Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 1.SINIF*Bahar Dönemi* > Temel Bilgi Teknolojileri 2

Konu Kimliği: Konu Sahibi nurşen35,Açılış Tarihi:  17 Eylül 2015 (01:15), Konuya Son Cevap : 30 Ekim 2015 (00:34). Konuya 1 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen nurşen35
  • 1 Beğenilen nurşen35
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 17 Eylül 2015, 01:15   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4415
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart TEB Teknolojileri II 6. Ünite Özeti Medineweb

TEB Teknolojileri II 6. Ünite Özeti Medineweb

E - DEVLET UYGULAMALARI




6. Ünite


E-Devlet: Daha etkin, verimli ve kaliteli kamu hizmeti içinbilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılması veya kamu yönetiminde her türlü faaliyetin; vatandaşlar, özel sektör, kamu görevlileri ve devletin diğerfonksiyonlarıyla ilgili etkileşimlerin elektronik ortam üzerinde taşınması,birebir ve aracısız olarak kullanılabilmesi gibi çeşitli tanımları mevcuttur.

Bunun yanında; bilgi toplumu ve kamusal dönüşüm gibi temel kavramlar ile deilişkili olarak değerlendirilmektedir.
Bilgi toplumu stratejisinde e-Devlet proje veuygulamalarının hayata geçirilmesi sürecinde;
-mükerrerlikler ve kaynak israfına yol açan münferitkurumsal proje ve uygulamalarının önlenmesi,
-Öngörülen projelerin proje gerekleri çerçevesinde bütçe vezaman tanımları içerisinde gerçekleştirilmesi,
-Önemli ölçüde kaynak tasarrufu sağlayacak olan elektronikkamu ve satın alma altyapısının oluşturulması
-kurum içi ve kurumlar arasında elektronik ortamda güvenlive güvenilir bilgi ve belge paylaşımının sağlanması
-hizmet süreçlerinin yeniden yapılandırılması ön ve arkaofis süreçlerinin birlikte dönüştürülmesi gibi konularda öncelik verilmiştir.

Tarihsel Gelişim:
Genel olarak; 1993-1998 yılında İnternet’inkullanılmaıs,1990’lı yılların sonunda ve 2000’li yılların başında yerel vemerkezi kamu İnternet sitelerinin ortaya çıkması,2001’den günümüze İnternet sitelerinin bütünleşmesi için gerekli entegrasyon ve bilgi paylaşımıçalışmaları dünyada e-Devletin tarihsel gelişim yönünü ortaya koymaktadııır.
1980ve 1990’larda, yine dünyada çeşitli bölgeler, özellikle Avrupa;telekomünikasyon alanında rekabeti arttırmak için piyasa temelli yaklaşımlarüzerinde odaklanmıştır.
Bu gelişme ve yaklaşımdan Türkiye’de oldukça etkilenmiştir.
1990 ve 2000 yılları arasında dünyada bilgi ve teknolojieksenli büyük dönüşüm Türkiye’yi de çok yoğun biçimde etkilemiştir.
Bu çerçevede önemsenmesi gereken ilk büyük projelerden birisi Dünya Bankasınındesteği ile 1993 yılında gerçekleştirilen “Türkiye Bilişim ve Ekonomik Modernizasyon ” projesidir.

Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulunun(BYTK) amaçları:
-Sürdürülebilir kalkınma perspektifi içinde ulusal bilgialtyapısındaki iyileştirmelerin sosyo-ekonomik faydalarının azamiyeçıkartılması
-BİT ürünlerinde yerli katma değer payının artırılması
-Küresel bilişim pazarında Türk şirketlerinin payınıarttırmak ve bu alanda bölgesel bir lider olmak

