasulü en doğru olanı yapmıştır Bu ve benzeri olayları diline dolayanlar hep olmuş, kıyamete kadar da olacaktır Önemli olan inananların bunlara pirim vermemesidir Siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler Çünkü onlar sizin inandıklarınıza sizin inandığınız gibi inanmayan insanlardır



alıntıdır
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi İmamHüseyin 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
MUHAMMED MUSTAFÂ'SIN Şiirler ve Şairler AŞK'ÜL İSLAM 1 2189 09 Mayıs 2009 14:06
Rahmetli İmam Humeyni’den bir şiir Şiirler ve Şairler İmamHüseyin 0 2591 09 Mayıs 2009 14:04
MÜSLÜMAN COĞRAFYASINA AĞIT Şiirler ve Şairler namzet davadar 1 1949 09 Mayıs 2009 14:03
MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR Şiirler ve Şairler Yitiksevda 3 2459 09 Mayıs 2009 14:01
MÜSLÜMANLIK NEREDE! Şiirler ve Şairler Mahru 3 2184 28 Nisan 2009 23:39

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Müminlerin Annesi Hazret-i Hatice-yi Kübra Medine-web Ashab-Kiram(r.a) 10 25 Mart 2023 04:51
Muhammed'in (sav).. Hatice'si (ra).. nurşen35 Ashab-Kiram(r.a) 17 20 Eylül 2019 23:28
Hz.Peygamber(saa)’in nezdinde Hz.Hatice(ra) Yitiksevda Alimler(Rh) 8 16 Eylül 2009 00:46
Peygamber Efendimiz Neden birden fazla Kadınla Evlenmiştir? NUR Soru Cevap Arşivi 3 19 Nisan 2009 18:38
Kadın Sahabilerin Faziletleri - Hatice Bintu Huveylid (ra) EcelBekcisi Hadis-i Şerif 0 24 Kasım 2008 13:23

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.