Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Aralık 2010, 16:22   Mesaj No:4

BEDİİ HAMİT

Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:68
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

MUMİN KULUN ALLAH TARAFINDAN AFFEDİLDİĞİNDE ARTIK İŞLEDİĞİ KÖTÜ AMELLERİNİN AMEL TERAZİSİNDE TARTILMAYACAĞININ KANITI NEDİR ? KANITI HANGİ AYETTİR.

Kanıtı olan bir ayet değil, birkaç ayet var. Furkan 70-71, Ankebut 7, Muhammed 2 ayetlerine bakalım.

Artık kimlerin (sevap) tartıları ağır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir.
Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler.(23/Müminun-102-103)

SORU: BU AYETTE ALLAHIN AFFINI NEREYE KOYACAĞIZ ?

Allahın affından bir şüphemiz mi var ? Ama dikkat edelim ki bu aftan kim faydalanacak ve nasıl yararlanacak ? En başta tevbe etme ve kendini düzeltme şartı yok mu ?

İşte böyleleri için bir af ve bir umut olabilir.

MUMİNİN AFFEDİLEN GÜNAHLARI AMEL TERAZİSİNE GİRMEYEBİLİR.

O halde amel terazisine dikkat çekelim. Sevapların ve günahların tartıldığı adalet terazisi

Furkan 71:Kim de tövbe eder ve salih amel işlerse işte o, Allah’a, tövbesi kabul edilmiş olarak döner.

Evet bu ayetle Rabbilalemin biz günahkar kullarına böyle müjde veriyor.

Tevbesi kabul edilmiş olarak döner ifadesi artık o zerre kadar günahları bile olsa amel terazisinde tartılmayacağı, değerlendirilmeyeceği anlamına gelir. Böyle olunca da kulun amel terazisinde de günah kefesi sıfır çeker.

Bir önceki ayet ise daha müthiş ayettir. bakın ne diyor ?

Furkan 70: Ancak tövbe edip de inanan ve salih amel işleyenler başka. Allah işte onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir

KÖTÜ AMELLER NASIL OLUYORDA İYİLİKLERE ÇEVRİLMİŞ OLUYOR.

YANİ KULUN DAĞLAR KADAR KÖTÜLÜKLERİ OLSA . BİR HALİS TEVBE İLE BUNUN YERİNE DAĞLAR KADAR İYİ AMEL İŞLEMİŞ OLARAK MI DEĞERLENDİRİLİR.

EVET FURKAN 70 ayetini AÇIKLAYAN VE TEFSİR EDEN AYET ve AYETLER VAR. Ki BUNLARDAN BİRİ HUD 114 AYETİDİR.

...Şüphesiz SALİH AMELLER, kötülükleri yok eder . (Hud,114)

Salih ameler kötülükleri silip yok eder.YANİ KULUN DAĞLAR KADAR KÖTÜLÜKLERİ OLSA . BİR HALİS TEVBE İLE BUNUN YERİNE DAĞLAR KADAR İYİ AMEL İŞLEMİŞ OLARAK MI DEĞERLENDİRİLİR ?

Evet öyle .Bu kötülükleri işlememiş gibi değerlendirildiğinde sanki iyilik işlemiş gibi olur. Çünkü ayet ne diyordu ?

HUD 114: ....iyilikler kötülükleri (günahları) giderir. ( SİLİP SÜPÜRÜR. )

RAHMANDAN GELEN BİR BAĞIŞ ve AFLA Bu kötülükleri işlememiş gibi değerlendirilir. Bu kötülükleri işlememiş gibi değerlendirildiğinde günahları artık amel terazisinde tartılmaz. Bu kötülüklere karşılık gelecek iyilikleri işlemiş gibi olur.

Ancak bunu daha kolay anlamak için şöyle bir örnekle açıklayalım.

Günahkar kul, zina yapmış, kumar oynamış, içki içmiş, faiz yemiş ,hırsızlık yapmış vs olsun.

Amel terasinde bunlar eksi ( Negatif ) aleyhinde puanlar olarak değerlenir. Faraza diyelim ki bu günahlara karşılık gelen aleyhinde eksi puanlar 10 olsun.

Salih ameller yaptığında ise ( Namaz kılıp, oruç tuttuğunda, zekat verdiğinde vs , Her salih amele karşılığı olarak 10 misli verilir) bu salih amellerden 10 artı ( Pozitif lehindeki ) puanlar bu kötülükleri yok eder.

-10+10=0

KUL HALİSANE BİR PİŞMANLIK VE TEVBE İLE RABBİNE DÖNDÜĞÜNDE İŞLEDİĞİ CEZA PUANI SİLİNİR. CEZA PUANIN SİLİNMESİ İŞTE CEZA PUANI KADAR İYİLİĞE ( Sevap puanına ) KARŞILIK GELİR.

Sanki bu iyilikleri işlemiş gibi olur ki, işlediği iyilikler kötülükleri ancak böyle giderirdi. Kanıt olan diğer ayetlerde şöyledir.


İman edip salih amel işleyenlerin kötülüklerini elbette örteceğiz. Onları işlediklerinin daha güzeliyle mükâfatlandıracağız.(Ankebut-7)

İman edip yararlı işler yapanların, Rableri tarafından hak olarak Muhammed'e indirilene inananların günahlarını Allah örtmüş ve hallerini düzeltmiştir.(Muhammed-2)

ALLAHIN AFFIYLA GÜNAHLARIN, İŞLENEN KÖTÜLÜKLERİN ÖRTÜLMESİNDEN SONRA, HALLER DÜZELTİLMİŞ OLUR Kİ, KULUN AMEL TERAZİSİNDE GÜNAHLARI ARTIK TARTILMAZ. SIFIR ÇEKER.

Nasıl ki Allahın engin merhamet ve lutfuyla tevbe karşılığında ( Günahlardan vazgeçme şarttıyla ) daha önce işlenen günahlar mizana girmiyorsa Yani AFFEDİLİP amel terazisinde tartılmıyorsa, bazı kişiler de var ki onların işledikleri bütün sevapları boşa gider. Sanki bu salih amelleri hiç işlememiş gibidirler. Açıklamasını yaptığım Araf 147; ibrahim 18, Tevbe 17, [Kehf 103, 104, 105] ayetlerine tekrar bakınız.

Devamı olacak

__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla