Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi:  03Haziran 2010 (23:10), Konuya Son Cevap : 11 Ağustos 2010 (12:46). Konuya 59 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 04 Ağustos 2010, 19:10   Mesaj No:21
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Medine-web isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.984
Konular: 339
Beğenildi:1160
Beğendi:330
Takdirleri:7457
Takdir Et:
Standart

Abdulhamid Hocam,
o keçi meselesine inanan zaten kuranın dokunulmazlığını,eksizliğini,iskonto ve zamsız olduğunu inkar anlamına gelip küfür sözkonusudur.
ben bu saçmalığa inanacak değilim...
ikincisi ise;
islam hukuku,fıkıh,muamelat dediğimiz tabiri caizse islamın tüm yönetmelikleri sünnete dayalıdır.namaz vakitleri,abdest cunupluk ,rekatlar,zekat ve açılımı,hacc ümre,necaset,taharet,vs vs vs gibi konular sünnetsiz anlaşılması bazılarında imkansız gibi...
bu noktaya dikkat çekmiştim..
peki recime nasıl bakıyorsunuz derseniz;
recmin kuranda olmadığını,sünette ise munferid uygulandığını,ve bu uygulama tevrat hükmü ile uygulandığı anlaşılıyor..
recim uygulansa bile bunun ispatlanması imkansız denecek kadar güç olduğu konusuda ayrı konu...
recmin bu gün sözde islam devletleri(!) tarafından uygulanması holiganlığınıda asla tasvip etmiyorum.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 19:29   Mesaj No:22
Medineweb Aktif Üyesi
EbdA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:EbdA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 458
Üyelik T.: 23 Ekim 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:Van
Yaş:42
Mesaj: 156
Konular: 13
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Selamun Aleykum,
verdiğiniz linkteki yazıları tamamen okudum yazı şu temele dayandırılmış: Peygamberimiz (AS) RECM cezasını uygulamıştır fakat uygulama Tevrata dayandırılarak yapılmıştır RECM edilen Yahudi ve Müslümanlarda işte Tevrat'taki bu hükme dayandırılarak RECM edilmişlerdir. Delil olarak ta şu şu hadisi getirmiştir:

eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]

Ayrıca şu hadisi şerifi yayınlarken hadisin sonuna düşülen şu not sanırım sizinde dikkatinizi çekmiştir:
A- Ebû Hureyre ve Zeyd b. Halid dediler ki, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin yanındaydık. Bir adam kalktı ve şöyle dedi: “Allah için, aramızda sadece Allah’ın kitabıyla hükmetmeni istiyorum.” Davalısı daha anlayışlıydı, o da kalktı ve şöyle dedi; “Aramızda Allah’ın kitabı ile hükmet ve beni dinle.” Peygamberimiz, “konuş” dedi, o da şöyle konuştu:
“Oğlum bunun işçisiydi, karısıyla zina etti. 100 koyun ile hizmetçi köleyi fidye olarak verdim. Bilenlere sordum, oğluma 100 değnek ve bir yıl sürgün, kadına da recm gerektiğini söylediler.”
Peygamberimiz dedi ki: Canım elinde olana and içerim, aranızda elbette şanı yüce Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim. 100 koyun ile köle geri alınır. Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir. Üneys, şu adamın karısına git, suçu kabul ederse recmet. Gitti kadın suçu kabul edince recmetti.[13]
Burada sözü edilen “Allah’ın kitabı”nın Tevrat olduğu kesindir. Çünkü Kur’ân’da zina ile ilgili bir âyet henüz inmemişti. İnen âyetlerin hiçbirinde de recm cezası bulunmamaktadır.
Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir. (bu bilgi verdiğiniz linkteki siteden alınmıştır)

Yukarıdaki hadisi şeriflerde kırmızı ile gösterdiğim kısımlar açıkça bu olayın Nur suresinin indirilmesinden sonra meydana geldiğini gösterir neden mi?:

