Muska Takmak Caiz midir? 1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki: −Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): −‘Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): −‘Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.” Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları: a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne. b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur. c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir. d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır. Ahmed 17427 2) Abdullah bin Mesud (Radiyallahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir: “Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana: −Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki: −Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi: −Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim: −‘Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle dedi: −Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (Radiyallahu Anh) dedi ki: −O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.” أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً Temaim: Temimenin çoğuludur. Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey. İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615 3) Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.” İstinca: Tuvalet temizliği. Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108 4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.” Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156 5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.” Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331 Cevşen Takmak Caiz midir? Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir. Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: “Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.” Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi? Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.
ALINTI
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim)
|