Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Öyle bir nesil yetiştirelim ki… (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/30274-oyle-bir-nesil-yetistirelim-kive8230.html)

EyMeN&TaLhA 12 Eylül 2014 20:42

Öyle bir nesil yetiştirelim ki…
 
Özel okullar başladı, devlet okulları da önümüzdeki hafta başlayacak eğitim ve öğretime…

2014-2015 eğitim öğretim yılı, yaklaşık 16 milyon 400 bin öğrenci ve 873 bin öğretmen ile ülkemizin en önemli meselesi olmaya devam edecek.

Bir eğitimci olarak baktığımda, ülkemizin ana damarını teşkil eden gençliğimizi bekleyen tuzaklar ve olumsuzluklar karşısında öncelikle kale gibi bir imana ve düzgün bir akideye sahip olmaları lazım ki, kendilerini bekleyen tehlikelere karşı duyarlı, uyanık ve kararlı bir duruş sergileyebilsinler.

Öyle ise nasıl bir gençlik ve gelecek bekliyoruz?

Ne istediğini bilen, ama asla bilmişlik taslamayan, vakarlı, mütevazi bir gençlik.

Hedefi gözüne kestiren ve oraya doğru durmadan, yorulmadan koşan, gayret eden, ama asla bir yarış atı olmayan.

Müspet ve dinî ilimlerle donanmış, iki kanatla uçmasını başarabilen, iki günü birbirine eşit olmayan bir nesil istiyoruz.

Her zaman barıştan yana olan, ama zulme ve zalime karşı duran, zalimi alkışlama gafletine düşmeyen, daima mazlumdan yana olan bir gençlik. Siyonizm’in girdabında ezilen milletlerin ve İslâm Âlemi’nin sorunlarının ve dertlerinin farkında olan, buna karşılık Kur’ândan ve köklü kültürümüzden çareler üretebilen bir gençlik…
Kendi öz değerlerine sahip, başka kültürlerin esiri olmayan, farkındalık anlayışıyla küresel oyunların farkında olan ferasetli bir nesil…

Teknolojiyi kullanan, ama asla ona esir olmayan, günlük meseleler içerisinde boğulmayan, sanal alemin esiri olmayan, ne yaptığının, ne kadar yapacağının farkında olan bir gençlik…

Değişimin, gelişimin farkında olan, kendi çıkarları için haksızlıklara göz yummayan, millî-mânevî değerleriyle varlığının devamına inanan, estetiğe önem veren, sanatın farkında olan, ruh ve gönül dünyasında bu incelikleri dokuyabilen, turist gözüyle değil, mütefekkir bir seyyah anlayışıyla çevresine ve olaylara bakabilen bir gençlik…

Meseleleri, Kur’ân ve Sünnet çerçevesinde yorumlayan, okuyan, düşünen ve çözüm üreten bir nesil istiyoruz.
Tarihiyle barışık, Kur’âna âşık, zikre alışık bir nesil…

Ahlâk, edep, terbiye, haya ve iffet kavramlarını özümseyip hayat prensibi olarak benimseyen…

Eğitim ve öğretimin analitik düşünme, samimiyet, araştırma ruhu, bilgi ağı sistemiyle takip, mes’ûliyet şuuru, adalet ve kalite anlayışıyla takibinde hassas bir gençlik istiyoruz.

Eğitim kadrosunun da; gençliği bu hedeflere ulaştırabilecek kalite, anlayış, birikim, inanç, amaç, hedef ve ideal duygularıyla dop dulu olması gerekmektedir.

Bu inanç ve anlayışla ancak nesiller kurtarılabilir, milletin geleceği huzur, barış ve güvenle inşa edilebilir.

Gerisi laf-ı güzaf…

Yeni eğitim ve öğretim yılının tüm ülkemize, milletimize, velilerimize, anne-babalara ve tüm İslâm Âlemine hayırlar, bereketler, başarılar getirmesini yüce Rabbimizden niyaz ediyorum.

alıntıdır
İsmail AKSOY
risale haber


SAAT: 14:35

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306