Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Ocak 2011, 21:46   Mesaj No:53

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Tagut düzende oy kullanmak şirk midir ?

Oy kullanma ihtimalinin olup olmadığını Allahtan gelecek belirleyici bir vahiyle öğrenecektir. Buna ne siz, ne ben, ne de bir başkası karar verebilir. Yani hiç kimse kullanamaz şirktir veya kullanabilir şirk değildir diyemez.
bedii hamit adlı üyeden alıntı

Bende aynı şeyleri bir çok yazımda vurgulamıştım

Ne siz ne ben nede bir başkası bunu belirleyemez,bunu ancak Allah belirler demiştim nihayet ortak bir sözde buluşa bildik.

Ve ben şunu da söylüyorum oy kullanıp kullanmayacağını bunu Allah 1400 önce belirlemiştir,
işte sizinle farkımız bu

Siz belli değil ancak yeniden peygamber gelecek yeniden vahy gelecek o zaman belirleneck diyorsunuz

Yada dedklerinizi açıkça yazarmısınız bir peygamber tağutun hükümleriyle hüküm vermiştir bizde verebilir diyebiliyormusunuz açık net sağa sola çekmeden.
çünki biz salak olduğumuz için tam anlayamıyoruz,sizin sözlerinizi çarpıtoruz
Bir zahmet net anlatın.

Bu görüşün de kurana ters bir görüş olduğunu vurgulamıştım,bunuda basiretlerin kapalı olmasına bağlamıştım.


Doğru söylüyorsunuz eğer insanlar bu hükmü kuran dan çıkarabilselerdi bugün bu zillet olmazdı.

Sizden istirham ediyorum seyyid kutubu kendi düşüncelerinize alet etmeyen

Herkes şunu çok iyi bilirki Seyyid Kutubun müslüman olduktan sonra yazmış olduğu bütün eserlerinde ısrarla Allahın şeriatı karşısında ki bu yasaları koyanları ve onlara tabi olanları kafirlikle suçladığını çok iyi bilirler.

Bu görüşte olan bir Seyyid kutup kalkıpta bir peygamberin tağutun yasalarına göre insanlara hüküm verdiğini söylemiş olamaz.Eğer böyle bir sözü varsa onu ilk tenkid ve tekvir edecek kişilerden biri de teredütsüz ben olurum.

Seyyid kutup o yorumunda hz yusuf kralın yasaları ile hüküm veriyordu demiyor.Bunu Seyyid Kutubun demesine gerek yok zaten eyet öyle söylüyor.Kralın dinine göre alıkoyamazdı diyor.Ayetin bir cümlesinin arkasına saklanarak bir peygambere tağutu red etmesi emir edilmişken tağutun dinine göre insanları yönetti demek düpedüz Peygambere ve Allaha iftiradır.

Seyyid kutup bu hüküm Yakubun şeriatine göre idi diyor yakup kim Allahın başka bir peygamberi değilmi.

Ben hep şunu söylerim şeytan birkere insana bulaşmaya dursun,artık insana her türlü hileyi süslü gösterir.

Bakın güzel abim siz şunu gözden kaçırıyorsunuz siz bu iddayı yaparken kuranın tamamına muhalefet ettiğinizin farkında değilsiniz

Peygamberlerin davası neydi ozaman,hak ile batıl nerde kaldı,İSLAM anlamını yitirdi.

Kanunları insanlar yapacaksa o halde bu kurandaki ceza hükümleri helal haram hükümleri ne işe yarar söylermsiniz.

Günümüzde şuan yürülükte bulunan kanuna göre miras kardeşler arasında eşit paylaşılır

Fakat islamda öyle değil,şimdi biz akpnin yada kenan evrenin yasalarınamı uyacağız, yoksa islamınmı mademki Peygamberlerde beşeri rejimlere göre hüküm verirlerdi diyorsunuz bunların hçmi farkı yok

Hayret birşey, bu nasıl bir anlayış yaw

Peygamberlerin şeriatları farklı farklı idi hz.yusufun şeriatı ile babası hz.Yakubun da şeriatı arasında farklılıklar olabilirdi bundan doğal ne vardı

Allah kralın dinine göre değil hz.Yakuba verdiği şeriata göre uygulatmıştır Seyyid Kutupta bunu söylüyor
ve Seyyid Kutup sizin gibi düşünenleride tekvir ediyor,bunu bilyormuydunuz bilmiyorum


AYETLER BU KADAR AÇIK İKEN HALEN KALKIP BİR AYETİN BİR TEK CÜMLESİNE SIĞINMAK DOĞRU BİR YAKLAŞIM DEĞİLDİR.


Ve melik şöyle dedi: “Onu bana getirin! Onu kendim için seçtim." Onunla konuşunca: “Muhakkak ki; sen, bugün bizim yanımızda mevki sahibisin, eminsin (güvenilir kişisin).” dedi.

Ve kâlel meliku’tûnî bihî estahlishu li nefsî, fe lemmâ kellemehu kâle innekel yevme ledeynâ mekînun emîn(emînun).

(Yusuf A.S) şöyle dedi: “ Beni bu yerin hazineleri üzerine sorumlu kıl! Muhakkak ki; ben iyi korurum, iyi bilirim.”
Kâlec’alnî alâ hazâinil ard(ardı), innî hafîzun alîm(alîmun).

Ve işte böylece Yusuf (A.S)'ı yeryüzünde yerleştirdik (mevki sahibi yaptık). Onun (yeryüzünün), dilediği yerine yerleşti. Dilediğimiz kimseye rahmetimizi göndeririz. Ve muhsinlerin ecrini (mükâfatını) zayi etmeyiz.


""Sizin ondan başka taptıklarınız, Allah'ın kendilerine bir delil indirmediği, sadece siz ve babalarınızın onu isimlendirdiğiniz (putlardan) başka bir şey değildir. Hüküm ise ancak Allah'a aittir. Sizin O'ndan başkasına ibadet etmemenizi emretti. İşte bu kayyum (Âdem A.S)'tan kıyâmete kadar devam edecek olan) dîndir. Ve lâkin insanların çoğu bilmezler"" yusuf /40

Ayetler bu kadar açıkken hala bunda ısrar etmek anlaşılır birşey değild.Bu sözleri söyleyen hz.yusuf kalkıpta krala hüküm koyma yetkisi verecek yada onun pis kanunlarıyla hüküm verecek öylemi.

Kralın hz.Yusufa sen dilediğin serbestsin ben senin işine karışmam dediği halde Kraldan çok Kralcı olanların Allahın Peygamberini tağutun hükümleri ile hüküm etmesini dilemek doğrusu anlaşır birşey değil.

Biz en iyisi hz yusufu İranlılardan öğrenelim,onlar bizden daha güzel anlamışlar bu meseleyi
hz.Yusufun hayatı diye film ya yapmışlar onu izlememizde fayda var sanırım

Ben bu konuya bu kadar basite indirgeyen bir mantıkla tartışmak istemem

Sadece iki tane sorum olacak ve cevaplarını çok merak ediyorum

Birinci sorum şu.

Hz.Yusufun Allahı ona tağutun hükümleri ile hüküm ver dedi
Hz Muhammedin Allahı neden ebucehillerin hükümleri ile hüküm etmesini istemdi

Ben yanlış değilsem bu iki Peygamberin de Allahı birdir.

""lailaheillallah"" tan ne anlıyorsunuz.

teşekkür ederim
Alıntı ile Cevapla