Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/19021-dort-mezhepten-birine-uymak-sart-midir.html)

kamer34 28 Mart 2011 14:24

Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?

“Bismillahirrahamnirrahim”


Konuya girmeden önce şu hususu belirtmekte fayda vardır. İslam dininde EMİR sahiplerine veya din adamlarına uymak ancak şarta bağlandığı bu şartların yerine geldikten sonra itaat ve uymak söz konusu olabilmektedir.


Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan devlet yetkililerine de itaat ediniz. Eğer gerçekten Allah'a ve ahiret gününe inanmışsanız herhangi bir konuda anlaşmazlığa düştüğünüzde o meselenin çözümünü Allah'a ve Peygamber'e havale ediniz. Bu sizin hesabınıza en hayırlı ve en iyi akıbet vaad eden bir tutumdur.” Nisa/59


Allah’a itaat rasule itaat mutlaktır bundan gayrisine itaat ancak Allah ve rasulunun yoluna bağlı oldukları müddetçe itaat söz konusu olabilir.
Peygamberlerden gayrisine itaat şart’a bağlandığı bu ayette açıkça anlaşılmaktadır.


Günümüzde bu algının nasıl anlaşıldığına baktığımızda peygamberden gayrisine itaat adeta ismet sıfatını kendilerine verilircesine körü körüne bir itaatten söz etmemiz hiçte yanlış olmayacaktır.


Günümüz insanlarının mezhep imamlarına itaat ve bağlılık algıları tam bir taasup ve körü körüne taklittten öteye gitmediğine tanık olmaktayız. Gerek isimleri ön plana çıkmış imamlarımız olsun gerekse isimleri ön plana çıkmamış nice imamlarımız olsun asla bir mezhep kurup insanları bu mezhep etrafında topladıklarına tanık olmak mümkün değildir.


İmam Malik zamanında kendisinin Muvattası o dönemki devlet idaresi tarafından (Halife Mansur) devletin anayasası olma teklifi kendisine ulaşınca bunu red etmiş, bu tarz yaklaşımların iyi niyetli olmadığını dile getirerek sizler eğer samimi iseniz Kur’an ve sünnet daha cap canlı dururken neden benim kitabım devletin anayası olsun diyerek bu teklifi elinin tersi ile red etmiştir.


Yine günümüzde adeta körü körüne taklit edilen mezhep imamlarımızın bu hassas konudaki titizlikleri her nedense bugün taklitçileri tarafından görmezlikte gelinmektedir.

İmam ve Fakihlerin Fikir Hürriyetine Yaklaşımı


Sahabeler, peygamberden sonra en değerli kişilerdir. Gayet tabii ki sahabelerden hemen sonra dünyaya gelen "tabi-in" sahabelere son derece saygılıydılar. Ancak "tabi-in" (sahabelerden sonra gelen ve Hz. Peygamber (a.s.)'in dönemini yaşamamış olanlar), sahabelerin fikirlerini serbestçe tenkit edebiliyorlardı. Tabiiler, sahabelerin sözlerini enine boyuna tartışıp doğru bulduklarını kabul ederlerdi.


Nitekim, İmam Malik (r.a.) sahabeler arasındaki görüş ayrılığına temas ederek şunları söylemektedir: "Sahabe­lerin fikirleri hem doğru hem yanlış olabilir. Bu hususta siz kendiniz dü­şünüp karar vermelisiniz." Aynı şekilde İmam Ebu Hanife (r.a.) de şunları yazmaktadır: "Sahabelerin iki farklı rivayetinden biri muhakkak yanlış olacaktır."


Zaten sahabeler de kendilerinin masum olduklarını, hata işlemedikle­rini, sonrakilerin kendi fikirlerini unutup sadece onların fikrini kabul et­meleri gerektiğini hiçbir zaman iddia etmemişlerdir.


