Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Esmaül Hüsna (https://www.forum.medineweb.net/812-sorularla-esmaul-husna)
-   -   El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım. (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-esmaul-husna/36684-el-muahhir-el-evvel-el-ahir-sorularla-esmaul-husnalari-taniyalim.html)

su damlası 26 Mayıs 2020 10:59

El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım.
 
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
Muahhiru
(Celle Celâlühü)

Dilediğini bir hikmetten dolayı erteleyen

وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللّٰهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلٰى ظَهْرِهَا مِنْ دَٓابَّةٍ وَلٰكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ اِلٰٓى اَجَلٍ مُسَمًّىۚ فَاِذَا جَٓاءَ اَجَلُهُمْ فَاِنَّ اللّٰهَ كَانَ بِعِبَادِه۪ بَص۪يراً

Eğer Allah kazandıkları (günahlar) yüzünden insanları (hemen) hesaba çekecek (karşılığını verecek) olsaydı, (yerin) sırtı üzerinde (kulluktan sorumlu) hiçbir canlıyı bırakmazdı. Ancak onları belirtilmiş bir süreye kadar ertelemektedir. Sonunda ecelleri geldiği zaman (onları hesaba çekecek olan) Allah (bütün) kulları için Basir'dir (durumlarını hakkıyle görmektedir).
(35-Fâtır 45)

Mukaddim ve Muahhir isimlerinden birini zikretmeden yalnız ötekiyle dua etmek caiz değildir. Her ikiside Allah'ın fiili sıfatlarındandır. Dilediğini öne alan, dilediğini arkada bırakan O'dur. Geri bıraktığını öne çıkarmaz, öne çıkardığını da geriye bırakmaz.

Allah'ın kullarının teşebbüslerini bazen onların beklentilerine uymayacak şekilde ertelemesinde mutlaka derin hikmetler vardır. O'nun takdirini saygı ile karşılayıp bu ertelemeyi O'ndan olduğu bilinciyle kabul etmek lazımdır. İşte bu kulluktur.
Bu İsmi bilmenin Faydaları:

Müslüman, Allah'ın öne çıkardığını öne çıkarmalı arkaya koyduğunu arkaya koymalıdır.

Müslüman, Allah'ın öne çıkardığını öne çıkarmalı arkaya koyduğunu arkaya koymalıdır.

Allah'ın Mukaddim ve Muahhir olduğunu bilen kimse, ibadet ve iyiliklerinin çokluğuna güvenmez, günah ve kötülüklerinin çokluğu nedeniyle de Allah'tan ümit kesmez. Zira Allah'a uzak gibi görünen nice kimseler yakın, yakın gibi görünen nice kimseler de gerçekte O'ndan uzaktır.
Daima kötü sondan, günahları öne alıp ibadetleri ertelmekten Allah'a sığınmalıdır.

Havas ve Esrarı
El-Muahhır ism-i şerifi, arzu edilmeyen kişi ve şeylerin geciktirilmesi için, "Ya Muahhır Celle Celalühü" diyerek sürekli
okunur.
El-Muahhır ism-i şerifini çokça "Ya Muahhır Celle Celalühü" diye zikredene tevbe ve takva kapıları açılır.

su damlası 27 Mayıs 2020 10:44

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
El-Evvelü
(Celle Celâlühü)


Herşeyin ilki olan
Cenab-ı Hak buyuruyor:

هُوَ الْاَوَّلُ وَالْاٰخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يمٌ

"O Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir, Bâtın'dır." (Hadid, 3)

Cenab-ı Hak yaratmayı başlatan ve sürdürendir. Bütün mükevvenatı var eden, bütün nesne ve olayları icad edip ortaya çıkarandır. Her şeyden evveldir. Bir evveli, bir öncesi yoktur.

Başlangıcı yoktur ve her şeyin ilkidir. Çünkü varlıkların hepsinin başlangıcı ve hepsini ortaya çıkarandır. Ve son, hepsinin yok olmasından sonra O, bâkidir

وَلَا تَدْعُ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَۢ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ۠ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ اِلَّا وَجْهَهُۜ لَهُ الْحُكْمُ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

"O'nun zâtından başka her şey helak olacaktır..." (Kasas, 88)

Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak ."
(Rahman, 26-27)
âyetlerinin ifade ettikleri mânâya göre varlıkların hepsi helak ve fenâya gider ve gidebilir, ancak O, kalır. Bütün yaratıkların, varlık sebepleri ortadan kalkınca esasen helak edilirler ve yok olurlar. Sonra bütün işler ona döndürülür. Binaenaleyh O, hepsinden evvel olduğu gibi, hepsinin gayesi ve varlığın sonudur. Binaenaleyh O'nun için ne yalnız Evvel ve de yalnız Ahir diye hükmetmemeli, "Evvel ve Ahir" demelidir.

