Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi:  11 Ekim 2010 (18:29), Konuya Son Cevap : 23 Kasım 2010 (02:26). Konuya 25 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 15 Ekim 2010, 00:28   Mesaj No:11
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
güzel abim bitince bitti deyin değerlendirmeye katılacağım inşaallah...
Güzel kardeşim, elbette sonuç bölümü ile bitti diyeceğim İnşallah,

Hemen hemen resul ve nebi ile ilgili kurandaki tüm ayetleri tek tek değerlendirmeye alacağımdan biraz uzun sürebilir.

Değerlendirmenizi katkılarınızla bekler, saygılarımı sunarım.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Ekim 2010, 17:24   Mesaj No:12
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Kitap gönderilen peygambere Resul denir. Nebi, kendinden önce gelen Resulün dinini tebliğ eden peygamberdir. Yeni din getirmeyip, önceki dine davet eden peygamberlere Nebi denir.

Yani Resul Müstakil bir şeriat getiren veya evvelki peygamberin şeriatına yeni hükümler ilave eden peygamberdir. Nebi ise Kendisinden önce veya zamanındaki resulun şeriatına tabi olan peygamberdir. Her resul aynı zamanda nebidir, fakat her nebi resul değildir

Resul kitap gönderilen mi demektir? ‏

Bu ifade doğru mudur ?

Kurana uyan ifade midir ?

VEYA

Resullük makamında nebilik makamı da vardır. Yani her resul nebidir; Fakat her nebi resul değildir. Yeni bir din getiren peygambere (Resul) denir. Yeni din getirmeyip, insanları önceki dine davet eden peygamberlere (Nebi) denir .

Yukarıdaki görüşün tam tersi olarak Nebilik makamında Resulluk makamı da vardır. Her Nebi Resuldur. Nebi kendisine kitap ve şeriat verilen peygamberdir. Resul önceki Nebinin şeriatine uyar .Yeni din getirmeyip, insanları önceki dine davet eden peygamberlere Resul denir .

Kendisine kitap,suhuf verilene Nebi denir. Kendisinden önceki Nebinin kitabıyla elçilik yapanlara da Resul denir.Yani her Resul Nebi değildir. Ama her Nebi aynı zamanda bir Resuldür. Çünkü Nebi kendisine gelen kitabı insanlara ulaştırmakla görevlidir

Bu görüşler tamamıyla birbirine zıt olan ifadelerdir.

Şayet bu ifadeler doğru ise kuran bu farklı düşüncelere onay veriyor mu ? Vermiyor. Çünkü bazı ayetlerle örtüşmüyor.

Ben zaten ikisi arasında fark olmadığını daha ilk cümlelerimde ( Başlangıç cümlemde ) söylemiştim. Açıklamalarımı ayetler ışığında buna göre yapacağımı bilmenizi isterim. Sonuç cümlem başlangıç cümlemin aynısı olacaktır. Şöyle demiştim

Alıntı
Kuranda geçen Nebi ve Resul kelimeleri arasında hemen hemen hiç fark yok gibi ( Küçük bir ayrıntı dışında ) . Bu kavramlar birbirini gayet bütünleyici kavramlardır. Biri olmayınca diğeri de olmuyor. Örneğin Resulun resul olabilmesi için Nebi olması gerekiyor. Yani Allahtan insanlara iletecek bir haber alması veya bu konuda Allah ile iletişim içinde olması gerekiyor ki, Aksi halde resul olması mümkün değil.


İKİ FARKLI GÖRÜŞ OLARAK

HER RESUL AYNI ZAMANDA NEBİDİR. FAKAT HER NEBİ ,RESUL DEĞİLDİR.

DİĞER BİR GÖRÜŞ İSE BUNUN TAM TERSİ . YANİ HER NEBİ AYNI ZAMANDA RESULDUR. FAKAT HER RESUL ,NEBİ DEĞİLDİR.

BUNLARDAN HANGİSİ KURANA GÖRE DOĞRU ?

