Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Sorularla Sureleri Tanıyalım

Konu Kimliği: Konu Sahibi GÖKCEN_AZRA,Açılış Tarihi:  07 Ekim 2014 (21:01), Konuya Son Cevap : 28 Mart 2016 (09:53). Konuya 55 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 12 Ekim 2014, 15:54   Mesaj No:51
Medineweb Emekdarı
GÖKCEN_AZRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:GÖKCEN_AZRA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 27691
Üyelik T.: 26 Nisan 2013
Arkadaşları:15
Cinsiyet:ANNE
Memleket:ARZ
Yaş:41
Mesaj: 2.427
Konular: 105
Beğenildi:95
Beğendi:4
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

Şura Suresi (Arapça: سورة الشورى) Kur'an'ın 42. suresidir.
23. ve 26. ayetleri Medine’de diğer ayetleri Mekke'de indirildiğine inanılan sure 53 ayetten oluşur.
Sure ismini 38. ayette geçen ve Müslümanlar'ın aralarında işlerini danışarak yapmaları gereğini ifade eden şura kelimesinden alır.
Şura, danışma ya da toplu denetim anlamında Türkçeye tercüme edilirken, İngilizce'ye (council) konsey, meclis, kurul, encümen, danışma kurulu, divan, şura, heyet anlamında tercüme edilmiştir.

Şura suresi'nde Allah’ın bağışlayıcı ve esirgeyici olduğundan, Kur’an’ın Arapça vahiy edildiğinden, Allah’ın kudretinden, insanlara doğru yolu bildirmek için görevlendirilen peygamberlerden, kıyamet gününden, kötülüklere karşı sabredilmesinden, affedici olmanın gereğinden, herkesin Allah’a döneceğinden bahsedilir. Yazılış sırasına göre 62. suredir.

Mushaftakİ sıralamada 42., İniş sırasına göre 62. sûredir.
Mekke döneminde, Zuhruf sûresinden önce ve Fussilet sûresinden sonra nazil olmuştur. 23-24, 23-26, 27 ve 39-41. âyetlerinin Medine'de indiğine dair rivayetler de bulunmaktadır.
Fakat üslûp ve içerikleri bu âyetlerin de Mekke döneminde İndiği İzlenimini vermektedir.
Öncesi fussilet, sonrası zuhruf suresi

Sûreye hâkim olan ana fikir, Hz. Muhammed'e (s.a.) bildirilenlerin Allah tarafından vahyedilmekte olduğu, önceki peygamberlere bildirilenlerle ona vahyedilenlerin aynı kaynaktan geldiği, bu sebeple aralarında temel hükümler ve ilkeler açısından birlik bulunduğudur.
Yer yer Yüce Allah'ın yaratma gücüne ve evrende yürürlükte olan yasalarına değinilen sûrede Allah'a şirk koşanların âhirette karşılaşacakları kötü akıbete ilişkin uyanlar yapılmakta, iman edip erdemli davranışlarda bulunanlara âhiretle ilgili müjdeler verilmekte, tebliğ görevinin ağırlığı ve müşriklerin inkarcılıkta direnmeleri karşısında bunalan ve herkesin doğru yola girmesi için çırpman Resûlullah'a -bu dünyada kendi gayret ve seçimlerine göre Allah Teâlâ'nın kimilerine hidayet nasip ederken kimilerini de sapkınlıklanyla baş başa bırakacağı bildirilerek- teselli verilmekte, bulunduğu doğru çizgiyi azimle sürdürmesi istenmekte, Allah'ın hoşnut olduğu müminlerin bireysel ve toplumsal davranış biçimlerinden bazılarına övgü üslûbu içinde işaret edilerek müsliimanlar güzel ahlâk sahibi ve örnek insan olmaya özendirilmektedir.
Sûre, vahyin insan için taşıdığı hayatî öneme yapılan bir vurgu ile sona ermektedir.
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Ekim 2014, 16:17   Mesaj No:52
Medineweb Emekdarı
GÖKCEN_AZRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:GÖKCEN_AZRA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 27691
Üyelik T.: 26 Nisan 2013
Arkadaşları:15
Cinsiyet:ANNE
Memleket:ARZ
Yaş:41
Mesaj: 2.427
Konular: 105
Beğenildi:95
Beğendi:4
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

Genel Tespitler
Bütün mülkün sahibi ve âlemleri Rabbi Allah'tır, O'ndan başka ilâh yoktur. Evrendeki düzenli oluşlar, Allah'ın birliğine ve ahiretin varlığına işaret etmektedir. İnsanı yaratıp yaşatan, yedirip içiren, hastaya şifa veren, ölümü ve hayatı takdir eden, insanlara doğru yolu gösteren, hesap gününde günahları bağışlayacak olan sadece O'dur. bu yüzden O'ndan başka varlıklara tapmak sapıklıktır.