Nitekim, Hz.Ebu Bekr (r.a.) bir konuda kendi fikrini söylerken şunları eklemeyi unutmazdı: "Bu benim fikrimdir. Eğer doğruysa, Allah tarafından olduğunu düşünün, eğer yanlışsa, bu benim hatamdır ve ben Allah'tan af dilerim." Hazreti Ömer (r.a.) ise şunları söylemiştir: "Fikir yanlışlığını, ümmet için sünnet haline getirmeyin."


Hz.İbn Mes'ud şu ikazlarda bulunmuştur: "Sakın, kimse din konusunda başkalarını körü körüne takip etmesin. Biri müminse öbürü­nün de mü'min, biri kafirse öbürünün de kafir olması gerekmez. Yanlıştık ve kötülükte kimse kimseyi takip edemez."


İmam Malik (r.a.)'in sözleri şöyledir: "Ben bir insanım. Söylediğim sözler yanlış da olabilir, doğru da. Siz fikrimi gözden geçirin. Hangisi Kitap ve Sünnet'e uygunsa kabul edin, hangisi değilse kabul etmeyin."

İmam Şafi-i aynı konuda şunları söylüyor. "Delil aramaksızın ilim tah­sil eden şahıs tıpkı, gece karanlığında odun toplayan adam gibidir. Bu adam, gece topladığı odunlar arasında, kendisini sokabilecek bir yılanın saklı olabileceğinden habersizdir.


Günümüzde herhangi bir mezhebe bağlı olunmadığı takdirde imanın gerçekleşemeyececeği fikri adeta imanın şartı imiş gibi algılanmış olduğuna şahit olmaktayız.Herhangi bir mezhebe bağlı olmayanlar dini Kur’an ve sünnetten öğrenmeye çalışan Müslüman toplum tarafından mezhepsiz olarak damgalanmaktan kurtulamamaktadır.


Oysa ki bu mezhep imamlarımızın çalışmaları bize Allah’ın bir lütfu olarak kabul etmemiz gerekirken bizler adeta Mekke müşriklerinin Allah’ın rasulune karşı göstermiş oldukları taasup gibi bir tutum içerisine girmekteyiz. Bizler atalarımızı nasıl bulduysak öyle inanmaya devam etmektyiz.
Benim mezhep imamım senin mezhep imamını döver mantığıyla herkes kendi imamı ile övünüp durmaktadır.


"...Her grup, kendisinde bulunan ile sevinip övünmektedir."
(Mü'minun: 23/53)

"Senden önce hangi memlekete uyarıcı göndermişsek, mutlaka oranın varlıklıları, 'Biz babalarımızı bir din üzerinde bulduk, biz de onların izlerine uyarız' derlerdi." (Zuhruf: 43/23)

Bazı kişiler şöyle derler:
"Mezhebe muhalefet etmek caiz değildir, her ne şekilde olursa olsun kesinlikle mezhebe uyulmalıdır." derler.
Bunlar, her imamı kendisine uymak açısından adeta peygamber konumuna getirmişlerdir. İşte bu, dini değiştirmektir.
Ahmed (r.h.) şöyle diyor:
"Hadisin isnadını ve şahinliğini bildikleri halde Süfyan'ın reyine uyanlara şaşarım, oysa Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:


"...Onun emrine aykırı davrananlar, başlarına bir bela gelmesinden veya kendilerine çok elemli bir azap isabet etmesinden sakınsınlar."(Nur: 24/63)

İbni Abbas der ki:

"Yakında gökten üzerinize taş yağacağından endişe etmekteyim. Ben "Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu" diyorum, siz "Ebu Bekir ve Ömer şöyle dedi" diyorsunuz."


İşte bütün bunlardan sonra söylenecek söz şudur. Mezhep imamlarımızın fikirleri çalışmaları ölümüne verdikleri mücadeleleri bizim için bir rahmet bir bereket kaynağı olması gözüyle bakılması gerekmektedir. Onları körü körüne taklit yerine onların inançları uğruna verdikleri siyasi mücadeleleri fıkıh hususunda derin ilimlerinden faydanlanmak lazımdır.