KURANA GÖRE HER RESUL NEBİDİR VE HER NEBİ DE RESULDUR.

NEBİ VE RESUL ARASINDA FARK YOK. KURAN BU AYRIMI YAPMIYOR. İŞTE AYETİ

Hadid 25. ayeti Resullere kitabı indirdiğini söylerken ,Bakara 213 ayetide aynı kitapları Nebilere indirdiği söylüyor. O halde hem Nebilere ve hem de Resullere kitap inmiş ve verilmiştir. O halde hem Nebilere ve hem de Resullere aynı kitap verildiğine göre Her Nebi Resuldur ve her Resul de Nebidir.

Hadid 25: Yemin olsun, biz, Resullerimizi açık-seçik delillerle gönderdik ve onlarla birlikte Kitap'ı ve ölçüyü de indirdik ki, insanlar adaleti ayakta tutsunlar/adaletle doğrulsunlar. Ve demiri de indirdik. Onda zorlu bir kuvvet ve insanlar için birçok yarar vardır. Allah bu sayede, kendisine ve resullerine, gayba inanarak kimin yardım edeceğini bilecektir. Allah Kavî'dir, Azîz'dir."

Ayette Resuller için enzelnâ meahumul kitâbe ifadesi yer almaktadır.

enzelnâ meahumul kitâbe= onlarla beraber kitabı indiridk onlara kitap verdik.

PEKİ BAKARA 213 AYETİNE DE BAKALIM NE DİYOR ?

Bakara 213: Meal: İnsanlar bir tek ümmet idi. Sonra Allah, müjdeleyici ve uyarıcı olarak NEBİLERİ -peygamberleri gönderdi. İnsanlar arasında, anlaşmazlığa düştükleri hususlarda hüküm vermeleri için, onlarla beraber hak yolu gösteren kitapları da gönderdi. Ancak kendilerine kitap verilenler, apaçık deliller geldikten sonra, aralarındaki kıskançlıktan ötürü dinde anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenlere, üzerinde ihtilafa düştükleri gerçeği izniyle gösterdi. Allah dilediğini doğru yola iletir.

Bu ayetle açıkça onlarla birlikte (enzele meahumul kitâbe) NEBİLERE kitapları gönderdiği söyleniyor.
Hadid 25 ayeti ayeti Resullerle birlikte Resullere kitap indirildiğini Bakara 213 ayetide Nebilerle birlikte Nebilere kitap indirildiğini apaçık söylüyorsa

Kuranda çelişki olmadığına göre Kuran hem Resullere ve hem de Nebilere kitap verildiğini söylediğine göre aralarında fark yok demektir.

İşte ! Ayetlerin açıklamasıyla her Resul Nebidir ve her Nebi de Resul olmalı
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Ekim 2010, 19:00   Mesaj No:13
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart

Güzel bir açıklama. Eğer büyük bir farkı olsaydı, sanırım Rabbim peygamberimiz için nebilerin sonuncusudur derken, gerekli açıklamayıda yapardı. Eğer bir açıklama yoksa arasında farkta yok demektir. Değerli arkadaşımızın verdiği ayet örnekleride bunun açık kanıtıdır. Saygılarımla Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Ekim 2010, 19:21   Mesaj No:14
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
Güzel bir açıklama. Eğer büyük bir farkı olsaydı, sanırım Rabbim peygamberimiz için nebilerin sonuncusudur derken, gerekli açıklamayıda yapardı. Eğer bir açıklama yoksa arasında farkta yok demektir. Değerli arkadaşımızın verdiği ayet örnekleride bunun açık kanıtıdır. Saygılarımla Halukgta
NEBİLERİN SONUNCUSU DEMEK RESULLERİN DE SONUNCUSU ANLAMINA GELİR.

Teşekkür ederim Haluk Bey
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 16 Ekim 2010, 17:14   Mesaj No:15
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Bakara 136. Şöyle deyin: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, onun torunlarına indirilene, Musa'ya ve İsa'ya verilene, ve diğer nebilere verilene inandık.Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız.Biz yalnız O'na/Allah'a teslim olanlarız.