Çok güçlü ve merhametli olan Allah, sapıklığa düşmemeleri ve doğru yolda yürümeleri için insanlara peygamberler aracılığı ile vahiyler göndermiştir. Peygamberler yalan söylemeyen, kimseyi aldatmayan, davetleri karşılığında insanlardan ücret istemeyen ve bir çıkar beklemeyen, Allah'tan aldıkları vahiyleri aynen insanlara ileten ve sadece Allah rızası için çalışan güvenilir kişilerdir.


Peygamberlerin yenilik içeren davetine ilk karşı çıkanlar, kurulu düzenin imtiyazlı konuma getirdiği varlıklı insanlar olmuştur. Hz. Muhammed'in kavminin zenginleri de böyle yapmışlardır. Bu yüzden İslam daveti, başlangıçta putperest müşriklerin sert direnişiyle karşılaşmıştır. Bu durum, insanların hidayete ermesi için bütün gücüyle çalışan Hz. Peygamber'i çok üzmüş; fakat yüce Allah iman konusunda insanı zorlamadığını, aksine onu kendi kendine karar verecek şekilde yarattığını peygamberlerine anlatarak elçisini teselli etmiştir. Peygamber'in görevi insanlara Allah'ın dinini tebliğ etmektir, onları zorla inandırmak değildir.


Kur’an'ın ilk muhatapları olan Mekkeli müşrikler, vahyi tanımadıkları ve ahirete inanmadıklarından, ilâhî uyarıları ciddi bulmamışlar; inanmak için de kendilerini hayretler içinde bırakacak bir maddî mucize beklemişlerdir. Oysa onlar akıllarını çalıştırıp açık bir basirete sahip olsalardı, hem içinde bulundukları mekanda hem de muhatap oldukları Kur’an'da bir çok aklî mucizenin olduğunu görürler; Allah'ın inanmayı korkuya değil, özgür düşünce ve iradeye dayandırdığını anlamış olurlardı.