Allah Teâlâ, başlangıcı olmayan evvel, sonu olmayan Âhir'dir. O, her şeyden önceki Evvel'dir, her şeyden sonraki Âhir'dir. O, var etmede ve yaratmada Evvel, hidayete ve başarıya erdirmede Âhir'dir. O, kalplerdekini bilen Evvel, ayıp ve kusurları örten Âhir'dir. Başlangıç ilk olarak Allah'la başladı, son olarak dönüş yine O'nadır.

su damlası 27 Mayıs 2020 10:46

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
El-Ahir
(Celle Celâlühü)


Sonu olmayan

Cenab-ı Hak buyuruyor:

هُوَ الْاَوَّلُ وَالْاٰخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يمٌ

"O Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir, Bâtın'dır. O, her şeyi bilendir." (Hadid, 3)

Hiç bir şey yok iken Allah vardı ve her şey yok olduktan sonra Allah yine var olacaktır.

وَلَا تَدْعُ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَۢ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ۠ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ اِلَّا وَجْهَهُۜ لَهُ الْحُكْمُ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

"O'nun zâtından başka her şey helak olacaktır..." (Kasas,88),

كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍۚ

(55-Rahmân 26)

وَيَبْقٰى وَجْهُ رَبِّكَ ذُوالْجَلَالِ وَالْاِكْرَامِۚ

Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak." (Rahmân, 26,27)

âyetlerinin ifade ettikleri mânâya göre varlıkların hepsi helak ve fenâya gider ve gidebilir, ancak O, kalır. Bütün yaratıkların, varlık sebepleri ortadan kalkınca esasen helak edilirler ve yok olurlar. Sonra bütün işler ona döndürülür. O, hepsinden evvel olduğu gibi, hepsinin gayesi ve varlığın sonudur. O'nun için ne yalnız Evvel ve de yalnız Ahir diye hükmetmemeli, "Evvel ve Ahir" demelidir.

Allah Teâlâ, sonu olmayan Âhir'dir. O, her şeyden sonraki Âhir'dir. O, hidayete ve başarıya erdirmede Âhir'dir. Son olarak dönüş yine O'nadır.


Allah'ın Âhir olduğunu bilmek, insana sebeplere fazla önem vermemeyi, onlara bel bağlayıp güvenmemeyi, üzerinde fazla durmamayı öğretir. Bu sebeplerin sonuçta mutlaka yok olacağını ve son bulacağını, sadece Âhir olan Allah'ın bâki kalacağını bilmesini sağlar. Geçici varlıklara bağlanmak, yokluğa bağlanmaktır. Halbuki Âhir olan Allah'a bağlanmak, kesinlikle yok olmayacak ve ebediyen varolacak olana bağlanmaktır. O'na bağlanan yok olmayacak ve varlığı bir kesintiye uğramayacaktır. Oysa yok olacak geçici şeylere bağlanmak böyle değildir. Fani şeylererin yok olmasıyla, onlara bağlananlar da yok olacaktır. Allah'ı bu şekilde tanıyan daha bir samimiyetle O''na ibadet etmeye çalışır. O'ndan başka hiçbir şeye güvenip bel bağlamaz. Sadece Allah'a yönelmenin ve O'na dayanıp güvenmenin bir zorunluluk olduğunu anla. Her şeyin O'na döneceğini hatırından çıkarma. O'na kulluk et ki, kulluğun O'nun katında geçerli olsun.

su damlası 27 Mayıs 2020 14:01

1. Hadid süresi 3. Ayette Allah'ın isimlerinden hangisi yoktur?
a. Evvel
b.Ahir
c. Halim
d. Alim

2. "Tehir eden, istediğini geri koyan, arkaya bırakan." Anlamına gelen Esma hangisidir?

a. Mukaddim
b. Muahhir
c. Muktedir
d. Kâdir

3. Yüce Allah'ın dua edenlerin dualarını hemen icabet etmeyip, dilediği bir zamana ertelemesi hangi ismi celilenin tecellisidir?