Onların ilim derinlikleri ve mücadelelri hakikaten takdire şayandır. Ben kendim şahsen hiçbir mezhebe tabi değilim tam tersine tüm mezhep imamlarımızın hepsini dinde kardeşlerim ilimde önderlerim olarak telaki etmekteyim.
Bugün Hanefi maliki şafi-i Hanbel-i olduklarını iddia edenleride Allah için birazcıkta olsa samimiyete davet ediyorum. Din adına dinden olmayan bu kadar bidat ve hurafelerin içerisine batmışken birde mezepçilik bidatını ortaya çıkarmayalım.

Allah’a Emanet Olunuz

iklimya 28 Mart 2011 14:45

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
.)) asıl size şaşmamak mümkün degil sayın kamer34, önce tasavufu lekelemeye calıstınız, ölümcül bir caba harcadınız, sıra mezhep imamlarımıza geldi, simdi bunlara saldıracaksınız, korkuyorum ki bundan sonrada Efendimize sıra gelecektir. , mezhep imamları bize seriatın detayını öğretmekteler, Kuran ve sünnet yolunu takip ederek cehaletimizi gidermekteler. Edille-i şer iye diye birsey duymadınız mı siz. Haa şimdi ona da inanmıyorum dersiniz .)) valla cok güzel bir söz var, "İlmi bilmeyene anlatmak ilme zulümdür" diye... ilme zulmetmek istemiyorum. vesselam...

kamer34 28 Mart 2011 15:50

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Yukarıdaki yazımda alimlerin sözlerini verdim.


Ama yok Allah'ın buyurduğu gibi "Onlar kendi kendilerine bir din icat ettiler onada gereği gibi uymadılar" ayetini çok daha anlamış olduk sizin bu tavrınızda

Görüş beyan ederken deillerimizi ortaya koyalım lütfen.

kamer34 28 Mart 2011 17:05

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Allah'ın kitabı okumak onu anlamak onunla amel etmek onunla itikadımızı oluşturmak gerekirken bizler nerde bir bidat bir hurafe varsa ona meyil etmekten geri durmayız.

Yukarıda yazmış olduğum yazıda kimisi şehit olmuş alimlerimizi ne küçük düşürücü nede onlara bir saygısızlık içeren bir tek cümle olduğu kanısında değilim.

Fakat bizler ön yargılarımızla din anlayışlarımızı birlikte itikat oluştırduğumuzda hata yapmaktan kendimizi alı koyamayız.

Hz.Ömer hutbe verirken Müslüman bir kadın kardeşimiz ayağıya kalakrak ya ömer siz öyle söylüyorsunuz fakat ben allahın rasulunden bu işin aslının sizin dedğiniz gibi olmadığını işittim der.
halife hz.ömer bakarkı kadın haklı hemen ""vallahi müslüman kadın ömerden daha fakih çıkmıştır diyerek" kendi fikrinden vaz geçmiştir.

Yine İmam Ebu Hanife’nin şu sözleri çok manidardır

"Bilmediklerimizi biliyormuş gibi davrandığımızda aslında hiçbir şey bilmediğimiz ortaya çıkıyor:

Mesela üç kişi var, bunlardan biri kendisinde,dünyada eşi bulunmayan bir beyaz inci mevcut olduğunu iddia ediyor.Daha sonra kara üzümün bir danesini çıkarıyor ve bunun bir inci olduğuna yemin ediyor,diğerleri ile de bu konuda tartışmaya giriyor. Bir başkası kendisinde dünyada benzeri bulunmayan bir inci olduğunu iddia ederek bir ayva çıkarıyor ve bunun inci olduğuna yemin edip insanlarla münakaşaya giriyor.Üçüncüsü, eşsiz kıymetteki incinin kendisinde bulunduğunu iddia ederek, bir çamur parçası çıkarıyor ve bunun inci olduğu hususunda yemin ederek başkalarıyla bahse giriyor. Bu üç kişi inciyi bilmedikleri konusunda birleşmişlerdir.″
Ebu Hanife (El-Alim,40)


alsında imamlarımızın itikatlarında mücadelelerinde hiç bir sıkıntı yok sıkıntının özü bizde bizim dine bakış açımızda bizim allahın kitabını terk edişimizde.Din diye dinden olmayan bir yığın düşünceye sahip olmamızda.