2000 yılında düzenleyici çerçeveyi geliştirmek veözelleştirmeyi kolaylaştıracak mevzuatı hazırlamak amacıyla TelekomünikasyonKurumu kurulmuştur.
Özellikle Avrupa Birliği Lizbon Zirvesinde Avrupa’yı“dünyanın en rekabetçi ve dinamik bilgi tabanlı ekonomisi ” yapmak amacıylayeni bir politika girişimi başlatmıştır.
Türkiye “E-AvrupaProjesini” 15-16 Haziran 2001 de gerçekleştirilen Avrupa Birliği liderlerzirvesinde imzalamış e-Avrupa Girişimine Türkiye’de e-Türkiye Girişimi adıverilmiştir.”e-Türkiye ” ile bilgi toplumunun temeli atılmıştır.
e-Devlet icra kurulu e-Devlet uygulanması ilegörevlendirilecek e-Devlet vizyonu ve stratejileri oıluşturulmuştur.

İcra kurulu üyeleri: Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı,Ulaştırma Bakanı, Sanayi ve Ticaret Bakanı, DPT Müsteşarı ve BaşbakanlıkBaşmüşevari; ayrıca dört kamu kesimi ve dört sivil toplum kurulu temsilcisidir.

Kurulun sekterya hizmetlerini ,e-Devlet PlanlamaTeşkilatı(DPT) üstlenmiştir.
Bunun da ötesinde DPT projenin asıl sorumluluğunu üstlenmiştir.
Proje icra kurulunun yanında 41 üyeli bir e-Dönüşüm DanışmaKurulu da oluşturulmuştur. Planlanan ve uygulamaya konulan birçok proje olsa dabunların içerisinde en önemlisi “E-Dönüşüm Türkiye Projesi” olduğunun bir kez daha altını çizmek gerekir.

2006-2011 yılları arasında DPT tarafından ortaya konulanBilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planın kapsamında sürdürülen e-Devletçalışmalarına bağlı olarak, 2008 yılında e-Devlet Kapısı hizmetesokulmuştur-Devlet Kapısı:
Kamu İnternet Sitelerinde sunulan içerik vehizmetleri tek bir noktada toplamak ve farklı kanallardan entegre sunmak üzere18 Aralık 2008 tarihinde faaliyete geçmiştir.
Birçok e-devlet hizmetinin birnoktadan sunulması hedeflenmiştir. Böylece kurum yatırımlarında mükerrerliğin engellenmesi, kullanıcıların farklı farklı sitelerdeki içerik ve hizmetlere ulaşmalarının kolaylaştırılması, öte yandan birlikte çalışabilirlik, bilgi paylaşımı ve güvenliği gibi konulara gereken önemin verilmesi amaçlanmaktadır. Amaç “TekNoktadan Hizmet” anlayışıdır.

Günümüzde Durum
Dünyada e-Devlet uygulamalarının gelişimi, Vinova(2009)tarafından 2020 e-Devlet vizyonu çerçevesinde merkezi entegrasyon seviyesi(MES)ve merkezi koordinasyon seviyesi (MKS) kıstaslarına göre bir analize tabiitutulmuştur. Buna göre Türkiye’deki e-Devlet hizmetlerinin, E-Devlet Kapısıgibi yapılanmaların etrafında, merkezi entegrasyon ve koordinasyon seviyeleriyüksek olarak “Tek Noktadan Hizmet” yaklaşımını ortaya koyduğu söylenebilir.

e-Devlet 2020 Vizyonu: Dünyada e-Devlet Çalışmalarının Yönü
-Farklı kurumların sistemleri entegre edilmiştir veoluşturulan entegre sisteminin sorumluluğu merkezi bir kurumdatoplanmıştır.(Tek Noktadan Hizmet, MKS +,MES +)
-Sistem sorumluluğu tek bir kurumda toplanmak yerine farklıkurumlara dağıtılmıştır. Bu kurumlar ortaklaşa entegre sistemiyönetmektedir(Kümeler, MKS- ,MES + )
-Her bir devlet kurumu kendi enformasyon sisteminioluşturmakta, kendi bildiğini yapmaktadır.(Enformasyon, MKS-,MES-)
-Her bir devlet kurumu kendi enformasyon sisteminden veverilerinden sorumlu olsa da koordine ve rehberlik edici özel bir kurum entegreedilmemiş ve sistemin genel işleyişini sağlamaktadır.(Rehber, MKS+,MES -)