Bakara 136. ayeti hem resullere verilen ve hem de diğer nebilere verilenin ne olduğunu söylüyor. Resullerle birlikte Diğer nebilere de kitap verildiğini apaçık söylemekte.ve diğer nebilere verilene inandık.


Nebilere kitap verilmemiştir, sadece resullere kitap, suhuf veya sahife verimiştir ifadesi bu ayete ters düşmektedir.


Ayetin orjinali şöyledir.

BAKARA 136: Kûlû âmennâ billâhi ve mâ unzile ileynâ ve mâ unzile ilâ ibrâhîme ve ismâîle ve ishâka ve ya’kûbe vel esbâtı ve mâ ûtiye mûsâ ve îsâ ve mâ ûtiyen nebiyyûne min rabbihim, lâ nuferriku beyne ehadin minhum ve nahnu lehu muslimûn(muslimûne).


Şöyle deyin: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, onun torunlarına indirilene, Mûsa'ya ve İsa'ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız. Biz yalnız O'na/Allah'a teslim olanlarız."

AYETE DİKKAT ! Diğer nebilere ifadesine dikkat.

Ve diğer Nebîlere verilenlere inandık , bu nebilere Rab'leri tarafından verilenlere (sahife, kitap ve vahiylere) îmân ettik. Onların arasından hiçbirini ayırmayız . Ve biz, O'na teslim olanlarız.

ZIT GÖRÜŞ SAHİPLERİNİ BİRBİRLERİYLE MUKAYESE EDELİM

Aksi görüş sahipleri ne diyorlardı ? Şöyle diyorlar.

HER NEBİ RESULDUR. HER RESUL NEBİ DEĞİLDİR. NEBİYE KİTAP VERİLİR AMA HER RESULE VERİLMEYEBİLİR..

Aksini savunan diğer bir görüş

Her resul aynı zamanda nebidir, fakat her nebi resul değildir. Resule kitap veya benzerleri verilir Ama nebilere verilmez. Nebiler resulun şeriatına tabi olan peygamberlerdir

İŞTE AÇIK VE NET OLAN BU AYET ONLARIN YANILDIKLARINI GÖSTERMİYOR MU. NASIL MI ?

Hz İsmail hem resul ve hem de nebi idi. Bakara 136 . ayetinde ona kitap ( Suhuf , sahife veya benzeri ) indirildiği söylenmekte.

Madem ki, Hz ismail nebidir. O halde aynı zaman da resuldur.

MERYEM 54. Kitap’ta İsmail’i de an. Şüphesiz o, sözünde duran bir kimse idi. Bir resûl, bir nebî idi.

DEMEK İSTEDİĞİM ŞU Kİ,

RESUL OLAN AYNI ZAMANDA NEBİDİR. NEBİ OLAN DA RESULDUR. KURAN BU AYRIMI YAPMIYOR



__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Ekim 2010, 02:17   Mesaj No:16
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Soru: Nebilere kitap verilir mi, verilmez mi ?

Hem resullere ve hem de nebilere de kitap verilir. Resullere kitap verildiği gibi Nebilere de kitap verilir. Nebilere de kitap verildiğini Açık ve net olarak Bakara 136 ayeti ile vermiştim. Diğer ayetler ise şöyledir.

MERYEM 53: Ve ona, rahmetimizden kardeşi Harun (A.S)'ı Nebî olarak bahşettik.

Saffat 114: Andolsun, biz Mûsâ’ya ve Hârûn’a da lütufta bulunduk.

SAFFAT 117: Ve âteynâ humel kitâbel mustebîn(mustebîne )

Saffat 117: Ve ikisine de her şeyi apaçık gösteren kitabı verdik.

Her ikisine de dediğine göre demek ki kitabı sadece Musaya değil, Haruna da vermiş. Verdiği kitabı her ikisine de ortak kılmış yani müşterek vermiş.

