Tarih boyunca Peygamber algısında ifrat ve tefrit diyebileceğimiz iki tür yaklaşım olagelmiştir.Biri peygamberi sıradanlaştırma hareketi olarak karşımıza çıkarken diğeri peygamberi ilahlaştırma olarak karşımıza çıkmıştır.Kur'an'ın ortaya koyduğu peygamber imajı ise ne sıradanlaştırma ne ilahlaştırmadır.Biri ifrat,diğeri tefrit olan bu anlayışlar ayetlerle reddedilir. Yukarıda akgün kardeşin alıntıladığı yazı tasavvuf kültürünün peygamber anlayışın uç noktasını ifade eden yazı olup kaynağı sağlam olmayan rivayetlerin toplandığı bir derleme bir yazıdır.Bu yazıda yazılanları gerek peygamberimiz hakkında gerekse hülefai raşidin hakkındaki yazılanların; Ne Kur'an'da Ne Sünnette Ne akli delillerde Ne de mantiki delillerle uyuşmadığını,Kur'an ve sünnetl biraz iştigal etmiş insanların kolayca anlayacağı bir durumdur. Peygamberimizi tanımak için Kur'an'a bakmak gerekir ki en sağlam kaynaktır.Menkibe,masal,hikaye gibi eserlerle peygamberi tanımaya-tanıtmaya çalışmak herkesten önce Muhammed a.s'e saygısızlık etmektir. Bu şekilde peygamber anlayışı insanları realiteden uzaklaştırır ve hayatın dışına iter,ayrıca utopik bir toplum oluşturur.Halbuki peygamberimiz a.s. bizzat hayatın içinden çıkmış,toplumu şaha kaldırmış,utopik değil realite bir peygamber olmuştur. Hz.Muhammed a.s'ı Allah'ın tanıttığının dışında tanımaya/tanıtmaya çalışırsak,o peygamber ne bizim peygamberimiz olur, ne de biz o peygamberin ümmeti oluruz.Peygamberimizin ümmeti olmak,onun izinden gitmek,onun yaşadığı gibi yaşamak,Onun ahlakı olan Kur'an ile ahlaklanmak,onun metodunu benimsemek ve ona göre hareket etmekle mümkündür. Alemlerin Hz.Muhammed için yaratıldığı,ilk yaratılan Hz.Muhammed a.s olduğu vs gibi peygamberi ilahlaştırmaya yönelik tüm rivayetler hadis usulü alimlerince uydurma olarak kabul edilir.Yukarıdaki anlatılan olaylar tahayyüllerden ibaret olup,gerçekle yakından uzaktan alakası yoktur.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim)
|