Peygamberlere onların yolu üzere olan alimlere sıddıklara salihlere olan saygımız onların vermiş oldukları mücadeleye sahip çıkmış olmamızdan geçeceğini unutmamak gerekmektedir.

Ebu hanife (r.a) zindanlarda çürüdüğünü acaba biliyormuyuz imam malikin o yaşına rağmen işkence çektiğini biliyormuyuz acaba.Yine ibn-i teymiyyenin mısır zindanlarında çürüyürek şehit olduklarını biliyormuyuz acaba.

Peki bunların derdi neydi hiç merak ettikmi? Ama yok merak etmeye gerek yok bizler futbol takımını tutar gibi tutuyoruz. Onların hayatlarına baktığımızda bidat ve hurafelere tağutlara karşı verdikleri mücadele her nedense bizler için hiç bir değer ifade etmemektedir.

O alimler bizim "taklitçi" okumayan kurandan uzak sünnettten uzak bir toplum olmamızı asla söylemimişlerdir. Bilakis bizleri okumaya araştırmaya sefk etmişlerdir.Allah onların yerlerini cennet etsin bizede akıl fikir versin inşallah.

Bizlere onların davalarının aslını anlamayı nasip etsin

Medine-web 28 Mart 2011 19:39

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
konunun etrafına sarkmaması,amacı dışında seyretmemesi,mezheb düşmanlarının ekmeğine yağ sürmemesi,mezhep ehlinin de körü körüne bağlılığın tutarsızlıklkları için bazı noktaları aydınlatmak lazım.

1-mezhepler,alimlerin hobileri,düşünceleri,kişisel uydurmaları veya dayatmaları değil,delillerini kaynaklarını dayanaklarını kuran sünnetten alan,islam şubeleridir.avamda mezhepler,sanki imam azam partisi,imam şafii örgütü,imam malik sendikası gibi anlaşılması cehaletten başka bir şey değildir.yaygın olan bu korkunç hatadan dönmenin yolu islam ilimlerinin iskelet kısmını kavramaktır.

2-mezhepler itikadı,fıkhi ve siyasi olmak üzere üç kısımdır.siyasi mezhepler konumuzun dışında olup,hiç bir bağlayıcılığı yoktur.ben mezhebli değilim diyenlerin en büyük yanılgısı,farkında olmasada, ibadetlerinde mutlaka bir mezhebe bağlılığı kaçınılmazdır.hiç bir müslüman beş vakit namaz kıldığını söyleyıpte,hiç bir mezhebe göre kılmadığını iddia etmesi mümkün değildir.bu demektir ki mezhepsizim diyenler bile mezheplerden kurtulması imkansızdır ve kurtulmasıda gerekmez.çünkü mezheplerimiz islamın ta kendisidir.

3-mezhepler 23 yıllık nubuvet döneminin,kuranın sünnet ile pratize edilişinin,günümüze kadar kurumsallaşması,kaide kuralların,islami anlamda bilimsel ilerlemesinin adıdır.yani mezhep yeni bir islam değil,var olan islamın pratize edilişinin geniş bir alanıdır.hiç bir mezhep yoktur ki,delilini kuran ve sünnetten almış olmasın.daha da açıklarsak,mezhepler işkembeden sallama ürünleri değildir.