İslam davetinden yüz çevirenler, sadece Hz. Muhammed'in kavmi değildir. Önceki peygamberler de benzer durumlarla karşılaşmışlardır. Surede yer alan yedi peygamber kıssası, değinilen bu gerçeği açıkça gözler önüne sermektedir. Zira bu kıssaların hepsinde, tevhit dinine çağrılan muhataplardan çoğunun inat ve ihanet içinde ilâhî çağrıyı reddettikleri, bu yüzden de helâkı ve hüsranı hak ettikleri haber verilmektedir. Ayrıca bu kıssaların her birinde, Hz. Muhammed'in karşılaştığı olaylarla bir benzerlik bulunduğu da görülmektedir. Sözgelimi, İsrailoğullarını zulümden kurtarmak üzere Firavun'a gönderilen Hz. Musa, şiddetli bir muhalefetle karşılaşıp İsrailoğulları da çeşitli baskı ve işkencelere maruz kaldıkları gibi, Hz. Muhammed'de Müşrik kavminin liderlerinden benzer muhalefeti görmüş, kendisine inananlar ise hakarete ve işkenceye maruz kalmışlardır. Yine tıpkı Hz. İbrahim'in kavmi gibi Müşrik Araplar da, meleklerin ve cinlerin sembolleri olarak gördükleri putlara tapıyor, onlardan medet umuyor, bunun doğru olmadığını söyleyen Hz. Muhammed'i yurdundan sürmeye çalışıyorlardı. Aynı şekilde Müşrik liderler, Nûh kavminin zenginlerinin yaptığı gibi inanan yoksul kişileri küçük görüyor, onlarla bir arada bulunmaya tenezzül etmiyorlardı. Müşrik Arapların zengin tabakası ise, Âd ve Semûd kavimleri gibi rahat ve lüks içinde yaşıyor; servet ve şöhretlerine güvenip yoksulları eziyor, köleleri bir eşya gibi kullanıyorlardı. Araplar arasında Lût kavminde olduğu gibi eşcinsellik ve şehevî sapıklık yaygındı. Onların tüccarları da Şuayb kavmi gibi hak ve haram yiyorlar; hukuku çiğneyip her türlü haksızlığı ve ahlâksızlığı açıktan işliyorlardı. İşte Kur’an bu kıssalarla, kişi ve toplumların felâkete uğramasına sebep olan kötülüklere dikkat çekerek muhataplarını bunlardan uzaklaştırmayı hedeflemiştir. Gerçekten de bütün peygamberlerin ortak şiarı, insanları tevhid dinine çağırmak; şirke, imansızlığa, haksızlığa ve ahlâksızlığa karşı durmak olmuştur. Allah'ın gazabı ise, Rabbini tanıma rüşdüne eremeyen, O'na kavuşup hesap vereceğini inkâr edip nankörce davranan kişi ve toplumlara inmiştir. Sonunda Allah, peygamberleri ve horlanan müminleri galip getirmiş, kendini beğenip büyüklük taslayanları ise, helâk etmiştir. Allah isterse zorbaları, kendi yetiştirdikleri insanlar vasıtasıyla da cezalandırıp devirir. Hz. Musa'nın, evinde yetiştiği Firavun'u devirmesi de, bunun en çarpıcı örneğidir. Tabii ki bu durum, sadece Firavun zamanına mahsus değildir. Halk üzerine baskı kurup kendilerini tanrı yerine koyan nice zorba yöneticiler, kendi zamanlarında yetişenler tarafından devrilmişlerdir. Bu yüzden insanı ve düşmanı küçük görmek doğru değildir. Üstünlük kaba kuvvetle ve kuru kalabalıkla değil, inançlı ve bilinçli kadroların basiretli gayretiyle kazanılır.

Din geleneğe değil, vahye dayanır. Atalardan da kalmış olsa, gelenek vahye ve akla aykırı ise ona uyulmaz. Şu halde şirke bulaşmış gelenek derhal terk edilmeli ve tevhid dinine dönülmelidir. Bir kısım insanlar, yenilik içeren mesaja ve düşünceye karşı koyma eğiliminde olsalar da, mesaj bir süre sonra insanlar tarafından benimsenince ona karşı çıkarlar silinip giderler.

Kur’an, âlemlerin Rabbi Allah katından indirilmiş ve ona şeytan sözü karışmamıştır. Yüce Allah onu, Melek Cebrâil aracılığı ile Hz. Muhammed'in kalbine Arap diliyle vahyetmiştir. Kur’an'ın böyle vahyedilmiş olmasının sebebi, onun kolay anlaşılmasını sağlamak içindir. O, müşriklerin iddia ettiği gibi şiir değildir, aksine Allah'ın elçisine vahyettiği sözüdür.

İnsanlara en çok tesir eden sözlerden biride şiirdir. O, özlü ve çarpıcı ifadelerden oluşup sık sık tekrar edildiği için çok tesirlidir. Bu yüzden şiirin gücünü kötü yönde kullanan şairlerin yalanlarından korunmak gerekir. Zira şiirin gücünü ve şairlik yeteneğini kötü yönde kullanan şairlere, ancak kendileri de haksızlık peşinde koşan ahlâksız kişiler uyarlar. Fakat şairlerin hepsi böyle değildir. Şiiri ve şairlik yeteneğini hakkı savunup haklının yanında yer almak için kullanan inançlı ve erdemli şairler, yergiye değil, övgüye layıktırlar. Çünkü toplumun, şiirleriyle gerçeği yansıtan ve hakkı savunan şairlere her zaman ihtiyacı vardır.