ENBİYA 48: Andolsun, biz Mûsâ ile Hârûn’a, Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için o Furkân’ı (Kitabı) bir ışık ve öğüt olarak verdik.

AYRICA HARUNA NEBİ OLARAK KİTAP VERİLDİĞİNİ SÖYLEYEN ENAM 189 AYETİ DE VAR ( Aralarında zikredilenler olarak )

Ayet açık ve net. Kitap her ikisine birlikte verilmiş. Verilen Kitap Sadece Hz Musaya değil her ikisine müştereken verilmiş.

Arapça bilenler ayetin orjinaline baksınlar

Ve lekad âteynâ mûsâ ve hârûnel furkâne ve dıyâen ve zikren lil muttekîn(muttekîne )

Musa ve Haruna ( Her ikisine de )

Hem Hz Musaya ve hem de Hz Haruna kitap verilmiş midir ?

Evet ayetler her ikisine de kitap verildiğini söylüyor. O halde

Hz Musa hem resul ve hem de nebi ise Hz Harun da hem Resul ve hem de nebidir.

Taha 29: Bana ailemden birini yardımcı yap,”

Taha 30: Kardeşim Hârûn'u.

Taha 31: Onunla gücümü artır.”

Taha 32: Ve onu, işimde bana ortak kıl.

Taha (29-32 ) Ayetlerini yorumlayanlar nebinin görevi resule yardımcı olarak destek vermek ve onun şeriatı ile amel etmektir demekle bu ayeti delil getirmişlerdir. Şöyle derler :Harun sadece nebi idi . Resul değildi. Çünkü kitap sadece resule verilir.Kitap Haruna değil musaya verilmişti. Haruna kitap verilmediği için o bir nebi. Hz musaya kitap verildiği için Hz musa Resul ve aynı zamanda nebi.

NEBİ VE RESUL OLUNMADA ÖLÇÜT KİTAP VERİLMEK İSE

Hz Musa hem resul ve hem de nebi ise Hz Harun da hem Resul ve hem de nebidir.

Taha 32: Ve onu, GÖREVİMDE bana ortak kıl.

ALLAH HER İKİSİNİ DE AYNI GÖREVDE ORTAK KILMIŞTIR. HER İKİSİNE DE MÜŞTEREK KİTAP VEREREK

ENBİYA 48:Ve lekad âteynâ mûsâ ve hârûnel furkâne ve dıyâen ve zikren lil muttekîn(muttekîne )
Musa ve Haruna ( Her ikisine de )

ENBİYA 48: Andolsun,biz Mûsâ ile Hârûn’a, Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için o Furkân’ı (Kitabı) bir ışık ve öğüt olarak verdik.
SAFFAT 117: Ve âteynâ humel kitâbel mustebîn(mustebîne )
Saffat 117: Ve ikisine de her şeyi apaçık gösteren kitabı verdik.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 17 Ekim 2010, 18:59   Mesaj No:17
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
Yani cinlerin elçilikleride peygamberlerle kendi gurupları arasındadır...allahu alem...
Evet ALLAHUALEM diyeceğiz.

Meleklerin de veya cinlerin de kendi aralarında peygamberlerinin olup olmadığını bilmiyoruz. Ancak elçi veya resul olduğunu bildiren ayetler var. Ama resulu peygamber olarak tanımlarsanız, meleklerden de resul var, cinlerden de resul var. Bu resul o zaman meleklerin peygamberi olur cinlerin de peygamberi olur.

Peygamberlik ( Nebilik ve resul ) olma durumu insana has karakteristik bir durum olmalı ki, Kuran meal ve tercümelerinde resul veya nebi geçtiği her kelime peygamber olarak da meallendirilmekte ve tercüme edilmekte.

Kuran ayetlerinde Melekler ve cinler ile ilgili nebi kelimesi yoktur.

İsra 95: De ki: «Eğer yeryüzünde mutmainler olarak yürür melekler olsa idi elbette onlara gökten resûl olan bir melek indirirdik.»