1- Nur süresindeki ayetin indilirdiği tarih rivayetlerde hicretin dördüncü, beşinci veya altıncı yılında olduğu bildirilir bu olay sırasında Hz. Ebu Hureyre (ra)'ında hazır bulunması olayın hicretin 7. yılından sonra olduğunu gösterir çünkü Hz. Ebu Hureyre (ra) hicretin 7. yılında müslüman olmuştur.[2]
2- "Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir." ifadesi olayın Nur süresindeki ayetin indirilmesinden sonra olduğunu açıkça göstermektedir çünkü "değnek ve sürgün cezası" Tevrat'ta olan bir ceza değildir "100 değnek" cezası Kuran-ı Kerim'de bildirilmiştir. Öyleyse hüküm Tevrat'a göre verilmemiştir zaten yazının sonunda şu ifade yazarın bu konudaki çıkmazını da ortaya koymaktadır "Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir."


Hadisi Şerif Hakkında İbn-i Kuteybe'nin Açıklamaları


İddia: Suryân b.Uyeyne’den o ez-Zuhrî’den,o da Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe’den o da Ebu Hurayra Zeyd b. Hâlid (R.A) ve Şibl’den.rivayet ettiniz ki:
Bir adam kalktı ve Rasulullaha (S.A.V) dedi ki:
Yâ Rasulallah! Allah İçin aramızda Allahın kitabı ile hükmetmeni istiyorum.” Sonra hasmı kalktı -Bu diğerinden daha zekiydi- ve: “Doğru söyle*di, aramızda Allah’ın kitabı
ile hükmet yalnız bana müsaade et dedi.

Rasulullah: Söyle dedi. Adam; Benim oğlum, bu adamın yanında işçi idi. Onun karısı ile zina etti. Ben de ondan, yüz koyun ve bir köle mukabilinde oğlumu serbest bırakmasını istedim. Sonra ilim ehlinden olanlara sordum, bana, “oğluna yüz değnek ye bir sene sürgün cezası, bu adamın karısına ise recim cezası gerekeceğini” söylediler dedi.
Rasulullah: Nefsimi elinde bulunduran Allah’a antolsun ki, ikinizin arasında Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim: “Yüz koyun ve köle sana iade edilmiştir, senin oğluna yüz değnek ve bir sene sürgün cezası, bu adamın karısına ise recim cezası! Yâ Uneys bu adamın karısına git, eğer suçunu itiraf ederse onu recmet dedi. Uneys gitti, kadın suçunu itiraf etti, o da onu recmetti [BUH:53 / S ; 54 / 9; 83 / 3 Bkz.s.300)]


EBU MUHAMMED: Bunu bana Muhammed b. Ubeyd b. Uyeyne’den bu şekilde tahdis etti.
Bu hadis Allah azze ve celle’nin Kitabına muhaliftir. Çünkü adam, ondan aralarında Allah’ın Kitap’ı ile hükmetmesini istedi. O da adama: Nefsimi elinde bulunduran Allah’a andolsun ki ikinizin arasında Allah’ın kitap’ı ile hükmedeceğim, dedi. Sonra da recim ve sürgün cezalan ile hükmetti.
Halbuki Kur’an’da ne recim, ne de sürgün cezalarının ismi geçmemektedir. Ya bu hadis asılsızdır ya da şayet doğru ise o zaman Allah’ın kitabından recim ve sürgün eksilmiş demektir.


