Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 Arkadaşları:8 Cinsiyet:Erkek Yaş:50 Mesaj:
3.060 Konular:
340 Beğenildi:1344 Beğendi:443 Takdirleri:9797 Takdir Et:
|
islamda din adamı sınıfı vardır.ama bu sınıf ruhbanlık sınıfı anlamında değil.
tarihe baktığımızda başta ashabı suffe olmak üzere,muhadisler,mufesirler,siyerciler,fakihler,mü rşitler,ders halkaları,kelamcılar gibi ekoller kurumsallaşmış şekilde birer dal halini almıştır.
hz peygamber sav ,isteyen kabileleri eğitmek üzere muallimler,din adamları gönderdiği tartışılmaz tarihi uygulamalardır.hicretten önce hz mus'abı medineye din adamı olarak göndermiştir.
günümüzde ise din adamı sınıfı,ruhbanlık olmamak kaydıyla tartışılmaz bir gerekliliktir.islam dini gerçekleri ile toplum gerçekleri herzaman örtüşmüyor malesef.islamda her mümin alim olması lazım gerçeği dünyanın hiç bir yerinde uygulanamıyor ve başarı sağlanamıyor.bu bir gerçektir..
ülkemizde uygulanmasına gelince ,maalesef pek iç açıcı verimli olduğu söylenmesi güç.sebebleri çok uzun ve kanayan yaradır.
din adamının ilim ahlak ve tatbikat anlamında yetişmesi şarttır.bizde 90 lı yıllarda biraz daha iyi idi.imam hatip 7 yıl idi.çocuk orta okul 1 de başlardı dini anlamındaki eğitimine.tefsir fıkıh siyer akaid gibi temel dersleri alabiliyordu.yetersiz de olsa 7 yıllık eğitimiyle kendisini yetiştirme kapasiteside varsa,imam hatip bittiğinde topluma faydalı olabiliyordu.donanımlı olmasa da yetiyordu.
28 şubat ile darma dağın edildi.imam hatip 4 yıla indi.lise 1 hazırlık sınıfında dini anlamında ders yok gibi.son sınıf ise üniversiteye hazırlığa kurban gittiğine göre,lise 2 ve 3 kalıyor ellerinde.söylermisiniz topluma 2 yıl eğittiklerinizi mi din adamı diye vereceksiniz ?
iki yada dört yıl eğitim ile mihraba geçen bu delikanlı ne kadar verimli olabilir?
eğitim eksikliği,ilimsizlik ürkekliği,ahlaka da yansır,kişiliğede yansır,topluma iticide gelmeye başlar."çocuk kuran bilmez önümüzde namaz kılar" gibi ithamlar,o genci rencide edici görevinden soğutucu psikolojiye iter.ve eğitimsiz bir din adamı değil topluma ,kendisinede faydası olmaz.
hangisini saysam ki?
yeterli islami eğitim almayan,kuranın içeriğinden beslenmeyen,donanımlı olmayan,islam ilimlerini yutmayan,sindirmeyen bir din adamından,bir soru sorulduğunda renkten renge giren,yarın cevap verirsem olurmu gibi çıkmazlara giren,belki hayatında bi kez kuran mealini bitirmeyen,üstelik tam ergenlik döneminde olan bu gençten ne bekliyebilirsiniz ?
hangisini saysam ki?
yetişmemiş bir din adamı,asıl görevini unutup,para pul peşinde koşan,fakir fukaranın hakkı olan zekatlara göz diken,mevlitten,cenazeden,iskattan,zekattan nemalanan bir din adamından ne bekliyebilirsiniz ki?
hangisini saysam ki?
göreve başladığından itibaren,kitap kütüphane ile alakasını kesen,hazırlıksız cemaatinin karşısında 20 dk sohbet edemiyen....ne bekliyebilirsiniz ki?
tabii ki istisnalar kaideyı bozmaz.kendisini yetiştirmiş eli öpülesi meslektaşlarımın sayısı az değildir.yetersiz olan görevliler de kendisini yetiştirmek zorunda artık.ve gün geçtikçe kaliteye doğru gittiğini şükrederek izliyoruz.
diyanet işleri başkanlığımız son döneminde çok güzel kalitelere imza attı.hemen hemen lise mezunu imam kalmadı.ayda en az bir-iki kitap okuma zorunluluğu getirildi.hutbelerin hazırlanması bize bırakıldı.yaz kuran kursları zorunlu kılındı.ek ders ücretleri verilerek görevlisini maddi anlamında rahatlattı.diyanetin cumhuriyet tarihi boyunca olmayan yasası meclisten geçirildi.bu yasa ile maddi manevi kariyer(baş imam ,uzman imam,aday imam vs) yükselme kendisini geliştime anlamında çok harika düzenlemeler getirildi.camiilere birer kütüphane kurulmasını teşvik etti zamanla oturacağına inanıyorum.
ve inanıyorum ki bir kaç yıl içinde diyanet işleri hak ettiği, saygın, verimli konumuna kavuşacaktır.idarede,görevlide,çalışmalarda,toplum un her kesimine ulaşmada kalite artacaktır.
keşke diyorum,diyanet alacağı görevlilerini beşikten itibaren kendisi eğitse..
saygılar..
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|