Haluk Bey,
sizin hakkınızda artniyetli olabileceğimi düşünüyorsanız kul hakkına girersiniz.amacımız berrak islam.Allahın bizden istediği inne dine indellahil islam. bu amaç ve faydasını umarak sizinle ilmi muzakerelerde ,sizi değil düşüncelerinizin doğruluğunu sorguluyoruz.doğrularınıza amenna deriz ,bize göre yalnışlarınıza ise saygı çerçevesinde tepkimizi göstermemiz de elzemdir.bunda alınacak bir şey yok.
Hatırlarmısınız sizinle şu noktada buluşmuştuk; "mevzu hadis itimali her zaman vardır.bu hadisleri kurana götürerek sıhhat derecesine bakarız.ondan öncede hadis ilmi ile uğraşan alimlerin o hadis hakkındaki ilmi düşüncesini alırız.ve o hadisi alıp almıyacağımıza karar veririz.buraya kadar sorun yok zaten.sizinle ayrıştığımız nokta,ben ayıklıyalım derken,siz şüphe ile yaklaştığınızdan hadisler ile amel etmemeyı ve dolayısıyla toptan bi şekilde red etmesenizde tatbikatınız öyle gösteriyor."
AYRIŞTIĞIMIZ BİRİNCİ NOKTA BUDUR.
İKİNCİ NOKTA İSE ;
ben diyorum ki bazı ilmi mevzular,alimleri ilim adamlarını ve eğitim ortamlarını ilgilendirir.diyanetin bu anlamda yılda bi kez bu muzakereler yapılır ve sonuca bağlanıılır.kamu oyu ile tartışmalar değil SONUÇ paylaşılır.amaç islami ilimlerde olgunlaşmamış kitlelerin kafasının karışmasını önlemektir.siz bu teknik konuları ve hatta bir müslümana ömür boyu lazım olmayacak,faydasız konuları açarak,ham dimağları karıştırıyorsunuz.
kadının imameti gibi,haram ayları gibi,kıble olayı gibi,selavat gibi,şefaat gibi...
BU KONULARINIZ BANA ZEVK VERİR.AMA İSLAMİ İLİM VE KAVRAMLARDA HAM OLAN İNSANLARI DİNDEN UZAKLAŞTIRIR.
bak bak islamda ne kadar ihtilaf var derler.bir insanı öldürmek isterseniz kafasını karıştırınız sözü bu anlamda kullanılmıştır.
umarım anlıyorsunuzdur.
AYRIŞTIĞIMIZ İKİNCİ NOKTA DA BUDUR.
üçüncü nokta ise;
ben diyorum ki,kuran evet kolaydır.her insan kapasitesine göre illaki faydalanabilir.ama yanılma itimalide çok yüksek.bu itimali sıfıra yakın indirmek için başta,RESULULLAH olmak üzere,ashabı kiram ve kuran alimlerinin görüşlerini prensip yaparak,ilerliyelim.bir ayetin meali ile kuran anlaşılması teknik olarak imkansızdır.kuranda onlarca ayet verebilirim ki,o ayetlerde Resulullahın yorumunu yok sayarsak,anlaşılması imkansız.insanların kafası karışmasın diye bunlara girmek istemiyorum.Fıkıh ve mezhepler Kuran yorumudur.kimse babasının vasiyetini bize fıkıh diye servis etmemiştir.hepsininde geçerli delilleri vardır.fakihlerin hepsi beşikten mezara kadar ahlakıyla,yaşantısıyla ömürlerini bu ilim dalına vakfetmişlerdir.bunlardan faydalanmak zorundayız.bize hazır sofra olarak sunan bu muhterem alimlerimize şükran borçluyuz.NANKÖRLÜK,BİLGİÇLİK ETMEYELİM.
AYRIŞTIĞIMIZ ÜÇÜNCÜ NOKTA BUDUR.
dördüncü nokta ise;
islamın iftihar edilecek bir geçmişi vardır.pürüzler olsa da,geçmişimizi bir kalemde silmek,görmezden gelmek doğru olmasa gerek.alimlerimizi,mürşitlerimizi kaale almak,onlardan feyz almak varken,dışlamak yada bende bilirimci olmak doğru olmasa gerek.alimlerimiz doğrusuyla yalnışıyla bizim alimlerimizdir.yahudilerin hristiyanların değil! KISACASI YALNIZ KURAN fikrini benimsemiyorum.kuran sünnet icmau ulema,kıyas benim inancımdır.
BU DÖRT MADDE GELMİŞ GEÇMİŞ ALİMLERİN YÜZDE 95'İNİN HEMFİKİR OLDUĞU ORTAK NOKTASIDIR.
bu konularda ayrıştığımızdan tabiatıyla fikir çatışması kaçınılmaz oluyor.
saygılar..
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|