TEKVÎR - 19: İnnehu le kavlu resûlin kerîm(kerîmin).

Muhakkak ki O (Kur'ân), gerçekten Kerim Resûl'ün sözüdür.

Kur’ân-ı Kerim bir Resûl olan Cebrail (A.S)’ın ulaştırdığı sözdür. Aslında elbette Kur’ân Allah’ın sözüdür, ama Allah’ın sözünü bizlere ulaştıran Allah ile insanlar arasındaki elçi olan Cebrail (A.S)’dır.

HACC - 75: Allâhu yastafî minel melâiketi rusulen ve minen nâs(nâsi), innallâhe semîun basîr(basîrun).

Allah, meleklerden ve insanlardan resûller seçer. Muhakkak ki Allah, en iyi işitendir, en iyi görendir.

Cinlerden de seçer işte ayeti

Allahû Tealâ En’âm-130’da cinlerden de ( cinlerin içinden de ) resûllerin mevcut olduğunu söylüyor.

Yâ ma’şerel cinni vel insi e lem ye’tikum rusulun minkum yakussûne aleykum âyâtî ve yunzirûnekum likâe yevmikum hâzâ, kâlû şehidnâ alâ enfusinâ ve garrethumul hayâtud dunyâ ve şehidû alâ enfusihim ennehum kânû kâfirîn(kâfirîne).

EN'ÂM - 130: Ey insan ve cin topluluğu! Size âyetlerimi anlatan ve bugününüze ulaşacağınız konusunda sizi uyaran
içinizden resûller (elçiler) gelmedi mi?Kendi nefslerimize şahit olduk.” dediler. Dünya hayatı onları aldattı. Ve kendilerinin kâfir olduğuna, kendileri şahit oldular.

Allahû Tealâ, kıyâmet günü cehenneme giren bütün cinlere ve insanlara hitap ediyor.

Allahû Tealâ bu âyetle, insanlardan da, cinlerden de resûller olduğunu söylemektedir

__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ekim 2010, 00:32   Mesaj No:18
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

SORU: Peygamberimiz, Cinlere de gönderilen bir resul muydu ? Eğer Cinlerin de Resulu ise peygamberimiz aynı zamanda cinlerin de peygamberi olmalı

“De ki; Cinlerden bir topluluk Kuran’ı dinleyip şöyle dedikleri bana vahyolundu: ‘Biz hârukulâde bir Kuran dinledik. O doğru yola iletiyor. Ona inandık. Artık Rabbimize hiçbir şeyi ortak koşmayacağız.” (Cin, 1-3.)

SORU: Peygamberimiz Resullah Muhammed ( as ) cinlerin de peygamberi miydi ? Yani onlara da gönderilen bir Resul elçi miydi ?

Cinlerden bir grup topluluğun kurana dinlemeye sevkedildiklerinin Allah tarafından peygambere vahiyle bildirilmiştir.

"Hani cinlerden bir gurubu, Kur'an'i dinlemeleri için sana yöneltmistik. Kur'an'i dinlemeye hazir olunca (birbirlerine) "Susun" demisler, Kur'an'in okunmasi bitince uyaricilar olarak kavimlerine dönmüslerdi. Ey kavmimiz! dediler, dogrusu biz Musa'dan sonra indirilen, kendinden öncekini dogrulayan, hakka ve dogru yola ileten bir kitap dinledik. Ey kavmimiz! Allah'in davetçisine uyun. Ona iman edin ki Allah da sizin günahlarinizi kismen bagislasin ve sizi aci bir azaptan korusun."(Ahkam Suresi 29-31)

Soru: Cinler arapça biliyorlar mıydı ? Cinler kuran dinlediğine göre arapça biliyorlar mıydı ?

Soru: Cinler de kurandan sorumlu mudur ? Yani kuranın içindeki emir ve yasaklarından sorumlu mudur ? Kuran hem insanlara ve hem de cinlere de mi inmiştir?

Ey kavmimiz! Allah'in davetçisine uyun. Ona iman edin ki Allah da sizin günahlarinizi kismen bagislasin ve sizi aci bir azaptan korusun.