a. es Sabur
b El Muktedir
c. Es Selam
d. El Muahhir

4. Allah’ı sakın zâlimlerin yaptıklarından gâfil sanma. Onları gözleri dehşetle dışarı fırlayacağı bir güne ertelemektedir.”Ayetinde hangi isim geçmektedir?

a. Musavvir
b.Muahhir
c. Mümin
d. Samed

5. "O başlangıcı olmayandir" esması hangisidir?
a. Evvel
b. Ahir
c.Batın
d.Mukaddim



*

nurşen35 27 Mayıs 2020 14:46

Alıntı:

su damlası Üyemizden Alıntı (Mesaj 431427)
1. Hadid süresi 3. Ayette Allah'ın isimlerinden hangisi yoktur?
a. Evvel
b.Ahir
c. Halim
d. Alim
C
O evveldir ve ahirdir, zahirdir ve batındır. Ve İ herşeyi en iyi bilendir
Hadid 3


2. "Tehir eden, istediğini geri koyan, arkaya bırakan." Anlamına gelen Esma hangisidir?

a. Mukaddim
b. Muahhir
c. Muktedir
d. Kâdir
B

3. Yüce Allah'ın dua edenlerin dualarını hemen icabet etmeyip, dilediği bir zamana ertelemesi hangi ismi celilenin tecellisidir?

a. es Sabur
b El Muktedir
c. Es Selam
d. El Muahhir
D

4. Allah’ı sakın zâlimlerin yaptıklarından gâfil sanma. Onları gözleri dehşetle dışarı fırlayacağı bir güne ertelemektedir.”Ayetinde hangi isim geçmektedir?

a. Musavvir
b.Muahhir
c. Mümin
d. Samed
B
İbrahim 42


5. "O başlangıcı olmayandir" esması hangisidir?
a. Evvel
b. Ahir
c.Batın
d.Mukaddim
*

A

su damlası 27 Mayıs 2020 14:56

Hepsi dogru editim ..
Teşekkür ederim...

⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘

su damlası 27 Mayıs 2020 19:04

6. Allah zalimlerin yaptıklarından habersiz değildir. Onlar için planı nedir?

a. Cehennemde az biraz yanıp çıkacaklar.
b. Onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.
c. Azap üstüne azap tadacaklar
d. Şefaat beklentilerine cevap verecek.

7. Aşağıdakilerden hangisi yanlış bir bilgidir?

a. Yüce Allah’ın el-Muahhir ismini bilen, Yüce Allah’ın insanlara hataları ve günahları sonucunda derhal ceza vermediğini görüp şımarıklıkla kendi nefsini aldatmaz.
b. İbadet yapmamaktan veya günahları işlemekten sakınır. Böylece her an huşu içinde Allah’a teslimiyyet halinde yaşar.
c. Allah ( c.c,) kendine isyan edip nankörlük edenleri derhal cezalandırır
d.Allah (c.c) düşmanlarını kendinden uzaklaştırarak alçak mertebelere indirir.

8. Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak ......... ....... Rabbinin zâtı bâki kalacak.” ayetini tamamlayan doğru ifade hangisidir?

a. Azamet ve ikram sahibi
b. Rahman ve Rahim olan
c. Sonsuz kerem sahibi
d. Bağışlaması bol olan

9. "Sayılar, tıpkı dilin diğer unsurları gibi, hakikati gösteren birer işaret ve sembodürler. Sayılara eşya ve hakikatten bağımsız olarak kendi başlarına mahiyet biçmek ve değer yüklemek, parmağın gösterdiğine değil, parmağa bakmaktir. Herşeyin sayılardan ibaret olduğunu söyleyen "Pisagor" bunu yapmıştır. Bu yaklaşımın varıp duracağı yer "Hurufiliktir." Bu açıklamaya aşagıdakilerden hangisi uygun düşmektedir?

a. El Evvel olan Allah öncesi ve sonsuz ilktir.
b. Allah'ın ilk olması sayı ile alakalı değildir.
c. Babilden Yahudiliğe, onlardan Yunan'a ve Müslüman kültürüne geçen Ebced ve Cifr, en eski Hurufilik yöntemleri arasındadır.
d. HEPSİ

10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...

nurşen35 28 Mayıs 2020 04:40

Alıntı:

su damlası Üyemizden Alıntı (Mesaj 431431)
6. Allah zalimlerin yaptıklarından habersiz değildir. Onlar için planı nedir?

a. Cehennemde az biraz yanıp çıkacaklar.
b. Onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.
c. Azap üstüne azap tadacaklar
d. Şefaat beklentilerine cevap verecek.