Umut628 isimli üyeden alıntıdır
Alıntı ile Cevapla
Alt 12 Ekim 2014, 16:19   Mesaj No:53
Medineweb Emekdarı
GÖKCEN_AZRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:GÖKCEN_AZRA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 27691
Üyelik T.: 26 Nisan 2013
Arkadaşları:15
Cinsiyet:ANNE
Memleket:ARZ
Yaş:41
Mesaj: 2.427
Konular: 105
Beğenildi:95
Beğendi:4
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

sorularım ve konum tamamlanmış oldu
emeği geçenlerden allah razı
ilerleyen zamanda yeni surelerde tekrar buluştursun rabbim
allaha emanet olun
Alıntı ile Cevapla
Alt 07 Ağustos 2015, 11:58   Mesaj No:54
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.365
Konular: 1263
Beğenildi:11778
Beğendi:8957
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

ŞURA SURESİ TOPLU SORU VE CEVAPLARI

1- şura suresi kaç ayettir, nerede inmiştir?


A.Medeni 55 ayet
B.Mekki 43 ayet
C.Mekki 53 ayet
D.Medeni 43 ayet

2- mushaftaki sırası ve indiriliş sırası nedir?

A.Kur andaki sırası 55, indiriliş sırası 65
B.Kur andaki sırası 42, indiriliş sırası 62
C.Kur andaki sırası 41, indiriliş sırası 62
D.Kur andaki sırası 52, indiriliş sırası 62

3- şura hangi manaya gelmektedir, ismini nereden almıştır?

A.Müslümanlar'ın aralarında işlerini danışarak yapmaları, ayet 38
B.Müslümanlar'ın münafıklarla işlerini danışarak yapmaları, ayet 39
C.kafirlerin aralarında işlerini danışarak yapmaları, ayet 38
D.münafıkların aralarında işlerini danışarak yapmaları, ayet 39

4- öncesinde ve sonrasında nazil olan sureler nelerdir?

A.Fussilet- zuhruf
B.Secde- yasin
C.Fussilet- mü’min
D.Duhan- zuhruf

5- sure nasıl başlamaktadır?

A.Ha- mim- ayn- sin
B.Ha-mim
C.Ayn- sin- gaf
D.Ayn- sin


6- 5. ayette geçen ‘Neredeyse yukarılarından gökler çatlayacak!’ olması ne anlama gelmektedir?



A.Günahlardan dolayı
B.Kafirlerden dolayı
C.Allah’ın azametinden ve şanının yüceliğinden dolayıdır.
D.hiçbiri

7- ‘Allah'tan başka dostlar edinenleri…’ diye başlayan ayette anlatılmak istenen nedir?


A.İnsanların görevleri
B.peygamberin dini kabullendirmesi gerektiği
C.Günahkarların durumu
D.Hz. Peygamber’in vazifesinin sadece tebliğ olduğu

8- sure ye göre vahyin gönderilme şekilleri nelerdir?

A.perde arkasından- elçi göndererek
B.yazılı olarak
C.mukabele şeklinde
D.yüzyüze

9- ‘…(İnsanların) bir bölümü cennette, bir bölümü de çılgın alevli cehennemdedir.’ Ayetinin baş kısmı hangisidir?

A.Şehirlerin anası (olan Medine'de) ve onun çevresinde bulunanları uyarman için, sana böyle Arapça bir Kur'an vahyettik.
B.Şehirlerin anası (olan Mekke'de) ve onun çevresinde bulunanları uyarman ve asla şüphe olmayan toplanma günüyle onları korkutman için, sana.böyle Arapça bir Kur'an vahyettik.
C.Şehirlerin anası (olan Mekke'de) ve onun çevresinde bulunanları uyarman ve asla şüphe olmayan toplanma günüyle onları korkutman için, sana Türkçe Kur'an vahyettik.
D.Şehirlerin anası (olan Mekke'de) ve onun çevresinde bulunanları korkutman için, sana böyle Arapça bir Kur'an vahyettik.

10- ‘(İnsanların) bir bölümü cennette, bir bölümü de çılgın alevli cehennemdedir.’ Ayetiyle anlatılmak istenen hangisi değildir?

A.kıyametin korkunç durumu
B.cennetliklerlerden olanlar
C.Cehennemliklerden olanlar
D.Araftakilerin durumu




11- ‘Göklerin ve yerin mülkü Allah'ındır’ ayetinin devamı hangi şıkta doğru olarak verilmiştir?