SORU: Cin topluluğu Allahın davetçisine nasıl uyacak ? Mesela günde 5 vakit namaz mı kılacaklar veya Ramazan ayında oruç mu tutacaklar yoksa kabeyi hac mı edecekler ? Kurban mı kesecekler ?

Ey kavmimiz! dediler, dogrusu biz Musa'dan sonra indirilen, kendinden öncekini dogrulayan, hakka ve dogru yola ileten bir kitap dinledik.

SORU: Ayette Neden Musadan sonra indirilen diyor da İsadan sonra indirilen demiyor ? Bu ayet ifadesi cinlerin daha evvel Tevratı dinleyip, incili dinlemedikleri, Tevrattan sonrada pek harika bir kuran dinlediklerini ortaya koyar mı ?
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ekim 2010, 01:22   Mesaj No:19
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

AHZÂB - 7 Ve iz ehaznâ minen nebîyyîne mîsâkahum ve minke ve min nûhın ve ibrâhîme ve mûsâ ve îsebni meryeme ve ehaznâ minhum mîsâkan galîzâ(galîzan).

MEAL: O zaman ki; Biz, nebîlerden sağlam söz almıştık almıştık. Ve senden ve Hz. Nuh'tan ve Hz. İbrâhîm'den ve Hz. Musa'dan ve Meryemoğlu Hz. İsa'dan ve onlardan ağır bir misak pek sağlam ve kesin söz almıştık.aldık.

Bu nebilerin kimler olduğu açıklanmış yani kimlerden söz alınan nebilerin kim olduğu açıklanmış. Bunların ortak özelliği hepsinin kitap sahibi olmaları dikkatle göze çarpar. Bu nebilerin herbiri aynı zamanda birer Resuldur.

Hazret-i Nuh resul ve nebi idi. (Şuara 107, Araf 61)
Hazret-i İbrahim, resul ve nebi idi. (Al-i İmran 84, Meryem 41)
Hazret-i Musa, resul ve nebi idi. (Meryem 51, Araf 104, Zuhruf 46)
Hazret-i İsa, resul ve nebi idi (Nisa 157, Maide 75)
Hazreti Muhammed, resul ve nebi idi (Ahzâb, 40)


Bunlar,son Peygamberlikten önce gönderilen büyük risaletlerle görevlendirilmiş Peygamberlerdir. "Nuh tan, İbrahim'den, Musa'dan ve Meryem oğlu İsa'dan söz almıştık."Peygamberler içinde (ulul azm) büyük olanlara değiniliyor. Peygamber denilince onun hem resul ve hem de nebi olmasından daha tabii birşey olamaz. Bütün peygamberlerin ortak özellliği her birinin resul ve aynı zamanda bir nebi olmasıdır. Nebi ve resul arasında bu yönden hiçbir fark yoktur. Çünkü, Farklı değil Aynı zatı işaret ederler.

Ali imran-81 ayetine de bakalım ki, farklı görüş sahipleri bu ayetten çıkardıkları yorum ile Resul ve Nebiyi birbirinden farklı olarak nasıl tanımlamışlardır.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Ekim 2010, 18:28   Mesaj No:20
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Ali imran-81 ayetine de bakalım. Ki farklı görüş sahipleri bu ayetten çıkardıkları yorum ile Resul ve Nebi kavramlarını nasıl anlamışlardır.

Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap ve hikmet verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.

AKSİ GÖRÜŞTEN İKİ FARKLI YORUM

O halde resul, Nebilere verilen ve insanların elinde olan kitabı doğrulayan demektir. Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım budur.

Diyenlere soralım.Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım gerçekten bu mudur ? Allahüalem

Ali imran 81 ayetinde Allahın yaptığı tanım bu değildir diyenler ayeti daha değişik Ali imran 39 ayeti ile şöyle açıklarlar.

