Size bir ayet örnek vermiştim ve o ayette bir erkek kendi halası ve teyzesi ile evlenemeyeceğini apaçık Rabbim söylüyordu. Buraya kadar tamam. Peki, neden izin vermiyordu burası önemli. Çünkü kendi soyuna en yakın akraba olduğu için. Fakat dikkat edin teyze hala çocuklarına bir yasak yok. Peki neden? Çünkü araya başka bir soy girdide ondan. Yani halası ya da teyzesi başka bir erkekle evleniyor ve soy değişiyor. Tüm bu örnekleri biliyorsunuz diye açıklamadım.
Şimdi gelelim sizin örneğinize. Evli bir erkek var önümüzde. Yine aynı erkek eşinin teyzesi ya da halasını da eş olarak alabilir mi diyorsunuz ve buna peygamberimiz yasak koymuştur diye de açıklık getiriyorsunuz. Daha sonrada ben kur'an da böyle bir yasak koymamıştır Rabbim deyince de bana;
(hanımın üstüne teyzesi veya halasını da birlikte nikâhlamak normal ve kurana uygun diyorsanız size söyleyecek sözüm olmaz.)
Demişsiniz. İşin ilginci bunu kur’ana uygun bulmamışsınız, ama kur’an da böyle bir hükmün olmadığını da söylüyorsunuz. Şimdi söylediklerinizi anlamaya çalışalım. Cevabımın başında bir erkeğin kendi halası ve teyzesiyle evlenemeyeceğinin nedenlerini açıklamıştım. Şimdide rabbimin bu örneği kadın için neden vermediğini düşünelim. Çünkü iki kız kardeşin aynı kişiyle evlenemeyeceğini söyleyen Rabbim, yasak koysaydı bunun içinde örnek verirdi. Peki, neden yasak koymamıştır ve örnek vermemiştir, şimdi onu düşünelim. Evlenecek erkeğin, eşinin hala ve teyzesi ile hiçbir kan bağı yok. Doğacak çocuklarda da bundan dolayı hiçbir sorun olamaz. Hatırlayınız Rabbim ayetinde üvey evladın boşanmış eşi ile evlenme yasağı getirmemişti, hatta peygamberimiz zeytin boşadığı eşi ile evlenmişti. Neden evlenmişti? Çünkü gerçek evladı olmadığı için. Bakın biraz düşündüğümüzde hiçbir sorun olmadığı çıkıyor ortaya. Elbette birden fazla evliliği zaten Rabbim adaletli bulmamıştır. Rahman yasak koymadıysa, bunun nedenini araştırmak ve düşünmek bizlere düşer.
Saygılarımla Halukgta |