KAMU KURUMLARININ E-DÖNÜŞÜMÜ İLE KAMUSAL DÖNÜŞÜMDE İLERLEYENYÖNLER VE BUNLARIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER

-Çeşitli hizmetler hakkında var olan kanun, yönetmelik veyailgili mevzuat bu hizmetlerin elektronik ortamdan ,internet üzerinden veyadiğer iletişim kanalları ile sunulmasına engel olabilmektedir. Mesela ,kişinin“şahsen” başvurusunu gerektiren hizmetler belgesi “elden verilebilir” gibiifadeler yer almaktadır.
Ayrıca kimi devlet süreçlerinin güncel projelerkapsamında sahipliği mevcut mevzuat üzerinde yer almamaktadır. Ayrıca kurumlararası işbirliğinin eksikliği sonuçalınmasını engellemektedir.
Bunlara örnek olarak Tüzel Kişilik Veri Tabanı yanındaAdli Sicil Kaydı da verilebilir. Adli Sicil Kaydı için E-Devlet Kapısındansadece başvuru dilekçesi örneği indirilebilmektedir. Hâlen dilekçenin ıslakimzalı olması gereklidir. En azından imza ile erişilebilen bir hizmet olmasıdeğerlendirilebilmektedir.
-Temmuz 2012 itibariyle 42 kurumun 340 adet hizmeti E-DevletKapısı üzerinden sunulurken halen hiçbir hizmeti E-Devlet Kapısı üzerindensunmayan kamu kurumlarıda bulunmaktadır.(TÜRKSAT dokümanı 2012)
-Bilgi Toplama Stratejisi’nin uygulanmasında karşılaşılansorunların bir analizi olarak; kurum içi koordinasyon sorunları göreceli olarakazalırken kurumlar arası koordinasyon ve mevzuat sorunlarında göreceli olarakartışlar tespit edilmiştir. Kurumsal kapasite gelişimi belirli bir seviyeyevarmakla birlikte, kurumlar arası işbirliği değerlendirmelerine ulaşmak damümkündür.
-Kamu kurumlarıtarafından yapılan yatırımlar neticesinde sunulan teknolojik sistemlerinvatandaşlar tarafından yeterince kullanılamaması genel olarak e-Devletçalışmaları sıkça rastlanan bir konudur. Sadece e-Devlet hizmetlerininsunumu/arzı değil sunulan bu hizmetlerin kullanıcılar tarafından talebi vekullanımı ile bu arz ve talebin birlikte dengeli bir biçimde değerlendirilmesiteknik, ekonomik ve sosyal yönleri ile önem taşımaktadır.
e-Devletin önünde yer alan sorunlar: Mevzuat sorunları, Malive Personel Sorunları, Kurumlar arası koordinasyon sorunları, Kurum içkoordinasyon sorunları örnek verilebilir.


İLERİYE DÖNÜK SONUÇ DEĞERLENDİRMESİ
Yaklaşım Türü Odak
-Kurumsal ve İdari Basitleştirme “Tekkapıdan giriş” Örn: Genel portaller
-Duruma Bağlılık “Yaşamsüreci durumları”
Örn:Özürlülerin ve öğrencilerin özel ihtiyaçları
-Katılımcı ve kapsayıcı “kullanımteşvik edici, yönetimi etkileyici uygulama”
Örn:kamuya açık danışma portalleri, BT merkezleri
-Pazarlama ve Kanal Yönetimi “Hizmetlerinve faydalarının pazarlanması”
Kanalyönetimi ile yakın ilişkili örnekler
-İllere göre E-Devlet Kullanıcı sayısı; İstanbul :2.806.586kişidir.