A.Dilediğini yaratır
B.Dilediğini yaratır; dilediğine kız çocukları, dilediğine de erkek çocukları bahşeder.
C.Dilediğini evlatsız bırakır.
D.dilediğini öldürür

12- surede ‘ALLAH’ lafzı kaç defa zikredilmektedir? ayet numaralarıyla yazınız.

A.31
B.42
C.32
D.22

13- ‘Allah'ın, iman eden ve iyi işler yapan kullarına müjdelediği nimet’ nedir?

A.İman edenler cennettedir.
B.Salih kulların yeri ne güzeldir.
C.İman edip iyi işler yapanlar da cennet bahçelerindedirler. Rablerinin yanında onlara diledikleri her şey vardır.
D.Hiçbiri


14- ‘âyetlerimiz üzerinde tartışanlar, kendilerine kaçacak bir yer olmadığını bilsinler.’ Hangi ayetin mealidir?

A.23
B.44
C.35
D.11

15- Allah ‘ın azabını gördüklerinde zalimlerin söyleyecekleri nedir?

A.Bundan sonra ne olacak
B.Dönecek bir yol var mı?
C.Biz Cehennem ehli miyiz?
D.hiçbiri





16- ‘36. Size verilen şey, yalnızca dünya hayatının geçimliğidir. Allah'ın yanında bulunanlar ise daha iyi ve daha süreklidir. Bu mükâfat iman edenler ve Rablerine dayanıp güvenenler içindir’ ayetinin nazil olma sebebi nedir?


A.Hz. Ömer’in malını Allah yolunda harcadığında
B.Hz. Ebu Bekir bütün malını Allah yoluna harcadığı zaman, bir topluluğun onu kınaması üzerine nazil olmuştur
C.Ensardan bir sahabenin bütün malını Allah yoluna harcadığı zaman, bir topluluğun onu kınaması üzerine nazil olmuştur
D.Hepsi

17- ‘İşte onun için sen (tevhide) dâvet et ve…’ ayetinin devamı hangisidir?

A.emrolunduğun gibi dosdoğru ol.
B.Onların heveslerine uyma ve de ki
C.Ben Allah'ın indirdiği Kitab'a inandım ve aranızda adaleti gerçekleştirmekle emrolundum
D.Hepsi

18- sureye göre Bir kötülüğün cezası nedir ve mükafatı kime aittir?


A.Kötülüktür-kişiye aittir
B.ona denk bir kötülüktür-Allah’ a aittir
C.bağışlanmadır-kişiye aittir
D.hiçbiri

19- ayet 8- ‘Allah dileseydi onları bir tek millet yapardı. Fakat O, dilediğini rahmetine kavuşturur; zalimlerin ise hiçbir dostu ve yardımcısı yoktur.’ ayetinin doğru açıklaması hangisidir?


A.Bütün insanlar müslümandır.
B.Ayrı dinlerdeki bütün insanlar İslam dinine girebilirlerdi. Ama hidayet ve dalalet ilahi iradeye bağlıdır. Bununla birlikte inkarla kendilerine zulmedenler azaptan hiçbir şekilde kurtulamayacaklardır
C.Hepsi
D.İnsan akıl sahibidir.

20- Allah’ın, kullarına rızkı bol bol vermemesinin sebebi nedir?

A.yeryüzünde azacak olmaları
B.yeryüzünün kıymetini unutmaları
C.yeryüzünün genişlemesi
D.hepsi


21- ‘Yoksa onlar Allah'tan başka dostlar mı edindiler? Halbuki dost yalnız Allah'tır.

O ölüleri diriltir, her şeye kadirdir’ mealindeki ayet hangisidir?


A.10
B.19
C.9
D.21
22- hangisi surede geçen peygamber isimlerinden değildir?

A.Hz. Nuh- Hz. İsa
B.Hz. İbrahim- Hz. Musa
C.Hz. İsa- Hz. İbrahim
D.Hz. Musa - Hz. Davud

23- hangisi zalimler ateşe arz olunurken inananların onlara diyecekleri şeylerden değildir?
A. kıyamet günü kendilerini ve ailelerini ziyana sokanlar
B. İşte asıl ziyana uğrayanlar
C. hiçbiri
D. yazıklar olsun size


24- insanlar ayrılığa düştüğünde hüküm vermek kime aittir?