B
İbrahim 42/43


7. Aşağıdakilerden hangisi yanlış bir bilgidir?

a. Yüce Allah’ın el-Muahhir ismini bilen, Yüce Allah’ın insanlara hataları ve günahları sonucunda derhal ceza vermediğini görüp şımarıklıkla kendi nefsini aldatmaz.
b. İbadet yapmamaktan veya günahları işlemekten sakınır. Böylece her an huşu içinde Allah’a teslimiyyet halinde yaşar.
c. Allah ( c.c,) kendine isyan edip nankörlük edenleri derhal cezalandırır
d.Allah (c.c) düşmanlarını kendinden uzaklaştırarak alçak mertebelere indirir.
C

8. Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak ......... ....... Rabbinin zâtı bâki kalacak.” ayetini tamamlayan doğru ifade hangisidir?

a. Azamet ve ikram sahibi
b. Rahman ve Rahim olan
c. Sonsuz kerem sahibi
d. Bağışlaması bol olan
A
Rahman 26


9. "Sayılar, tıpkı dilin diğer unsurları gibi, hakikati gösteren birer işaret ve sembodürler. Sayılara eşya ve hakikatten bağımsız olarak kendi başlarına mahiyet biçmek ve değer yüklemek, parmağın gösterdiğine değil, parmağa bakmaktir. Herşeyin sayılardan ibaret olduğunu söyleyen "Pisagor" bunu yapmıştır. Bu yaklaşımın varıp duracağı yer "Hurufiliktir." Bu açıklamaya aşagıdakilerden hangisi uygun düşmektedir?

a. El Evvel olan Allah öncesi ve sonsuz ilktir.
b. Allah'ın ilk olması sayı ile alakalı değildir.
c. Babilden Yahudiliğe, onlardan Yunan'a ve Müslüman kültürüne geçen Ebced ve Cifr, en eski Hurufilik yöntemleri arasındadır.
d. HEPSİ
D

10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...

Bir bardağa denizin yerleşmesi mümkün olmadığı gibi sınırlı olan insan aklınında bunu kavraması mümkün değildir. İnsan anlamasa bile varlığını bilebilir. İnsanoğlu herşeyiyle sınırlı. Hayatının bir başlangıcıvar, her başlangıç bir sondan haber verdiği için bu hayatında sonu olacaktır. Beni yoktan yaratan var ve O' nun varlığı ezelidir.
Aynı şekilde her son da bize ebedi bir yaratıcının olduğunu haber verir.Bir şeyin varlığını bilmek ayrıdır, mahiyetini bilmek ayrıdır
Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını bildiği halde mahiyetini kavrayamamaktadır
Annenin evladına sarılmasıyla varlığını anladığımız şefkat hissinin nasıl bir his olduğu konusunda hiç kimse fikir sahibi değildir. Ruh, elektrik, hayal gibi varlığı bilinmekte mahiyetleri ise bilinmemektedir. Allah'ın bütün sıfatları sonsuzdur, sınırsızfır, ezeli ve ebedidir.
Akıl ise sınırlıdır, sonradan yaratılmıştır
Sınırlı olan sınırsız olanı elbette kavrayamaz

Mihrinaz 28 Mayıs 2020 10:02

Nurşen hocamla aynı cevapları veriyorum

10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi? sorusuna;

Bizce sonsuzluk kavranamaz tanımlanamaz. Birşeyi tanımlamak onu sınirlamaktir. Allah sonsuz òncesiz ve benzersiz mutlak varlıktır. Böyle bir varlığın herhangi bir tanıma sıgdirilmasi mümkün değildir.

Tanımlanan birşey bilimin konusudur. Ama Allah imanın konusudur. Bu yüzden Allah'ı tanıdıkça insanın imanı artar.

Eğer insan bilgisiyle Allah'ı kuşatabilseydi Allah hakkında bilgisi arttıkça imanınin azalması gerekirdi. Zira iman özü itibariyle gayba imandır. Kişinin aklıyla tanımladığı şey; gayb aleminden çıkıp şehadet alemine giren şeydir.

Allah bilgisiyle ve kudretiyle insanı kuşatır. İnsan asla Allah'ı kuşatamaz çünki insan zihni sozsuzlugu olduğu gibi kavrayamaz.

su damlası 28 Mayıs 2020 11:07

Her ikinizin cvb ları da doğru 🌷

Rahman razı olsun...

🌷🌿🌷🌿🌷🌿


SAAT: 06:22

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306