""YOKSA İSTEDİKLERİ,CAHİLLİYYE DÜZENİ MİDİR?KESİN İNANÇLILARA GÖRE ALLAH'IN VERDİĞİ HÜKÜMDEN DAHA İUİSİ DÜŞÜNÜLEBİLİRMİ HİÇ?""(MAİDE 50)
Cahiliyyenin anlamı bu ayette belirgin bir biçimde ortaya konuluyor.Cahiliyye Allah'ın belirttiği,Kuran 'da ifade edildiği üzere insanların insanlar için hüküm belirlemesi,insanın insana köle kılınması,Allah'a kulluğun bırakılması,Allah'ın İlahlığı'nın reddedilmesi ve buna karşılık,kimi insanların ilah kabul edilmesi ve Allah'a değil onlara tapılmasıdır.
olaya bu ayetin ışığında baktığımızda,cahilliyenin tarihsel bir süreçten ibaret olmadığını görüyoruz.Cahiliyye,bir olgudur.Geçmişte yaşanmış olan bu olguyla,bugün de yarın da yine karşılaşacaktı.Cahiliyyenin niteliği İslam'la çelişme,islam'a karşı olmalıdır.
Nereden ve hangi zamandan olursa olsun eğer insanlar ,tek bir konuda bile ödün vermeksizin Allah'ın şeriatına göre hükmediyorlarsa ,bu şeriatı benimsiyorlar ve ona gerçek anlamda teslim oluyorlarsa ,Allah'ın dinine mensup olmuş demektirler.Yok eğer ,beşer aklının ürünü olan bir şeriat,bir öğretiye göre hüküm veriyorlarsa hangi şekilde olursa olsun söz konusu öğretiye benimsiyorlarsa ,onlar cahiliyye sınıfındadırlar.Onlar ,öğretisi doğrultusunda hüküm verdikleri kişinin dinini benimsemiş durumdadırlar ,Allah'ın dinini değil!Allah'ın hükmünü istemeyen ,cahiliyye hükmünü istiyor demektir.Allah'ın şeriatini reddeden ,cahiliyye düzenini kabul ediyor ,cahiliyyeyi yaşıyor demektir.
ŞEHİD SEYYİD KUTUBA İTHAF OLUNUR
وعلى اصبع تشهد الله على وحدة توفير الطاغوت حتى كتابة حرف واحد يؤكد الشهيد سيد قط
(Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım
bir tağut un hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır.)
""Şehid Seyyid Kutub""