çok güzel bi şekilde toparlamışsnız.bu çalışmanızdan istifade ettik Allah razı olsun.ekliyecek bir konu bırakmamışsınız.
ben sadece bi noktaya değinmek istiyorum.
Allah (Muhdis), yani yaratan ile yaratılan( hadis) arasında topyekun farklılık vardır.
örneğin ; Allahn yani Muhdis(yaratan) zati ve subuti sıfatlarının benzeri insan(hadis) da vardır.kuş bakışı baktığımızda aklımıza bize verilen sıfatların benzeri Allahta toplanmış sanıyoruz. hayır...
çünkü bu yanılgıdır.muhalefetun lil havadis ile bize benzememesi söz konusu. Allahın semi(işitmesi),alim(bilmesi),basir(görmesi) bize verilen, görme işitme bilme ile ölçtüğümüzde yanılgılar yumağımız başlar.ve aklımızca çözmeye çalıştıkça batıyoruz.
yine aynı konuda Allahın kün feyekünü ile bizim kün feyekünümüz(gel git otur uyu yat vur kır as kes) arasında benzerlik olmayacak şekilde aklımızın almıyacağı farklar vardır.
Allahın kün feyekünü sünnetülahı(kanunu) çerçevesinde gelişir.gelişi güzel bir ol emri değildir.yazarımızın açıkladığı gibi. doğ dediğinde bunun için plan proje lazım.sağlıklı ana rahmi lazım.baba lazım.zaman lazım sancı lazım vs öl dediğinde hemen yatıp ölünmüyor.kalbin durması lazım.beynin parçalanması lazım.organların iflası lazım vs.. yağ dediğinde bulut lazım,buhar lazım,zaman lazım,sancı lazım vs...
örnekleri çoğaltabiliriz.
tüm bunlar welen tecide li sünnetilahi..(Allahın sünnetinden kanunundan değişiklik bulamazsın)ayetin tecellisidir.
bir diğer husus ise muhdis ile hadis mefhumunda zaman yanılgısıdır.biz yarın bu hafta bu ay veya bi saat sonra gibi zaman mefhumuna bağlı iken ,Allah için zaman geçersizdir.
olay kısaca muhalefetun lil havadiste(kendisi,fiili,hal hareketi yaratılana benzememesi) noktalanıyor.
Yazarımıza Teşekkür ederiz..
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|