Cevap: Biz deriz ki; Rasulullah (S.A.V) buradaki “…ikinizin arasında Allanın Kitabı ile hükmedeceğim“ sözü ile Kuran’ı kastetmemiştir. O sadece “ikinizin arasında Allahu taâlânın hükmü ile hükmedeceğim” demek istemiştir.
Kitap(yazı) kelimesi çeşitli manalarda kullanılır.
Bu manalardan birisi.Allah (cc) “…bunlar, üzerinize Allah yazısı olarak haramdır. Haram kılınanların dışında kalanlar size helal kılındı. ” (4.en-Nisâ:24) ayetinde de olduğu gibi hüküm ve farz demektir. “… Allah’ın yazısı olarak ” demek Allah’ın sizin üzerinize farzı olarak demektir.
Yine Allah “… size kısas yazıldı ” (2,el-Bakara, 178) buyurmuştur. Yani size farz kılındı, demektir.
Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye yazdm …” dediler. (4.en-Nisa, 77} ayeti,”…niye farz kıl*dın demektir.
Keza “Tevrat’ta İsrail oğulları üzerine şunu yazdık: Cana can” (5.el-Mâide:45) buyurmuştur.Yani “…şunu hükmettik ve farz kıldık” demektir.
En-Nâbiğatul-Ca’dî’de şöyle demiştir:
Velâ bağları, bizim (şerefli) soyumuzu lekeledi. Siz de (zâten) lekeliydiniz. Fakat yazdığı zaman Allah böyle dememişti.”
Yani: Akrabalık bağları, bizim soylu şerefimizi lekeledi. Hükümde bulunuyorken Allah bunu vacip kılmış değildir” demektir. [İbn-i Kuteybe, Te’vilu Muhtelifi’l Hadisi Müdâfaası, Kayıhan Yayınları: 179-181.][3]




B- eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1] hadisi hakkındaki açıklama


İbrahim Canan Hocaefendinin bu hadis hakkındaki görüşü


1- Recm tatbikatının Nur sûresinin nüzûlünden önce olması halinde, bu sûrede, zâniye celde hükmü gelmiş olmakla recmin bununla neshedildiği söylenebilecektir. Recm, Nur sûresinin nüzûlünden sonra tatbik edilmiş olma durumunda, celdenin muhsan hakkında neshedilmiş olduğuna delil çıkarılabilecektir. Böyle bir değerlendirmeye: "Bunda, Kitab'ın sünnetle neshedilme durumu mevzubahistir, bu ise ihtilaflı bir mevzudur" diye itiraz edilebilir ise de şöyle cevap verilmiştir: "Ulemânın kabul etmediği husus, Kitab'ın haber-i vahidle neshidir, haber-i meşhur ile neshine itiraz edilmemiştir. İbnu Hacer burada nesh değil tahsisin mevzubahis olduğunu, âyetteki celde hükmünün muhsan olmayanlara tahsis edildiğini belirtir.
2- İbnu Ebî Evfâ, recm hâdisesinin Nur sûresinden önce mi, sonra mı vukua geldiğini bilmediğini söylemektedir. Ancak Nur sûresinden sonra olduğuna dair delil mevcuttur. Zîra sûrenin nüzûlü ifk hâdisesi sırasında vukua gelmiştir. Gerçi bu hâdise dördüncü hicri yılda mı, beşinci veya altıncı hicrî yılda mı meydana geldi, ihtilaflıdır. Ama recm hâdisesinde Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) de hazır bulunduğuna göre, yedinci yıldan sonra cereyan etmiş olmalıdır, zîra o, yedinci hicrî yılda İslâm'la müşerref olmuştur.
3- İbnu Ebî Evfâ'nın "bilmiyorum" demesi, faziletli, büyük kimselerin "bilmiyorum" diye cevap vermekle faziletlerinden bir şey kaybetmeyeceğine, böyle dediği için ayıplanamayacağına delildir. Bilakis bu cevap onun araştırıcı olduğuna, söyledikleri şeylerde titiz davrandığına delildir, övülmesini gerektiren bir cevaptır[4]




Hz. Câbir (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapmış olan bir kimse için celde ile hadd tatbik edilmesini emretti. Sonra, onun muhsan (evli) olduğu bildirildi. Bu sefer recmedilmesini emretti ve recmedildi." [Ebû Dâvud, Hudud 24, (4438, 4439).]