Ali imran 39 ayeti: Zekeriya mabedde namaz kılarken melekler ona, “Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, efendi, nefsine hâkim ve salihlerden bir nebi-peygamber olarak Yahya’yı müjdeler” diye seslendiler.

Dikkat ayet ne diyor ? Gelen nebi ne amaçla ve niçin geliyor ? Ayet isayı doğrulayıcı olarak geliyor diyor. O halde Nebi önceki resulun veya aynı anda yaşayan resulun doğrulayıcısı tasdikcisi ve yardımcısıdır.

Ali imran-81 ayetine göre iki şahsiyeti (Hem Resul ve nebiliği ) bünyesinde barındıran Resullere, Nebiler yardım edecek..Bir taraftan Resul+ Nebi öbür tarafta sadece nebi var...Ve bunlar bir nevi muavin/yardımcı....

Ayette belirtilen ona yardım edeceksiniz ifadesinden Nebi rasüle yardım eder onu doğrular, anlamı çıkmaktadır.
DERLER

Bu ayetin yorumuna katılmayıp aksini savunanlar da derler ki resul yeni şeriat getirmez ancak önce gelen nebinin kitabını doğrulamak için gelir. Yani nebiyi doğrulayan ve vahiy alan kişi resuldür

Ayette tasdik edenin, onlara, onların şeratine uyanların resul olduğu söyleniyor.

Nebilere kitap verildiği açık ve resulünde bu kitapları doğrulayıcı olduğu açıktır. Farklı şekillerde kullanıldığı da açıktır. Nebi ve Reslun eş anlamlı olmadığı açıktır.

Nebilere şahit olun diyor .Nebilerin şahit oldukları Allahın da sizinle beraber şahit olanlardanım dediği nedir?

Nebilerin şahit olduğu İnsanların, sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz.Bunu ikrar ettiniz ve bu ağır yükümü aldınız mı?» «İkrar ettik» sözleridir. Nebilerde bu olaya şahit tutulmuştur Allah ta bende sizinle beraber şahidim diyerek misakı almıştır.Tüm insanlar nebilerin ellerindekini tasdik eden resul gelince inanacaklarına ve yardım edeceklerine dair söz vermiştir ve hepimiz de bu sözü verdik.
O halde nebiler muavin değiller yoksa nebilerin elindekini destekleyen resul geldiğinde nebiler nasıl gelip inanıp yardım edecekler .Bu olmayacak bir durum olur,bir resul geldiğinde tüm nebilerin inanmak ve yardım etmek için bulunması gerekir

DERLER.

Neden böyle bir yargı sahibidirler ?

Taha (29-32 ) Ayetlerini yorumlayanlar nebinin görevi resule yardımcı olarak destek vermek ve onun şeriatı ile amel etmektir demişlerdir ve bu ayeti delil getirmişlerdir. Madem ki hz harun hz musanın yardımcısı ,destekleyecisi ve doğrulayıcı ise. Nebinin görevi ve özelliği bu olmalı . Ayrıca Hz Harun Resul değildi. Çünkü kitap sadece resule verilir.Kitap Haruna değil musaya verilmişti. Haruna kitap verilmediği için o bir nebi. Hz musaya kitap verildiği için Hz musa Resul ve aynı zamanda nebidir.
DEMİŞLERDİR.

KENDİ GÖRÜŞÜM OLARAK Böyle bir yorum hakikate ters düşmektedir. Çünkü aynı ifadeler hz zekeriya ve hz yahya için de var. Enam 89 ayetine göre de her ikisi nebi idi ve her ikisine de kitap verilmiş nebilerdi. Hz haruna da kitap verilidiğini Saffat 117 ayeti söylemektedir

Meryem 5: Doğrusu ben, arkamdan gelecek yakınlarım adına korkuya kapıldım, benim karım da bir kısır (kadın) dır. Artık bana kendi katından bir yardımcı armağan et.»

Meryem 5 ayetinin bildirimi ile Hz Zekeriya da Yahyayı Allahtan kendisine yardımcı kılmasını istiyor. Musa da harunu yardımcı olarak istemişti.