Gelecek için bu alanda kişiselleştirme, büyük veri kontrolü,dönüşüm ve mobil devlet uygulamalarına ağırlık verilmeye çalışılacaktır.
Vatandaşların açık olarak yararlanabildikleri hizmetlerdışında, kendi kimliklerini doğrultarak kişisel bilgilerine erişipkullanabildikleri hizmetler için Türkiye Posta Telgraf Teşkilatı(PTT)şubelerinden şifre alıp sisteme kayıt olmaları gerekmektedir.

Bilgi hiyerarşisinin en alt basamağını oluşturan ve temelolarak “yapısal ” ve “ yapısal olmayan”olmak üzere ikiye ayrılan veri, günümüzde daha çok elektronik ortamlarda depolanır olmuştur.

-Vatandaş Odaklılık: Sunulan bilişim teknolojisinin veya e-Devlet hizmetinin temel olarak vatandaş talep ve ihtiyaçlarını karşılamayayönelik olarak geliştirilip gerçekleştirilmesidir.
Bu kapsamda kullanıcı vatandaşların kullanabilirliği, erişilebilirliği, mahremiyeti ve memnuniyeti ile ilgili kavramlar ön plana çıkmaktadır; yine tek değil çeşitli kullanıcı profillerinin ve kesimlerinin olduğu hesaba katılmaktadır.
Buna göre sunulan hizmetlerin kişileştirilebilmesi ile dezavantajlı kesimlerin(yaşlılar,özürlüler, yabancılar gibi) hizmet kullanımının desteklenmesi ve teşvik edilmesi gibi uygulamalar da önem taşımaktadır.
Böylece bilgi toplumunda dahakapsayıcı ve sayısal uçurumları azaltıcı teknoloji geliştirmeleri ve hizmetsunumlar amaçlanmaktadır.
Bu hizmetler yaşam süreçlerine uygun olarak gereklikurumlarda yasal olarak reşit olmayan kişileri de kapsayabilmektedir.









Alıntı...
Esma_Nur beğendi.
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi nurşen35 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Gündem Korona Aşısı Gündem/ Manşetler Esma_Nur 6 1292 10 Aralık 2020 11:20
DHBT Muhteşem Özetler DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler nurşen35 4 2011 08 Aralık 2020 17:40
Kıssaları Hayatımıza Taşıyalım Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler nurşen35 1 784 08 Aralık 2020 16:46
TENKİD Serbest Kürsü nurşen35 0 730 08 Aralık 2020 11:44
Vitir Namazını Niye Kılıyoruz Biliyor musunuz... Namaz-Abdest-Teyemmüm nurşen35 0 809 04 Aralık 2020 12:56

Alt 30 Ekim 2015, 00:34   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:61
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.476
Konular: 1144
Beğenildi:4415
Beğendi:3686
Takdirleri:14203
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Temel Bilgi Teknolojileri II 6. Ünite Özeti