A.İnsanın kendisine
B.Allah’a
C.Kişinin kavmine
D.hiçbiri

25- hangi ayet, Allah’ın azabı ertelediğinin delili olarak gösterilebilir?

A.11
B.31
C.21
D.41




26-Allah’ın varlığının delillerinden olan nedir?


A.Hava
B.Ay
C.Gemiler
D.Hiçbiri

27- ‘Allah bâtılı yok eder’ cümlesi hangi ayette geçmektedir?

A.32
B.49
C.53
D.24


28- ayette geçen ‘sabreden, çok şükreden herkes için var olan ibretler‘ cümlesiyle bahsedilen nedir?

A.Allah’ın yıldızları söndürmesi
B.Allah’ın rüzgârı durdurması
C.Allah’ın yağmur yağdırması
D.Allah’ın gökyüzünü yaratması

29- ayet 16 da ‘Daveti kabul edildikten sonra, Allah hakkında tartışmaya girenlerin delilleri, Rableri katında boştur. Onlar için bir gazap, yine onlar için çetin bir azap vardır.’ Ayeti ile işaret edilen kimlerdir?

A.Müslümanlar
B.Hristiyanlar
C.Yahudiler
D.Hanifler

30- ‘O, gökleri ve yeri yoktan yaratandır… ’ ayetinin devamı hangisidir?

A.Size kendinizden eşler yaratmıştır
B.Çoğalmanızı sağlamıştır
C.O işiten ve görendir
D.Hepsi



31- Yaptıkları sonucunda cezalandırılacak olanlar kimlerdir?



A.Zulmedenler
B.Haksızlık yapanlar
C.Taşkınlıkta bulunanlar
D.Hepsi

32- Sureye göre, kıyamet günüyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yoktur?

A.inanmayanlar, onun çabuk kopmasını isterler
B.İnananlar ise ondan korkarlar
C.Kıyamet asla gelmeyecek derler
D.İnanlar onun gerçek olduğunu bilirler

33- Hangisi iman eden ve, rablerine dayanıp güvenenlerin özelliklerindendir?

A.büyük günahlardan ve hayasızlıktan kaçınırlar
B.Rablerinin davetine icabet ederler ve namazı kılarlar
C.Kendilerine verdiğimiz rızıktan da harcarlar.
D.Hepsi

34- Ayet 19 da ‘Allah kullarına lütufkârdır, dilediğini rızıklandırır. O kuvvetlidir, güçlüdür.’ ayetiyle anlatılmak istenen nedir?

A.kullarının iyisine de kötüsüne de lütufta bulunduğu
B.kötüleri bile suçları sebebiyle aç bırakmamış olması
C.Yarattığı bütün kullara büyük lütufta bulunduğu
D.hepsi

35- Zulme uğradıktan sonra hakkını alan kişi için yapılacak olan nedir?

A.İşini ahirete bırakması
B.Karşısındakiyle kavga etmesi
C.Yapılacak bir şey yoktur
D.hepsi


36- 25. ayette Allah-u Teala’nın hangi özellikleri zikredilmektedir?
A. kullarının tevbesini kabul eden
B. kötülükleri bağışlayan
C. kullarının yaptıklarını bilen
D. hepsi

37- Allah’a karşı işlenmiş günahların tevbesi 3 şarta bağlıdır. Hangisi bu şartlardan değildir?
A. Günahtan tamamen vazgeçmek
B. Yaptığına pişman olmak
C. Kul hakkı
D. Aynı hataya bir daha düşmemek

38- iman edenler haksızlığa uğradıkları zaman ne yaparlar?
A. Yardımlaşırlar
B. Cezasını verirler
C. Mükafatlandırırlar
D. Hepsi

39- iman edip iyi işler yapanlara ve kafirlere nasıl bir sonuç vardır?
A. Lütuf ve çetin bir azap
B. Ceza ve bağışlanma
C. Hiçbiri
D. Cehennem ve cennet

40- ‘Onların Allah'tan başka kendilerine yardım edecek hiçbir dostları yoktur…’ ayetinin devamı nedir?
A. Onlar cehennem ehlidir
B. Allah kimi saptırırsa artık onun kurtuluşa çıkan bir yolu yoktur
C. Onlar cennetliklerdendir
D. Allah kimi doğru yola iletirse artık o kurtuluşa ermiştir.





