24 Aralık 2007, 23:50
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5587 Üyelik T.:
05 Aralık 2008 Arkadaşları:14 Cinsiyet: Memleket:İstanbul Yaş:35 Mesaj:
2.537 Konular:
2038 Beğenildi:116 Beğendi:0 Takdirleri:270 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Abdest Abdest hakkında genel bilgiler
[CENTER] Rahman Rahim Allahin adi ile...
Alemlerin Rabbı Allaha hamd olsun.
Afiyette ve belada, darlıkta ve genislikte.
Salat ve selam, Seyyidül-mürselin Resulullah Efendimize ve tüm aline
Sübhan Allahtan temenni: Selametiniz, afiyetiniz, sebat ve istikametinizdir
Allahummerzuknel hifzal murselin ilhamel enbiyayi ve fehmel evliyayi bikeremike ya ekramel ekramin.ve birahmetike ya erhamer rahimin.
Allahumme bi hubbi zatike tahassanna ya Allah.Lailahe illallah seyyidina muhammedurrasulullah. Hakkan ve sıdkan ****************************
///////////// ///////////////
**************************** ABDEST Nedir?
*Abdest, namaza ve diger bazı ibadetlere baslamadan önce su ile yapılması gereken maddi ve manevi temizligin adıdır. Farsca *ab* ve
*dest* kelimelerinin birlesmesinden meydana gelmis olup, lugat olarak *el suyu* demektir. Arapcada ise, *vudu* kelimesiyle ifade edilir.
*Abdest, namaz kılmanın dısında, Kabeyi tavaf etmek, tilavet secdesi yapmak, Kuran-ı Kerimi (Mushafı) ele almak icin farzdır. Ehl-i Sünnete göre, abdestsiz Kuran-ı Kerime dokunmak caiz degildir; zira, *Ona ancak temizlenenler dokunabilir* (S. Vakıa, 79) ayet-i celilesinde kastedilen seyin,
*Mushaf-ı Serif* oldugu görüsündedirler. Resulüllah (s.a.v.) Efendimizin sünneti ve ümmetin tatbikatı da bu istikamette olmustur. Aksi yöndeki söylenenlere katiyyen kulak vermemek lazımdır.
*Kuran-ı Kerimi ezbere okuyacak kimsenin abdestli olması icap etmez. Cünüb olan kimse ise, ezbere de olsa, dua manasına olan ayetleri dua niyetiyle okuması haric, Kuran okuyamaz.
*Kabeyi tavaf icin abdestin sart olması da, Resulüllah Efendimizin sünnetine istinad eder. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz, Tirmizi ve Dare Kutni rahımehümallahın rivayet ettikleri bir hadis-i seriflerinde; tavafın aynen namaz gibi oldugunu, ancak tavafta konusmanın mubah kılındıgını beyan etmislerdir. |
| |