İşte bu deliller Hz. Peygameber'in (SAV) RECM cezasını Nur Süresinden sonra uyguladığını göstermektedir çünkü yukarıda ki uygulamada değnek ve recm cezası beraber zikredilmiştir.


Aynı şekilde Halife efendilerimiz döneminde de RECM cezası uygulanmıştır. [5]


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Buhârî, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).
  2. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/241-242
  3. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
  4. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/245.
  5. Buhârî, Hudud 21, Muvatta, Hudud 11 (2, 825)
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 19:39   Mesaj No:23
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Nerede kaldı benim sorumun cevabı el insaf ile cevap veremeyecek misiniz ?


KURAN SİZE KARŞI ÇIKIYOR VE BAKIN SİZLERE NASIL CEVAP VERİYOR.

EVLİ CARİYELERE VERİLECEK HÜKMÜ AÇIKLAYARAK


İçinizden, inanmış hür (muhsan) kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, elleriniz altında bulunan inanmış cariyelerinizden alabilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyleyse iffetli yaşamaları, fuhuş yapmamaları ve gizli dost da tutmamaları şartıyla, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin.Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara yapılan azabın yarısını uygulayın." (Nisa 4/25)

AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?

HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 19:49   Mesaj No:24
Medineweb Aktif Üyesi
EbdA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:EbdA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 458
Üyelik T.: 23 Ekim 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:Van
Yaş:42
Mesaj: 156
Konular: 13
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Ne kadar ayıp değil mi? YitikSevda kardeşimiz konuyu dün gece paylaşmış ve sonrasında beklemiş verilen linkteki yazılara öyle iki dakikada cevap verilmez siz yazdıklarımı okuma zahmetine bile girmeden hani sorumun cevabı diyorsunuz kimse size cevap vermek zorunda değil bu bir, ikincisi soruyu ilk soran YitikSevda kardeşimiz cevabı da ilk o hak ediyor bu iki.
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 19:52   Mesaj No:25
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla

BİRLİKTE VURALIM SOPALARI ANCAK 80 DEĞİL KURANIN EMRİ İLE 100 YAPALIM ŞUNU
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 19:56   Mesaj No:26
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
ne kadar ayıp değil mi? Yitiksevda kardeşimiz konuyu dün gece paylaşmış ve sonrasında beklemiş verilen linkteki yazılara öyle iki dakikada cevap verilmez siz yazdıklarımı okuma zahmetine bile girmeden hani sorumun cevabı diyorsunuz kimse size cevap vermek zorunda değil bu bir, ikincisi soruyu ilk soran yitiksevda kardeşimiz cevabı da ilk o hak ediyor bu iki.
Bana cevap vermesen de aklından kendi kendine cevap ver .

Bu ayetin hükmü ile cevap ver. Verdiğin cevabı da kendin paylaş bizimle değil.

Sizin namınıza üzüldüm. Aciz ve çaresiz kaldınız için cevap veremediğiniz için

Yani koskaca o yazdıklarınız bir anda sönüverdi ne acı ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 20:21   Mesaj No:27
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Rum-28: ……… Akıl edenler için ( Anlaşılsın diye, anlaşılması için ) ayetlerimizi işte böyle açıklıyoruz.

Ey akıl ve basiret sahipleri ! İbret alın.” (Haşr : 2)

“Ancak selim akıl sahipleridir ki, iyice düşünürler.” (Rad :19) ( Doğru düşünen kim ? )

ALLAH BU KURANI AKIL SAHİPLERİNE İNDİRDİM DİYORSA VE PEK ÇOK AYETİN SONU HALA MI AKIL ETMİYORSUNUZ DİYE BİTİYORSA

NİSA 45 AYETİNİ AKLETMEYECEK MİYİZ ?

İçinizden, inanmış hür (muhsan) kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, elleriniz altında bulunan inanmış cariyelerinizden alabilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyleyse iffetli yaşamaları, fuhuş yapmamaları ve gizli dost da tutmamaları şartıyla, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin.Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara yapılan azabın yarısını uygulayın." (Nisa 4/25)


AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?