41- Hangisi Allah’ın delillerindendir?
A. Göklerin ve yerin yaratılması
B. Gökyüzünden yağmurun indirilmesi
C. Hepsi
D. Evrendeki canlıların yaratılmış olması

42- ‘Göklerin ve yerin anahtarları O'nundur’ ayeti nasıl devam etmektedir?
A. Dilediğine rızkı bol verir, dilediğinden de kısar.
B. Göklerin sahibi Allah’tır
C. Kainatın yüce yaratıcısı Allah’tır
D. Hiçbiri

43- ‘Allah'tan, geri çevrilmesi imkânsız bir gün gelmezden önce…’ diye başlayan ayette kastedilen nedir?
A. Cennet
B. Cehennem
C. Kıyamet
D. Sırat

44- ‘ inkar edenlerin durumuna Hz. Peygamber’in üzülmemesi istenmiş, ayrıca insanların zenginlik ve sıhhat gibi nimetler karşısındaki tutumları ile işledikleri günahlardan dolayı uğradıkları sıkıntılar karşısındaki olumsuz tavırlarına dikkat çekilmiştir.’ açıklaması hangi ayete aittir?
A. 15
B. 18
C. 39
D. 48

45- surenin son ayetinde ‘(O yol) göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın yoludur. Dikkat edin, bütün işler sonunda Allah'a döner.’ ayetiyle hangisi anlatılmıştır?
A. Müminlere müjde
B. günahkarlara da tehdit
C. her şeyin Allah’a döndüğü gün
D. hepsi


CEVAPLAR

1.C
2.B
3.A
4.A
5.B
6.C
7.D (6)
8.A (51)
9.B (7)
10.D
11.B (49)
12.C
13.C
14.C
15.B (44)
16.B
17.D (15)
18.B (40)
19.B
20.A (27)
21.C
22.D (13)
23.D (45)
24.B (14)
25.C
26.C (32)
27.D
28.B (33)
29.C
30.D (11)
31.D (42)
32.C (18)
33.D (37-38)
34.D
35.C (41)
36.D (25)
37.C
38.A (39)
39.A (26)
40.B (46)
41.A (11)
42.A (12)
43.C (47)
44.D
45.D (53)

medineweb.net
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2016, 10:38   Mesaj No:55
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.365
Konular: 1263
Beğenildi:11778
Beğendi:8957
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

Şûra suresi incelenmiştir.
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Alt 28 Mart 2016, 09:53   Mesaj No:56
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.365
Konular: 1263
Beğenildi:11778
Beğendi:8957
Takdirleri:26191
Takdir Et:
Standart Cevap: ŞÛRA suresini sorularla tanıyalım

ŞURA SURESİ BİZE NE ANLATIYOR

Şura suresinin işlediği konuların başında,Allah ın son Rasul Muhammed as aracılığıyla gönderdiği mesajın daha öncede,diğer Rasuller aracılığıyla iletildiğidir.Bunun için sizlerin bu mesajı sanki ilkkez duyuyormuşçasına şaşmanız,sizin için bir delhizden ibaretttir.Çünkü bu mesaj ilk insan ve ilk Peygamber ile başlamıştır.

Asıl acayip karşılanması gereken,sizlerin hem yeryüzünde nimetlenip,daha sonra alçakça kibirlenmeniz ve bu mesaja sırt çevirmenizdir.Bunun için başınaza gök yarılıp parçalanadabilir,her türlü cezayıda zaten hak ediyorsunuz.

Allah tarafından gönderilen elçiler,sizleri uyarırlar bu ayarılarını dikkate alırsınız veya almazsınız bu sizin bileceğiniz bir iştir.Rasuller sizin için hiçbir ölçüyü değiştiremezler zaten böyle bir iddalarıda bulunmuyor.Rasuller sizlerin iyiliğini istedikleri için sizlere merhametle yaklaşırlar,yalnız sizler kendinize acımaz ve Rasullere uymassanız Allah ın kaderinin önüne hiç kimse geçemez.Cezayı hak edenede, bu cezasını zaten Allah tan başkasıda vermeye muktedir değildir.