Kendisine yardımcı istemek veya resula yardımcı olmak nebi olmanın vasfı mıdır ? Zekeriya da Yahya da nebi peygamberler idi. Ve aynı zamanda Kavimlerine gönderilen birer elçi vasfıyla hem resuller hem de nebi idiler.

ENAM 83-89 SAYMIŞ KİMLERE HANGİ NEBİLERE KİTAP VERDİĞİNİ. Hz süleyman hz davut eyyüp, Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas...........

ENAM-85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas..

BUNA GÖRE

ZEKERİYA ,YAHYA ,İLYAS RESUL MU, NEBİ Mİ ?

RESUL İSE RESULUN KİTAPLARI VARDIR (RESULUN KENDİLERİNE VERİLMİŞ KİTAPLARI VARDIR DİYENLERE)

ŞAYET RESUL DEĞİL NEBİ İSELER NEBİLERE KİTAP VERİLMEZ AMA BUNLARA VERİLMİŞ.


Sadece bazı Resullere değil bazı Nebilere de kitap verildiği açıktır.
EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz.

ENAM 83-89 Ayetlerine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir. Zekeriyaya da ,Yahyaya da kitap veya suhuf veya sahifeler verilmiş.Ve bunlar aynı zamanda Kavimlerine gönderilen birer elçi sıfatıyla Resuldürler.

Ali imran-81 ayetinden anladığım Hem nebiyi doğrulayıcı olarak, hem de nebinin elindeki kitabı doğrulayan bir Rasül gelirse ona inanın ve ona yardım edin denmektedir ayette..

SORU:Nebilere verilen kitabı doğrulayan, onaylayan resul yeni bir kitap sahibi midir ? Yeni bir kitap sahibi olabilir mi ?
Olabilir de peygamberimiz gibi kuran öncekileri onaylar ve doğrular da

Ali imran 81 ayeti de net ve açık olarak nebilere de kitap verildiğini söylemektedir. Kendinden önceki nebiyi ve nebinin kitabını tasdik eden Resul ya kendisine verilmiş yeni bir kitapla da gelebilir .Böylece Elindeki kitap önceki kitapları da tasdik eder.Elinizdekini doğrulayıcı olarak Ya da yeni bir kitapla gelmez nebinin elindeki kitabı tasdik edip doğrular.

Allah resullere olduğu gibi ( Hadid 25 ) Nebilere de açıkça kitap verdiğini Ali İmran 81 ayetiyle söylemektedir. Ve yanlız Ali imran ayetiyle değil, diğer ayetlerde de ( Bakara 213, Enam 83-89 ) söylemektedir.

DİKKAT RESUL VE NEBİ AYRIMINI KURAN YAPMIYOR .

Peygamber olan Her resul aynı zamanda bir nebi ve peygamber olan her nebi de aynı zamanda bir Resuldur. Bunlar Et tırnak gibi içiçedir. Birbirini bütünler. Ayrılmaz bütünlerdir.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
AMERİKA’YI ’’TEKÂSÜR’’ KRİZİ HELAKE SÜRÜKLEYECEK Mustafa İslamoğlu sevginin_bedeli Serbest Kürsü 1 19 Nisan 2014 00:34
‘’ Evladı-Ekrâd’’ Değerlerini Batılılaşma Adına Yitiriyor. Yitiksevda Makale ve Köşe Yazıları 1 18 Şubat 2013 14:37
Kur’an’da Şirke Açılan Kapı: “Allah’ı Hakkıyla Takdir Edememe” bilinmez Tevhid Ve Şirk Konuları 0 20 Ekim 2012 13:54
Hiçbir İnsan Köleleştirilemez ‘’ La Yüsteraqu İnsanun ’’ Yitiksevda Makale ve Köşe Yazıları 2 12 Nisan 2011 13:21
Kur’an-i kavramları nasıl anlamalıyız? ABDULLAH ALMAZ Makale ve Köşe Yazıları 1 02 Kasım 2009 18:53

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.