4-mezhepler ahkam ayetlerinde ihtilafsızdır.zaten ahkam ayetleri ile açıklanan bir emir veya yasak tartışmasız kabul edilmiştir.mezhepler bu ahkam ayetlerinin açılımı üzerinde,yani teferuatta,tatbikatte görüş ayrılıklarını yine sünnetten alarak uygulamışlardır.örneğin kuranda abdest farzdır,itiraz eden olmamıştır.abdestin şartları açılımında ise imam azam dört şart ile delilini bulmuşken,imam şafii yedi şart bulmuştur.veya abdesti bozan hususlarda imam azam yabancı kadına dokunmayı kabul etmezken,imam şafii kadına dokunmayı abdesti bozanlar arasına almıştır.her iki imamın delili sünnette mevcuttur.

5-yaşayan dört meşhur mezheplerimizde muta nikahı ittifakla haram iken,şia mezhebinde helal olduğu ve uygulanması ibadet olarak görüldüğü fikri mevcuttur.
nasıl olurda bir kısım ulema kesin haram derde,bir kısım ulema kesin haram der.? sorusuna cevap verebilmek için,islam ilimlerine vakıf olmamız gerekmektedir.paldır küldür girişerek sonuca varılmaz.dört mezhep imamları derki,evet Resulullah mutaya izin vermiş bir sürede uygulanmıştır.bu uygulamayı zamanı geldiğinde kaldırmış,yasaklamıştır.şia derki kaldırıldığına dair delilinizi kabul etmiyoruz.bu derin ihtilafın sebebi kuran ile çözüm bulmamasından kaynaklanmaktadır.

derin mevzular.........
.....................................
.............................................

iklimya 28 Mart 2011 19:53

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Alıntı:

kamer34 Üyemizden Alıntı (Mesaj 123796)
İklimya hanım öncelikle saygılı olmayı öğrenin ondan sonra yazı yazın.

Eğer sizde körlük yok ise gözlerinizi açın o yazıyı bir okuyun ondan sonra haddinizi bilerek konuşun.


İlimden söz ediyorsunuz ilminiz varsa insanevladı gibi cevap yazın bu sizin için daha iyi olmazmı.

Yukarıdaki yazımda alimlerin sözlerini verdim.


Ama yok Allah'ın buyurduğu gibi "Onlar kendi kendilerine bir din icat ettiler onada gereği gibi uymadılar" ayetini çok daha anlamış olduk sizin bu tavrınızda

Görüş beyan ederken haddinizi bilerek konuşun lütfen.

***
.) önce siz bir bayanla nasıl konusulması gerektigini öğrenin, sonra ben haddimi bilirim.

kamer34 28 Mart 2011 22:56

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Muhsin hocam bu güzel açıklamnız teşkkürler ediyorum.

Allah aşkına benim yukarıdaki yazımda mezhep imamlarımıza yönelik bir tek yanlış cümle varmıdır.Ben hadis kaynağı açısından muvattanın üstünde kaynak bilmiyorum.İmam maliki medine alimi olması ve tebe-u tabi-in olması yani peygambere çok yakın olması onun çalışmasının çok önemli olduğunun kanıtıdır.

İmam şafi-inin bulabildiğim tüm kitaplarını kendi kütüphanemde bulundurmuşum ve yıllardır en çok onu okurum.imam Azamın imam Ahmet bn Hanbelin derin ilmi bizim için bir lütüf değilmidir?

Demekki sorun imamlarda değil hocam sizinde belirttiğiniz gibi körü körüne bizim alimlere kendimizi nisbet etmemizdir ben bunu eleştirdim. Hiç bir mezhep alimimiz herhangi bir konuda ezbere konuşmamışlardır konular için kılı kırk yararak ilim yapmışlardır.

bizler eğer samimi isek o halde imamlarımızın bu değerli çalışmalarını alalım okuyalım bilerek onların yoluna tabi olalım.

Muhsin hocam zaten sizinde dedğiniz gibi temel meselerde imamlar arasında bir ihtilafın olduğundan söz etmek yanlıştır.Buna bizim ilmimizde yetmez.