ZİNE EDEN EVLİ HÜR KADINLARIN CEZASI ÖLÜMLE RECM OLSAYDI.


HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 21:45   Mesaj No:28
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Medine-web isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.984
Konular: 339
Beğenildi:1160
Beğendi:330
Takdirleri:7457
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla

BİRLİKTE VURALIM SOPALARI ANCAK 80 DEĞİL KURANIN EMRİ İLE 100 YAPALIM ŞUNU
kuran emri başım üstüne..sadkna amenna..
ben vurmak kaydıyla demiştim ve 80 demiştim.
caydım ben vurmak kaydıyla 40 yeter.recmin yarısını uygularım söz.
görün recim nasılmış
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 22:18   Mesaj No:29
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?

HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?
Abdulhamit abimin sorusunu cevapliyim öncelikle Recm Allah Resulü tarafından uygulanmıştır.Yahudi Şeriatı üzere uygulanmıştır Nur Suresi 2 Ayet Zina hükmünde belirleyici ayettir Recm hususunda Hadisler hüküm koyma adına Kuran'ın emri varken hüküm koyamaz.

Kale erağibun ente an aliheti ya ibrahim, leil lem tentehi le ercumenneke vehcurni meliyya.

(Babası "Ey İbrahim, sen benim tanrılarımdan hoşlanmıyor musun?" dedi, "Eğer bu tutumuna bir son vermezsen, seni mutlaka öldüresiye taşa tutarım! Haydi, şimdi bir süre benden uzak dur!"
(MERYEM/46)

Kalu le il lem tentehi ya nuhu le tekunenne minel mercumîn.

(İnanmayanlar "Ey Nuh!" dediler, "Eğer (bu iddialarına) son vermezsen, mutlaka taşlanacaksın!"
(ŞUARA/116)


Abdulhamit abimin cevabı üzere Kur'anda eğer Zinaya Recm cezası uygulanması emri olsa idi o zaman vermiş ayetlerdeki gibi Recm açıkça ifade edilirdi...

Muhsin abi sizin uyarınızı dikkate alarak mesajımı değiştim sadece kimsenin Sahabeye yanlış bakmaması adına yoksa o ismini vermiş olduğum şahıslar hakkında görüşüm nettir lakin kimsenin yanlış anlayışa düşmemesi adına düzelttim ...

Ebda kardeşime teşekkür ederim bizler illa bir fikri dayatmaya çalışmıyoruz hakk ne ise onu anlatmaya çalışıyoruz Recm hususunda çok fazla tartışmaya gerek görmediğimi açıkça beyan ettim hadis inkarcısı değilim ama elemesinide çok iyi bilirim...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Ağustos 2010, 23:26   Mesaj No:30
Medineweb Emekdarı
Emekdar Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar Üye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16627
Üyelik T.: 11 Şubat 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:47
Mesaj: 4.081
Konular: 315
Beğenildi:48
Beğendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Standart

yitiksevda abi şu sorularıma cevap alabilirmiyimm:

efendimizin hüküm koyma ytkisi var mı yok mu?
bu recm konusu şeriat hukukuna nasıl girmiştir?
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL KARAKÖSE Makale ve Köşe Yazıları 6 04 Ocak 2012 14:20
Müslümanlarda Tarafsızlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL KARAKÖSE Makale ve Köşe Yazıları 1 29 Aralık 2010 22:52
Müslümanlarda Garibanlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL KARAKÖSE Makale ve Köşe Yazıları 2 25 Kasım 2010 00:04
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL KARAKÖSE Makale ve Köşe Yazıları 1 18 Eylül 2010 22:29
Müslümanlarda Kurban Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL KARAKÖSE Makale ve Köşe Yazıları 0 03Haziran 2010 23:08

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.