Sonuç : Nebi haber alan vahiy alan, Allahtan haber getiren ,Allahla iletişim halinde olan Resul ise aldığı bu haberi kullara duyuran ve tebliğ eden kimsedir. Görüldüğü gibi Resul ve Nebi kelimeleri arasında pek az detay vardır.
Kuran ayni zatı fakli kelimelerle tanimlar. Istilahi acidan dusunursek Kuran anlam dairesinde Nebi Vahiy haberini getirendir. Resul vahiy mesajini BİR BAŞKASINA ( Toplumlara ) İLETENDİR. Resul ve Nebi madolyonun iki yüzü gibi. Ayrılmaz bir bütün. Özel göreve atanmış tek bir insanın iki farklı fonksiyonuna verilen isim .
Bu seçilmiş insanın iki iletişim kanalı mevcut. Bizimle ve Allah ile. Olayın Peygamberden bize bakan yönünün adı Resullük, Allah'tan peygambere bakan yönünün adı ise Nebi'lik.
Kişi Nebi olmadan yani Allah'tan haber almadan Resullah olamaz. Resullah olan her insan da mutlaka Allah'tan özel kanal ile haber almaktadır. Bir bütünün iki parçası...
O halde her Nebi resul ve her Resul da Nebidir ve her ikisi de peygamberdir.
Yalnız her Resul Resulllah değildir. Her vahiy alan da Nebi değildir. Kur'anda sıradan insanların resullerinden yani elçilerinden de bahsedilir. Melek elçilerden de.
Vahiy alan Hz. Musa'nın annesinden, Hz. İsa'nın havarilerinden de bahsedilir.
Kişi Allah'tan bireysel değil kurumsal vahiy almalıdır ki ünvanı Nebi olsun. Haliyle elçi de olmuş olsun.
Bazılarının şöyle bir iddiası var: Son bulan Nebiliktir, Resulllahlık değil. Ve hemen ardından kendi Resullerini Resulllah olarak etiketliyorlar. İnanmayanları da gafiller...
ŞARTEL KAPATILDI Evet ayette Nebiliğin Hz. Muhammed ile sona erdiği belirtiliyor. Ahzab 40. Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir; O, Allah'ın resulü ve nebilerin sonuncusudur. Allah herşeyi gereğince biliyor. Fakat zaten "Nebilerin sonuncusu" denilmesi anlamlıdır. Çünkü şartel yukarıdan kapatılmaktadır. Elektrik merkezden kesilmektedir. Nebilik varsa Resullük anlam kazanmaktadır. Nebilik mekanizmasının sonlandırılması demek Resullüğün de otomatikman sonlandırılması demektir.