1-mezhepler,alimlerin hobileri,düşünceleri,kişisel uydurmaları veya dayatmaları değil,delillerini kaynaklarını dayanaklarını kuran sünnetten alan,islam şubeleridir.avamda mezhepler,sanki imam azam partisi,imam şafii örgütü,imam malik sendikası gibi anlaşılması cehaletten başka bir şey değildir.yaygın olan bu korkunç hatadan dönmenin yolu islam ilimlerinin iskelet kısmını kavramaktır.
MUHSİN HOCADAN ALINTI

İşte bugün mezheplere tam olarak bakışımız bu biz mezheplere böyle bir anlayış ile baktığımız müddetçe hiç bir mezhepçi olamayız.

İklimya bacım sizin kullanmış olduğunuz bir cümlenizi yazınızın içerisinden sildim.Siz tepki koymak yerine doğrudan hakaret edici cümle kullanmıştınız.Size neden benim gibi düşünüyorsunuz diye kızmadım sizi bir saygı çerçevesinde eleştirilerinizi yazmanızı istedim.

Başkalarına hakaret edeceğimize imamlarımızın kitaplarını okursak emin olun daha faydalı olacaktır

Teşekkürler.



**** 28 Mart 2011 23:52

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Mezhepler hususunda çoğu tartışmadan uzak kalmaya çalışmışımdır ama burda başeditörün haklı deliller ile dillendirdiği hakikatlere mezhep holiganlarına taş çıkartacak bir tarzda yaklaşım sergileyen bayan kardeşimize bşr kaç sorum olacak ilim hususunda çok iddialı sözler yazmışta kendisinden fikir edinelim ?

Maide suresi 6 ayeti kerimede Mezheplere göre değilde ayetin tevilsiz anlamına göre mesh'mi yıkamamı çıkar ?

Mezheplerin dayanak olarak aldığı ''Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır '' uydurma rivayeti ile Kuran'ın şiddetle reddettiği ''Fırkalara bölünmeyin,tartışmayın vb'' ifadelerine rağmen nasıl bir rahmet bize ulaşmıştır?

Mezhepsizlik dinsizliğe köprüdür söylemini dillendiren beyinsiz taife bu güne kadar mezhep holiganlığından tefrikadan ayrışmadan başka ne gibi faydaları olmuştur?

Libya arslanı ''Ömer Muhtar'' 'ın memleketi talana yıkıma istilaya uğramış kimene mezhepÇİLİK kavgaları dururken kafirleri elleri ayakları kolları kadınları çocukları doğrasın tecavüz etsin yetim bıraksın kimene biz Sünni yada Şii yada vb'yiz diyenler ''Haksızlığa karşı susan dilsiz ŞEYTAN'dır'' hakikatine rağmen seslere ses olmadan sünepe yaşama devam eden bol abdestli cemaat mensupları tarikat şirkinin bataklığında salavatlar virdler ile uğraşmak daha evla değilmi?

Lütfen sakın ağzımı açtırmayan ömrümün akıl erdikten sonraki safhalarında tek tek tanıdığım oluşum cemaat fikir akımları mezhep holiganları hakkında sözüm ona mezhebinin adı ile öğünen ama mezhep imamı olarak damgaladığı alim'in hangi zalim otoriteler tarafından şehid edildiğini bilmeyen Ebu Hanifenin kadılık tekliğini reddettiği için şehadete ermesini unutan İmam Muhammedin onun talebesi olmasına rağmen o ZALİM otoritelere kadılık yaptığını ve bize ulaşan rivayetlerin yüzde 90 na yakınının o zalim güçlerin eleğinden geçtiğini ne kadar bilmektesiniz sayın İKLİMYA bacım?