6.ÜNİTE

E-DEVLET UYGULAMALARI
Bilgi Toplumu Stratejisi :
• Bilgi Toplumu Stratejisi, ülkemizin son dönemdeki e-devlet çalışmalarının şekillenmesinde önemli bir rol üstlenmiştir. Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanmıştır ( DPT )
Tarihsel Gelişim
• İlk büyük proje Dünya Bankasını desteği ile 1993 yılında geliştirilen Türkiye Bilişim ve Ekonomik Modernizasyon Projesidir.
• Türkiye de bilim ve teknoloji politikalarının oluşturulduğu en üst düzeydeki karar alma mekanizması olan Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu ( BTYK ) tarafından ulusal Enformasyon altyapısı ana planının ( TUENA ) hazırlanması, ulusal akademik ağ ve bilgi merkezinin (ULAKBİM ) kurulması Elektronik Ticaret Ağının kurulması gibi bazı kararlar alınmıştır.
• 2000 yılında ise düzenleyici çerçeve geliştirmek ve özelleştirmeyi kolaylaştırmak mevzuatı hazırlamak amacıyla TELEKOMİNİKASYON KURUMU kurulmuştur.
• AB ülkeleri 2000 mart ayında E-Avrupa Eylem Planını hazırlamıştır
• 2008 Yılında Türkiye de E-devlet Kapısı hizmete sokulmuştur.Kamu internet sitelerinde sunulan içerik ve hizmetleri tek bir noktada toplamak ve farklı kanallardan entegre sunmak üzere 2008 yılında faaliyete geçmiştir.
E-Dönüşüm :
• E-Devlet esasen bir kamusal dönüşüm projesidir.
BTYK – TUENA nın AMAÇLARI
• Sosya ekonomik faydalarının azamiye çıkartılması
• BİT ürünlerinde yerli katma değer payının artırılması
• Küresel bilişim pazarında Türk şirketlerinin payını artırmak ve bu alanda bölgesel bir lider olmak
Not :
• Bilgi hiyerarşinin en alt basamağını oluşturan ve temel olarak yapısal , yapısal olmayan olmak üzere ikiye ayrılan veri, günümüzde daha çok elektronik ortamlarda depolanır.
Vatandaş Odaklılık :
• Sunulan bilişim teknolojisinin veya e-devlet hizmetinin temel olarak vatandaş talep ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak geliştirip gerçekleştirilmesidir.
• Vatandaş beklenti ve taleplerine öncelik verilmesi
• Vatandaşların devlet süreçlerine katılımının sağlanması
• Kişisel bilgilerin mahremiyetine özen gösterilmesi
E-Devletin Tanımları :
• Daha etkin, verimli ve kaliteli kamu hizmeti için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıdır
• Devletin kendi iç işleyişinde ve sunduğu kamu hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin kullanılması
• Kamu yönetiminde her türlü faaliyetin vatandaşlar, özel sektör kamu görevlileri ve devletin diğer fonksiyonlarıyla ilgili etkileşimlerin elektronik ortam üzerine taşınması birebir ve aracısız olarak kullanılmasıdır.
• Devletin vatandaşlarına karşı yerine getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetler ile vatandaşların devlete karşı olan hak ve yükümlülüklerini karşılıklı olarak elektronik iletişim ve işlem ortamlarında kesintisiz şeffaf vatandaş merkezli ve güvenli olarak yürütülmesidir.
E-Devlet İcra Kurulu Üyeleri :
• Devlet bakanı , Başbakan Yardımcısı – Ulaştırma Bakanı – Sanayi ve Ticaret Bakanı – DPT Müsteşarı – Başbakanlık Başmüşaviri –
• 4 Kamu Kesimi ile 4 sivil Toplum Kurumu
• DPT kurulun sekreterlik görevini yapar.Aynı zamanda projenin asıl sorumluluğunu üstlenir.
D-Devlet Kavramı
• E-Katılımcılık – Ortak Hizmet Kültürü – Profesyonellik – kavramlarıyla açıklanmaktadır .
E-Devletin Önündeki Sorunlar
• Mevzuat Sorunları – Mali ve Personel Sorunları – Kurumlar arası koordinasyon sorunları – Kurum içi Koordinasyon Sorunları






Alıntı..
Esma_Nur beğendi.
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
TEB Teknolojileri II 7. Ünite Özeti Medineweb nurşen35 Temel Bilgi Teknolojileri 2 1 30 Ekim 2015 00:37
TEB Teknolojileri II 5. Ünite Özeti Medineweb nurşen35 Temel Bilgi Teknolojileri 2 1 30 Ekim 2015 00:32
TEB Teknolojileri II 8. Ünite Özeti Medineweb nurşen35 Temel Bilgi Teknolojileri 2 0 17 Eylül 2015 01:31
TEB Teknolojileri II 4. Ünite Özeti Medineweb nurşen35 Temel Bilgi Teknolojileri 2 0 17 Eylül 2015 01:00
TEB Teknolojileri II 3. Ünite Özeti Medineweb nurşen35 Temel Bilgi Teknolojileri 2 0 17 Eylül 2015 00:30

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.