Size türlü saçmalıkları din[yaşama biçimi] olarak anlatanlar sizleri adece aldatmakla kalmayıp ahiretinizide heba etmenizi sağlarlar.Bunun için Rasullerin getirdiği öğretiye uyun,uyunki kurtuluşa erin....

Alllah ın yarattığı insanlar kendi öz iradeleriyle ve özellikli donatılmış yaratılışla hakikati bulma özelliği vardır.Bu donanımla yaratılma sebebi, şunun içindirki,insanlar bu donanımla hakikatı arama ,bulma ,kabul ve red edme gibi haklara sahiptirler.

Yani her insanın boynuna kendi tercihi dolanacaktır.

İnsanlar kendi donanımlı özellikleri,onların kendilerine verilen hayatta bir nizamı oluşturmada Allah tan azade bir şekilde hareket etmek gibi bir basiretsizliğe sürükleyebilir.Demokrasi,kominz,sosyalizm gibi..Bu tamamen bir yanılma işidir. Çünkü yaratan kimse,yine yarattığı şeyin özelliğine göre neye ihtiyaç duyacağını ve duymayacağınıda en iyi bilendir.Bu dünyayı ve içindekini kim yaratmışsa,yönetmede,hükümde,kanunda O na ait olmadığı müddetçe bütün işler karışır ve karıştığı gibi...İnsan bu ölçüleri koymda yeterli donanımda olmadığı gibi böyle ilah vari davranmayada müsaittir.Bu tür iş ve kişilerin söylemlerindende eylemlerindende kaçının.....

Tabi bu özellikte yaratılan insanlar,bazen vesveselere kapılabilir bunun içinde hemen Allah sığınıp yardım istemelidirler.

İnsanların dünya ve ahirette huzur bulmaları,hayatın her alanında,yürütme,yasama ve yargının sadece Allah ın hükmüne ve Rasulunun örnekliğine bırakılmalıdır. fıtri olarak buna müsahit olan insanlar,çoğu kez çıkarcı uyanık geçinen kendi hayatları üzerinde hakimiyet kurmak isteyen ve özellikle yaşadığımız bu dönemde din adamı,eğitimci,kişiler ve müfredatlarıyla dini[yaşama biçimi] ni tahrif etmişler ve etmeye çalışmaktalar.

Bu tahrifat,geçmişteki Rasullerdede olduğu gibi bu günde pratize olarak devam etmektedir.Bunun için her daim uyanık olmak,her türlü söz ve fiili kabul ve uygulamadan önce Allah ın beyanı olan Kuran ve RASULUNUN PARATİZE edilmiş örnekliğinde aramak gereklidir ki kişi hakikatten kaymasın.

Ayrıca bir insanın Allah tarafından Rasul olduğunun delili ,rasul olmadan önceki hayatında doğal olarak bilmediği ve demediği hakikatleri,Rasul olduktan sonra halka duyurmasıdır.Tıpkı Muhammed as 40 yaşaından önce demediğini,40 yaşından sonra dile ve fiili uygulamada gösterdiği gibi...

Son olarak,Rasullerin insanlara getirdiği vahiyi Allah tan aldığını söylemesi,Rasullerin bizzat Allah ı gördüğü anlamına gelmediğidir.Rasuller ancak melek,rüya ve kalplerine ilham ile vahiy alırlar.Bu vahiy alma şeklide Rasullerinde hidayeti bulma şeklini gösterirden bahseder..
Esma_Nur ve bilinmez beğendiler.
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Cin suresini sorularla tanıyalım Medine-web Sorularla Sureleri Tanıyalım 43 27 Nisan 2016 07:49
Tur Suresini Sorularla Tanıyalım Medine-web Sorularla Sureleri Tanıyalım 27 07 Nisan 2016 19:21
Rum Suresini Sorularla Tanıyalım Nesli_Nur Sorularla Sureleri Tanıyalım 75 18 Mart 2016 07:36
Nur suresini sorularla tanıyalım Tuba_ Sorularla Sureleri Tanıyalım 32 14 Mart 2016 07:40
A'raf Suresini Sorularla Tanıyalım FECR Sorularla Sureleri Tanıyalım 39 07 Mart 2016 20:36

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.