**** 29 Mart 2011 01:58

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
Alıntı:

F*E*R*D*İ Üyemizden Alıntı (Mesaj 123806)
ismi gibi CİSMİ ALLAK BULAK OLAN ULEMACIK.MEZHEPLERE GÖRE DEĞİLDE,OLMAYAN KAFANA GÖRE MESHİ ÇÖZELİM ÖYLE Mİ ? İKİ SATIR ARAPÇA CÜMLE KURAMAYAN SEN,MEALCİ KAFAYLA KURANA HUCUM ÖYLEMİ?HAYATINDA KURAN TEFSİRİ ÜZERİNDE MUTALAA BİLMEYEN,USUL,KAİDE,ULUMU KURANDAN HABERSİZ 4 ŞİFRELİ ADINLAMI ÇÖZECEKSİN? ADIN ŞİFRE DİYE KURAN ŞİFRELERİNİ BİLE ŞİFRELİYORSUN?
AĞZINI AÇTIRMIYACAKMIŞIZ?
PEHHHH MENDİL VERİN AĞZLIYACAM ŞİMDİ!
KURDUĞUN CÜMLELER BİLE CEHALETİNİ O KADAR DEŞİFRE EDİYOR Kİ sfhfgshsfhsgh
SENLE BİR ANLAŞMA YAPALIM.EĞER ANLAŞMAYA VARIRSAN NAMUS SÖZÜ SENİNLE SONUNA KADAR VARIM.
SORULAR ;
1-ALLAHIN DOKSAN DOKUZ ADINA YEMİN İLE 5 VAKİT NAMAZINI DÜZENLİ KILIYORMUSUN?
2-ALLAHIN DOKSAN DOKUZ ADINA YEMİN İLE ÜÇ CÜMLE ARAPÇA KURACAK ARAPÇAN VARMI ?
3-ALLAHIN DOKSAN DOKUZ ADINA YEMİN İLE İLMİNLE AMEL ETMİYEREK MERKEP YÜKLÜ ALİMCİLİK OYNUYORMUSUN?

SORULARIMA CEVAP VER İLMİ MUZAKERE YAPALIM!
SEN UYDURMA HADİSLERİ BIRAKDA UYDURMA İSMİNİDE DÜZELT PLS!

İnsanların ismi ve cismi ile dalga geçmek nasıl bir anlayış sizce ister a olur ister b olur ister çizgi olur bunda ne tür bir sıkıntı var bu foruma yakışıyormu bu tavır kişiliğim dinim vb ilmi münazarada bulunmamıza engel ise burda kalmanın anlamıda olmaz neden ise her zaman siz ve sizin gibi insanları küçümseyenler ile karşılaşmaktayız önemli değil siz büyük olun ilim ehli olun biz cahil olmayı kabul ederiz allah herşeyi en iyi gören bilendir içimizi dışımızı allah'a yakın olamadıktan sonra insanlara şirin gözükmek MÜNAFIKLIKTIR allah'a sığınırız...

Değerli kardeşim senin sorularına canı gönülden Allah adı geçtiği için evet diyorum asla allahın dinini kendi menfaatlerime kullanmam namaz arapça ilim istediğin hususta varım kardeş tanımadığın bilmediğin kişi hakkında zan beslemek mümine yakışmaz mealci gülüyom bu sözlere kardeş meal okunur okunmalıda ama meal ile hüküm çıkarmak ilim ehlinin işi değildir sarf nahiv siyer tarih siyak sibak nüzul vb bunlar peygamberi metottur bunları es geçmek yada bunlarsız bakmak şaşı gözle kurana bakmak gibidir...

Kurana saldırı yazık kardeş Kuran kimsenin babasının malı değildir allahın yüce kelamıdır onun en güzel örnekliğinide peygamber sünneti ile açıklamıştır buyrun iddianız ne ise konuşalım sağa sola sataşmadan münazara edelim yalnız şu şartla asla ve asla laubali münazara yapılmasını kabul etmem ilim hususunda istediğin dalda istediğin yöntem ile varım buyur kardeş hayırlısı olsun ...

Zemahşeri 29 Mart 2011 13:01

Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
 
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Konu daha önceden bu başlıkta tartışılmış bilgi edinebilirsiniz


SAAT: 09:29

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306